Ik wil ook zo veel wat niet binnen de wettelijke kaders past.quote:Op maandag 16 september 2024 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Nee is dus niet hetzelfde wat ik bedoel....
Ik wil een gashendel fiets tot 15 km per uur waar ik geen blauw kenteken nodig heb en geen helm op hoeft
En die zijn er niet, die bestaan niet goedgekeurd voor de openbare weg en die gaan er ook niet komen.quote:Op maandag 16 september 2024 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Ik wil een gashendel fiets tot 15 km per uur waar ik geen blauw kenteken nodig heb en geen helm op hoeft
Wetten kunnen altijd aangepast worden.quote:Op maandag 16 september 2024 11:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wil ook zo veel wat niet binnen de wettelijke kaders past.
Jezus man, koop gewoon een scooter of een lichte motor. Wat is precies je probleem met een helm eigenlijk? Er zijn zat coole modellen hoor.quote:Op maandag 16 september 2024 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Een scootmobiel is dan wel wat voor jou.quote:Op maandag 16 september 2024 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Zoveel regelgeving. Dan liever een ebike zonder regels. Die gaan ook 25quote:Op maandag 16 september 2024 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een fiets met gashendel is gewoon toegestaan als je deze als snorscooter registreerd dus er een blauw plaat opkomt en je deze verzekert en met een helm op moet rijden
Rdw registratiequote:Op maandag 16 september 2024 12:44 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Jezus man, koop gewoon een scooter of een lichte motor. Wat is precies je probleem met een helm eigenlijk? Er zijn zat coole modellen hoor.
ebikes waar geen motortje op zit kunnen inderdaad niet beboet worden, maar dat zijn dan ook geen ebikesquote:Op maandag 16 september 2024 16:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk dat een fiets met een klein motortje die tot 15km pu een gat in de markt kan zijn.
Wat een bullshit dat dit niet mag terwijl ebikes afhankelijk van de fietser die erop zit wel 40km per uur kunnen halen en dan kan de politie niets zeggen omdat er geen motortje op zit. Op eigen kracht kan niet beboet worden.
Dit is gewoon scheef beleid waar wat aan gedaan moet worden
Ze moeten ook gewoon handhaven op opgevoerde fietsen.quote:Op maandag 16 september 2024 16:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
ebikes waar geen motortje op zit kunnen inderdaad niet beboet worden, maar dat zijn dan ook geen ebikes
Maar ze moeten gewoon handhaven op asociaal (gevaarlijk) rijgedrag, dat kan altijd.
Dat ook jaquote:Op maandag 16 september 2024 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze moeten ook gewoon handhaven op opgevoerde fietsen.
Nul opgevoerde fatbikes bij controle, politie houdt rekening met trucquote:Op maandag 16 september 2024 16:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze moeten ook gewoon handhaven op opgevoerde fietsen.
Het probleem is ook niet de fatbike zelf maar het soort mensen dat op die fietsen zit.quote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef klaasweetalles het volgende: het buitenland hebben ze hier allemaal geen problemen mee....ga lekker fietsendieven opsporen in plaats van fietsers
onzin, vroeger hadden we dat ook niet en moest je gewoon met je eigen benen trappen door de polderquote:Op dinsdag 10 september 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga jij het OV weer opstarten en wordt jij de busschauffeur op alle afgeschafte lijnen? En ga jij ook alle gesloten scholen weer beginnen en ook nog overal de lessen geven?
Zo nee, dan is een verbod op elektrische fietsen voor onder de 16 niet haalbaar.
"Ik vind het een mooi speeltje"quote:Op donderdag 19 september 2024 03:17 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb er vanmiddag een tweede bijgekocht. Wederom een zwarte H9 nieuwste model, met “updates”. Anders kun je beter op een normale fiets gaan rijden naar mijn bescheiden mening.
Met die snelheid staat die vast op de nominatie om illegaal te worden verklaard. Als je er 1 koopt, koop er dan 1 van Nederlandse makelij. Anders mag je er straks de weg niet mee op.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik sta op het punt deze te gaan bestellen....
De snelheid is handmatig in te stellen van 6 tm 39....
Die is nu dus verboden op de weg.quote:Op zondag 15 september 2024 21:13 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Al die Ouxi V8 V20 hebben standaard die gashendel. Of kun je die zelf vervangen of vastklemmen?
Volwassenen op fatbikes zijn een stap terug in de evolutie.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:58 schreef capricia het volgende:
[..]
"Ik vind het een mooi speeltje"
Clickbait artikel.quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:54 schreef capricia het volgende:
Die ouxi V8 is inmiddels verboden.
https://www.parool.nl/nie(...)pese%20regels.&text='Het%20voertuig%20wordt%20verkocht%20als,dan%2025%20kilometer%20per%20uur.
Daar heb je een begrenzer voor die je handmatig kan instellen of uitzetten dmv boordcomputer. Net zoals elke auto zijn eigen topsnelheid heeft als ze geen begrenzer hebben.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:05 schreef mschol het volgende:
maar de motor capaciteit beperken is teveel gevraagd? gewoon zodat ze echt nooit fysiek harder dan 25 km/u kunnen?
dus geen softwarematige truuckjes?
Sorry om te vragen. Wat is een clickbait artikel van het parool? Ik kan dit hele artikel lezen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Clickbait artikel.
De Europese Commissie heeft niet de macht om iets te verbieden. Ze kunnen alleen adviseren en wetten indienen.
Zie ook de referentie naar het EU artikel wat betiteld wordt als waarschuwing en advies. Maar goed de meeste mensen hebben geen juridische knowledge en DPG Media moet geld verdienen.
Overigens is wat Willems adviseert ondemocratisch door het debat erover te bestempelen als onnodig en irrelevant
Een zin dat niet strookt met de feiten. Zoals de EU en verbod.quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:54 schreef capricia het volgende:
Die ouxi V8 is inmiddels verboden.
https://www.parool.nl/nie(...)pese%20regels.&text='Het%20voertuig%20wordt%20verkocht%20als,dan%2025%20kilometer%20per%20uur.
Jawel, de EU kan de import en verkoop van die dingen gewoon verbieden. En dat doen ze dus ook. En aangezien het niet voldoet aan de eisen, kunnen ze het op de straat er mee rijden ook verbieden:quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een zin dat niet strookt met de feiten. Zoals de EU en verbod.
Is gewoon EU wetgeving.quote:Dit besluit komt nadat de EU heeft vastgesteld dat de OUXI V8 niet voldoet aan de eisen van de verordening inzake de goedkeuring van en het markttoezicht op twee- of driewielige voertuigen en vierwielers.
Leg eens uit welke feiten, of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een zin dat niet strookt met de feiten. Zoals de EU en verbod.
Goede stap.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:48 schreef Hanca het volgende:
Van de markt halen is vrij duidelijk: https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en
Dat is exact hetzelfde als wat er met de Stint gebeurde.
Dus jouw fiets is nu verboden op de openbare weg?quote:Op zondag 15 september 2024 17:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is geen code. Het is gewoon een simpele instelling onder de instelling van de begrenzer. Al weet ik niet hoe dat bij andere boordcomputers zit en bij de V20 (ik heb de V8).
Heb je een link naar die wetgeving?quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, de EU kan de import en verkoop van die dingen gewoon verbieden. En dat doen ze dus ook. En aangezien het niet voldoet aan de eisen, kunnen ze het op de straat er mee rijden ook verbieden:
[..]
Is gewoon EU wetgeving.
https://ec.europa.eu/safe(...)ail/10013903?lang=en
Net nog opgereden. En zolang die maximaal 25 gaat met trapondersteuning is dat legaal. Ondanks wat de EU commissie adviseert.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus jouw fiets is nu verboden op de openbare weg?
Ach, je kunt er natuurlijk altijd op eigen terrein mee rijden.![]()
Je kunt zelf ook googelen, de naam van de wet noem ik nota bene. Maar goed: https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vj8bg68zk1znquote:Op zaterdag 21 september 2024 22:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Heb je een link naar die wetgeving?
En je bedoelt de Europese commissie? Niet de "Eu"
Waarom van Nederlandse makelij?quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met die snelheid staat die vast op de nominatie om illegaal te worden verklaard. Als je er 1 koopt, koop er dan 1 van Nederlandse makelij. Anders mag je er straks de weg niet mee op.
Rond de 1000 waren ze nooit, prijzen zijn ook niet gestegen. Maar die van Nederlandse makelij voldoen aan de EU richtlijnen en worden dus niet verboden, als je er 1 van 1000 euro koopt uit China voldoet die niet en als die dan al langs de douane komt heb je dus kans dat hij net als de V8 wordt verboden en dan mag je er alleen nog maar mee in je tuin rijden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Waarom van Nederlandse makelij?
Al die fietsen van Nederlandse makelij zijn zwaar overprized
Ik zat van de week op een paar sites te kijken en ik schrok echt van die prijzen. Hoe dan? Hoe kunnen die fietsenprijzen zo gigantische gestegen zijn? Ik kan me nog de begintijd van die elektrische fietsen herinneren en als je dan een een dure fiets kocht was je rond de 1000 euro kwijt. Dan had je echt een hele dure. Tegenwoordig 3,4.5 duizend euro voor een fiets waarvan ik denk, HOE DAN. Daar kopen sommige mensen een 2e hands auto voor.
Ik begrijp die gigantische prijsstijgingen van die 2 wielers helemaal niet. Er worden daar vast gigantische winsten op gemaakt.
Ik ben wel van plan om er eentje met een gashendel te kopen. Op eigen terrein is het ook niet verboden. Standaard worden ze sowieso geleverd op de wettelijke stand van 6km per uur. Je kan het zelf in de software instellen of je het bijvoorbeeld of 14 of bij wijze van spreken op hoger dan 30 zet. Is je eigen keuze en je eigen risico.
Ik vind die prijzen van die fietsen in de video wel redelijk, rond de 1000 of iets hoger.
Dat waren ze in de begintijd zeker wel. Ik heb ooit zo een elektrische fiets aangeschaft van Sparta. Die dingen waren in de begintijd allemaal rond de 800 tm 1500 euro. Dan heb ik over begin jaren 2000 ofzo denk ik.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rond de 1000 waren ze nooit, prijzen zijn ook niet gestegen. Maar die van Nederlandse makelij voldoen aan de EU richtlijnen en worden dus niet verboden, als je er 1 van 1000 euro koopt uit China voldoet die niet en als die dan al langs de douane komt heb je dus kans dat hij net als de V8 wordt verboden en dan mag je er alleen nog maar mee in je tuin rijden.
Tja, een fiets van 1000 euro die je tuin niet uit mag lijkt me helemaal duur.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dat waren ze in de begintijd zeker wel. Ik heb ooit zo een elektrische fiets aangeschaft van Sparta. Die dingen waren in de begintijd allemaal rond de 800 tm 1500 euro. Dan heb ik over begin jaren 2000 ofzo denk ik.
Ik denk dat de meeste van die fietsen tegenwoordig ook aangeschaft worden in combinatie met de werkgever. Voor de meeste mensen ook onbetaalbaar en risicovol met al die fietsendieven in Nederland.
Ik ga er gewoon op fietsen hoor. ALs je het denk ik het gewoon normaal gebruikt zal je echt niet zo snel aangehouden worden. Alsof ze elke fietser aanhouden. Lijkt mij niet. ik denk dat ze meer jongeren controleren.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, een fiets van 1000 euro die je tuin niet uit mag lijkt me helemaal duur.
Als je dan, ook als het buiten jouw schuld is, een aanrijding hebt, heb je een enorm probleem. Geen verzekering die dan nog iets dekt, ook de letselschade niet. Kan je zo maar tienduizenden euro's kosten.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon op fietsen hoor. ALs je het denk ik het gewoon normaal gebruikt zal je echt niet zo snel aangehouden worden. Alsof ze elke fietser aanhouden. Lijkt mij niet. ik denk dat ze meer jongeren controleren.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dan, ook als het buiten jouw schuld is, een aanrijding hebt, heb je een enorm probleem. Geen verzekering die dan nog iets dekt, ook de letselschade niet. Kan je zo maar tienduizenden euro's kosten.
Ik weet niet of jij zo'n verboden ebike hebt, maar ik neem aan dat handhavers dat snel genoeg gaan herkennen. En dat de 2e hands waarde hier ook snel gaat zakken.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jij heb zeker naar dit filmpje gekeken
Nee, ik heb een vader die bij de verzekering werkt. En sowieso is het algemeen bekend dat je als je met wat illegaals de weg op gaat, dat je dan niet verzekerd bent. Nergens voor. Youtube kijk ik nooit, zeker niet als bron.quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Jij heb zeker naar dit filmpje gekeken
Ik heb er eentje gekocht (en inmiddels een tweede bijgekocht) omdat het gewoon ontzettend handig is. Ze zijn laag (gemak) ze trekken snel op en kunnen met 1 knop terug naar de legale snelheid gezet worden (geen boetes) en ik hoef de auto niet meer te pakken want ik ben vaak sneller dan ik eerst met de auto was (goedkoper vanwege geen benzine en geen auto onderhoud). Verder had ik op mijn fiets constant gezeur met de ketting en de verlichting en doe ik al veel lichamelijke activiteit op mijn werk dus had ik in de praktijk nooit zin de fiets te pakken maar pakte ik steeds de dure en vervuilende auto. En als laatste is het ook gewoon ontzettend leuk, ik heb nooit een scooter gehad en dit komt er zonder het lawaai en de administratieve rompslomp van het hebben van een scooter het dichtst bij. Ik voel me er echt weer een klein kind op, alleen komt de winter er nu wel aan en heb ik helaas de mooiste zomermaanden gemist doordat ik er pas sinds twee weken in het bezit van ben.quote:Op zaterdag 21 september 2024 09:58 schreef capricia het volgende:
[..]
"Ik vind het een mooi speeltje"
Er rijden in Nederland echt honderduizenden van die opgevoerde fietsen rondquote:Op zaterdag 21 september 2024 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij zo'n verboden ebike hebt, maar ik neem aan dat handhavers dat snel genoeg gaan herkennen. En dat de 2e hands waarde hier ook snel gaat zakken.
Je kunt er binnenkort namelijk niets meer mee.
Of er komt een software update van de fabriek waardoor je er echt max 25 kmph mee kunt rijden. Omdat ze marktaandeel willen houden.
Mee eensquote:Op zaterdag 21 september 2024 23:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik heb er eentje gekocht (en inmiddels een tweede bijgekocht) omdat het gewoon ontzettend handig is. Ze zijn laag (gemak) ze trekken snel op en kunnen met 1 knop terug naar de legale snelheid gezet worden (geen boetes) en ik hoef de auto niet meer te pakken want ik ben vaak sneller dan ik eerst met de auto was (goedkoper vanwege geen benzine en geen auto onderhoud). Verder had ik op mijn fiets constant gezeur met de ketting en de verlichting en doe ik al veel lichamelijke activiteit op mijn werk dus had ik in de praktijk nooit zin de fiets te pakken maar pakte ik steeds de dure en vervuilende auto. En als laatste is het ook gewoon ontzettend leuk, ik heb nooit een scooter gehad en dit komt er zonder het lawaai en de administratieve rompslomp van het hebben van een scooter het dichtst bij. Ik voel me er echt weer een klein kind op, alleen komt de winter er nu wel aan en heb ik helaas de mooiste zomermaanden gemist doordat ik er pas sinds twee weken in het bezit van ben.
En hoeveel ebikes zijn verzekerd?quote:Op zaterdag 21 september 2024 22:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dan, ook als het buiten jouw schuld is, een aanrijding hebt, heb je een enorm probleem. Geen verzekering die dan nog iets dekt, ook de letselschade niet. Kan je zo maar tienduizenden euro's kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |