Goeiedag, Whiskers...quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Want van de vroegere Etto is weinig overgebleven
Nee hoor. Dat is slechts 1 vd zeer vele praktische problemen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is vooral een mankracht vretende exercitie, de KM krijgt sowieso betaald of ze nu aan een grens staan of elders, en daar zit uiteraard nu net het probleem want zoveel mankracht heeft de KM gewoon niet.
Nee, alleen kunnen types als Blacklining (Urk afsteken in zee) en jij (SGP'er dus inteelthoofd) daar wel kritiek op hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:28 schreef Harvest89 het volgende:
Zeeland en Limburg worden als voorbeeld gegeven, en die hebben zogenaamd een afkeer voor conservatieve denkbeelden.![]()
Laat me toch niet lachen man.
Nee, ik doelde op "terug hersenspoelen" naar de vroegere Ettoquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goeiedag, Whiskers...
Is mijn seksuele voorkeur nu ook al racistisch?
Zijn homo's onverdraagzaam omdat ze niet op dames vallen?
Mijn schoonvader weet dat nog, die werkte als 14 jarige in een kolenmijn, hij verliet de mijn toen hij 18 was en er in week dienst iedere dag iemand dood ging of verminkt raakte. Hij vind het heel triest dat de werkgelegenheid en alles wat er mee meekwam (de ziekenhuizen, social clubs e.d.) weg is maar de mijnen zelf? Good riddance.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier in Limburg was PVV ook grootste geworden als Wilders zijn doelen had gezet op Polen ipv moslims of zo.
Het is gewoon een stuk bekrompen, verpauperd, achtergesteld gebied met heimwee naar vroeger.
"Wist je nog de kolenmijnen vroeger?"
Ik ben niet veranderd hoor.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op "terug hersenspoelen" naar de vroegere Etto
Tja vertel mij het. Ik werk in Limburgquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hier in Limburg was PVV ook grootste geworden als Wilders zijn doelen had gezet op Polen ipv moslims of zo.
Het is gewoon een stuk bekrompen, verpauperd, achtergesteld gebied met heimwee naar vroeger.
"Wist je nog de kolenmijnen vroeger?"
Ik vond het vroeger toch écht veel leuker om met je van gedachten te wisselen. Ik mis datquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben niet veranderd hoor.
Dat een hoop 'progressieven' de afslag DEI hebben genomen is vooral hun probleem.
Wat ontiegelijk hypocriet.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tja vertel mij het. Ik werk in Limburg![]()
Maar ja, dat is precies waar dit allemaal om draait. Een gevoel van ongelijkheid, oneerlijkheid. Of dat terecht is kun je nog over discussiëren maar dat soort mentaliteit is een perfecte voedingsbodem voor nationalisme en populisme.
Niet alleen in Nederland, zie zo ook de AFD in Duitsland of de Republikeinen in de VS. Zijn allemaal groot in economisch-maatschappelijk verval. Women nauwelijks immigranten. En toch geeft dat voedingsbodem.
Nee, hehe. Limburg is óók RKquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens een leuk weetje, in de Limburgse kolenmijnen werkten al best wat arbeidsmigranten, vooral Polen.
Kwamen wel met een achterlijk RK geloof maar daar hoorden we niemand over.
Tegen conservatieve denkbeelden én tegen woke. Vergeet woke niet!quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:28 schreef Harvest89 het volgende:
Zeeland en Limburg worden als voorbeeld gegeven, en die hebben zogenaamd een afkeer voor conservatieve denkbeelden.![]()
Laat me toch niet lachen man.
Spugen op het RK geloof is dan ook heel veilig.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens een leuk weetje, in de Limburgse kolenmijnen werkten al best wat arbeidsmigranten, vooral Polen.
De Peel is ook fascinerend met al die protestante turfstekers die men uit Drenthe gehaald heeft. Die mentaliteit die dat oplevert is ook echt bijzonder.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
Ik dacht dat het vooral Italianen, Spanjaarden en Joegoslaven waren. Ook veel katholieken, daar niet van. Later kwamen er ook Turken en Marokkanen in Zuid-Limburg terecht.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
Boos op het leven... dan ga je schrijven voor Joop of Oneworld.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tegen conservatieve denkbeelden én tegen woke. Vergeet woke niet!
Samengevat: boos op het leven. Tja.
Klopt, mijn opa was Pools.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
Ben benieuwd of die tweet kloptquote:
In welke zin precies?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die tweet klopt
Ben benieuwd of je nog gaat verklaren waarom Urk afgestoken moest worden in zee.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Versterking grenscontroles. Dus op plaatsen waar al controle is. Dat is niet aan de Duitse grens.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor. Tegen iedereen die PVV stemt om de schuld af te schuiven op immigranten terwijl dat niet terecht isquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Boos op het leven... dan ga je schrijven voor Joop of Oneworld.
Of voor POL. Waar je heel erg van leer trekt tegen al die verschrikkelijke conservatievelingen, zolang het maar Urkers en Staphorsters zijn.
En Urkers?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee hoor. Tegen iedereen die PVV stemt om de schuld af te schuiven op immigranten terwijl dat niet terecht isook als die ergens anders wonen.
Je weet dat Urk vroeger een eiland in de zee was? Is cultuurhistorisch verantwoord.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben benieuwd of je nog gaat verklaren waarom Urk afgestoken moest worden in zee.
Positief nieuws, daar niet van maar ik ben wel benieuwd waar dan wel bezuinigd gaat worden.quote:Goed nieuws voor 1.200 wetenschappers: onderwijsminister bezuinigt toch niet
Onderwijsminister Eppo Bruins komt terug op het besluit uit het hoofdlijnenakkoord om 215 miljoen euro te bezuinigen op de zogeheten 'sectorplannen'. Dit is goed nieuws voor zo'n 1200 wetenschappers die door de plannen hun banen dreigden te verliezen.
Dat bevestigen ingewijden dinsdag aan persbureau ANP na berichtgeving van de NOS. De bezuiniging lag gevoelig, omdat de vorige onderwijsminister juist geld had vrijgemaakt om de werkdruk te verlagen en universiteiten beter te laten samenwerken. Na druk van de universiteiten komt Bruins nu dus terug op dit besluit.
https://www.nu.nl/politie(...)inigt-toch-niet.html
Dat is alleen op internationale vliegvelden dan? En in internationale havens wellicht? Geen verstand van havensquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Versterking grenscontroles. Dus op plaatsen waar al controle is. Dat is niet aan de Duitse grens.
Maar daar doelde je niet op, he?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je weet dat Urk vroeger een eiland in de zee was? Is cultuurhistorisch verantwoord.
Edit: Jezus gastje verliest de inhoudelijke discussie en daarom blijf je het nu maar terugvoeren op Urk? Wat een intellectuele armoe
Racisme is zeker een onderdeel maar als je mijn posts nou gewoon had gelezen had je gezien dat ik het voornamelijk heb gehad over economisch-maatschappelijk verval als voedingsbodem voor populisme en de ruimtelijke spreiding van de PVV stem en het aandeel immigranten.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar daar doelde je niet op, he?
Want conservatieve denkbeelden over vrouwen en homo's, da's best wel achterhaald, niet?
Oh en welke inhoudelijke discussie? Net als een hoop anderen kom je nooit verder dan RACISME!!!!!!!! Dat is je hele modus operandi, hetgeen ook weer zo mooi verklaard waarom je Urk dan wel weer problematisch vindt. Dat zijn immers vooral blanke mensen. Daar tegen ageren is niet alleen veilig maar salonfaehig.
Hou toch op. Men hoeft maar een greintje kritiek te hebben op de Islam, en je haalt de xenofobie-kaart van stal. Dat terwijl je zelf kennelijk een enorm probleem hebt met het gedachtegoed dat op Urk heerst.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Racisme is zeker een onderdeel maar als je mijn posts nou gewoon had gelezen had je gezien dat ik het voornamelijk heb gehad over economisch-maatschappelijk verval als voedingsbodem voor populisme en de ruimtelijke spreiding van de PVV stem en het aandeel immigranten.
Als je mij woorden in de mond gaat leggen waar je vervolgens boos om wordt dan zijn we wel uitgepraat
Spanjaarden zegt mij niets.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vooral Italianen, Spanjaarden en Joegoslaven waren. Ook veel katholieken, daar niet van. Later kwamen er ook Turken en Marokkanen in Zuid-Limburg terecht.
Kunnen we weer on topic ipv op de man (geldt voor iedereen, niet specifiek voor jou)?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op. Men hoeft maar een greintje kritiek te hebben op de Islam, en je haalt de xenofobie-kaart van stal. Dat terwijl je zelf kennelijk een enorm probleem hebt met het gedachtegoed dat op Urk heerst.
Tegen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we weer on topic ipv op de man (gedt voor iedereen,niet specifiek voor jou)?![]()
Grenscontroles weer invoeren: ontelbare praktische bezwaren of goed idee (omdat..)?
quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tegen.
Wil graag mijn goedkope sigaretten in België blijven halen.
Waar ik wel benieuwd naar ben: de Duitsers voeren grenscontroles in, en wij ook. Een illegaal probeert vanuit Duitsland bij ons.binnen te komen. Henk de Marechaussee stuurt hem terug naar Duitsland, want illegaal. Maar Heinrich von Zollambt aan de Duitse kant van de grens wil hem ook niet, want illegaal. En dan? Vluchtelingenpong?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we weer on topic ipv op de man (gedt voor iedereen, niet specifiek voor jou)?![]()
Grenscontroles weer invoeren: ontelbare praktische bezwaren of goed idee (omdat..)?
"Een greintje kritiek" Wat Wilders en aanhang al jaren doen gaat nog wel een stapje verder.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op. Men hoeft maar een greintje kritiek te hebben op de Islam, en je haalt de xenofobie-kaart van stal. Dat terwijl je zelf kennelijk een enorm probleem hebt met het gedachtegoed dat op Urk heerst.
Ik heb het niet over Wilders.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Een greintje kritiek" Wat Wilders en aanhang al jaren doen gaat nog wel een stapje verder.
Goede vraagquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar ik wel benieuwd naar ben: de Duitsers voeren grenscontroles in, en wij ook. Een illegaal probeert vanuit Duitsland bij ons.binnen te komen. Henk de Marechaussee stuurt hem terug naar Duitsland, want illegaal. Maar Heinrich von Zollambt aan de Duitse kant van de grens wil hem ook niet, want illegaal. En dan? Vluchtelingenpong?
Neem voor mij mee volgende keerquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Wat dat betreft zou het fijn zijn om weer net als vroeger vlak bij de grens te wonen. En een auto te hebben
Dit jaar voor het eerst in tijden weer met de auto (van vriend) op vakantie geweest. En op de heenweg via Luxemburg gegaan. Heb meteen maximaal ingeslagen
quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Een greintje kritiek" Wat Wilders en aanhang al jaren doen gaat nog wel een stapje verder.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we weer on topic ipv op de man (geldt voor iedereen, niet specifiek voor jou)?![]()
Moet je wel weten welk land dat was. Technisch gezien bestaat de optie dat dat Nederland was.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede vraag![]()
Vrees voor Duitsland dat die 'm moeten houden, want die hadden 'm eerder dan wij![]()
Al kan Duitsland betreffende persoon terugsturen naar het land waar hij vandaan kwam vóór hij in Duitsland was. Etc..
Hier aan de grens kun je gewoon ergens in Duitsland uitstappen en Nederland via een bos binnen wandelen. Tenzij je een mega project zoals het ijzeren gordijn of zo gaat bouwen haalt zo'n controle weinig uit. Wat een gedoe om niets. En ik word ook genaaid want ik doe in Duitsland alle boodschappen en haal er drank en tabak.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar ik wel benieuwd naar ben: de Duitsers voeren grenscontroles in, en wij ook. Een illegaal probeert vanuit Duitsland bij ons.binnen te komen. Henk de Marechaussee stuurt hem terug naar Duitsland, want illegaal. Maar Heinrich von Zollambt aan de Duitse kant van de grens wil hem ook niet, want illegaal. En dan? Vluchtelingenpong?
Dat wordt wat lastig hoor, heb de maximale capaciteit (en die van mijn vriend die niet rookt) nodig die enkele x in de tig jaar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neem voor mij mee volgende keer
Dus gaan ze zelf ook maar steeds middeleeuwser, primitiever en achterlijker denken en roepen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die 'doelgroep' is het vooral beu dat dit land overspoeld wordt met middeleeuwse, primitieve, achterlijke denkbeelden.
Klopt. En dan moeten wij 'm weer houden totdat blijkt dat hij (eerder) via Duitsland naar Nederland kwamquote:Op dinsdag 10 september 2024 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet je wel weten welk land dat was. Technisch gezien bestaat de optie dat dat Nederland was.
Geeft mooi de absurditeit aan inderdaad, dit kan er gebeuren als je illegaliteit niet strafbaar stelt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn dat precies diezelfde als hier? Want vaak zijn ze uit die gebieden niet te roken. Krijg je keelpijn van.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
sigaretten voor mij meegenomen uit Hongarije
En hoe helpt het strafbaar stellen van illegaliteit precies, in de geschetste situatie?quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geeft mooi de absurditeit aan inderdaad, dit kan er gebeuren als je illegaliteit niet strafbaar stelt.
Nou, dan sluit je ze op en geef je ze een bed, een bad en een brood.quote:Op dinsdag 10 september 2024 20:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En hoe helpt het strafbaar stellen van illegaliteit precies, in de geschetste situatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |