quote:
Ja nouja dat andere is geen album. Maar het lijkt niet “exact” nee, mee eensquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was niet mijn antwoord, maar als ik zo kijk allebei niet.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kom op
Schellinkhout 5 punten, 3 voor, 2 tegen, doelsaldo 1
Hauwert 4 punten, 8 voor, 6 tegen, doelsaldo 2
Woudia 4 punten, 4 voor, 5 tegen, doelsaldo -1
Spirit 30 3 punten, 3 voor, 2 tegen, doelsaldo 1.
Hauwert - Spirit 1-3
Schellinkhout - Woudia 0-0
Woudia - Spirit 1-0
Schellinkhout - Hauwert 2-2
Woudia - Hauwert 3-5
Spirit - Schellinkhout 0-1Het totaal aantal voor-doelpunten moet gelijk zijn aan het totaal aantal tegendoelpunten, en het totale doelsaldo moet 0 zijn. Deze checks lijken een beetje mis te gaan.SPOILER: Warrige aantekeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is een uitstekende verklaring voor! Die checks had ik namelijk overgeslagenquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Het totaal aantal voor-doelpunten moet gelijk zijn aan het totaal aantal tegendoelpunten, en het totale doelsaldo moet 0 zijn. Deze checks lijken een beetje mis te gaan.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:22 schreef Starflyer het volgende:
A is Dances with Wolves
[ afbeelding ]
14quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat staat nog open buiten albumcover 6 (en mogelijk 17)?
Hadden we inmiddels, maar dankquote:
Films/briekaarten is afquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:33 schreef satecl het volgende:
Daar ben ik weer..... moet er even goed voor zitten.
Voetbal ding is gedaan, geen idee welke postquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Films/briekaarten is af
Albumhoezen missen we nog 1 (14)
Scrabble is af (sluw)
Voetbaldinges weet ik niet
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voetbal ding is gedaan, geen idee welke post
Ik dacht dat het een vrouw wasquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Albumhoezen
14 Robert Long - Levenslang
Kun je mijn (laatste) antwoord op de Live Aid vraag ook vinden?quote:
Ja, die heb ik genoteerd. Bedanktquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kun je mijn (laatste) antwoord op de Live Aid vraag ook vinden?
We gaan nu écht uit eten. Al puzzelen we wellicht later nog wel mee
Top!quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:39 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja, die heb ik genoteerd. Bedankt
Ik was nog niet bij Flink zijn in mijn playlist van top 2000s die ik door aan het scrollen was, goeie.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:36 schreef Starflyer het volgende:
14 is Robert Long - Levenslang
[ afbeelding ]
SLUW hadden wij dus.quote:
1.Viool & akoestisch gitaarquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:47 schreef satecl het volgende:
Ik merk dat bovenstaande heel moeilijk is. Logisch. Ik heb een andere vraag.
Ga naar deze link: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 2 (My Heart WIll Go Own)
welke negen muziekinstrumenten dit zijn?
Let op:
zet ze in de juiste volgorde!
Vioolquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:47 schreef satecl het volgende:
Ik merk dat bovenstaande heel moeilijk is. Logisch. Ik heb een andere vraag.
Ga naar deze link: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 2 (My Heart WIll Go Own)
welke negen muziekinstrumenten dit zijn?
Let op:
zet ze in de juiste volgorde!
Je bent een topper!!! Ik geef deze op. Meteen een volgende muziekvraag.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
Viool
Hobo
Gitaar
Dwarsfluit
Piano
Doedelzak
Trombone
Orgel
Panfluit
Ik denk een Fokker F.VIII. Die had in elk geval een hoge vleugel, twee motoren met een propeller met twee bladen eraan en dat rare logo op de neusquote:
Het eerste nummer uit het volgende fragment (liet ik per ongeluk doorlopen) is Liever dan liefquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:02 schreef satecl het volgende:
[..]
Je bent een topper!!! Ik geef deze op. Meteen een volgende muziekvraag.
Toch wel jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk een Fokker F.VIII. Die had in elk geval een hoge vleugel, twee motoren met een propeller met twee bladen eraan en dat rare logo op de neus
[ afbeelding ]
Ook het aantal ruiten bij de cockpit en de bevestiging van de motoren lijken te kloppen
Edit: Firefox doet stom met het linken naar foto's lijkt het. Anyway, de link: http://www.hollandaircraft.nl/pictures/FVIII-12.jpg
8 is Send in the Clowns, dat is alvast ietsquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:07 schreef satecl het volgende:
MUZIEKVRAAG
Ga naar: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Daar zie je fragmenten 'Ieder Vogeltje Zingt Zoals het Gebekt is'
8 fragmenten. Ik wil: Titel, Uitvoerende artiest, originele artiest.
Ik ben al begonnen:
1. All My Life - ? - The Beatles
2. ??
3. Proud Mary - ? - CCR
4. Something - ? - The Beatles
5. Angie - ? - Rolling Stones
6. Imagne - ? - John Lennong
7. Have You Ever Seen The Rain - Willie Nelson - CCR
8. ???
Heerlijk,quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:06 schreef Evangelion het volgende:
Te laat maar ik had ook Fokker F.VIII na lang zoeken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van Judy Collins origineel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
8 is Send in the Clowns, dat is alvast iets
mee eensquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angie klinkt als Paul Weller, kan dat?
Hmm ik kan deze nergens terug vinden.....quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angie klinkt als Paul Weller, kan dat?
Stereophonics zie ik op whosampled. Lijkt die?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:18 schreef satecl het volgende:
[..]
Hmm ik kan deze nergens terug vinden.....
Hmm die hebben 'm wel gemaakt. De tijd dringt. Ik ga keuzes maken. Komen nog genoeg vragen aan!quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stereophonics zie ik op whosampled. Lijkt die?
Als ik de tijd en de luistermogelijkheid had om whosampled te cherrypicken had ik het gedaan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef satecl het volgende:
[..]
Hmm die hebben 'm wel gemaakt. De tijd dringt. Ik ga keuzes maken. Komen nog genoeg vragen aan!
Titel?kan dat in de link niet zienquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef laziness het volgende:
Volgens mij is twee deze van Rene Froger
Song ¡ Rene Froger ¡ 2021
Ook even iemand gevraagd, die kwam met deze volgorde:quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
Viool
Hobo
Gitaar
Dwarsfluit
Piano
Doedelzak
Trombone
Orgel
Panfluit
De cover wordt gezongen door Froger jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef laziness het volgende:
Volgens mij is twee deze van Rene Froger
Song ¡ Rene Froger ¡ 2021
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:09 schreef heywoodu het volgende:
2 is Working My Way Back To You van The Spinners (geen idee wie deze cover zingt)
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Titel?kan dat in de link niet zien
Orgelquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook even iemand gevraagd, die kwam met deze volgorde:
Viool (zelfde als jij)
'Een blaasinstrument' -> Hobo klopt wel
Elektrische gitaar
Dwarsfluit (zelfde als jij)
Piano (zelfde)
Doedelzak (zelfde)
Trombone (zelfde)
Geen idee voor de laatste twee
Shirley Bassey op whosampled (nog steeds een beetje: ?)quote:
Dat is wel een relatief bekende versiequote:Op zaterdag 7 september 2024 20:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Shirley Bassey op whosampled (nog steeds een beetje: ?)
Kasteel Wijdenes bij Wijdenes (jaartal onbekend)quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:25 schreef satecl het volgende:
We gaan door:
[ afbeelding ]
We hebben al 1 antwoord: Kasteel Radboud.
Nuwendoorn en Rekerdam lijkt hetzelfde?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er verschenen dwangburchten in Medemblik (het huidige kasteel Radboud), Alkmaar (de Nieuwburg en de Middelburg), Wijdenes, en bij de Rekerdam.
Over de ruīne van Nuwendoorn
Ofwel:
Nuwendoorn (verwoest)
Radboud
Nieuwbouw
Middelburg
De dwangburcht bij wijdenes (naam zoeken)
De dwangburcht bij de rekerdam (naam zoeken)
De Friese Brug in Alkmaar (gerelateerd aan de verdwenen Torenburgquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kasteel Wijdenes bij Wijdenes (jaartal onbekend)
Kasteel Radboud in Medemblik
Nieuwburg bij Alkmaar (gesloopt begin 16e eeuw)
Middelburg bij Alkmaar (gesloopt begin 16e eeuw)
Nuwendoorn bij Warmenhuizen (verdwenen rond 1370)
Er mist nog een zesde..
Gesloopt in 1375quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:31 schreef H_T het volgende:
[..]
De Friese Brug in Alkmaar (gerelateerd aan de verdwenen Torenburg
Related to the vanished Torenburg Castle:
Deze?
Klopt ja.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nuwendoorn en Rekerdam lijkt hetzelfde?
De tekst ging over die van Wijdenes, dus ik gok dat die en Nuwendoorn snel door de Westfriezen werden verwoest.quote:Na de moord op Floris V in 1296, en daartoe aangezet door Willem van Mechelen, de bisschop van Utrecht, kwam een groot deel van de bevolking in zijn gebied in opstand, waaronder de West-Friezen. Nadat de opstandelingen na de belegering van het Muiderslot daar vandaan al plunderend wegtrokken, gingen zij op weg naar het huis te Wijdenes. Tijdens de belegering werd deze beheerd door Boudewijn van Naaldwijk. Het slot was niet tegen het geweld opgewassen, maar het lukte Boudewijn en de zijnen wel om een vrije aftocht te krijgen.
Uiteindelijk werd de burcht tot de grond toe verwoest (Brill: Stoke, boek V, vs. 610): "Ende si braken thuis toter eerde..".
Hetzelfde lot trof ook het huis te Nuwendoorn bij Eenigenburg, die nog niet gereed was gekomen en zelfs nog opgemetseld werd.
quote:Toen de Westfriezen na de belegering van het het Muiderslot vandaar al plunderend terugtrokken, veroverden zij onderweg het kasteel te Wijdenes en maakten het deze burcht met de grond gelijk. Hetzelfde lot trof ook het kasteel de Nuwendoorn, dat nog niet klaar was.
Mooi, dat lijkt me de bevestiging van mijn post erboven, dubbele check altijd goedquote:
Stuk of 8. En nog veel lokale vragen en doe opdrachten voor onsquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:36 schreef heywoodu het volgende:
Hoeveel vragen staan er in totaal nog open @:satecl? Nog een dik uur te gaan
De eerste B moet een J zijn voor de maanden van het jaarquote:
Door dit soort vragen voel ik mij weer lekker domquote:
Goeie, maar ram komt na waterman en vissen. S voor steenbok danquote:
Sterrenbeelden kan kloppen, maar dan is het de S van Steenbokquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:47 schreef thabit het volgende:
[..]
EDIT 1C = S van Steenbok (sterrenbeelden)
Hier komen we later wel even op terug. Tijd begint te tikken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Sterrenbeelden kan kloppen, maar dan is het de S van Steenbok
Je was me voor
1 De film van Ome Willemquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
De Film van Ome Willemquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
2 Bonanzaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
Edit: oh er waren er nog meerquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |