Bij vriendlief was de oprit vanochtend ook geblokkeerd. Want je kunt je werkbus met aanhanger toch gewoon voor een oprit zetten?quote:Op woensdag 11 september 2024 09:25 schreef oh-oh het volgende:
Hier aan de overkant wordt een woning volledig gerenoveerd en die Polen terroriseren de hele buurt, drie bussen achter elkaar op de stoep, niemand kan er langs, overal troep, van de week hadden ze toen ze weg waren de voordeur wagenwijd open laten staan ook, echt, wat een ellende. De buren doen steeds meldingen maar ze gaan gewoon zo door, het huis was van iemand die overleden is en gaat in de verkoop, ooit, kan nog ff duren zo
Ik zou de tuin bij vriend heel graag aan willen pakken, maar moet eerst als doornroosjes prins door de bramen heen. Maar er is echt iets leuks van te maken, maar pfoe, er moet zoveel gebeuren voordat je kunt beginnen. En wetende dat hij echt niets met tuin heeft en dat je dus alles zelf moet doen, best een dingetje. Ik zou willen dat ik zelf tuinman was ofzo, dan had ik er wel verstand van en zou ik waarschijnlijk minder moeite hebben met het aanpakkenquote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef exode het volgende:
Ik vind tuinieren ook heerlijk, ben nu ter ontspanning de borders van de voortuin aan het herinrichten (op papier), we willen over op een inheemse tuin. Het is nu al lekker vol en wild en met veel dieren, maar de hortensias zijn eruit want A. die zuipen water en B. ze betekenen weinig tot niets voor de insecten en vlinders en vogels. Die gaten wil ik opvullen met ander soort planten en dan gooi ik meteen de hele indeling op de schop. Heerlijk!
De achtertuin bestaat uit veeeeeel te veel tegels, maar die gaat pas aangepakt worden na de eventuele verbouwing. Het liefste heb ik gras en veel groen, maar we moeten nog even goed kijken wat handig is met B zijn hooikoorts.
In onze voortuin hebben we door het gebrek aan verharding (dus geen tegels etc) vaak onkruid, dat is echt mijn zen moment, alle onkruid verwijderen.
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijdquote:Op woensdag 11 september 2024 17:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lekker dan!
Hier zijn ze bezig met keukenverbouwingen in de straat. De werkbusjes pleuren ze ook overal zomaar neer. Niet achter elkaar, maar kris kras zodat de hele straat geblokkeerd is en niemand er meer langs kan.
Gisteren moest mijn vriend met spoed naar de huisarts toe en hij kon er niet met de auto langs. want onze oprit werd geblokkeerd. Vriendelijk gevraagd of ze aan de kant konden ivm afspraak huisarts met spoed, moest hij maar even wachten tot hij klaar was. Mooi niet dus.
En dan moeten ze hier maandag beginnen met de keukenverbouwing, wat een werk en waar laat je alles!
Das wel een goede, maar mijn vriend kan zelf ook goed overtuigend zijnquote:Op woensdag 11 september 2024 18:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Als ze niet willen verplaatsen, dan geef ik aan dat ik de politie ga bellen of een sleepbedrijf. Werkt altijd
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestjequote:Op woensdag 11 september 2024 20:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben vandaag een kinderfeestje gevierd in het verhuisde game museum. Een aanrader, ook voor los bezoek. Het was al erg leuk, maar is nu nog leuker en veel groter geworden. Veel arcadekasten uiteraard, maar ook veel moderne spelcomputers om samen mee te spelen en een grote collectie beweeg-spellen, van het oude dance dance revolution tot nieuwe versies met ledvloer die de positie van je voeten trackt. En via Tripper ook nog goed betaalbaar!
Een straat verderop, richting de meubelwinkels, waar vroeger de ABN amro zat (maar dat zul je vast niet weten). Wat wel heel tof is, want in de kelder staat dus ook de oude kluis nog met deuren van 20 cm dik. Inclusief draaislot en traliedeurquote:Op woensdag 11 september 2024 21:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk hoor! Waar is het heen verhuisd? We gingen er weleens heen, maar das alweer even geleden. Goeie tip voor volgend kinderfeestje![]()
En gefeliciteerd nog!
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?quote:Op donderdag 12 september 2024 08:42 schreef Books1 het volgende:
Wij hebben een oprit net als het hoekhuis naast ons met een stukje overpad ertussen van ongeveer 1 meter.
Wij wonen tegenover een lagere school met 30 kinderen maar omdat wij vrij afgelegen wonen worden sommige kinderen van verder weg met de auto gebracht. School heeft een eigen parkeerplaats om de hoek maar dat is 20 meter te ver lopen.
Dus is ongeveer 18 jaar tussen ons, de buren al gedoe met ouders van school die geen meter te ver willen lopen en dus steeds op het metertje tussen de opritten staan. Sinds juni staat er nu een 1 vierkante meter plantenbak.
Resultaat het werkt prima 2 auto's en een post.nl bus in de kreukels.
Deze oplossing werd aangedragen nadat school, de buren en wij in gesprek zijn gegaan met de wijkagent en de gemeente.
De postbus week uit en zag het te laat.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe dan, zo'n plantenbak zie je toch staan?
Als ik al niet niet naast een school wilde wonen om het geluid dan was het wel om ouders die hun auto's en fietsen ongegeneerd overal neerflatsen. Wat een hel lijkt me dat
Het is bij onze school ook elk jaar gedoe. We wonen in een groene wijk die ruim is opgezet, dat gaat ten koste van parkeerplekken. Het gevolg is veel opstoppingen (en gevaarlijke situaties) bij school zelf en overlast voor bewoners iets verderop in de wijk. En zelfs ouders die continu parkeren op het terrein van Ons Tweede Thuis tegenover school, waardoor medewerkers daar niet meer kunnen staanquote:Op donderdag 12 september 2024 08:48 schreef Books1 het volgende:
[..]
De postbus week uit en zag het te laat.
De autos waren vooral druk met de kinderen bleek. Een ouder ging verhaal halen bij school en schijnbaar is daar tegen gezegd het is uw verantwoordelijkheid om op te letten.
Wij zitten in een nogal kousen gebied en laat ik zeggen dat het niet overeenkwam met wat er uit zijn mond kwam 🫣
De school kwam er na ons en op zich hebben wij geen last van de school. Het is het parkeergedrag van de ouders.
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:52 schreef exode het volgende:
Ik zeg niets meer over parkeren in onze straat
Wel is het superirritant dat bij de school van B en Juul mensen hun kinderen uit een draaiende auto gooien recht voor het zebrapad. Daar moeten wij met de fiets langs, B is oud en wijs genoeg om zonder brokken langs zo'n stilstaande auto te komen en niemand van het zebrapad te lanceren maar Juul niet. Dus wachten we netjes achter zo'n auto, als we wat later zijn, staat er een file van auto's om kinderen uit de auto te gooien. Als ik alleen zou fietsen, zou ik een Karen zijn en doorduwen met mijn fiets. Jammer voor je deur.
Ik moest dus ochtendurine opvangen vandaag, daar dacht ik aan na het plassen....
Ik zou me bij een dichte winkel ook niet realiseren dat mensen niet willen dat er een fiets voor de ramen staat (die dan ook donker is neem ik aan?). Ik ging er altijd blind van uit dat 'geen fietsen voor het raam' geldt voor als de winkel open is of iig de etalage verlicht... Maar ik parkeer dan ook zelden in de binnenstad en als ik dat doe, zet ik mijn bakfiets keurig in de fietsenstalling. In ieder geval niet voor een deur.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
Hier ook. Bij de school is een gele streep. Je kunt letterlijk 10 meter verderop wél je auto langs de stoep zetten en je kind eruit gooien/even parkeren en meelopen. En aan de andere kant van de school is een parkeerterrein en plek zat. Maar tóch elke ochtend weer ouders die hun auto bij de gele streep zetten, waardoor de oversteek onwijs onoverzichtelijk wordt, zeker in het donker. Kinderen moeten dan tussen de auto's door oversteken en die zie je gewoon echt niet.quote:Op donderdag 12 september 2024 08:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet van al die ouders. Zelf kinderen hebben en vervolgens nul oog hebben voor de veiligheid rondom een school. Dan ben je af hoor.
Onze wijk - en eigenlijk heel onze gemeente - is voor fietsers echt heel veilig, maar dat stukje rondom school vind ik doodeng.
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkerenquote:Op donderdag 12 september 2024 08:46 schreef SaskiaR het volgende:
Wij wonen in het stadscentrum en hebben een winkel, maar we gebruiken die deur als uitgang. 's Avonds is de winkel dicht en parkeren mensen hun fietsen daar, soms recht voor de deur of voor de ramen. De gevel is net geschilderd dus we willen echt niet dat mensen hun fietsen daar neerzetten (en al was hij niet net geschilderd, parkeer je fiets gewoon waar je moet zijn). Er staan bordjes, maar dat helpt niet echt. Ik verplaats dus gewoon al die fietsen naar de overkant van de straat, daar is wel plek voor fietsen. Maar ja, met auto's is dat lastig...
In de gracht?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkeren
Leuk leukquote:Op donderdag 12 september 2024 00:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Een straat verderop, richting de meubelwinkels, waar vroeger de ABN amro zat (maar dat zul je vast niet weten). Wat wel heel tof is, want in de kelder staat dus ook de oude kluis nog met deuren van 20 cm dik. Inclusief draaislot en traliedeurDaar kun je ook gewoon in om spelletjes te spelen
Thanks voor de felicitatie, maar de echte verjaardag was alweer bijna een maand geleden. De pech van een zomerkind zijn.
Ik woonde boven een winkel en hoe vaak ik wel niet via de kelder of zelfs de brandtrap naar buiten moest...quote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar zit hem het verschil in tussen waarom jij aardig bent en ik niet. Ik zou ze veel verder weg parkeren
Gelukkig, ik ben niet de enigequote:Op donderdag 12 september 2024 09:23 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik woonde boven een winkel en hoe vaak ik wel niet via de kelder of zelfs de brandtrap naar buiten moest...
Ik zette ze om de hoek, lekker uit het zicht. Ook wel eens met hulp de hele zooi midden op het voetpad gesleept. Toen stonden er 3 of 4 fietsen aan elkaar vast tegen onze toegangsdeur.
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:22 schreef Leandra het volgende:
Het is toch ook gewoon bizar om een auto voor de oprit van een ander te zetten?
Toen het huis van de buren te koop stond waren er kijkers die hun auto deels voor mijn oprit zetten, WTF?! En het is niet alsof hier een tekort aan openbare parkeerplaatsen is ofzo, plek zat.
Gelukkig hebben ze het huis niet aan die mensen verkocht.
Pas weer een moeder die haar kind kwam halen/brengen bij de overburen, hoezo zet je je auto voor mijn oprit?
Zet hem lekker bij de overburen voor oprit, of op een van de 2 parkeerplaatsen voor ons huis, of de parkeerplaats voor het huis van de buren.
Overigens denk ik dat mensen vaak denken dat we toch niet thuis zijn, en niet van de oprit af hoeven omdat er geen auto staat, maar die staat in de garage
Zeker niet. het was soms gewoon levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige![]()
Maar ik heb serieus wel eens met een bus spuitverf in mijn handen gestaan bij de action om een groot kruis op de weg te spuiten. Maar dat mag natuurlijk weer niet zomaar.
Dat laatste vooral ja, vonden wij ook dikke prima! Maar gewoon raar dat dat zonder berichtje wordt gedaan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:34 schreef exode het volgende:
Bij vakanties gebruiken 'we' ook opritten van buurtbewoners, maar wel na goedkeuring natuurlijk. Vinden ze zelf ook fijn, dan lijkt het huis niet zo verlaten.
Hahaha de gracht is net te ver lopenquote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze school heeft sinds er een woonblok naast is gezet een parkeerterrein naast de school waar vrijwel altijd voldoende plaats is, maar dan nog rijden ouders door tot pal voor de school.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef exode het volgende:
Ik las een tijd geleden een artikel waarin werd gepleit voor een andere manier van scholen inplannen. Steeds meer ouders gaan na het wegbrengen meteen naar hun werk. Dus zet scholen op plekken waar meer ruimte is voor parkeren en doorstroom.
Ik vond het best een goed plan, terwijl ik onze kinderen nog nooit met de auto heb gebracht. Het is de ideale afstand om te lopen of fietsen. Maar ik hou zo vaak mijn hart vast als ik alle capriolen zie van auto's.
Dat is dus zo bij zoons oude basisschool. Stuk of 60 parkeerplaatsen. Maar dan moest je er wel vroeg bij zijn omdat ie zo vol was. Die stond al halfvol met auto's uit de omliggende wijk omdat er daar geen betaald parkeren was. Dat schoot dus niet op.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Ik pleit juist voor parkeerplekken bij scholen, je haalt ouders niet uit de auto dus maak het veilig.
Je kan een auto wel laten wegslepen maar dat moet je zelf betalen en zie dat maar terug te krijgen. Plus, als er door wegslepen schade ontstaat, draai jij daar voor op.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:42 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Onze school heeft sinds er een woonblok naast is gezet een parkeerterrein naast de school waar vrijwel altijd voldoende plaats is, maar dan nog rijden ouders door tot pal voor de school.
Ik zie meer in een plan om het blok rondom de school te blokkeren voor inrijden rondom breng en haal tijd, dan moeten mensen wel een straat verderop parkeren. Aangezien iedereen van andere kanten komt spreid het zich dan ook veel meer. Een ‘verboden stil te staan tussen X en Y uur’ heeft nul effect, tenzij er een boa naast staat.
Maar wij hebben om deze reden ook een keer een huis laten schieten, die stond te dicht bij een school en geen zin in gedoe.
Auto’s die voor een inrit staan kun je gewoon weg laten slepen, toch? En bij fietsen zou ik er persoonlijk nog een extra slot omheen zetten, pas als ze de irritatie zelf meemaken van niet bij je spullen kunnen gaan ze er rekening mee houden.
Het voordeel bij onze school is dat het meestal kinderen uit de directe omgeving zijn die ernaar toe gaan. Er zijn dus vooral héél veel fietsers. Ik denk dat als je daar nog meer auto's bij zou krijgen door meer parkeerplek, dat het juist onveilig(er) zou worden. Bij het buurtcentrum is ontzettend veel parkeerplek en die zit letterlijk schuin tegenover de school, dus parkeerplek ansich is het probleem hier niet. Alleen dat sommige ouders dus perse direct naast school willen parkeren omdat ze 30 meter lopen te ver vinden.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Ik pleit juist voor parkeerplekken bij scholen, je haalt ouders niet uit de auto dus maak het veilig.
Met een extra fijn kabelslot eraan zodat hij veilig staatquote:Op donderdag 12 september 2024 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Een lekker dik slot eromheen zou ook kunnen werken dan als je iets verplaatst zodat de deur wel open kanquote:Op donderdag 12 september 2024 09:40 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hahaha de gracht is net te ver lopenen het zijn ook echt vaak dure elektrische fietsen.
De winkel is wel verlicht aan de voorkant en dus zou je de bordjes moeten kunnen lezen waarop staat 'fietsen worden verwijderd'. Sowieso, waarom parkeren mensen hun fietsen niet gewoon op de daarvoor aangewezen plekken? Er staan overal fietsnietjes en er is een gratis bewaakte stalling in de buurt.
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?quote:Op donderdag 12 september 2024 09:49 schreef exode het volgende:
Bij ons zou dat blokkeren niet werken, de straat wordt gedeeld met een flat, er zijn ook parkeerplaatsen maar die zijn allemaal bezet door bewoners van die flat.
B zijn klasgenoten uit groep 7 worden bijna allemaal met de auto gebracht. Ik snap daar geen hol van. Maar goed, ik doe het liefst alles met de fiets en de auto alleen als het niet anders kan.
Nou idd.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.
En toen wij op vakantie waren zagen we op onze ring deurbel dat de buren elke dag onze oprit gebruikten omdat daar schaduw was en niet op die van hun. Prima hoor, mag altijd, maar een berichtje daarover naar ons had ik wel zo netjes gevonden .
Dan betrek je het op je eigen situatie....deze kinderen zijn 10/11. Als ze 450 meter van school wonen, gaan ze zelfquote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?
Op een thuiswerkdag ga ik wel gewoon met de fiets of te voet overigens.
Ik snap het wel. Ik heb bovenstaande 1x gedaan omdat een afspraak niet anders kon gister en werd lichtelijk chaotisch van al dat gedoe met de auto.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik woon 450 meter van school en breng prul toch twee dagen per week met de auto. En dan strak om 8:20 zodat ik meteen door kan naar mijn werk waar mijn eerste vergaderingen om 9 uur dan nét haalbaar zijn. Ik heb echt geen vijf-tien minuten extra om eerst naar huis te lopen. Zo gek is het toch niet dat werkende ouders met de auto komen?
Op een thuiswerkdag ga ik wel gewoon met de fiets of te voet overigens.
Ik geef ook altijd aan bij de buren met 2 auto's dat ze onze oprit kunnen gebruiken als we weg zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd.
Hoewel ik de buren meestal aanbied onze oprit te gebruiken als wij weg zijn, dat is voor hen ook makkelijk, hebben ze de auto's niet achter elkaar op hun eigen oprit staan.
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...quote:Op donderdag 12 september 2024 09:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je kan een auto wel laten wegslepen maar dat moet je zelf betalen en zie dat maar terug te krijgen. Plus, als er door wegslepen schade ontstaat, draai jij daar voor op.
Kwam ik achter toen ik de politie belde omdat er weer es een mafkees op mijn carport stond.
En uiteraard tegen betalingen van het parkeertarief en de administratiekosten a 150 euroquote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...
Briefje onder de ruitenwisser: Er zit een wielklem om het linker voorwiel omdat u mijn carport blokkeert, u kunt 06-nogwat (ik zou daar een prepaidnummer voor gebruiken) bellen om de wielklem te laten verwijderen.
En als er dan gebeld wordt een grote sportschooljongen met de sleutel sturen
Wielklem is een optie jaquote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou er bijna een wielklem voor kopen...
Briefje onder de ruitenwisser: Er zit een wielklem om het linker voorwiel omdat u mijn carport blokkeert, u kunt 06-nogwat (ik zou daar een prepaidnummer voor gebruiken) bellen om de wielklem te laten verwijderen.
En als er dan gebeld wordt een grote sportschooljongen met de sleutel sturen
Nou, dan leest hij het briefje maar niet, wegrijden met wielklem wordt m iig ook niet, dus dan vindt hij het briefje snel genoeg.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wielklem is een optie ja![]()
Maar mijn ervaring is dat briefjes op auto's niet gelezen worden. Had een keer op alle ramen van zo'n mafkees a4tjes geplakt dat het een privé parkeerplaats was. Stuk of 10 uitgeprint en opgeplakt. Tijdje later zag ik hem wegscheuren, met alle a4tjes wapperend op de ramen
Echt kijken mensen zo? Wat naar. Ik kijk alleen vernietigend naar de blokkeerders van de weg.quote:Op donderdag 12 september 2024 10:02 schreef Kyara het volgende:
Ik breng mijn groep 8 kind regelmatig met de auto naar school. En ik zou het echt geweldig vinden als ze gewoon zelf naar school zou gaan, op de fiets, zoals ze in groep 5 en 6 ook al deed, want dat kan makkelijk. Maar helaas, dat gaat niet. Maar ja, de afkeurende en veroordelende blikken van "waarom breng jij je kind met de auto naar school", die voel ik ook wel.
Probleem is binnenkort opgelost. Ze gaan betaald parkeren invoeren en op de carports worden beugels aangebracht. Ik koos voor een elektrische. Ben ik hopelijk van dat gezeik afquote:Op donderdag 12 september 2024 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, dan leest hij het briefje maar niet, wegrijden met wielklem wordt m iig ook niet, dus dan vindt hij het briefje snel genoeg.
Nou inderdaad. Er is bij ons bijna altijd wel iemand thuis tegenwoordig en ook bijna alle buren zitten in de app-groep. Dus als je bezoek hebt of werklui over de vloer hebt, kunnen altijd even meedenken en ruimte bieden. In overleg. Maar zomaar blokkeren zonder te melden, vind ik echt aso.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh ja met halen en brengen van speeldates hier in de buurt worden auto's (en fietsen) nog wel eens voor onze oprit gezet inderdaad, want het 'is maar voor een paar minuten'.
En toen wij op vakantie waren zagen we op onze ring deurbel dat de buren elke dag onze oprit gebruikten omdat daar schaduw was en niet op die van hun. Prima hoor, mag altijd, maar een berichtje daarover naar ons had ik wel zo netjes gevonden .
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:46 schreef Schanu het volgende:
Het voordeel bij onze school is dat het meestal kinderen uit de directe omgeving zijn die ernaar toe gaan. Er zijn dus vooral héél veel fietsers.
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.
[..]
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.
[..]
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.
Als het allemaal zo krap is waarom dan geen VSO? Of met een klasgenootje mee naar school lopen/fietsen?
(Zo nam ik vorig jaar regelmatig een van de klasgenootjes mee naar school. Dit jaar gaat hij naar de VSO)
Wij hebben eerst een voorselectie gemaakt op basis van geloofsovertuiging van de school, zo hebben we één zeer streng gereformeerde school dus die viel sowieso af. En een redelijk strenge christelijke school. Daarna hebben we ons oor te luisteren gelegd bij andere mensen en hebben we zelf een paar scholen bezocht. Na sterke twijfel tussen 2 scholen hebben we op basis van de uitstroomcijfers een keuze gemaakt.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
In dat kader, hebben mensen hier nog tips hoe je oriënteert op een basisschool voor je (bijna) peuter? Er zijn mega veel basisscholen in de buurt en ik heb echt geen idee.
Bij heel krap hoeft er maar iets tegen te zitten (zoals geen parkeerplek voor school) en het is niet meer haalbaar. Gehaast de weg op is nooit een goed idee.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.
Moet tzt nog eens bedenken hoe we dat hier gaan doen, er is maar 1 maandag om de week dat er niet 1 van ons thuis werkt dus daar wil ik geen VSO voor eigenlijk. Maar we vertrekken wel allebei om half 8 op die dag. Naja met een beetje geluk hebben we dan een tweede kindje en past mijn moeder daar nog steeds op die dag op, dan kan zij de schoolrun wel doen.
Bedenk eerst wat je graag wil en wat bij jullie past (en wellicht ook al een beetje bij je kind). Wil je christelijk onderwijs of juist absoluut niet? Vrije school, dalton, montessori? Op de website kan je vaak al wel lezen wat de school zelf belangrijk vindt. Daarna bezoeken inplannen, of langsgaan op open dagen. Hoe wordt je rondgeleid/benaderd? Hoe reageert je kind?quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
In dat kader, hebben mensen hier nog tips hoe je oriënteert op een basisschool voor je (bijna) peuter? Er zijn mega veel basisscholen in de buurt en ik heb echt geen idee.
Dit zou ik dus verschrikkelijk vinden. Wij gaan altijd lopend of fietsend naar school. Daar zou ik dan een auto voor moeten aanschaffen omdat andere ouders te lui zijn om de auto te laten staan.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:25 schreef exode het volgende:
Ik las een tijd geleden een artikel waarin werd gepleit voor een andere manier van scholen inplannen. Steeds meer ouders gaan na het wegbrengen meteen naar hun werk. Dus zet scholen op plekken waar meer ruimte is voor parkeren en doorstroom.
Ik vond het best een goed plan, terwijl ik onze kinderen nog nooit met de auto heb gebracht. Het is de ideale afstand om te lopen of fietsen. Maar ik hou zo vaak mijn hart vast als ik alle capriolen zie van auto's.
Niet te dicht bij school dan graag, want zodra er een plekje is gevonden is de omgeving meteen vergeten en kijken ouders letterlijk nergens meer naar. Ik moet zo uitkijken met de jongens op de fiets iedere dag.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Heel simpel: het gaat tot nu toe altijd goed en ik vind VSO niet fijn voor prul. Ik ben om 8:18 op school, om 8:20 staat prul binnen, om 8:22 zit ik weer in de auto en om 8:50-8:55 kom ik op kantoor aan. Er is altijd plek bij school en - tenzij uitzonderlijke situaties als file - ben ik nog nooit te laat geweest. Waarom zou ik dat anders doen?quote:Op donderdag 12 september 2024 11:39 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij heel krap hoeft er maar iets tegen te zitten (zoals geen parkeerplek voor school) en het is niet meer haalbaar. Gehaast de weg op is nooit een goed idee.
De startijd van de VSO was maar een half uur voor schooltijd en dan klinkt een kwartier helemaal niet zo raar. Edit: Scheelt natuurlijk wel dat VSO bij ons in school zelf is en niet op een externe locatie, dan is het wel heel veel gesleep met een kind.
Wij carpoolen inderdaad wel eens met de kinderen verderop uit de straat. Gooi ze om 8 uur bij mij af en ik zet ze wel in de bakfiets of we fietsen samenquote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
En de leerkrachten ook niet dus ook voldoende parkeerplek voor alle medewerkers. Dat is hier in de buurt vooral een probleem want dat halen/brengen geeft maar kort overlast maar medewerkers staan er de hele dag.
[..]
Bij ons ook. Dat merk je vooral met slecht weer want dan pakken meer mensen de auto en iedereen wil dichtbij staan.
[..]
Dan heb je geluk dat je dicht bij school kan parkeren, hier staan ouders regelmatig aan het eind van de straat en dat is al +300meter dus weg tijdswinst.
Als het allemaal zo krap is waarom dan geen VSO? Of met een klasgenootje mee naar school lopen/fietsen?
(Zo nam ik vorig jaar regelmatig een van de klasgenootjes mee naar school. Dit jaar gaat hij naar de VSO)
Ik dus ook, want ook wij gaan altijd met de fiets of lopend, maar als ik zie hoe onveilig het nu is.....quote:Op donderdag 12 september 2024 12:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit zou ik dus verschrikkelijk vinden. Wij gaan altijd lopend of fietsend naar school. Daar zou ik dan een auto voor moeten aanschaffen omdat andere ouders te lui zijn om de auto te laten staan.
informeer bij mensen met kinderen in de buurt naar hun ervaring met een school. Bekijk ook de google-reviews (maar met een korrel zout, houd er rekening mee dat mensen voornamelijk heel positief of heel negatief zijn) en maak dan een shortlist van max 3 scholen waarbij je langs gaat. En neem sowieso de dichtsbijzijnde mee ter overweging. Als er geen school echt bovenuit springt, kies dan gewoon die. Een school dichtbij is voor ouders fijner/makkelijker maar zorgt er ook voor dat je kind veel meer buiten kan (en dus waarschijnlijk zal) spelen met klasgenootjes en andere kinderen die ze via school kennen.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zou voor iets dat krap maar wel haalbaar is ook geen VSO nemen denk ik. Naast de extra kosten lijkt dat me ook wel veel gedoe in de ochtend dan, als het maar om max een kwartiertje gaat.
Moet tzt nog eens bedenken hoe we dat hier gaan doen, er is maar 1 maandag om de week dat er niet 1 van ons thuis werkt dus daar wil ik geen VSO voor eigenlijk. Maar we vertrekken wel allebei om half 8 op die dag. Naja met een beetje geluk hebben we dan een tweede kindje en past mijn moeder daar nog steeds op die dag op, dan kan zij de schoolrun wel doen.
Dan pleit ik voor géén parkeerplekken binnen 100 meter van de school en paaltjes in de straat rond haal- en brengtijdenquote:Op donderdag 12 september 2024 12:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik dus ook, want ook wij gaan altijd met de fiets of lopend, maar als ik zie hoe onveilig het nu is.....
Omdat je zelf aangeeft dat het te krap is voor 5min extra tijd om eerst naar huis te lopen.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heel simpel: het gaat tot nu toe altijd goed en ik vind VSO niet fijn voor prul. Ik ben om 8:18 op school, om 8:20 staat prul binnen, om 8:22 zit ik weer in de auto en om 8:50-8:55 kom ik op kantoor aan. Er is altijd plek bij school en - tenzij uitzonderlijke situaties als file - ben ik nog nooit te laat geweest. Waarom zou ik dat anders doen?
Kijk eerst wat je sowieso al niet wilt (openbaar, katholiek, protestants, islamitisch, reformatorisch, montessori, dalton, vrije school), kijk vervolgens bij wat er overblijft hoe de mogelijkheden zijn qua VSO/BSO, is dat op school? En kijk dan op scholenopdekaart.nl hoe de school het doet.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:26 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat werd aangeboden en wij hebben toch al 3 basisscholen en 2 bsos versleten.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:21 schreef Elleska het volgende:
Hier hetzelfde. Eenrichtingsverkeer en een kdv. De meeste ouders hebben altijd haast. Hard rijden, fout parkeren (andere auto’s inparkeren enzo), tegen verkeer in rijden…quote:Op donderdag 12 september 2024 12:20 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben een KDV in onze straat zitten. Die ouders zijn nog veel brutaler dan die van de basisschool.
Sowieso had hier gewoon niet zo’n bedrijf moeten zitten, want ze hebben helemaal geen parkeermogelijkheid in onze straat. Hun busjes moeten al helemaal omrijden voor parkeerplaatsen, de ouders zetten de auto dan maar gewoon op de opritten van onze buren (wij hebben geen oprit).
En het ergste vind ik het negeren van de eenrichtingsweg. Daar weigeren ouders zich iets van aan te trekken![]()
En als ik er dan wat van zeg klagen ze dat ze anders helemaal (lees 100 meter) voor om moeten rijden. Ja, dat weet ik, ik woon hier en wij moeten altijd het blok omrijden![]()
Daarom: de fiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |