Lekkerquote:Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef Tele6 het volgende:
Manager zegt nu te gaan regelen dat ik 31 okt al stop hier. Dus een maandje vakantie. Ik kan daar wel wat mee![]()
Of het wordt ergens halverwege november, want kennelijk gaat het toch niet per eerste van de maand![]()
Echt CAOs en zo, schiet mij maar lek
kom je hier heen fietsen ?quote:Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef Tele6 het volgende:
Manager zegt nu te gaan regelen dat ik 31 okt al stop hier. Dus een maandje vakantie. Ik kan daar wel wat mee![]()
Of het wordt ergens halverwege november, want kennelijk gaat het toch niet per eerste van de maand![]()
Oeh, dat is wel een idee!quote:
Geen garantiesquote:Op maandag 9 september 2024 16:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel een idee!
Als het novemberweer een beetje meewerkt dan. Een week tegenwind & regen ga ik niet aan beginnen
Er zijn vlak voor het eind schitterende heuvels met bossige bossen te beklimmenquote:Op maandag 9 september 2024 16:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel een idee!
Als het novemberweer een beetje meewerkt dan. Een week tegenwind & regen ga ik niet aan beginnen
Gewoon bij bedrijf zonder cao gaan werkenquote:Op maandag 9 september 2024 16:35 schreef Tele6 het volgende:
Als je een fatsoenlijke werkgever hebt is het prima.quote:Op maandag 9 september 2024 17:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gewoon bij bedrijf zonder cao gaan werken
Ben je er sip over omdat zij het jammer vinden, of echt omdat je het zelf sip vindt niet meer met die mensen te werken straks?quote:Op maandag 9 september 2024 16:50 schreef Tele6 het volgende:
Verder ben ik toch een beetje sip want iedereen hier die t nu weet, vindt het hartstikke stom en jammer dat ik weg wil.
Er zijn zat mensen hier die me echt waarderen en die me gaan missen. Het zou zoveel makkelijker zijn om met een triomfantelijke SORRY NOT SORRY DOEI EN DE GROETEN ervandoor te gaan maar zo is het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus het is wel redelijk van 0 naar 100 zo nu het academisch jaar weer gestart is. Maar na die eerste 7 weken wordt het wel iets rustiger. Dan heb ik wel een vak wat ik zelf samen met iemand coördineer, daar moeten ook wel dingen voor gebeuren, maar dat is wat beter te plannen en dus te verspreiden. Dat scheelt wel.
En dan is het alweer half december en zit ik weer een weekje op Centerparcs![]()
quote:
Met ons nieuwste bier (met limoensmaak) kreeg ik dit weekend ook wijndrinkers aan het bierquote:Op maandag 9 september 2024 18:44 schreef Yinny het volgende:
@:sarabi Ik vind het echt zo jammer dat ik bier heel vies vind. Ik zou zo graag een keer een bierfestival willen bezoeken en dan van biertjes genieten, maar dat zit er niet in!
Achquote:Op maandag 9 september 2024 18:49 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Mooi opkikkertje, kon ik wel gebruiken want Bella wacht nog even tot mijn vrouw terug is uit Buenos Aires, maar dan wordt het toch haar laatste ritje naar de dierenarts helaas. Gisteravond nog naar de weekendarts voor een infuus, vanochtend nog naar onze eigen dierenarts voor nog een infuus maar die zei ook dat vandaag wel haar laatste dag zal zijn. Het lijf is op, ook niet zo gek, 15 jaar is aardig wat voor een grote hond. Wel verdrietig, het was onze eerste hond samen, net voordat we trouwden, dus ik kon altijd vragen "Hoe oud is Bella ook weer?" als ik weer eens vergat hoeveel jaar we getrouwd warennu ligt ze lekker buiten, half te slapen en gelukkig geen pijn. Wel een middeltje meegekregen van de dierenarts voor het geval ze rap achteruit gaat, om haar te geven zodat ze in slaap valt, dan kan ik haar zonder problemen nog naar de dierenarts rijden voor het laatste spuitje. Maar zoals het er nu naar uitziet blijft ze braaf op mijn vrouw wachten, nog 2,5 uur...
quote:Op maandag 9 september 2024 18:44 schreef Yinny het volgende:
@:leeharveyoswald
Leuk artikel over de nieuwe huurders van je bakkerij!
quote:Op maandag 9 september 2024 18:49 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Mooi opkikkertje, kon ik wel gebruiken want Bella wacht nog even tot mijn vrouw terug is uit Buenos Aires, maar dan wordt het toch haar laatste ritje naar de dierenarts helaas. Gisteravond nog naar de weekendarts voor een infuus, vanochtend nog naar onze eigen dierenarts voor nog een infuus maar die zei ook dat vandaag wel haar laatste dag zal zijn. Het lijf is op, ook niet zo gek, 15 jaar is aardig wat voor een grote hond. Wel verdrietig, het was onze eerste hond samen, net voordat we trouwden, dus ik kon altijd vragen "Hoe oud is Bella ook weer?" als ik weer eens vergat hoeveel jaar we getrouwd warennu ligt ze lekker buiten, half te slapen en gelukkig geen pijn. Wel een middeltje meegekregen van de dierenarts voor het geval ze rap achteruit gaat, om haar te geven zodat ze in slaap valt, dan kan ik haar zonder problemen nog naar de dierenarts rijden voor het laatste spuitje. Maar zoals het er nu naar uitziet blijft ze braaf op mijn vrouw wachten, nog 2,5 uur...
Te veel herriequote:Op maandag 9 september 2024 19:42 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/v/vPvnJ1osMXtbTh7D/
@:Kaatje1 kijk, zo wordt ook een naaimachine voor mij interessant - als je hem aandrijft met een V12 motor
Gatver wat kut.quote:Op maandag 9 september 2024 18:49 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Worden beren daar vaak gezien? Ik verbaas me er ook al over dat ze in de Picos zitten, nou niet echt een uitgestrekt rustig gebied waar weinig mensen komen.quote:Op maandag 9 september 2024 19:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wandeling van vandaag. Alleen de platte lens mee vanwege gewicht en waterdicht, en uiteraard waren er beesten(geen beren
)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Spot de eekhoorn![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Huh, de picos is enorm, leeg, en op wat hotspots na ook uitgestorvenquote:Op maandag 9 september 2024 20:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Worden beren daar vaak gezien? Ik verbaas me er ook al over dat ze in de Picos zitten, nou niet echt een uitgestrekt rustig gebied waar weinig mensen komen.
Jezelf groot maken en herrie maken. Maar wel pas als je de fotos gemaakt hebtquote:Op maandag 9 september 2024 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Beren laten zich sowieso niet veel zien volgens mij. Slovenië heeft een enorme populatie, ze vangen ze zelfs om uit te zetten naar andere gebieden waar ze graag beren willen hebben, maar weinig van de Slovenen die ik ken hebben er ooit een gezien.
Nooit recht vooruit rennen, maar schuin naar voren is mij verteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, enorm. Voor het oppervlakte hebben ze veel beren. Maar ja, volgens mij is 60% van dat land bosquote:Op maandag 9 september 2024 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jezelf groot maken en herrie maken. Maar wel pas als je de fotos gemaakt hebt
Slovenië +-800 beren, hier in Asturias de helft. Roemenië en Rusland zijn de top van Europa.
Ja het is niet een plek waar echt een lekkere spierpomp zit om het allemaal weg te pompen. En als die er wel zat ben ik niet echt in staat om stevig te pompen nuquote:Op maandag 9 september 2024 21:25 schreef Yinny het volgende:
@:vanyel Maanden!? Dat wist ik niet...nou, daar ben je idd nog wel even zoet mee...nu flink duimen dat het niet voor niets is geweest en jerichting herstel kan gaan!
Jouw eerste blok klinkt als een hoofdontploffingquote:Op maandag 9 september 2024 18:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ben je er sip over omdat zij het jammer vinden, of echt omdat je het zelf sip vindt niet meer met die mensen te werken straks?
En heb je die waardering enz ook al gemerkt tijdens je periode daar, of pas nu je aangeeft weg te gaan? Want zo niet, lekker makkelijk wel.. iemand niet in de whatsapp groep stoppen enz, maar als ze weggaat dan ineens wel balen en gaan missen. Too little, too late zou ik dan denken. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor, weet ik. Hopelijk voel je je snel niet meer sip, want dat is natuurlijk gewoon niet leuk.
![]()
Fijn wel dat je teamleider probeert al eerder je contract te laten aflopen, even vakantie tussen banen lijkt me echt heel erg fijn. Dat had ik bij mijn vorige baanwissel ook moeten doen, ipv bij nieuwe uni al starten drie maanden voor ik bij 'oude' uni daadwerkelijk ging stoppen (wel bij elkaar 5 dagen, maar nieuw starten en oud afronden tegelijk was wat heftiger dan ik had verwacht). Ik hoop voor je dat het een hele maand wordt!
Nog steeds 14 weken tot volgende vakantie![]()
. Mijn zomervakantie beviel iets te goed dit jaar, geloof ik
. Komt vooral doordat eerste blok meteen mn drukste blok is qua onderwijs (en daarnaast ook onderzoek loopt).
[..]
Dus het is wel redelijk van 0 naar 100 zo nu het academisch jaar weer gestart is. Maar na die eerste 7 weken wordt het wel iets rustiger. Dan heb ik wel een vak wat ik zelf samen met iemand coördineer, daar moeten ook wel dingen voor gebeuren, maar dat is wat beter te plannen en dus te verspreiden. Dat scheelt wel.
En dan is het alweer half december en zit ik weer een weekje op Centerparcs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 september 2024 22:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jouw eerste blok klinkt als een hoofdontploffinghopelijk voor jou beter te volgen dan voor mij als ik je spoiler lees!
(Sterkte)
Het punt met die waardering is dat waardering allemaal leuk en aardig is maar je aan daden meer hebt. Die "bedrijfspolitiek" waar ik zo mee worstelde, daar had teamleider helemaal geen tips of strategieën of inside knowledge voor. Het was alleen maar "jij bent de expert, jij weet alles, zoek het zelf maar uit" en je kan dan met niemand sparren of discussiëren want het enige wat ze zeggen is "oh maar je weet het zo goed, ik heb daar niks op te zeggen". En nooit even een praatje willen maken of toelichten wat ze zelf eigenlijk aan het doen zijn.Beter te volgen vast, maar nog steeds hoofdontploffing hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@ het tweede deel: daar doelde ik ook juist een beetje op - als je nu zegt dat je sip bent omdat iedereen het stom en jammer vindt dat je gaat en er echt wel mensen zitten die je waarderen en je gaan missen, laten ze dat dan alleen nu merken nu je hebt gezegd dat je weggaat, of merkte je dat altijd al? Het lijkt dus dat eerste te zijn - en dan is sipheid daarover dus echt niet nodig en kan je prima denken ik ga weg sorry not sorry joeeeee!(en uiteraard is zeggen dat je niet sip hoeft te zijn geen garantie voor niet sip voelen, maar misschien wel een goeie reality check voor jezelf
)
En met die voorbeelden uit je spoiler lijkt me dat een prima gedachte![]()
Haha sip voor hen zijn is lief, maar dan hadden ze maar wat beter hun best moeten doen om het je naar de zin te maken daarquote:Op maandag 9 september 2024 22:27 schreef Tele6 het volgende:
Dus eigenlijk vooral sip omdat zij sip zijn en niet zozeer omdat ik ze ga missen
Als ik inderdaad dé expert ben en alles weet, dan is 't natuurlijk wel een aderlating voor het team
Ja, ook nachtdiensten! Die vreten dus wel energie, dus nog geen 3x per week ingeoland, maar 2x gaat wel!quote:Op maandag 9 september 2024 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
@:flipsen![]()
sterkte!
En @:Yinnywat alleen, zo
. En wat de wijze sigme en Vanyel voor me zeiden.
Goed dat je werk nog even voorzichtig doet met je. Draai je nu ook weer nachtdiensten? En gaat dat oké? Daar had je eerder de meeste last van, toch?
Dat klinkt wel echt als vooruitgang ten opzichte van een tijdje geledenquote:Op maandag 9 september 2024 22:30 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ja, ook nachtdiensten! Die vreten dus wel energie, dus nog geen 3x per week ingeoland, maar 2x gaat wel!
Mijn hulp vraagt 45 euro voor 3 uur en ik zag dat ding voor 1500 euro staanquote:Op maandag 9 september 2024 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Hij is op Amazon in de aanbieding en dan ¤1199. Achterlijk veel geld dus. Al kan ik daar hier denk ik niet 33 keer een schoonmaakster voor laten komen en die dan veel meer laten doen dan stofzuigen en dweilen. Maar ik mag van mezelf eigenlijk niet nu zoveel geld uitgeven als mn huidige gewoon nog werkt en het prima doet.
duimen dat die binnenkort de geest geeft dus![]()
Ik ben bang dat ik hier niemand kan vinden die voor ¤15 per uur aan de slag wil.. zelfs niet zwart.quote:Op maandag 9 september 2024 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn hulp vraagt 45 euro voor 3 uur en ik zag dat ding voor 1500 euro staan
https://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/quote:Op maandag 9 september 2024 23:18 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik hier niemand kan vinden die voor ¤15 per uur aan de slag wil.. zelfs niet zwart.
Neemt niet weg dat het héél veel geld is, natuurlijk.
Krijg jij ¤15 per uur?quote:Op maandag 9 september 2024 23:32 schreef Candaasje het volgende:
Als het nu niks wordt in @:Kaatjecity, kom ik bij jou schoonmaken @:vlindertje89 Zelfde loon met minder stress en meer nachtrust![]()
(Ik heb een tijdje in de thuiszorg gewerkt dus heb ervaring)
@:Yinny . Erg pittig wel
Dat dacht ik ook, schrik hier enorm van.quote:Op maandag 9 september 2024 23:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Krijg jij ¤15 per uur?Netto dan hoop ik toch wel en met een goede pensioenregeling? Al vind ik ook dat niet echt veel voor de verantwoordelijkheid, tijden en werkdruk die je hebt..
Ja, ze missen straks iemand aan wie ze de kutklusjes kunnen overlaten zonder daar iets voor te hoeven doenquote:Op maandag 9 september 2024 22:30 schreef Tele6 het volgende:
Wat alsnog wel voelt alsof ik ze in de steek laat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Dat je de straat nog niet uit bent en een notificatie krijgt... "Theo is vastgelopen"quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
Een zuigrobot is echt de allergrootste miskoop ooit trouwens. Je moet je hele woonkamer leegruimen voor dat ding, hij maakt teveel herrie om comfortabel te draaien als je thuis bent. 'S nachts, wat ik van plan was, is al helemaal onmogelijk want je wordt iedere drie minuten wakker van *RAM* een muur! * DOINK* een deur! Leek me ideaal, beneden komem in een schoon huis, maar helaas. Dan maar als je de deur uit bent maar dan loopt ie binnen drie minuten vast op het kleed en heeft ie dus niets gezogen. Heb je wel de woonkamer op de kopkan je daarna mooi de gewone stofzuiger pakken
en de deurmat, die het goorst wordt, pakt ie niet.
Dus, ik vind 1200 euro voor iets waar je bij van wordt een prima keus, maar ik vind iedere cent voor iets wat je louter frustratie en meer werk oplevert vrij zonde, dus ik zou het niet doen
Ik zal wel iets verkeerd doen maar ik snap echt niet dat er een markt is voor die dingen.
Kun je het geld missen?quote:Op maandag 9 september 2024 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Hij is op Amazon in de aanbieding en dan ¤1199. Achterlijk veel geld dus. Al kan ik daar hier denk ik niet 33 keer een schoonmaakster voor laten komen en die dan veel meer laten doen dan stofzuigen en dweilen. Maar ik mag van mezelf eigenlijk niet nu zoveel geld uitgeven als mn huidige gewoon nog werkt en het prima doet.
Duimen dat die binnenkort de geest geeft dus![]()
Als ik überhaupt al zoveel geld zou willen uitgeven eraan, daar ben ik ook nog niet over uit.
Dit! Zo heel erg dit. Dure miskoop, ik zou achteraf liever een steelstofzuiger hebben gekocht voor dat geld, die pak je makkelijk en kan om alle troepjes heen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
Een zuigrobot is echt de allergrootste miskoop ooit trouwens. Je moet je hele woonkamer leegruimen voor dat ding, hij maakt teveel herrie om comfortabel te draaien als je thuis bent. 'S nachts, wat ik van plan was, is al helemaal onmogelijk want je wordt iedere drie minuten wakker van *RAM* een muur! * DOINK* een deur! Leek me ideaal, beneden komem in een schoon huis, maar helaas. Dan maar als je de deur uit bent maar dan loopt ie binnen drie minuten vast op het kleed en heeft ie dus niets gezogen. Heb je wel de woonkamer op de kopkan je daarna mooi de gewone stofzuiger pakken
Dus, ik vind 1200 euro voor iets waar je bij van wordt een prima keus, maar ik vind iedere cent voor iets wat je louter frustratie en meer werk oplevert vrij zonde, dus ik zou het niet doen
Ik zal wel iets verkeerd doen maar ik snap echt niet dat er een markt is voor die dingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik ruim de woonkamer wel leeg voordat Truus2.0 haar nachtelijke rondje doet maar dat is handig, want dan kan ik er ook met grote halen achteraan dweilen. Kan Truus in theorie ook maar die kan geen water wisselen en 1 vochtige lap door de hele kamer sleuren vind ik geen dweilen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
Brutoquote:Op maandag 9 september 2024 23:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Krijg jij ¤15 per uur?Netto dan hoop ik toch wel en met een goede pensioenregeling? Al vind ik ook dat niet echt veel voor de verantwoordelijkheid, tijden en werkdruk die je hebt..
Het is wat vroeg voor een skivakantie misschien, maar wie weet?quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:58 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen vanuit de bergen!![]()
[ afbeelding ]
Vergeleken met alle ellende die ik hier af en toe lees, is het helemaal niets, maar onze zomervakantie lijkt as. donderdag letterlijk onder te sneeuwen.
We verblijven nu in Inzell, waar het vorige week nog 26 graden was, en uitgerekend deze week daalt het kwik tot 4 graden in het dal. De eerste sneeuwbuien van het jaar, met mogelijk anderhalve meter sneeuw op de bergtoppen tot gevolg, zijn aangekondigd.
Als we een sneeuwpop hebben gemaakt, zal ik de foto ervan hier posten…
Buiten die vakantie zou ik zo niet blij worden van jouw alternatieve aankopenquote:Op dinsdag 10 september 2024 00:18 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 Eerlijk gezegd denk ik dat er zo veel leukere dingen zijn om ¤1200 in te investeren, zeker als je al in het bezit bent van een stel acceptabele zuig/dweilrobots.
Eerste wat ik zou kopen als ik van ¤1200 af moest, is nog een fiets, denk ik![]()
Want naast de drie fietsen die ik nu heb (stadsfiets, fietsvakantiefiets, mountainbike) kan ik ook nog wel een gravelbike gebruiken. Op het gebied van fietsen geldt sowieso de n+1 regel: de oplossing voor struggels met je n fietsen is n+1 fietsen.
Of ik zou een vakantie. Weekendje weg. Paar dagjes pretpark want die ene keer Efteling met de forummers smaakte naar meer.
Over smaakte naar meer gesproken, een kilo chocoladekruidnoten is ongeveer ¤5 dus ik zou 240 kilo chocoladekruidnoten kunnen kopen. Hoe groot is 240 kilo chocoladekruidnoten eigenlijk, zou dat in mijn berging passen? Vast wel. Want ik denk dat je ze ca 40 hoog kan stapelen tot je bij het plafond bent, dus dan heb je maar 6 stapels.
Leegruimen is één ding, maar fauteuil op het kleed, voetenbank ernaast, bijzettafel op de bank, alle stoelen op tafel, prullenbak in de garage... ik vind het best wat werk voor iets wat mijn leven makkelijker moet maken. Voor zuiden dweilen schuif ik dat toch liever aan de kant dan het overal naar toe te tillen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ruim de woonkamer wel leeg voordat Truus2.0 haar nachtelijke rondje doet maar dat is handig, want dan kan ik er ook met grote halen achteraan dweilen. Kan Truus in theorie ook maar die kan geen water wisselen en 1 vochtige lap door de hele kamer sleuren vind ik geen dweilen.
Ze heeft me nooit wakker gemaakt. Truus haar sensoren weten waar haar grenzen liggen. Geen afgronden in mijn woonkamer. En de deurmat… die pakt ze gewoon mee
28 minuten voor mijn woonkamer en dat is geen piepklein hokquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:12 schreef Clubsoda het volgende:
En áls je dan al eens de tijd en zin hebt om thuis te zijn met dar ding en ieder obstakeltje uit de weg te ruimen en hem tien keer te redden van 'afgronden' dan doet ie TWEE UUR over je woonkamer. Ik zuig wel zelf
Lol, ik doe precies hetzelfde. Behalve de prullenbak maar die ruil ik voor een bureaustoel.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Leegruimen is één ding, maar fauteuil op het kleed, voetenbank ernaast, bijzettafel op de bank, alle stoelen op tafel, prullenbak in de garage... ik vind het best wat werk voor iets wat mijn leven makkelijker moet maken. Voor zuiden dweilen schuif ik dat toch liever aan de kant dan het overal naar toe te tillen.
Twee uur lang WUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU *POK* WUUUUUUUUU.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:12 schreef Clubsoda het volgende:
En áls je dan al eens de tijd en zin hebt om thuis te zijn met dar ding en ieder obstakeltje uit de weg te ruimen en hem tien keer te redden van 'afgronden' dan doet ie TWEE UUR over je woonkamer. Ik zuig wel zelf
Dan heb je wel echt de verkeerde gekozen hoorquote:Op dinsdag 10 september 2024 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
Daar ga je fout, je mot een Truus hebben.quote:
Fancyquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dan heb je wel echt de verkeerde gekozen hoor![]()
Mijn huidige die nu 3 a 4 jaar oud is, heeft daar echt geen last van. Ja, mn mobiel oplaadkabel moet ik niet op de grond leggen midden in de kamer, maar dat is sowieso niet echt de plek waar die hoort. De enige reden waarom ik soms dingen weghaal is als ik m laat dweilen en ik dan wat mandjes/dozen van de katten van de grond haal zodat ie ook daaronder kan. Maar dat doe ik niet elke keer als ik m laat dweilen. Verder laat ik alles gewoon liggen. Tegen muren botsen doet ie echt nooit. Die fancy ene heeft dan ook nog een extra sensor en AI herkenning voor obstacle avoidance.
Hij loopt hier elke avond om 19u, want mn huidige kan niet detecteren als er een kat gekotst heeft, dus in nacht laten lopen is niet zo slim om die reden met katten daar ook. Toen ik katten nog boven opsloot in nacht liet ik m wel in nacht lopen en dat ging prima. Nu gaat ie rondje lopen om 19u, pakt ook meteen de hele hal mee, en is rond 19.30 weer klaar. Ik zet dan alleen de tv wat harder als ie opstart en verder doe ik helemaal niks
@:Vanyel maar de dweil wordt door het fancy dock ook automatisch met warm water gereinigd en gedroogd!! En als hij detecteert dat de vloer vies is, dan zelfs ook tijdens de dweilbeurt zodat je echt je vloer schoon dweilt ipv viezigheid uitsmeert door je hele kamer. En kan dan dus ook dweil omhoog doen bij naar dock rijden. Je moet inderdaad wel zelf 1x in de paar weken ofzo het stofreservoir van de dock legen en af en toe het vies water- en schoon water reservoir legen / bijvullen (afhankelijk van hoe vaak je laat dweilen). Al hebben ze tegenwoordig ook die je op wateraansluiting en afvoer kan aansluiten!! Moet dat alleen wel beschikbaar zijn op een plek waar je dock kan staan, dat heb ik niet.
Poes1 moest en zou Theo doodvermoorden, die had het voorzien op het ronddraaiende borsteltje. Dus Poes1 moest dan in de gang.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:23 schreef Candaasje het volgende:
Dit doet me denken aan het gesprek over Dyson steelstofzuigers dat we laatst hadden op mijn werk.
Toch klinken die wel beter dan suïcidale voetveegjes. (Hoewel ik dan wel weer benieuwd ben naar Simons reactie op zo’n ding)
Want vrouwen kunnen beter poetsen dan mannen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daar ga je fout, je mot een Truus hebben.
Als ik de ervaringen hier lees helpt een vrouwennaam in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Want vrouwen kunnen beter poetsen dan mannen?
Mogelijk heb ik die óókquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:23 schreef Candaasje het volgende:
Dit doet me denken aan het gesprek over Dyson steelstofzuigers dat we laatst hadden op mijn werk.
Toch klinken die wel beter dan suïcidale voetveegjes. (Hoewel ik dan wel weer benieuwd ben naar Simons reactie op zo’n ding)
Precies dit jaquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Twee uur lang WUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU *POK* WUUUUUUUUU.
Sensory overload x een ziljoen.
Mijne is een Miep, en op de slaapkamer een Mies, welke ietwat dommer is wat betreft hoe het de route bepaalt, maar ook al bovengenoemde problemen niet heeft. Dus mijn n=2 ondersteunen dit ook.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik de ervaringen hier lees helpt een vrouwennaam in ieder geval wel.
Maar ik ga toch niet elke dag mijn woonkamer verbouwenquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lol, ik doe precies hetzelfde. Behalve de prullenbak maar die ruil ik voor een bureaustoel.
Qua dweilen ben ik niet van het heen en weer schuiven. Leegruimen, lap erover, laten drogen, alles weer terug. Minimaal 1 keer per twee maanden toch wel zeker![]()
Ik voel me ook gezienquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat ik de enige was met deze issues. Thanks
Dan snap ik je rant van laatst nog minder. Van wat een klant betaald gaat er dus meer naar de aandeelhouders dan naar het personeel.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
BrutoOok redelijk waardeloze secundaire arbeidsvoorwaarden , hoewel de toeslagen voor onregelmatige uren wel goed zijn. Ik betaal gelukkig niet zoveel belasting
en het voordeel is dat ik dus voor het geld ongeveer overal kan gaan werken zonder er op in te leveren
![]()
Ik heb collega’s die nog minder verdienen (echt minimumloon) en het is dat het minimumloon steeg + inflatie, ik vorig jaar van 13 euro steeg naar dit.
Maar goed, wist ik hoor, toen ik deze baan aannam. Het grootste probleem is denk ik dat er niks zit qua niveau/functie tussen paraveterinair eerstelijns en dierenarts. (Ik moet nog eens werk maken van die functieomschrijvingen, ergens, ooit…) Plus dat mijn werkgever nu al enige tijd uit de algemene CAO probeert te komen. Ze zijn niet dom, wel gehaaid
![]()
Gaat dus niet per se beter worden in Kaatjecity, want zelfde werkgever. Maar scheelt wel 80km reizen per werkdag, dus vooruit .
Als het niks wordt, overweeg ik wel om de sector uit te gaan. Weet alleen nog niet zo goed wat het dan wel moet gaan worden.
Ik heb geen Theo of Stoffie met hoogtevrees. Maar ik lees graag jullie avonturen
Ik verbouw ook niet elke keer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ik ga toch niet elke dag mijn woonkamer verbouwen![]()
Ik heb 60 m2 vloer beneden, dat kost ruim twee uur. Misschien wel langer, ik heb hem al eeuwen niet meer aangehad.
@:vlindertje89, maar dan schuift ie de mandjes toch door de woonkamer?of zijn die heel zwaar? Zware dingen zijn *POK**POK**POK*, lichte dingen zijn *SLEEEEEEEEEP*
Twee vrienden van mij (trans-mannen) hebben beide de ervaring dat hun tolerantie voor wanneer iets vuil of rommelig is hoger werd na HRT. Dus los van alle genderpeoblematische rolverdelingen denk ik toch dat daar 'ja' als antwoord op gegeven kan worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Want vrouwen kunnen beter poetsen dan mannen?
Oh, maar onder de tafel is het het meest viesquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik verbouw ook niet elke keer.
Twee mandjes op de bank en dan is het wel klaar. Dan af en toe een *pokje* als hij een stoelpoot kust (sorry) en wordt er onder de tafel niet gepoetst.
Echte robozuigerliefde is trouwens bij aankoop van een nieuwe bank de hoogte van de pootjes aanpassen aan de hoogte van de (standaard) zuiger. Nieuwe Truus heeft een app dus die woont daar nu ook.
Hier nietquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, maar onder de tafel is het het meest vies
Heh. De transman in mijn vriendengroep is nu ook een viesnek. Ik zal 'm eens vragen of het hem ook opgevallen is dat daar wat in veranderd isquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Twee vrienden van mij (trans-mannen) hebben beide de ervaring dat hun tolerantie voor wanneer iets vuil of rommelig is hoger werd na HRT. Dus los van alle genderpeoblematische rolverdelingen denk ik toch dat daar 'ja' als antwoord op gegeven kan worden.
Smaken verschillenquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Buiten die vakantie zou ik zo niet blij worden van jouw alternatieve aankopen
Neehoor, hij rijdt er naartoe, detecteert een object, mindert dan vaart en gaat dan heel zachtjes naar voren tot 'ie er tegenaan rijdt (maar dat maakt dus geen geluid) en volgt dan contouren heel zachtjes tot ie begrijpt tot waar ie loopt en gaat dan terug naar het patroon door de kamer waar ie mee bezig was en vermijdt vervolgens dat obstakel. Dat werkt wel beter als het een wat hoger object is trouwens, het enige wat 'ie wel eens opzij schuift is een speelgoed-ballen-baan van de katten, een rondje dat maar een paar cm hoog is, maar ook dat is niet iets wat me dan irriteert ofzo. Hij schuift m dan beetje opzij, voelt dan dus dat ie iets raakt, rijdt twee of drie keer klein rondje tot ie m weer tegen komt om te weten waar t obstakel heen is en gaat dan gewoon weer terug naar de stofzuigroute.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ik ga toch niet elke dag mijn woonkamer verbouwen![]()
Ik heb 60 m2 vloer beneden, dat kost ruim twee uur. Misschien wel langer, ik heb hem al eeuwen niet meer aangehad.
@:vlindertje89, maar dan schuift ie de mandjes toch door de woonkamer?of zijn die heel zwaar? Zware dingen zijn *POK**POK**POK*, lichte dingen zijn *SLEEEEEEEEEP*
Dan is het maar goed dat ik geen man benquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Twee vrienden van mij (trans-mannen) hebben beide de ervaring dat hun tolerantie voor wanneer iets vuil of rommelig is hoger werd na HRT. Dus los van alle genderpeoblematische rolverdelingen denk ik toch dat daar 'ja' als antwoord op gegeven kan worden.
Ah kijk, daar ga je mis. Huisgenoten zoeken die geen tafel gebruikenquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn huisgenoten hebben geen tafelmanieren
You tell’emquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Neehoor, hij rijdt er naartoe, detecteert een object, mindert dan vaart en gaat dan heel zachtjes naar voren tot 'ie er tegenaan rijdt (maar dat maakt dus geen geluid) en volgt dan contouren heel zachtjes tot ie begrijpt tot waar ie loopt en gaat dan terug naar het patroon door de kamer waar ie mee bezig was en vermijdt vervolgens dat obstakel. Dat werkt wel beter als het een wat hoger object is trouwens, het enige wat 'ie wel eens opzij schuift is een speelgoed-ballen-baan van de katten, een rondje dat maar een paar cm hoog is, maar ook dat is niet iets wat me dan irriteert ofzo. Hij schuift m dan beetje opzij, voelt dan dus dat ie iets raakt, rijdt twee of drie keer klein rondje tot ie m weer tegen komt om te weten waar t obstakel heen is en gaat dan gewoon weer terug naar de stofzuigroute.
[..]
Dan is het maar goed dat ik geen man ben.
Mijn eigen ervaring is overigens anders, mijn ex was absoluut degene met minder tolerantie voor vuil of rommeligheid, en hij is echt niet overdreven netjes of schoon. Al is dat natuurlijk niet hetzelfde als binnen dezelfde persoon na HRT een verandering daarin opmerken - maar mijn ex poetste echt wel beter dan ik, hoor. Daarom heb ik dus ook een robot, zodat ik het zelf niet hoef te doen maar mijn huisstofmijtallergie wel nog redelijk adequaat wordt 'behandeld'.
Als je vrijdag nog niet hebt gedaan, stuur me dan gerust even een berichtje met waar je m voor wil gebruiken, wat voor eisen je hebt (budget, gewicht, bij bepaalde winkel(s) verkrijgbaar, zakloos etc)! Dan duik ik er voor je inquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook besloten tot steelstofzuiger. Wat de robot is zo stom dat hij geen naam verdient.
Voorlopig stel ik uit om de voors en tegens uit te zoeken. Gedoe.
Oh, dat kan de mijne allemaal niet. Die rijdt altijd op volle vaart, knalt er dan tegenaan, want detecteren doet ie met z'n rand dus dat kan pas na aanraking, draait om en gaat dan in volle vaart door een andere kant op tot een nieuw obstakel. Hij volgt ook geen route ofzo, gewoon uren lang in een random patroon de woonkamer door. Als ie iets pakt, dan gaat het een heel stuk mee tot het ergens blijft halen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Neehoor, hij rijdt er naartoe, detecteert een object, mindert dan vaart en gaat dan heel zachtjes naar voren tot 'ie er tegenaan rijdt (maar dat maakt dus geen geluid) en volgt dan contouren heel zachtjes tot ie begrijpt tot waar ie loopt en gaat dan terug naar het patroon door de kamer waar ie mee bezig was en vermijdt vervolgens dat obstakel. Dat werkt wel beter als het een wat hoger object is trouwens, het enige wat 'ie wel eens opzij schuift is een speelgoed-ballen-baan van de katten, een rondje dat maar een paar cm hoog is, maar ook dat is niet iets wat me dan irriteert ofzo. Hij schuift m dan beetje opzij, voelt dan dus dat ie iets raakt, rijdt twee of drie keer klein rondje tot ie m weer tegen komt om te weten waar t obstakel heen is en gaat dan gewoon weer terug naar de stofzuigroute.
[..]
Dan is het maar goed dat ik geen man ben.
Mijn eigen ervaring is overigens anders, mijn ex was absoluut degene met minder tolerantie voor vuil of rommeligheid, en hij is echt niet overdreven netjes of schoon. Al is dat natuurlijk niet hetzelfde als binnen dezelfde persoon na HRT een verandering daarin opmerken - maar mijn ex poetste echt wel beter dan ik, hoor. Daarom heb ik dus ook een robot, zodat ik het zelf niet hoef te doen maar mijn huisstofmijtallergie wel nog redelijk adequaat wordt 'behandeld'.
Verveel je je?quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, ik kan inderdaad ook no-go zones instellen.
[..]
Als je vrijdag nog niet hebt gedaan, stuur me dan gerust even een berichtje met waar je m voor wil gebruiken, wat voor eisen je hebt (budget, gewicht, bij bepaalde winkel(s) verkrijgbaar, zakloos etc)! Dan duik ik er voor je in
Edit: Als je bedoelt wélke steelstofzuiger je dan wil, zo interpreteerde ik het - maar een andere uitzoekvraag kan ik ook mee aan de slag hoor!
Wat liefquote:Op dinsdag 10 september 2024 09:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, ik kan inderdaad ook no-go zones instellen.
[..]
Als je vrijdag nog niet hebt gedaan, stuur me dan gerust even een berichtje met waar je m voor wil gebruiken, wat voor eisen je hebt (budget, gewicht, bij bepaalde winkel(s) verkrijgbaar, zakloos etc)! Dan duik ik er voor je in
Edit: Als je bedoelt wélke steelstofzuiger je dan wil, zo interpreteerde ik het - maar een andere uitzoekvraag kan ik ook mee aan de slag hoor!
Ik hou van dit soort uitzoekwerkquote:
Date!quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik hou van dit soort uitzoekwerkzocht ook eens voor Isa vergelijkingen tussen energiecontracten uit, want ik beleef daar lol aan en de meeste andere mensen niet haha. En het leidt me af van fancy robot
![]()
Maar daarom ook wel vrijdag berichtje sturen, want nu heb ik er geen tijd voor haha, zaterdag wel! Om mijn date heen.
Waar heb je de kettingzaag voor nodig / wat zijn je eisen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Date!
Verder ben ik ook op zoek naar een kettingzaag en een hogedrukspuit
Ahh, ja nee zo'n ding zou ik ook horendol van worden. De techniek daarin gaat ook wel echt snel, maar drie jaar geleden was dat inderdaad wel wat bijzonderder, ik had mijne ook via oom Ali uit China gehaald omdat hij (voor toen) fancy functies had.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, dat kan de mijne allemaal niet. Die rijdt altijd op volle vaart, knalt er dan tegenaan, want detecteren doet ie met z'n rand dus dat kan pas na aanraking, draait om en gaat dan in volle vaart door een andere kant op tot een nieuw obstakel. Hij volgt ook geen route ofzo, gewoon uren lang in een random patroon de woonkamer door. Als ie iets pakt, dan gaat het een heel stuk mee tot het ergens blijft halen.
Ik vond 250 best een boel geld maar het zal dan wel een te simpele uitvoering zijn om na te kunnen denken?
Zones instellen kan ook niet, ik heb wel zo'n los apparaatje wat hem tegen kan houden. Dat is het enige wat wel fatsoenlijk werkt![]()
Voor af en toe klein snoeiwerk dat een takkenschaar niet aan kan. Knotten van wilgen, vermoorden van een veldesdoorn met een stamdikte van 15cm.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar heb je de kettingzaag voor nodig / wat zijn je eisen?
Ok, dan mijn zeer gemeende tip: neem zo'n miniding op accu.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor af en toe klein snoeiwerk dat een takkenschaar niet aan kan. Knotten van wilgen, vermoorden van een veldesdoorn met een stamdikte van 15cm.
quote:
Onze buurman heeft ook zo'n accuding en we waren daar al lichtjes voor gevallen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, dan mijn zeer gemeende tip: neem zo'n miniding op accu.
Zo'n miniding is heel veel handzamer en vrijwel altijd groot/sterk genoeg. Zeker voor de klusjes die jij hier noemt.
Ik ben fan van de spullen met accuserie p4a ; die zijn uitwisselbaar tussen een heel aantal verschillende apparaten én merken (Husquvarna, Bosch, Gardena).
https://www.husqvarna.com(...)a-met-accu-en-lader/
of
https://nl.bauhaus/accu-k(...)lchain-18/p/25702600
Onze bladblazer en de grasmaaimachine werken ook op die batterijen.
Zelf hebben we zo'n klein kettingzaagje op een andere batterij en daar hebben we toch plezier van! We hebben ook wel grote kettingzagen maar die gebruiken we nauwelijks meer.
Goede vraag. Het korte antwoord is nee.quote:Op maandag 9 september 2024 18:44 schreef Yinny het volgende:
@:fietsie zorg je ook goed voor jezelf of wordt er ook voor je gezorgd?
Even in een spoiler want weer wat langer van stofquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan snap ik je rant van laatst nog minder. Van wat een klant betaald gaat er dus meer naar de aandeelhouders dan naar het personeel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 10-09-2024 11:12:38 ]
Hart ligt er, en ik heb de luxe dat het uit kan. (Ik heb geen miep maar wel een rijke vriendquote:Op dinsdag 10 september 2024 09:10 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje als je hart ligt bij het onderbetaalde werk dat je nu doet…is dat ook het geval bij de dieren faculteit in Utrecht?
Maar weer heel goed verwoord hoorquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:54 schreef Candaasje het volgende:
Even in een spoiler want weer wat langer van stof
Ik heb een elektrische Stihl waar ik heeeeeel blij mee ben.quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor af en toe klein snoeiwerk dat een takkenschaar niet aan kan. Knotten van wilgen, vermoorden van een veldesdoorn met een stamdikte van 15cm.
Je wederhelft zorgt toch wel goed voor je hopelijkquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:43 schreef fietsie het volgende:
Goede vraag. Het korte antwoord is nee.
Tja.quote:Op dinsdag 10 september 2024 11:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hart ligt er, en ik heb de luxe dat het uit kan. (Ik heb geen miep maar wel een rijke vrienden hij heeft minder tolerantie voor rommel en vuil dan ik, dus stofzuigt en dweilt ook nog eens! Ik ben dus uiteindelijk best een rijk mens
)
Faculteit ligt wel een beetje hetzelfde qua salarissen. Hebben geen/minder winstoogmerk, want universiteit (draaien geloof ik zelfs verlies) maar werken ook wel veel trager/minder efficiënt.
Ik heb er ooit gesolliciteerd, afgekapt toen bleek dat ik proefdieren moest helpen euthanaseren.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Even in een spoiler want weer wat langer van stof
Ja duidelijk, en laat ik voorop stellen dat -muv extremen zoals politie- mensen nooit aangekeken moeten worden op hun werk(gever). Er moet brood op de plank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast is het wegnemen van elke vorm van ethische verantwoordelijkheid logisch gevolg bij NV's.
Échter, met een derde van alle omzet als winst (minstens, want dikke kans dat de dividenduitkering van vorig jaar gewoon in de boeken staat als post dit jaar, en het in de praktijk dus nog veel hoger is), is het natuurlijk ook gewoon een terechte klacht. Als jouw salaris dik omhoog gaat, en de prijs met vijftien procent of meer omlaag, blijft er nog genoeg geld over voor de aandeelhouders die *checkt notes* precies niets doen (en daar ook nog eens géén belasting over betalen).
Zelfs binnen de vies kapitalistische setting moet dit gewoon anders kunnen.
Zonder een winst factor die 300x groter is dan die van Ahold (al is dat wel de andere kant van het spectrum met een complete uitbuiting van de hele keten tot gevolg; van dier tot boer tot fabrieksmedewerker tot kassamedewerker).
En dan zou je denken dat er ergens tussen de dierenarts van vroeger met te weinig of inadequate apparatuur en de dierenarts van nu die onderbetaald én te duur is, best een middenweg zou zijn.La derecha oprime, la izquierda libera
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |