...wat? Een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen? Welk briljant ethisch inzicht is dit nu toch weer?:D .quote:Op zondag 8 september 2024 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heel serieus, een belastingverlaging is niet iets weggeven. Dat geld is niet van de overheid dat geld is van de burgers. De overheid heeft een morele verplichting om zo min mogelijk belasting te heffen.
Dat suggereert dat je een groot vertrouwen hebt in de overheid ipv een gezond wantrouwen zoals het hoort.quote:Op zondag 8 september 2024 13:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Door te denken dat overheidsfinancien je eigen pot met geld is.
Ik begrijp nu niet hoe je op daarop komt, maar leg dat even uit. Ik denk eerder dat de suggestie hier was dat Trump (maar misschien vergis ik me daarin) denkt dat de staatskas van de VS de persoonlijke bankrekening van de president is (of, dat het de president vrij zou moeten staan dat te besteden zoals hij goeddunkt).quote:Op zondag 8 september 2024 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat suggereert dat je een groot vertrouwen hebt in de overheid ipv een gezond wantrouwen zoals het hoort.
Gevaarlijke manier van denken dit, het maakt je afhankelijk van de overheid en minder kritisch op eventueel tiranniek gedrag.
Gast, die gaan helemaal niet voor feiten, als ie andersom had gezegd dan waren dat nog steeds zijn fans.quote:Op zondag 8 september 2024 13:12 schreef Chivaz het volgende:
Het heeft zo weinig opgeleverd dat een hoop Amerikanen verlangen naar de tijden onder Trump.
Die verlangen helemaal niet terug naar 2020 Covid joh.quote:Op zondag 8 september 2024 13:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het heeft zo weinig opgeleverd dat een hoop Amerikanen verlangen naar de tijden onder Trump.
Je wilt weer terug naar zandwegen, geen medische hulp en kindersterfte? Of geen degelijk onderwijssysteem?quote:Op zondag 8 september 2024 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat suggereert dat je een groot vertrouwen hebt in de overheid ipv een gezond wantrouwen zoals het hoort.
Gevaarlijke manier van denken dit, het maakt je afhankelijk van de overheid en minder kritisch op eventueel tiranniek gedrag.
Ik begreep hier dat Harris zelf ook niet zo vh improviseren isquote:Op zondag 8 september 2024 13:46 schreef Dutch_view het volgende:
Zou wel mooi zijn wanneer Harris tijdens het debat met Trump voor gaat stellen om beide Teleprompters uit te zetten.
Dat zou een mooi debat op kunnen leveren
Het afschaffen van het ministerie van Onderwijs schijnt ergens in een plan voor 2025 voor te komen...quote:
Meen je dit nou serieus?quote:Op zondag 8 september 2024 13:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wilt weer terug naar zandwegen, geen medische hulp en kindersterfte? Of geen degelijk onderwijssysteem?
Misschien niet, maar volgens mij Trump veel minder afgaande op de laatste video'squote:Op zondag 8 september 2024 13:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik begreep hier dat Harris zelf ook niet zo vh improviseren is
Ik zie dit 2025 gezanik wel erg vaak terugkomen in dit topic. Voor mensen die zoveel waarde hechten aan de waarheid etc is het wel frappant dat dit maar herhaald blijft worden.quote:Op zondag 8 september 2024 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het afschaffen van het ministerie van Onderwijs schijnt ergens in een plan voor 2025 voor te komen...
Je begrijpt dat je dit ook onder ongeveer elk bericht dat jij hier neerpent zou kunnen zetten, hè? Beetje flauw. Beetje een dooddoener weer.quote:
Heel goed antwoord weer. Er was amper beleid. Het was een grote chaos. Leg eens uit anders wat er zo goed was aan zijn beleid?quote:Op zondag 8 september 2024 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het beleid waar jullie 4 jaar lang over hebben zitten huilen lol.
Kun je dat beleid noemen? Waar is het "healthcare" plan van Trump?quote:Op zondag 8 september 2024 13:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het beleid waar jullie 4 jaar lang over hebben zitten huilen lol.
Lol je mag mij wel even uitleggen hoe je daar bij komt.quote:Op zondag 8 september 2024 13:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik begrijp nu niet hoe je op daarop komt, maar leg dat even uit. Ik denk eerder dat de suggestie hier was dat Trump (maar misschien vergis ik me daarin) denkt dat de staatskas van de VS de persoonlijke bankrekening van de president is (of, dat het de president vrij zou moeten staan dat te besteden zoals hij goeddunkt).
Ik kan hetzelfde doen bij zeker de helft van de Posts hier. Maar claimen dat ik voor zandwegen zou zijn omdat ik vind dat de overheid een morele verplichting heeft om zo min mogelijk belasting te heffen vind je niet flauw?quote:Op zondag 8 september 2024 13:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je dit ook onder ongeveer elk bericht dat jij hier neerpent zou kunnen zetten, hè? Beetje flauw. Beetje een dooddoener weer.
Dat dit soort opmerkingen toegestaan blijven is mij een raadsel.quote:
Nou ja, het was mijn suggestie niet. Wellicht werd er iets anders bedoeld. Zullen we het nu weer hebben over de importheffingen, of je kritiek op 'censuur', of het recht op zelfbeschikking ten aanzien van medische keuzes, of alle andere onderwerpen die je de afgelopen vijf dagen hebt genegeerd of weggedaan met kinderachtige dooddoenertjes als 'dat is jouw mening' als je jezelf weer eens vastgeluld had? Laten we beginnen met die importheffingen. Daar waren we nog mee bezig.quote:Op zondag 8 september 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol je mag mij wel even uitleggen hoe je daar bij komt.
Minder overheid, minder belastingen, alles op tarrifs, het geld dat de grote bedrijven en rijke mensen minder hoeven te betalen is zogenaamd van de burger.quote:Op zondag 8 september 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan hetzelfde doen bij zeker de helft van de Posts hier. Maar claimen dat ik voor zandwegen zou zijn omdat ik vind dat de overheid een morele verplichting heeft om zo min mogelijk belasting te heffen vind je niet flauw?
Ik kan dit spelletje ook spelen hoor, een ieder die niet vind wat ik vind is een smerige communist.
Nee, dat suggereert dat niet. Dat laat zien dat Trump een idioot is die denkt dat overheidsgeld weggeven aan mensen en bedrijven die het niet nodig hebben goed is voor niks anders dan z'n herverkiezing.quote:Op zondag 8 september 2024 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gewoon 100% belasting betalen en de staat laten bepalen wat goed voor je is.quote:Op zondag 8 september 2024 13:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Minder overheid, minder belastingen, alles op tarrifs, het geld dat de grote bedrijven en rijke mensen minder hoeven te betalen is zogenaamd van de burger.
Succes met infrastructuur en voorzieningen.
Dan begrijp je mijn extreme reactie ook wat meer. Iets met spiegel.quote:Op zondag 8 september 2024 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gewoon 100% belasting betalen en de staat laten bepalen wat goed voor je is.
Veel beter plan niet waar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |