Hoho, hij heeft tijdens het reces gewoon een script moeten schrijven voor de HJ Schoo-lezing.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:11 schreef alpeko het volgende:
Het waren 5 geweldige weken. Of hoe ver zitten we na het reces?
Hij kan beter een wetenschapoelijk bureau voor NSC oprichten en daar in rust gaan werken.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:16 schreef Janneke141 het volgende:
Doe maar ffkes wisselen, Pietertje.
Ik gun het de man overigens niet, maar dat dit niet een rol is die bij hem past wordt inmiddels wel duidelijk.
Misschien is die laatste alinea van EW ook echt wel de kern: de Raad van Europa is Omtzigts echte habitat, maar daar moet je kamerlid voor zijn. Als hij daar door had gekund zonder kamerlidmaatschap, was hij misschien al wel gestopt.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik gun het de man overigens niet, maar dat dit niet een rol is die bij hem past wordt inmiddels wel duidelijk.
Heel verstandig van Pieter om vanwege zijn eigen gezondheid naar een functie elders te gaan kijken.quote:
Die waren de huilbuien ook een beetje zatquote:Op woensdag 11 september 2024 15:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als ik EW zo lees is dit een 'besluit' waarbij NSC-medewerkers een flink duwtje in de rug hebben gegeven.
Ik denk het niet, Job!quote:Op woensdag 11 september 2024 15:16 schreef Lichtloper het volgende:
Ben benieuwd of we die ooit nog terug gaan zien in een rol als fractievoorzitter of partijleider.
Ik ben geen fan van de man, maar hij is best geschikt als politicus.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik gun Omtzigt van harte zijn herstel en het inzicht dat hij niet gemaakt is voor het stressvolle bestaan van een politicus.
Tijd voor een functie elders.quote:Op woensdag 11 september 2024 15:16 schreef Janneke141 het volgende:
En wat quotes uit dit artikel.quote:
quote:Bronnen in de top van de partij maakten zich zorgen over de leider van NSC. Ze vonden dat ze Omtzigt tegen zichzelf in bescherming moesten nemen door hem een poosje rust voor te schrijven. Zij sloten niet uit dat Omtzigt op termijn definitief stopt als fractievoorzitter en politiek leider. ‘Het belangrijkste is nu Pieter zelf. We willen dat hij weer gelukkig is,’ aldus een van Omtzigts vertrouwelingen.
quote:Volgens zijn medestanders heeft Omtzigt een zware periode achter de rug. ‘Hij voelt zich de laatste weken heel erg onbegrepen,’ zegt een NSC’er.
Ik denk niet dat hij nog terug gaat keren in dezelfde rol.quote:zou Omtzigt zich politiek onvolwassen hebben gedragen, in huilen zijn uitgebarsten
Maar als oprichter en gezicht van de partij niet de partijleider zijn, dat werkt ook niet. Bij Jan Marijnissen was dat naar verluidt ook geen succes, die ondermijnde Agnes Kant behoorlijk. En Omtzigt gaat echt zijn mond niet houden.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En wat quotes uit dit artikel.
[..]
[..]
[..]
Ik denk niet dat hij nog terug gaat keren in dezelfde rol.
Dat was hij toch gewoon toen hij de vorige keer ziek werd?quote:Op woensdag 11 september 2024 16:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van de man, maar hij is best geschikt als politicus.
Alleen totaal niet als partijleider, fractievoorzitter of iets in dergelijke context, die menselijke vaardigheden heeft hij niet. Omtzigt is iemand die een paar dossiers moet uitkiezen en zich daarop moet profileren als dossiertijger, zonder enige verdere leidinggevende aspiraties.
De kans dat-ie echt over die burnout heen was toen-ie NSC oprichtte was natuurlijk ook niet zo groot. En dan zo'n resultaat en gelijk de formatie in. Ik heb niet het idee dat die overspannenheid ooit echt helemaal is opgelost. Is misschien ook niet mogelijk in zo'n functie.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was hij toch gewoon toen hij de vorige keer ziek werd?
Toen was hij Tweede Kamer lid, en meer niet.
Daarbij is ie ook lid van de TK.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als oprichter en gezicht van de partij niet de partijleider zijn, dat werkt ook niet. Bij Jan Marijnissen was dat naar verluidt ook geen succes, die ondermijnde Agnes Kant behoorlijk. En Omtzigt gaat echt zijn mond niet houden.
Dat was Jan Marijnissen ook, dat bedoel ik juist. Die werd kamerlid, maar gaf het stokje als fractievoorzitter door. Dat werkt natuurlijk niet bij zo'n grootheid in een partij, Jan Marijnissen en Omtzigt hebben gemeen dat ze eigenlijk groter zijn dan de partij waar ze fractievoorzitter van zijn/waren.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarbij is ie ook lid van de TK.
Drama voor NSC.
Dat was na die lijsttrekkersverkiezing (gebrek aan zelfkennis dat hij meedeed, maar soit), functie elders etc.. Er was toen wel wat aan de hand wat niet over dossiers ging.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was hij toch gewoon toen hij de vorige keer ziek werd?
Toen was hij Tweede Kamer lid, en meer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |