Als de zon er is niet nee.quote:Op donderdag 12 september 2024 14:38 schreef Dven het volgende:
Toegegeven, het is ook niet zo dat je met een jas naar buiten moet ofzo. Dus laten we het niet overdrijven
Dat kan toch nooit goed zijn... Zit er dan ook geen ventilatie in de ramen of zo? Ken ook een aantal mensen met zo'n goed geïsoleerd nieuwbouw huis. Kunnen na 2 jaar al weer gaan schilderen vanwege schimmel....quote:Op donderdag 12 september 2024 14:45 schreef Maver24 het volgende:
Mijn huis is gerenoveerd 3 jaar geleden. Het is nu nog steeds 24.5 graden binnen zonder kachel
Juist in (te) koude huizen ontstaat sneller schimmel.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit goed zijn... Zit er dan ook geen ventilatie in de ramen of zo? Ken ook een aantal mensen met zo'n goed geïsoleerd nieuwbouw huis. Kunnen na 2 jaar al weer gaan schilderen vanwege schimmel....
Oh, ik dacht door slechte doorluchting. Koud is het daar toch niet. Dan zal het wel een andere reden hebben. Bij schimmel denk je vooral aan vocht.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist in (te) koude huizen ontstaat sneller schimmel.
Een vriend van me woont in zo'n broeikas. Weigert airco op te hangen, want 'is maar een paar weken'. Ondertussen steeds melden dat ie bijna kookt in z'n huisquote:Op donderdag 12 september 2024 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Te goed geïsoleerd huis geeft in zomer wel problemen ja. In de winter is het wel prima. Hoef je nauwelijks te stoken. In de zomer zit je dan in een broeikas.
Tenzij je 35 airco's en muurkoeling hebt zoals sommige rijke tata's hier.
Ik zit eindelijk weer in m'n t-shirtje nuquote:Op donderdag 12 september 2024 13:04 schreef Xenorium het volgende:
Als je nog in je t-shirtje zit dan ben je echt niet goed. Heb al dagen een sweater aan.
Ja dat is wel het ding. In de zomer is het hier 29 graden in huis. Dat is wel minderquote:Op donderdag 12 september 2024 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Te goed geïsoleerd huis geeft in zomer wel problemen ja. In de winter is het wel prima. Hoef je nauwelijks te stoken. In de zomer zit je dan in een broeikas.
Het duurt wel even voor de warmte in je huis zit hoorquote:Op donderdag 12 september 2024 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Beide. Kou zorgt vaak voor vocht, net als geen ventilatie. Op termijn kan beide schimmel geven. Daarom je huis ook nooit langdurig onder de 15 graden laten komen. En al helemaal niet zonder noemenswaardige ventilatie.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht door slechte doorluchting. Koud is het daar toch niet. Dan zal het wel een andere reden hebben. Bij schimmel denk je vooral aan vocht.
En die zijn er veelquote:Op donderdag 12 september 2024 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het duurt wel even voor de warmte in je huis zit hoor
Of je bent zo'n sukkel die met 30 graden alles open gooit.
Vreselijk. Van die nieuwbouw ovens waar je bij het eerste lente zonnetje vergaat van de hitte.quote:Op donderdag 12 september 2024 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is dus niet zo, die huizen blijven veel langer bewoonbaar dan slecht geïsoleerde huizen.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vreselijk. Van die nieuwbouw ovens waar je bij het eerste lente zonnetje vergaat van de hitte.![]()
Blij dat ik dat niet heb.
Ga zo even de brandweer bellen met de vraag of ze het water voor mijn huis weg willen pompen. Er ligt echt een enorme plas.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:21 schreef Nattekat het volgende:
Oja, hier zou regen des doods zijn.
@:Haags heb jij wat gemerkt?
Oke, ik zal het tegen vrienden zeggen bij wie het nu echt een oven is geweest de laatste weken.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo, die huizen blijven veel langer bewoonbaar dan slecht geïsoleerde huizen.
quote:Op donderdag 12 september 2024 16:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oke, ik zal het tegen vrienden zeggen bij wie het nu echt een oven is geweest de laatste weken.“Het is niet zo dat jullie het stikheet hadden.”
quote:Op donderdag 12 september 2024 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je krijgt het er gewoon niet uit. Punt. Niet fijn.quote:
Hmm nee, ik heb in Utrecht in een redelijk 'nieuwbouw' huis gewoond (bouwjaar 2008) en dat stond ook nog eens op zuid gericht, met van die huge ramen van vloer tot plafond.quote:Op donderdag 12 september 2024 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |