allemaal, zolang de veroorzaker een WA of APV verzekering heeft.quote:Op zondag 22 september 2024 00:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En hoeveel ebikes zijn verzekerd?
Als ik op de fiets iemand aanrijdt, wie is dan verzekerd? Of moet je in Nederland tegenwoordig voor je fiets ook al een verzekering afsluiten? Een ebike/fatbike is gewoon een fiets. Zou me overigens niks meer verbazen in dit land, alles wat een beetje spannend/nieuw/leuk is: V E R B I E D E N. Ondertussen komen er honderdduizenden mensen uit de meest exotische landen de afgelopen jaren het land binnen, niemand van die lui heeft nog een paspoort en ze weten allemaal niet meer wat ze precies deden in die ISIS en Assad gebieden, maar wel voorrang op de woningmarkt met hun gezin van 8 kinderen, af en toe een terroristisch aanslagje hoort er inmiddels al helemaal bij, maar de fatbikes die een paar km/h te hard gaan, “die zijn het probleem”! Ik chargeer nu, maar daar komt het in dit land inmiddels in feite wel op neer. Gooi er gewoon een leeftijdsgrens op en klaar, maar er zijn Nederlandse fietsenmakers boos dat de Chinezen ze veel sneller/handiger/goedkoper kunnen maken en gaan klagen bij hun contacten in Brussel. De kwaliteit van die dingen is gewoon dikke prima, robuust, goede accu die ongeveer de aantal km haalt die ze zeggen (is bij die EU modellen wel anders) en dus: relatief goedkoop. En dat is tegen het zere been van die verkopers hier die voorheen woekerwinsten maakten op hun fietsen, en nu opeens moeten concurreren met handige jonge gastjes die ze met honderden tegelijk in China inkopen en waar 200 euro marge per fiets al een kapitaal voor is.quote:Op zondag 22 september 2024 01:07 schreef mschol het volgende:
[..]
allemaal, zolang de veroorzaker een WA of APV verzekering heeft.
uiteraard zolang ze niet opgevoerd zijn
Dus ze hebben mensen jarenlang een fiets voor heel veel geld laten kopen, en plotseling is exact die fiets (waarvan er volgens het artikel tienduizenden maar eerder minstens honderdduizend van zijn) van de ene op de andere dag verboden? Dat geloof je toch zelf niet neem ik aan? Hoe in hemelsnaam bestaat zoiets, dat je mensen jarenlang die fiets waar keiharde BTW over geheven is (die heb ik er ook twee keer over moeten betalen) laat kopen, en dan “poef” die is illegaal. Dat is toch krankzinnig. Het enige wat ze kunnen doen is de verkoop aan banden leggen vanaf nu, dat is mogelijk, maar ze gaan al die tienduizenden zo niet honderdduizend mensen die zo’n ding gekocht hebben en 20% BTW over hebben betaald, echt niet hun fiets afpakken hoor, vergeet het maar.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, de EU kan de import en verkoop van die dingen gewoon verbieden. En dat doen ze dus ook. En aangezien het niet voldoet aan de eisen, kunnen ze het op de straat er mee rijden ook verbieden:
[..]
Is gewoon EU wetgeving.
https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en
lezen kan je niet?quote:Op zondag 22 september 2024 01:54 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als ik op de fiets iemand aanrijdt, wie is dan verzekerd?
Dat kunnen ze dus wel. Of ze streng gaan handhaven is een tweede, maar zoals ik al zei: bij een ongeluk kun je enorm in de problemen komen.quote:Op zondag 22 september 2024 02:09 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus ze hebben mensen jarenlang een fiets voor heel veel geld laten kopen, en plotseling is exact die fiets (waarvan er volgens het artikel tienduizenden maar eerder minstens honderdduizend van zijn) van de ene op de andere dag verboden? Dat geloof je toch zelf niet neem ik aan? Hoe in hemelsnaam bestaat zoiets, dat je mensen jarenlang die fiets waar keiharde BTW over geheven is (die heb ik er ook twee keer over moeten betalen) laat kopen, en dan “poef” die is illegaal. Dat is toch krankzinnig. Het enige wat ze kunnen doen is de verkoop aan banden leggen vanaf nu, dat is mogelijk, maar ze gaan al die tienduizenden zo niet honderdduizend mensen die zo’n ding gekocht hebben en 20% BTW over hebben betaald, echt niet hun fiets afpakken hoor, vergeet het maar.
Bij een ongeluk gaat het niet om de verzekering van de e-bike, maar om je AVP verzekering.quote:Op zondag 22 september 2024 00:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En hoeveel ebikes zijn verzekerd?
En dat kan bij blijvend letsel echt enorm in de papieren lopen, tienduizenden of zelfs meer dan honderdduizend is geen uitzondering. Niet voor niets dekken de meeste standaard schadeverzekeringen tot 2,5 miljoen.quote:Op zondag 22 september 2024 06:12 schreef mschol het volgende:
[..]
lezen kan je niet?
als jij een fiets /ebike hebt en hier binnen de kaders van de wet mee rijdt en omgaat (dus niet opgevoerd), toch een ongeluk krijgt EN je hebt een WA of APV verzekering , ben jij als veroorzaker verzekerd tegen eventuele schade die je maakt
quote:Fatbikes zijn heel populair, vooral onder jongeren. Maar als uw kind met zijn fatbike een ongeluk veroorzaakt, kunt u als ouder aansprakelijk zijn voor de schade. Als u geen aansprakelijkheidsverzekering heeft, moet u de schade zelf betalen. Schade door een opgevoerde fatbike moet u meestal zelf betalen, zelfs als u verzekerd bent.
Dit zijn toch lachwekkende lage cijfers als je weet dat er honderduizenden van die fatbikes rondrijden.quote:Volgens het LIS werden er in 2022 zeven ongelukken met een fatbike geregistreerd. In 2023 was het aantal toegenomen tot 59. In de eerste vier maanden van dit jaar waren er al 33 ongevallen geregistreerd.
Het maakt niet of je op een e-bike of gewone fiets rijdt zeggen de cijfers.quote:In 2023 kwamen 270 fietsers om het leven in het verkeer, 20 minder dan het jaar ervoor. In beide jaren reed minimaal 40 procent van hen op een e-bike. Van 2019 tot en met 2023 overleden 1199 fietsers door een verkeersongeval, 42 procent van hen kwam om door een aanrijding met een personen- of bestelauto.
Conclusie elk ongeluk is teveel, maar dat er zulke maatregelen genomen worden en honderduizenden mensen gedupeerd worden is gewoon zwaar overdreven van de overheid.quote:Brancheverenigingen BOVAG en RAI schatten dat er zo'n 23,5 miljoen fietsen zijn – op een bevolking van 17,5 miljoen. Toch gebruiken mensen ook vaak de auto voor korte ritten en heeft niet iedereen een fiets. Terwijl fietsen veel maatschappelijke waarde kan opleveren.
Ga autorijden dan ook verbiedenquote:Aantal dodelijke auto ongelukken
In het verkeer in Nederland komt elk jaar een groot aantal ongelukken voor. Jaarlijks raken meer dan 430.000 personen betrokken bij een verkeersongeluk. Hiervan belanden zo'n 130.000 mensen op de spoedeisende hulp. En meer dan 600 personen overlijden jaarlijks aan de gevolgen van een verkeersongeval.
Als je goed leest wordt het meestal niet geregistreerd, artsen gaan dat nu zelf doen: https://huisarts.bsl.nl/a(...)en-in-kaart-brengen/quote:Op zondag 22 september 2024 11:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit zijn toch lachwekkende lage cijfers als je weet dat er honderduizenden van die fatbikes rondrijden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-scooter~a07b9fa0/quote:Gebroken benen, hersenbloedingen, een gescheurd milt. Traumachirurgen zien dagelijks de ellende die ongelukken met fatbikes veroorzaken. Ze denken dat er fors meer mensen in de ziekenhuizen belanden dan nu bekend en gaan zelf onderzoek doen. ,,Alleen al in mijn ziekenhuis zie ik dagelijks patiënten door een ongeluk met een fatbike.’’
Het zijn gewoon cijfers van het CBS en andere instanties. Alsof ik die teksten allemaal zelf verzonnen heb.quote:Op zondag 22 september 2024 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je goed leest wordt het meestal niet geregistreerd, artsen gaan dat nu zelf doen: https://huisarts.bsl.nl/a(...)en-in-kaart-brengen/
Want dit klopt niet met jouw cijfers:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)op-scooter~a07b9fa0/
Het gaat dus waarschijnlijk om honderden, misschien wel duizenden gevallen als ze in 1 ziekenhuis al zeggen dat het dagelijks voor komt.
Het wordt nu niet echt bijgehouden, dat geven ze zelf aan in de link die je post.quote:Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het zijn gewoon cijfers van het CBS en andere instanties. Alsof ik die teksten allemaal zelf verzonnen heb.
Doe toch normaal man
Het wordt gewoon geregistreerd net als andere gemelde ongelukken.quote:Op zondag 22 september 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het wordt nu niet echt bijgehouden, dat geven ze zelf aan in de link die je post.
Denk dat er weinigen zijn die een ebike verzekering afsluiten. Het is tenslotte niet verplicht. Net zoals elke fietsquote:Op zondag 22 september 2024 01:07 schreef mschol het volgende:
[..]
allemaal, zolang de veroorzaker een WA of APV verzekering heeft.
uiteraard zolang ze niet opgevoerd zijn
Je gaat er nu vanuit dat elke fietser of fietser met een elektronische aandrijving een APV afsluitquote:Op zondag 22 september 2024 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een ongeluk gaat het niet om de verzekering van de e-bike, maar om je AVP verzekering.
Ik geloof er helemaal niets van dat ze minstens honderdduizend mensen van hun fiets gaan trekken, ze hebben al niet eens capaciteit een gemiddelde aangifte nog te behandelen, laat staan fietsen die enorm op andere modellen lijken (heb zelf twee H9’s en die zijn dan wel legaal?) want de V8 en H9 zijn op een paar kleine dingen vrijwel identiek. Enige wat ik kan voorstellen dat ze de verkoop verbieden zodat er geen nieuwe fietsen meer zullen bijkomen.quote:Op zondag 22 september 2024 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kunnen ze dus wel. Of ze streng gaan handhaven is een tweede, maar zoals ik al zei: bij een ongeluk kun je enorm in de problemen komen.
Ik vraag het nog een keer omdat ik het zo ongelofelijk bizar vind. Ik rijd al 25 jaar op een fiets rond en heb mezelf nog nooit verzekerd, maar ik ging op mijn fiets vaak net zo snel als dat een gemiddelde ebike nu gaat. Maar ik heb dus dus al die jaren blijkbaar onverzekerd rondgereden, dat vind ik best wel bizar. En ik denk dat 95% van Nederland geen verzekering heeft als die op zijn fiets of ebike stapt.quote:Op zondag 22 september 2024 06:12 schreef mschol het volgende:
[..]
lezen kan je niet?
als jij een fiets /ebike hebt en hier binnen de kaders van de wet mee rijdt en omgaat (dus niet opgevoerd), toch een ongeluk krijgt EN je hebt een WA of APV verzekering , ben jij als veroorzaker verzekerd tegen eventuele schade die je maakt
Ik ga er vanuit dat iedereen met verstand een APV heeft, maar geen idee hoeveel mensen dat niet hebben. Die mensen zijn dan wel gewoon zeer onverantwoord door te bezuinigen op iets wat een een euro of 8 per maand kost (voor je hele gezin, dus ook voor als je kind een ongeluk heeft), maar je verzekert tegen iets wat je echt enorm in de financiële problemen kan brengen. Kijk maar hoe hoog dat op kan lopen: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Letselschadequote:Op zondag 22 september 2024 12:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je gaat er nu vanuit dat elke fietser of fietser met een elektronische aandrijving een APV afsluit
De wetgever verplicht het niet. Dus zal se student die een e-bike huurt van Swapfiets deze wel afsluiten?
Heb jij echt geen aansprakelijkheidsverzekering? Meestal sluit je die bijvoorbeeld wel af als je ook een hypotheek afsluit en je toch met een adviseur kijkt. Ik denk dat bijna iedereen er wel één heeft.quote:Op zondag 22 september 2024 13:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik vraag het nog een keer omdat ik het zo ongelofelijk bizar vind. Ik rijd al 25 jaar op een fiets rond en heb mezelf nog nooit verzekerd, maar ik ging op mijn fiets vaak net zo snel als dat een gemiddelde ebike nu gaat. Maar ik heb dus dus al die jaren blijkbaar onverzekerd rondgereden, dat vind ik best wel bizar. En ik denk dat 95% van Nederland geen verzekering heeft als die op zijn fiets of ebike stapt.
De groep die onverzekerd rond rijdt is dus niet zo groot, al vind ik hem wel te groot (stel hem net als de zorgverzekering gewoon verplicht, voor de premie hoeft niemand het te laten).quote:Volgens de nieuwste cijfers van onderzoeksbureau Ipsos, verstrekt door het Verbond van Verzekeraars, had vorig jaar 92 procent van de Nederlanders wél een AVP.
Wat is het verschil tussen een AVP en een WA dan? En misschien heb ik het zonder te weten, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb afgesloten. Ik kan me niet voorstellen dat 92% iets hebben waar ik in elk geval echt nog nooit van gehoord had. Ik heb voor mijn auto gewoon een WA verzekering, maar ik kan me niet voorstellen dat ik voor mijn fiets zoiets ooit heb afgesloten en dat 92% van de mensen dat blijkbaar wel hebben gedaan kan ik bijna niet geloven.quote:Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij echt geen aansprakelijkheidsverzekering? Meestal sluit je die bijvoorbeeld wel af als je ook een hypotheek afsluit en je toch met een adviseur kijkt. Ik denk dat bijna iedereen er wel één heeft.
Edit: in 2021 92% van de mensen dus wel: https://www.juridischbure(...)w%C3%A9l%20een%20AVP.
[..]
De groep die onverzekerd rond rijdt is dus niet zo groot, al vind ik hem wel te groot (stel hem net als de zorgverzekering gewoon verplicht, voor de premie hoeft niemand het te laten).
Niet voor je fiets alleen, een aansprakelijkheidsverzekering is gewoon algemeen, ook voor als je loopt of als je kind aan het voetballen is.quote:Op zondag 22 september 2024 14:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een AVP en een WW dan? En misschien heb ik het zonder te weten, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb afgesloten. Ik kan me niet voorstellen dat 92% iets hebben waar ik in elk geval echt nog nooit van gehoord had. Ik heb voor mijn auto gewoon een WW verzekering, maar ik kan me niet voorstellen dat ik voor mijn fiets zoiets ooit heb afgesloten en dat 92% van de mensen dat blijkbaar wel hebben gedaan kan ik bijna niet geloven.
Als je die gewone aansprakelijkheidsverzekering niet hebt zou ik hem snel afsluiten, het kost bijna niks en kan echt enorme problemen voorkomen als je per ongeluk iemand laat struikelen die verkeerd neer komt of als je per ongeluk tegen iemand aan fietst. Of als iemand anders in je huishouden dat doet. Of als je kind een bal tegen een Ferrari aan schopt.quote:De grootste verschillen tussen een gewone aansprakelijkheidsverzekering en de WA verzekering zijn:
- Een WA verzekering is verplicht wanneer je in het bezit bent van een motorrijtuig, een gewone aansprakelijkheidsverzekering is altijd optioneel, dus nooit verplicht.
- Een WA verzekering dekt de schade die jij hebt toegebracht aan anderen met een gemotoriseerd voertuig. De gewone aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die je zonder een motorrijtuig hebt toegebracht aan anderen.
Oke, ik wist dit oprecht niet, zal er eentje afsluiten dan, voor die paar euro…maar ik begrijp dat het dus niet geldt voor een ebike? Want een ebike is dan toch een gemotoriseerd voertuig? En dan zou ik dus een AVP én een WA moeten afsluiten voor mijn ebike.quote:Op zondag 22 september 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet voor je fiets alleen, een aansprakelijkheidsverzekering is gewoon algemeen, ook voor als je loopt of als je kind aan het voetballen is.
https://www.studentenverz(...)eidsverzekering.html.
[..]
Als je die gewone aansprakelijkheidsverzekering niet hebt zou ik hem snel afsluiten, het kost bijna niks en kan echt enorme problemen voorkomen als je per ongeluk iemand laat struikelen die verkeerd neer komt of als je per ongeluk tegen iemand aan fietst. Of als iemand anders in je huishouden dat doet. Of als je kind een bal tegen een Ferrari aan schopt.
Ik heb hem tegelijk met mijn inboedelverzekering afgesloten zodra ik het ouderlijk huis uit ging.
AVP geldt ook voor ebike die tot 25km/u gaat: https://www.vcn.nl/kennis(...)n%20WA%2Dverzekering.quote:Op zondag 22 september 2024 14:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oke, ik wist dit oprecht niet, zal er eentje afsluiten dan, voor die paar euro…maar ik begrijp dat het dus niet geldt voor een ebike? Want een ebike is dan toch een gemotoriseerd voertuig? En dan zou ik dus een AVP én een WA moeten afsluiten voor mijn ebike.
je bedoelt als voetballer?quote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iedereen met verstand een APV heeft, maar geen idee hoeveel mensen dat niet hebben. Die mensen zijn dan wel gewoon zeer onverantwoord door te bezuinigen op iets wat een een euro of 8 per maand kost (voor je hele gezin, dus ook voor als je kind een ongeluk heeft), maar je verzekert tegen iets wat je echt enorm in de financiële problemen kan brengen. Kijk maar hoe hoog dat op kan lopen: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Letselschade
Je zult maar letsel toebrengen aan een profvoetballer...
Als de dekkingsgraad laag is, zou een campagne hier wat mij betreft op zijn plek zijn.
Dit is totaal niet mijn ervaring.quote:Op zondag 22 september 2024 21:14 schreef klaasweetalles het volgende:
Je kan je wel verzekeren maar als je een keer een ongeluk krijgt of maakt verzinnen die verzekeringsmaatschappijen van alles en nog wat om er onderuit te komen. Allemaal kleine lettertjes die niemand doorleest tenzij je ermee te maken krijgt en dan bijlage 10 moet gaan lezen.
Ik heb het niet zo op het verzekeringswezen in Nederland. Die hebben een goed verdienmodel van alleen geld binnen krijgen maar uitbetalen.....ho maar.
Nee, als niet voetballer. Je kunt op straat ook per ongeluk tegen een profvoetballer aanfietsen of hem laten struikelen, met (blijvend) letsel tot gevolg. Ga dan die gemiste salarissen maar eens ophoesten...quote:
Vooral die bizarre titel vinden recalcitrante mensen die zich graag afzetten tegen overheden natuurlijk komisch, wat voor vage nieuws fuik haal jij deze clickbait vandaan?quote:Op maandag 23 september 2024 14:27 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.puna.nl/news/(...)fatbike-bij-controle
Bovenstaande heeft toch ook wel iets komisch..
Genieten die reset trucquote:Op maandag 23 september 2024 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]De politie kijkt er zelf een beetje van op. Bij een verkeerscontrole die agenten dinsdagavond hielden in de straat Heksensdans in Breda, bleek geen enkele fatbike te zijn opgevoerd. Er wordt rekening gehouden met een truc van de fatbikers, die na de controle gewoon weer verder mochten. Dat gold niet voor een scooterrijder (17) die waarschijnlijk onder invloed reed en werd opgepakt.quote:Vooral die bizarre titel vinden recalcitrante mensen die zich graag afzetten tegen overheden natuurlijk komisch, wat voor vage nieuws fuik haal jij deze clickbait vandaan?
Het artikel op Omroep Brabant was gewoon neutraal getiteld.
Nul opgevoerde fatbikes bij controle, politie houdt rekening met truc
Profielfoto van Wim Coenen
Geschreven door
Wim Coenen
Van de tien fatbikes die op een speciale rollerbank getest werden, ging er geen enkele te snel. Het kan om brave burgers gaan, maar het is ook mogelijk dat de fatbikers een truc hebben uitgehaald om maar niet door de mand te vallen.
Volgens een politiewoordvoerster kan het zijn dat de app om de fietsen op te voeren een reset heeft gehad. Daarmee gaan de fatbikes terug naar fabrieksinstellingen en komen ze keurig niet boven de toegestane snelheid uit. "In principe is er bij zo'n controle genoeg tijd om dit te doen, voordat de fatbikes de rollerbank op gaan."
Het is in Nederland niet toegestaan om fatbikes op te voeren. Er staat een boete op van 310 euro. De setjes om de fietsen mee op te voeren zijn nog niet verboden. Er is wel een wet in de maak die dat moet regelen.
"We mogen niet zonder reden bij mensen in de telefoon kijken."
Tot die tijd kan de politie niet ingrijpen, ook niet als er een vermoeden is dat ze om de tuin wordt geleid. "We mogen niet zonder reden bij mensen in de telefoon kijken", vertelt de woordvoerster. "Maar we gaan wel kijken of we de fatbikes sneller op de rollerbank kunnen krijgen, zodat er minder tijd is om een reset uit te voeren."
De 17-jarige scooterrijder had geen geluk bij de controle. Hij reed waarschijnlijk onder invloed van drugs en werd aangehouden. De uitslag van een bloedtest moet daarover duidelijkheid geven.
echt genietenquote:
Wat is [precies jou probleem man? Ze moeten die scooters van de weg halenquote:Op maandag 23 september 2024 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
echt genieten![]()
fucking teringdebielen,
hoe eerder ebikes een rijbewijs en verzekeringsplaatje nodig hebben hoe beter,al die tokkies gelijk van de weg af
Een totaalverbod is in ieder geval makkelijker te handhaven dan een leeftijdsgrens.quote:Op maandag 23 september 2024 03:10 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stien-zijn~ad08681c/
Een leeftijdsgrens van 16 jaar voor ebikes is dé oplossing, dat moet en kan snel geregeld worden. Mensen zoals ik die iedere dag heel veel plezier van hun fatbike hebben worden enorm genaaid door kinderen die totaal geen rijervaring hebben en die dingen misbruiken, laat staan als er straks een idiote helmplicht komt puur doordat kinderen al die ongelukken veroorzaken. Ik heb 10 jaar een rijbewijs maar ik moest zelfs aan de omgang en snelheid van dat ding wennen, laat staan voor 12-16 jarige kinderen, die zijn volkomen kansloos op zo’n ding. Je leest in het artikel ook dat het vooral gaat om eenzijdige ongelukken, dus wat 100% te maken heeft met de onervarenheid van de bestuurder, wat weer direct met de leeftijd te maken heeft. Zie je straks heel Nederland met een ebike verplicht een helm dragen omdat ze er massaal kinderen zonder enige restricties jarenlang op hebben laten rijden? Bovendien is een leeftijdsverbod ook veel beter te handhaven dan een “fatbike” verbod of zelfs een bepaald merk fatbike verbod. Dat is praktisch onmogelijk.
Een rijbewijs voor 25 km/uquote:Op maandag 23 september 2024 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
echt genieten![]()
fucking teringdebielen,
hoe eerder ebikes een rijbewijs en verzekeringsplaatje nodig hebben hoe beter,al die tokkies gelijk van de weg af
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?quote:Op maandag 23 september 2024 21:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een rijbewijs voor 25 km/u
Doe dat dan meteen voor fietsen
Even iets quoten uit je lap tekst, is prima hoor. Hoe ik denk;quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat ik denk: deze eeuw is de eeuw van de keuzes.
Keuzes zijn eindeloos.
Idd, ik fiets ongeveer 20.000km per jaar en het is gewoon bizar te noemen hoe vele fatbike bestuurders rijden. Laatst nog 2 jonge ventjes op een druk 2 richtings fietspad.... gebruik mijn bel, gaan ze uiterst links rijden om mij te laten passeren en rijden bijna frontaal op een tegenligger. Geen enkel inzicht hoe zich te gedragen en wat hun plaats is in het verkeer.quote:Op zondag 22 september 2024 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe eerder die pauperdingen van de weg zijn hoe beter.
Dit lijkt me ook gewoon prima idd. Kids onder de 16 kunnen er duidelijk niet mee omgaan.quote:Op maandag 23 september 2024 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?
niks mis mee om bij gemotoriseerde voertuigen een rijbewijs en verzekering te verplichten
quote:Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer heeft zojuist gestemd vóór een minimumleeftijd van 14 jaar en een helmplicht voor fatbikes. En dat botst met de wens van verantwoordelijk minister Barry Madlener, die stelt dat een juridisch onderscheid tussen fatbikes en andere elektrische fietsen geen stand houdt.https://www.rtl.nl/nieuws(...)4-jaar-en-helmplichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Motie van treurnis waardigquote:Op maandag 23 september 2024 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?
niks mis mee om bij gemotoriseerde voertuigen een rijbewijs en verzekering te verplichten
Dit kabinet kan alleen mierenneukenquote:Op dinsdag 24 september 2024 15:42 schreef Origami94 het volgende:
Leuk die moties maar waarom dient de kamer niet zelf wetgeving in?
Effe wat staatsrechtelijke en politieke kritiek
Nu moet Madlener met wetgeving komen die hij niet wilt en waar de juristen in zijn ministerie over gaan "adviseren"
dat is niet objectiefquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook gewoon prima idd. Kids onder de 16 kunnen er duidelijk niet mee omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |