Wat is het verschil tussen een AVP en een WA dan? En misschien heb ik het zonder te weten, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb afgesloten. Ik kan me niet voorstellen dat 92% iets hebben waar ik in elk geval echt nog nooit van gehoord had. Ik heb voor mijn auto gewoon een WA verzekering, maar ik kan me niet voorstellen dat ik voor mijn fiets zoiets ooit heb afgesloten en dat 92% van de mensen dat blijkbaar wel hebben gedaan kan ik bijna niet geloven.quote:Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb jij echt geen aansprakelijkheidsverzekering? Meestal sluit je die bijvoorbeeld wel af als je ook een hypotheek afsluit en je toch met een adviseur kijkt. Ik denk dat bijna iedereen er wel één heeft.
Edit: in 2021 92% van de mensen dus wel: https://www.juridischbure(...)w%C3%A9l%20een%20AVP.
[..]
De groep die onverzekerd rond rijdt is dus niet zo groot, al vind ik hem wel te groot (stel hem net als de zorgverzekering gewoon verplicht, voor de premie hoeft niemand het te laten).
Niet voor je fiets alleen, een aansprakelijkheidsverzekering is gewoon algemeen, ook voor als je loopt of als je kind aan het voetballen is.quote:Op zondag 22 september 2024 14:18 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een AVP en een WW dan? En misschien heb ik het zonder te weten, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb afgesloten. Ik kan me niet voorstellen dat 92% iets hebben waar ik in elk geval echt nog nooit van gehoord had. Ik heb voor mijn auto gewoon een WW verzekering, maar ik kan me niet voorstellen dat ik voor mijn fiets zoiets ooit heb afgesloten en dat 92% van de mensen dat blijkbaar wel hebben gedaan kan ik bijna niet geloven.
Als je die gewone aansprakelijkheidsverzekering niet hebt zou ik hem snel afsluiten, het kost bijna niks en kan echt enorme problemen voorkomen als je per ongeluk iemand laat struikelen die verkeerd neer komt of als je per ongeluk tegen iemand aan fietst. Of als iemand anders in je huishouden dat doet. Of als je kind een bal tegen een Ferrari aan schopt.quote:De grootste verschillen tussen een gewone aansprakelijkheidsverzekering en de WA verzekering zijn:
- Een WA verzekering is verplicht wanneer je in het bezit bent van een motorrijtuig, een gewone aansprakelijkheidsverzekering is altijd optioneel, dus nooit verplicht.
- Een WA verzekering dekt de schade die jij hebt toegebracht aan anderen met een gemotoriseerd voertuig. De gewone aansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die je zonder een motorrijtuig hebt toegebracht aan anderen.
Oke, ik wist dit oprecht niet, zal er eentje afsluiten dan, voor die paar euro…maar ik begrijp dat het dus niet geldt voor een ebike? Want een ebike is dan toch een gemotoriseerd voertuig? En dan zou ik dus een AVP én een WA moeten afsluiten voor mijn ebike.quote:Op zondag 22 september 2024 14:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet voor je fiets alleen, een aansprakelijkheidsverzekering is gewoon algemeen, ook voor als je loopt of als je kind aan het voetballen is.
https://www.studentenverz(...)eidsverzekering.html.
[..]
Als je die gewone aansprakelijkheidsverzekering niet hebt zou ik hem snel afsluiten, het kost bijna niks en kan echt enorme problemen voorkomen als je per ongeluk iemand laat struikelen die verkeerd neer komt of als je per ongeluk tegen iemand aan fietst. Of als iemand anders in je huishouden dat doet. Of als je kind een bal tegen een Ferrari aan schopt.
Ik heb hem tegelijk met mijn inboedelverzekering afgesloten zodra ik het ouderlijk huis uit ging.
AVP geldt ook voor ebike die tot 25km/u gaat: https://www.vcn.nl/kennis(...)n%20WA%2Dverzekering.quote:Op zondag 22 september 2024 14:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oke, ik wist dit oprecht niet, zal er eentje afsluiten dan, voor die paar euro…maar ik begrijp dat het dus niet geldt voor een ebike? Want een ebike is dan toch een gemotoriseerd voertuig? En dan zou ik dus een AVP én een WA moeten afsluiten voor mijn ebike.
je bedoelt als voetballer?quote:Op zondag 22 september 2024 13:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iedereen met verstand een APV heeft, maar geen idee hoeveel mensen dat niet hebben. Die mensen zijn dan wel gewoon zeer onverantwoord door te bezuinigen op iets wat een een euro of 8 per maand kost (voor je hele gezin, dus ook voor als je kind een ongeluk heeft), maar je verzekert tegen iets wat je echt enorm in de financiële problemen kan brengen. Kijk maar hoe hoog dat op kan lopen: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Letselschade
Je zult maar letsel toebrengen aan een profvoetballer...
Als de dekkingsgraad laag is, zou een campagne hier wat mij betreft op zijn plek zijn.
Dit is totaal niet mijn ervaring.quote:Op zondag 22 september 2024 21:14 schreef klaasweetalles het volgende:
Je kan je wel verzekeren maar als je een keer een ongeluk krijgt of maakt verzinnen die verzekeringsmaatschappijen van alles en nog wat om er onderuit te komen. Allemaal kleine lettertjes die niemand doorleest tenzij je ermee te maken krijgt en dan bijlage 10 moet gaan lezen.
Ik heb het niet zo op het verzekeringswezen in Nederland. Die hebben een goed verdienmodel van alleen geld binnen krijgen maar uitbetalen.....ho maar.
Nee, als niet voetballer. Je kunt op straat ook per ongeluk tegen een profvoetballer aanfietsen of hem laten struikelen, met (blijvend) letsel tot gevolg. Ga dan die gemiste salarissen maar eens ophoesten...quote:
Vooral die bizarre titel vinden recalcitrante mensen die zich graag afzetten tegen overheden natuurlijk komisch, wat voor vage nieuws fuik haal jij deze clickbait vandaan?quote:Op maandag 23 september 2024 14:27 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.puna.nl/news/(...)fatbike-bij-controle
Bovenstaande heeft toch ook wel iets komisch..
Genieten die reset trucquote:Op maandag 23 september 2024 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]De politie kijkt er zelf een beetje van op. Bij een verkeerscontrole die agenten dinsdagavond hielden in de straat Heksensdans in Breda, bleek geen enkele fatbike te zijn opgevoerd. Er wordt rekening gehouden met een truc van de fatbikers, die na de controle gewoon weer verder mochten. Dat gold niet voor een scooterrijder (17) die waarschijnlijk onder invloed reed en werd opgepakt.quote:Vooral die bizarre titel vinden recalcitrante mensen die zich graag afzetten tegen overheden natuurlijk komisch, wat voor vage nieuws fuik haal jij deze clickbait vandaan?
Het artikel op Omroep Brabant was gewoon neutraal getiteld.
Nul opgevoerde fatbikes bij controle, politie houdt rekening met truc
Profielfoto van Wim Coenen
Geschreven door
Wim Coenen
Van de tien fatbikes die op een speciale rollerbank getest werden, ging er geen enkele te snel. Het kan om brave burgers gaan, maar het is ook mogelijk dat de fatbikers een truc hebben uitgehaald om maar niet door de mand te vallen.
Volgens een politiewoordvoerster kan het zijn dat de app om de fietsen op te voeren een reset heeft gehad. Daarmee gaan de fatbikes terug naar fabrieksinstellingen en komen ze keurig niet boven de toegestane snelheid uit. "In principe is er bij zo'n controle genoeg tijd om dit te doen, voordat de fatbikes de rollerbank op gaan."
Het is in Nederland niet toegestaan om fatbikes op te voeren. Er staat een boete op van 310 euro. De setjes om de fietsen mee op te voeren zijn nog niet verboden. Er is wel een wet in de maak die dat moet regelen.
"We mogen niet zonder reden bij mensen in de telefoon kijken."
Tot die tijd kan de politie niet ingrijpen, ook niet als er een vermoeden is dat ze om de tuin wordt geleid. "We mogen niet zonder reden bij mensen in de telefoon kijken", vertelt de woordvoerster. "Maar we gaan wel kijken of we de fatbikes sneller op de rollerbank kunnen krijgen, zodat er minder tijd is om een reset uit te voeren."
De 17-jarige scooterrijder had geen geluk bij de controle. Hij reed waarschijnlijk onder invloed van drugs en werd aangehouden. De uitslag van een bloedtest moet daarover duidelijkheid geven.
echt genietenquote:
Wat is [precies jou probleem man? Ze moeten die scooters van de weg halenquote:Op maandag 23 september 2024 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
echt genieten![]()
fucking teringdebielen,
hoe eerder ebikes een rijbewijs en verzekeringsplaatje nodig hebben hoe beter,al die tokkies gelijk van de weg af
Een totaalverbod is in ieder geval makkelijker te handhaven dan een leeftijdsgrens.quote:Op maandag 23 september 2024 03:10 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stien-zijn~ad08681c/
Een leeftijdsgrens van 16 jaar voor ebikes is dé oplossing, dat moet en kan snel geregeld worden. Mensen zoals ik die iedere dag heel veel plezier van hun fatbike hebben worden enorm genaaid door kinderen die totaal geen rijervaring hebben en die dingen misbruiken, laat staan als er straks een idiote helmplicht komt puur doordat kinderen al die ongelukken veroorzaken. Ik heb 10 jaar een rijbewijs maar ik moest zelfs aan de omgang en snelheid van dat ding wennen, laat staan voor 12-16 jarige kinderen, die zijn volkomen kansloos op zo’n ding. Je leest in het artikel ook dat het vooral gaat om eenzijdige ongelukken, dus wat 100% te maken heeft met de onervarenheid van de bestuurder, wat weer direct met de leeftijd te maken heeft. Zie je straks heel Nederland met een ebike verplicht een helm dragen omdat ze er massaal kinderen zonder enige restricties jarenlang op hebben laten rijden? Bovendien is een leeftijdsverbod ook veel beter te handhaven dan een “fatbike” verbod of zelfs een bepaald merk fatbike verbod. Dat is praktisch onmogelijk.
Een rijbewijs voor 25 km/uquote:Op maandag 23 september 2024 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
echt genieten![]()
fucking teringdebielen,
hoe eerder ebikes een rijbewijs en verzekeringsplaatje nodig hebben hoe beter,al die tokkies gelijk van de weg af
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?quote:Op maandag 23 september 2024 21:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een rijbewijs voor 25 km/u
Doe dat dan meteen voor fietsen
Even iets quoten uit je lap tekst, is prima hoor. Hoe ik denk;quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat ik denk: deze eeuw is de eeuw van de keuzes.
Keuzes zijn eindeloos.
Idd, ik fiets ongeveer 20.000km per jaar en het is gewoon bizar te noemen hoe vele fatbike bestuurders rijden. Laatst nog 2 jonge ventjes op een druk 2 richtings fietspad.... gebruik mijn bel, gaan ze uiterst links rijden om mij te laten passeren en rijden bijna frontaal op een tegenligger. Geen enkel inzicht hoe zich te gedragen en wat hun plaats is in het verkeer.quote:Op zondag 22 september 2024 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe eerder die pauperdingen van de weg zijn hoe beter.
Dit lijkt me ook gewoon prima idd. Kids onder de 16 kunnen er duidelijk niet mee omgaan.quote:Op maandag 23 september 2024 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?
niks mis mee om bij gemotoriseerde voertuigen een rijbewijs en verzekering te verplichten
quote:Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer heeft zojuist gestemd vóór een minimumleeftijd van 14 jaar en een helmplicht voor fatbikes. En dat botst met de wens van verantwoordelijk minister Barry Madlener, die stelt dat een juridisch onderscheid tussen fatbikes en andere elektrische fietsen geen stand houdt.https://www.rtl.nl/nieuws(...)4-jaar-en-helmplichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Motie van treurnis waardigquote:Op maandag 23 september 2024 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
je realiseert je hoop ik dat een snorfiets ook een rijbewijs (scooterbewijs) verplicht en ook maar 25 mag?
niks mis mee om bij gemotoriseerde voertuigen een rijbewijs en verzekering te verplichten
Dit kabinet kan alleen mierenneukenquote:Op dinsdag 24 september 2024 15:42 schreef Origami94 het volgende:
Leuk die moties maar waarom dient de kamer niet zelf wetgeving in?
Effe wat staatsrechtelijke en politieke kritiek
Nu moet Madlener met wetgeving komen die hij niet wilt en waar de juristen in zijn ministerie over gaan "adviseren"
dat is niet objectiefquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook gewoon prima idd. Kids onder de 16 kunnen er duidelijk niet mee omgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |