abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215057142
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:54 schreef capricia het volgende:
Die ouxi V8 is inmiddels verboden.

https://www.parool.nl/nie(...)pese%20regels.&text='Het%20voertuig%20wordt%20verkocht%20als,dan%2025%20kilometer%20per%20uur.
Clickbait artikel.

De Europese Commissie heeft niet de macht om iets te verbieden. Ze kunnen alleen adviseren en wetten indienen.

Zie ook de referentie naar het EU artikel wat betiteld wordt als waarschuwing en advies. Maar goed de meeste mensen hebben geen juridische knowledge en DPG Media moet geld verdienen.

Overigens is wat Willems adviseert ondemocratisch door het debat erover te bestempelen als onnodig en irrelevant
pi_215057192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:05 schreef mschol het volgende:
maar de motor capaciteit beperken is teveel gevraagd? gewoon zodat ze echt nooit fysiek harder dan 25 km/u kunnen?

dus geen softwarematige truuckjes?
Daar heb je een begrenzer voor die je handmatig kan instellen of uitzetten dmv boordcomputer. Net zoals elke auto zijn eigen topsnelheid heeft als ze geen begrenzer hebben.

Ja in China kunnen ze dat. Maar die doen handel met de hele wereld. Waarom zouden ze tijd en geld steken omdat The Netherlands zoveel regels heeft.
pi_215057226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Clickbait artikel.

De Europese Commissie heeft niet de macht om iets te verbieden. Ze kunnen alleen adviseren en wetten indienen.

Zie ook de referentie naar het EU artikel wat betiteld wordt als waarschuwing en advies. Maar goed de meeste mensen hebben geen juridische knowledge en DPG Media moet geld verdienen.

Overigens is wat Willems adviseert ondemocratisch door het debat erover te bestempelen als onnodig en irrelevant
Sorry om te vragen. Wat is een clickbait artikel van het parool? Ik kan dit hele artikel lezen.

Wil je liever andere nieuwsbronnen:
Het AD:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rwondingen~ae84c2b9/

Brabant nieuws:
https://brabant.nieuws.nl(...)risico-op-ongevallen
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215057335
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:54 schreef capricia het volgende:
Die ouxi V8 is inmiddels verboden.

https://www.parool.nl/nie(...)pese%20regels.&text='Het%20voertuig%20wordt%20verkocht%20als,dan%2025%20kilometer%20per%20uur.
Een zin dat niet strookt met de feiten. Zoals de EU en verbod.
pi_215057403
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jawel, de EU kan de import en verkoop van die dingen gewoon verbieden. En dat doen ze dus ook. En aangezien het niet voldoet aan de eisen, kunnen ze het op de straat er mee rijden ook verbieden:

quote:
Dit besluit komt nadat de EU heeft vastgesteld dat de OUXI V8 niet voldoet aan de eisen van de verordening inzake de goedkeuring van en het markttoezicht op twee- of driewielige voertuigen en vierwielers.
Is gewoon EU wetgeving.

https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215057414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:38 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Leg eens uit welke feiten, of wat bedoel je?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215057463
Van de markt halen is vrij duidelijk: https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en

Dat is exact hetzelfde als wat er met de Stint gebeurde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215057520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:48 schreef Hanca het volgende:
Van de markt halen is vrij duidelijk: https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en

Dat is exact hetzelfde als wat er met de Stint gebeurde.
Goede stap.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215057545
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 17:02 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is geen code. Het is gewoon een simpele instelling onder de instelling van de begrenzer. Al weet ik niet hoe dat bij andere boordcomputers zit en bij de V20 (ik heb de V8).
Dus jouw fiets is nu verboden op de openbare weg?

Ach, je kunt er natuurlijk altijd op eigen terrein mee rijden. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215057753
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, de EU kan de import en verkoop van die dingen gewoon verbieden. En dat doen ze dus ook. En aangezien het niet voldoet aan de eisen, kunnen ze het op de straat er mee rijden ook verbieden:
[..]
Is gewoon EU wetgeving.

https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en
Heb je een link naar die wetgeving?

En je bedoelt de Europese commissie? Niet de "Eu"
pi_215057767
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus jouw fiets is nu verboden op de openbare weg?

Ach, je kunt er natuurlijk altijd op eigen terrein mee rijden. :D
Net nog opgereden. En zolang die maximaal 25 gaat met trapondersteuning is dat legaal. Ondanks wat de EU commissie adviseert.
pi_215057777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:21 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Heb je een link naar die wetgeving?

En je bedoelt de Europese commissie? Niet de "Eu"
Je kunt zelf ook googelen, de naam van de wet noem ik nota bene. Maar goed: https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vj8bg68zk1zn
pi_215057785
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met die snelheid staat die vast op de nominatie om illegaal te worden verklaard. Als je er 1 koopt, koop er dan 1 van Nederlandse makelij. Anders mag je er straks de weg niet mee op.
Waarom van Nederlandse makelij?

Al die fietsen van Nederlandse makelij zijn zwaar overprized

Ik zat van de week op een paar sites te kijken en ik schrok echt van die prijzen. Hoe dan? Hoe kunnen die fietsenprijzen zo gigantische gestegen zijn? Ik kan me nog de begintijd van die elektrische fietsen herinneren en als je dan een een dure fiets kocht was je rond de 1000 euro kwijt. Dan had je echt een hele dure. Tegenwoordig 3,4.5 duizend euro voor een fiets waarvan ik denk, HOE DAN. Daar kopen sommige mensen een 2e hands auto voor.

Ik begrijp die gigantische prijsstijgingen van die 2 wielers helemaal niet. Er worden daar vast gigantische winsten op gemaakt.

Ik ben wel van plan om er eentje met een gashendel te kopen. Op eigen terrein is het ook niet verboden. Standaard worden ze sowieso geleverd op de wettelijke stand van 6km per uur. Je kan het zelf in de software instellen of je het bijvoorbeeld of 14 of bij wijze van spreken op hoger dan 30 zet. Is je eigen keuze en je eigen risico.

Ik vind die prijzen van die fietsen in de video wel redelijk, rond de 1000 of iets hoger.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215057808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Waarom van Nederlandse makelij?

Al die fietsen van Nederlandse makelij zijn zwaar overprized

Ik zat van de week op een paar sites te kijken en ik schrok echt van die prijzen. Hoe dan? Hoe kunnen die fietsenprijzen zo gigantische gestegen zijn? Ik kan me nog de begintijd van die elektrische fietsen herinneren en als je dan een een dure fiets kocht was je rond de 1000 euro kwijt. Dan had je echt een hele dure. Tegenwoordig 3,4.5 duizend euro voor een fiets waarvan ik denk, HOE DAN. Daar kopen sommige mensen een 2e hands auto voor.

Ik begrijp die gigantische prijsstijgingen van die 2 wielers helemaal niet. Er worden daar vast gigantische winsten op gemaakt.

Ik ben wel van plan om er eentje met een gashendel te kopen. Op eigen terrein is het ook niet verboden. Standaard worden ze sowieso geleverd op de wettelijke stand van 6km per uur. Je kan het zelf in de software instellen of je het bijvoorbeeld of 14 of bij wijze van spreken op hoger dan 30 zet. Is je eigen keuze en je eigen risico.

Ik vind die prijzen van die fietsen in de video wel redelijk, rond de 1000 of iets hoger.
Rond de 1000 waren ze nooit, prijzen zijn ook niet gestegen. Maar die van Nederlandse makelij voldoen aan de EU richtlijnen en worden dus niet verboden, als je er 1 van 1000 euro koopt uit China voldoet die niet en als die dan al langs de douane komt heb je dus kans dat hij net als de V8 wordt verboden en dan mag je er alleen nog maar mee in je tuin rijden.
pi_215057859
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rond de 1000 waren ze nooit, prijzen zijn ook niet gestegen. Maar die van Nederlandse makelij voldoen aan de EU richtlijnen en worden dus niet verboden, als je er 1 van 1000 euro koopt uit China voldoet die niet en als die dan al langs de douane komt heb je dus kans dat hij net als de V8 wordt verboden en dan mag je er alleen nog maar mee in je tuin rijden.
Dat waren ze in de begintijd zeker wel. Ik heb ooit zo een elektrische fiets aangeschaft van Sparta. Die dingen waren in de begintijd allemaal rond de 800 tm 1500 euro. Dan heb ik over begin jaren 2000 ofzo denk ik.

Ik denk dat de meeste van die fietsen tegenwoordig ook aangeschaft worden in combinatie met de werkgever. Voor de meeste mensen ook onbetaalbaar en risicovol met al die fietsendieven in Nederland.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_215057873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dat waren ze in de begintijd zeker wel. Ik heb ooit zo een elektrische fiets aangeschaft van Sparta. Die dingen waren in de begintijd allemaal rond de 800 tm 1500 euro. Dan heb ik over begin jaren 2000 ofzo denk ik.

Ik denk dat de meeste van die fietsen tegenwoordig ook aangeschaft worden in combinatie met de werkgever. Voor de meeste mensen ook onbetaalbaar en risicovol met al die fietsendieven in Nederland.
Tja, een fiets van 1000 euro die je tuin niet uit mag lijkt me helemaal duur.
pi_215057906
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, een fiets van 1000 euro die je tuin niet uit mag lijkt me helemaal duur.
Ik ga er gewoon op fietsen hoor. ALs je het denk ik het gewoon normaal gebruikt zal je echt niet zo snel aangehouden worden. Alsof ze elke fietser aanhouden. Lijkt mij niet. ik denk dat ze meer jongeren controleren.
pi_215057948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:37 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik ga er gewoon op fietsen hoor. ALs je het denk ik het gewoon normaal gebruikt zal je echt niet zo snel aangehouden worden. Alsof ze elke fietser aanhouden. Lijkt mij niet. ik denk dat ze meer jongeren controleren.
Als je dan, ook als het buiten jouw schuld is, een aanrijding hebt, heb je een enorm probleem. Geen verzekering die dan nog iets dekt, ook de letselschade niet. Kan je zo maar tienduizenden euro's kosten.
pi_215058066
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je dan, ook als het buiten jouw schuld is, een aanrijding hebt, heb je een enorm probleem. Geen verzekering die dan nog iets dekt, ook de letselschade niet. Kan je zo maar tienduizenden euro's kosten.

Jij heb zeker naar dit filmpje gekeken _O-
pi_215058173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij zo'n verboden ebike hebt, maar ik neem aan dat handhavers dat snel genoeg gaan herkennen. En dat de 2e hands waarde hier ook snel gaat zakken.
Je kunt er binnenkort namelijk niets meer mee.

Of er komt een software update van de fabriek waardoor je er echt max 25 kmph mee kunt rijden. Omdat ze marktaandeel willen houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215058217
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Nee, ik heb een vader die bij de verzekering werkt. En sowieso is het algemeen bekend dat je als je met wat illegaals de weg op gaat, dat je dan niet verzekerd bent. Nergens voor. Youtube kijk ik nooit, zeker niet als bron.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 21-09-2024 23:21:57 ]
pi_215058354
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 09:58 schreef capricia het volgende:

[..]
"Ik vind het een mooi speeltje"
Ik heb er eentje gekocht (en inmiddels een tweede bijgekocht) omdat het gewoon ontzettend handig is. Ze zijn laag (gemak) ze trekken snel op en kunnen met 1 knop terug naar de legale snelheid gezet worden (geen boetes) en ik hoef de auto niet meer te pakken want ik ben vaak sneller dan ik eerst met de auto was (goedkoper vanwege geen benzine en geen auto onderhoud). Verder had ik op mijn fiets constant gezeur met de ketting en de verlichting en doe ik al veel lichamelijke activiteit op mijn werk dus had ik in de praktijk nooit zin de fiets te pakken maar pakte ik steeds de dure en vervuilende auto. En als laatste is het ook gewoon ontzettend leuk, ik heb nooit een scooter gehad en dit komt er zonder het lawaai en de administratieve rompslomp van het hebben van een scooter het dichtst bij. Ik voel me er echt weer een klein kind op, alleen komt de winter er nu wel aan en heb ik helaas de mooiste zomermaanden gemist doordat ik er pas sinds twee weken in het bezit van ben.
pi_215058396
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij zo'n verboden ebike hebt, maar ik neem aan dat handhavers dat snel genoeg gaan herkennen. En dat de 2e hands waarde hier ook snel gaat zakken.
Je kunt er binnenkort namelijk niets meer mee.

Of er komt een software update van de fabriek waardoor je er echt max 25 kmph mee kunt rijden. Omdat ze marktaandeel willen houden.
Er rijden in Nederland echt honderduizenden van die opgevoerde fietsen rond

Met alles gebeurd wel een ongelukje

We moeten niet gaan overdrijven

Als je oversteekt op een zebrapad kan het ook fout gaan

Ze moeten echte boeven gaan vangen
pi_215058407
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik heb er eentje gekocht (en inmiddels een tweede bijgekocht) omdat het gewoon ontzettend handig is. Ze zijn laag (gemak) ze trekken snel op en kunnen met 1 knop terug naar de legale snelheid gezet worden (geen boetes) en ik hoef de auto niet meer te pakken want ik ben vaak sneller dan ik eerst met de auto was (goedkoper vanwege geen benzine en geen auto onderhoud). Verder had ik op mijn fiets constant gezeur met de ketting en de verlichting en doe ik al veel lichamelijke activiteit op mijn werk dus had ik in de praktijk nooit zin de fiets te pakken maar pakte ik steeds de dure en vervuilende auto. En als laatste is het ook gewoon ontzettend leuk, ik heb nooit een scooter gehad en dit komt er zonder het lawaai en de administratieve rompslomp van het hebben van een scooter het dichtst bij. Ik voel me er echt weer een klein kind op, alleen komt de winter er nu wel aan en heb ik helaas de mooiste zomermaanden gemist doordat ik er pas sinds twee weken in het bezit van ben.
Mee eens
  zondag 22 september 2024 @ 00:15:35 #250
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215058771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
En hoeveel ebikes zijn verzekerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')