SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je mag dus alle hulplijnen inschakelen. Een encyclopedie, Google, boeken, familie, vrienden over de hele wereld. Er doen +/- 100 teams mee. Eind het einde van de avond leveren wij het antwoordenboek weer in. Een paar weken later worden de winnaars bekend gemaakt. De prijs: Een hele grote eer![]()
Nu zijn wij winnaars, dus willen 'gewoon' winnen.![]()
Er zitten ook doe-opdrachten bij. Bij ons heeft ieder een taak. mijn taak: Achter de computer, het internet op. op zoek naar antwoorden! Nu dacht ik: Ik maak een topic aan! En zet de vragen waar wij niet uit komen, hierin. Wellicht zijn er Fok!kers die ons willen helpen.
Zijn er Fok!ers die denken: He wat leuk, ik hou dit topic in de gaten! Laat het dan weten.![]()
Zaterdag 14 september vanaf 19:15"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus we missen bij de platenhoezen nog
6
13
14
15
16
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:20 schreef satecl het volgende:
Ik gooi er alvast een muziekvraag bij:
[ afbeelding ]
Waarom? De vragen worden in het topic gesteldquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:heywoodu, heb jij tijd om deze even dicht te knallen zodat satecl zelf een topic kan openen? Dit leest zo lastig.
Voor de TS-kleurtjes op mobiel?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:heywoodu, heb jij tijd om deze even dicht te knallen zodat satecl zelf een topic kan openen? Dit leest zo lastig.
Laat maar, ik geef satecl zelf wel even een aparte kleur dan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom? De vragen worden in het topic gesteld
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:24 schreef satecl het volgende:
1 Jason Mraz - We Sing. We Dance. We Steal Things.
2 Robbie Williams - Take the Crown
3 Queen - Queen
4 Green Day - American Idiot
5 The Cure - Bloodflowers
7 Brain Box - Downman
8 Ed Sheeran - X
9 Don McLean - American Pie
10 James Blunt - Some kind of trouble
11 Pink Floyd - Wish you were here
12 Deep Purple - Made in Japan
13 Beegees - Trafalgar
15 Santana Revelations
17 Evanescence - Bring me to life
18 Q65 - Revolution
19 Alanis Morisette - Supposed Former Infatuation Junkie
20 Jimmie Rodgers - My Rough And Rowdy Ways--The Legendary Jimmie Rodgers
21 The Nits - Omsk
22 Stef Bos - In de nacht
Sorry, zit nog even mobiel te klooien en nu is het topic alweer op gangquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Laat maar, ik geef satecl zelf wel even een aparte kleur dan.
Ja idd, het heeft nu geen zin meerquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sorry, zit nog even mobiel te klooien en nu is het topic alweer op gang
Waarbij, als ik het goed heb gelezen, alleen 6, 14 en 16 nog gezocht wordenquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:27 schreef Viv het volgende:
Albumhoezen in de herhaling voor wie nu inhaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen 6, 14 en 16 ontbreken nogquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:27 schreef Viv het volgende:
Albumhoezen in de herhaling voor wie nu inhaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3, 6, 14 en 16 missen nogquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:24 schreef satecl het volgende:
7 Brain Box - Downman
8 Ed Sheeran - X
13 Beegees - Trafalgar
15 Santana Revelations
18 Q65 - Revolution
21 The Nits - Omsk
3 is Queen- queen.quote:
Ik vind het gek dat er Let it Be van Paul McCartney niet staat en niet van the Beatles.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:27 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dit te maken kunnen hebben met het scheppingsverhaal in de Bijbel met de rustdag als laatste? Eerste twee ben ik nog niet uit hoe die er bij zouden passen helaas.
En dan is er nog een tennisverwijzing in de naam van de vraag...
quote:
Staan nog niet in die lijstquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
3 is Queen- queen.
Is al meerdere keren gezegd.
Ze speelden op Wembley: https://en.wikipedia.org/wiki/Live_Aidquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:20 schreef satecl het volgende:
Ik gooi er alvast een muziekvraag bij:
[ afbeelding ]
Zou het iets met politiek kunnen zijn. Verkiezing in de VS is actueel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:27 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dit te maken kunnen hebben met het scheppingsverhaal in de Bijbel met de rustdag als laatste? Eerste twee ben ik nog niet uit hoe die er bij zouden passen helaas.
Volgens de lijst van Thabit werden ze in deze volgorde gespeeld aan het eind van Live Aid. Er zaten weliswaar wat nummers tussen, maar de volgorde klopt. Dat lijkt mij een logischer (maar minder leukequote:Op zaterdag 7 september 2024 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou het iets met politiek kunnen zijn. Verkiezing in de VS is actueel.
Dus Biden die vervangen wordt door Harris want oud en Trump die niet vervangen wordt oid?
Volgorde waarin ze op live aid zijn gespeeldquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:27 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Haha netjes, Die komen hier vandaanquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:35 schreef Viv het volgende:
Albumhoes 16:
Gevonden met Google Lens:
https://images.app.goo.gl/45Rehbbq2mc77aW76
Bloemkōōltoid - Los Onderdikos
Truequote:Op zaterdag 7 september 2024 18:34 schreef H_T het volgende:
[..]
Volgens de lijst van Thabit werden ze in deze volgorde gespeeld aan het eind van Live Aid. Er zaten weliswaar wat nummers tussen, maar de volgorde klopt. Dat lijkt mij een logischer (maar minder leuke) verklaring
Ik had het aan de Bing chatbot gevraagdquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:34 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb de drie missende covers eens gevraagd op een internationaal (sport)forum, wie weet
quote:The album you’re referring to is likely “The Freewheelin’ Bob Dylan” by Bob Dylan. The cover features a line drawing of a man and a horse looking to the left.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had het aan de Bing chatbot gevraagd
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:36 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik had het aan de Bing chatbot gevraagd
[..]
[ afbeelding ]
6 en 14 nogquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok zijn we er nu dan of ontbreekt er nog 1?
3 = Queen - Queenquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:37 schreef satecl het volgende:
7 Brain Box - Downman
8 Ed Sheeran - X
13 Beegees - Trafalgar
15 Santana Revelations
16. Los Onderdikos - Bloemkōōltoid
18 Q65 - Revolution
21 The Nits - Omsk
HAha ja erin, sorry!quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
3 = Queen - Queen
Voor de tigste keer
Is dat de hele hoes? Want dan zie ik het nietquote:
51 = De volgorde waarin déze artiesten optraden op Live Aid (er zaten soms wel nrs van anderen tussen).quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:40 schreef satecl het volgende:
Oké dames en heren. Ik moet even weg. Zal over hopelijk 40 minuten terug komen..... Ik gooi even wat online. Als ik terug kom, hoop ik een mooi overzicht te krijgen van de antwoorden
Vraag 39: Albumhoezen
Vraag 51: Live aid????
Vraag 81: Films, zie hieronder...
Vraag 85: Zie hieronder.
Vraag 90: zie hieronder
D. Jawsquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:41 schreef satecl het volgende:
Vraag 81:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
C Predatorquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:41 schreef satecl het volgende:
Vraag 81:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
D is Jawsquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:41 schreef satecl het volgende:
Vraag 81:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij niet. Wel iets aangepast om titel of artiest te verbergen. Maar niet totaal andersquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:42 schreef maily het volgende:
[..]
Het mag ook een afgeleide zijn ....
Aan ChatGPT gevraagd. Dit ging niet zo goed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
ChatGPT, mokerdomquote:JUXTAPOSITIE (J = 8, U = 1, X = 8, T = 1, A = 1, P = 3, O = 1, S = 1, I = 1, T = 1, I = 1, E = 1)
Je zou zeggen dat het jśist voor deze vraag goed is: heel duidelijke set regels (Scrabble), drie hele duidelijke voorwaarden, simpel.quote:
We moeten een programmeur hebben denk ikquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat het jśist voor deze vraag goed is: heel duidelijke set regels (Scrabble), drie hele duidelijke voorwaarden, simpel.
Is er een woordlengte?quote:
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo moeilijk kan het toch niet zijn, kom op mensen.
A, E, I, O, U: 1 punt
L, N, R, S, T: 1 punt
D, G: 2 punten
B, C, M, P: 3 punten
F, H, V, W, Y: 4 punten
K: 5 punten
J, X: 8 punten
Q, Z: 10 punten
Hier moet toch wel een woord van te maken zijn binnen de gestelde voorwaarden.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:53 schreef thabit het volgende:
[..]
Het woord "sluw" met scrabble-scores 2,3,4,5 voldoet.
Ik kom opquote:
SPOILER: Warrige aantekeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Ja, ik had het helemaal fout, maar je was te snelquote:
Dit zijn niet de juiste letter waarden. Maar je kunt met maximaal 1 klinker werken.quote:
Zal ik het weghalen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik had het helemaal fout, maar je was te snel
Is B misschien Gone with the wind?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:41 schreef satecl het volgende:
Vraag 81:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor, ik schaam me niet voor fouten. En we hebben al een geldig antwoordquote:
Dan heeft @thabit 'm toch?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit zijn niet de juiste letter waarden. Maar je kunt met maximaal 1 klinker werken.
Once upon a time in the westquote:
Ik maak ff een nieuw overzichtje, momentquote:
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kom op
Schellinkhout 5 punten, 3 voor, 2 tegen, doelsaldo 1
Hauwert 4 punten, 8 voor, 6 tegen, doelsaldo 2
Woudia 4 punten, 4 voor, 5 tegen, doelsaldo -1
Spirit 30 3 punten, 3 voor, 2 tegen, doelsaldo 1.
Hauwert - Spirit 1-3
Schellinkhout - Woudia 0-0
Woudia - Spirit 1-0
Schellinkhout - Hauwert 2-2
Woudia - Hauwert 3-5
Spirit - Schellinkhout 0-1Bijna goed, maar aantal tegengoals en meegoals moet gelijk zijn en dat is niet zoSPOILER: Warrige aantekeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Films/briefkaarten
A.
B.
C. Predator
D. Jaws
E.
F. Ratatouille
G. Reservoir Dogs
H. The Colour Purple
I. No country for old men
J. Mad Max?
K. Joker
L. War of the worlds
M. The good, the bad and the ugly?
Ja dat ja. Verder klopt hetquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:01 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Woudia - Hauwert had ik 1-5 en dan alles goed optellen
Ik vertrouw jou een stuk meer met checken of zo'n schema klopt dan mezelf. Dank je wel!quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat ja. Verder klopt het
[..]
Ik kom op
Hauwert - Spirit 1-3
Woudia - Spirit 1-0
Woudia - Hauwert 3-5
Spirit - Schellinkhout 0-1Onafhankelijk van jou ook even gekeken:SPOILER: Warrige aantekeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu eens vergelijken
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Woudia Tegen is verkeerd geteld, de rest klopt wel geloof ik.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onafhankelijk van jou ook even gekeken:
[ afbeelding ]
Nu eens vergelijken
Ok, als jij het zegt. Ik kan het niet zien. Vraagteken weghalen dan maar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:07 schreef laziness het volgende:
De handen om het hoofd missen niet hoor bij B.
17 is Fallen lijkt mij?quote:
Ja, 5 + 0 + 0 is inderdaad geen 6 bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Woudia Tegen is verkeerd geteld, de rest klopt wel geloof ik.
Ik had sowieso het aantal doelpunten niet goed geteldquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Onafhankelijk van jou ook even gekeken:
[ afbeelding ]
Nu eens vergelijken
Was niet mijn antwoord, maar als ik zo kijk allebei niet.quote:
quote:
Ja nouja dat andere is geen album. Maar het lijkt niet “exact” nee, mee eensquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Was niet mijn antwoord, maar als ik zo kijk allebei niet.
[..]
Ik kom op
Hauwert - Spirit 1-3
Woudia - Spirit 1-0
Woudia - Hauwert 3-5
Spirit - Schellinkhout 0-1Het totaal aantal voor-doelpunten moet gelijk zijn aan het totaal aantal tegendoelpunten, en het totale doelsaldo moet 0 zijn. Deze checks lijken een beetje mis te gaan.SPOILER: Warrige aantekeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is een uitstekende verklaring voor! Die checks had ik namelijk overgeslagenquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Het totaal aantal voor-doelpunten moet gelijk zijn aan het totaal aantal tegendoelpunten, en het totale doelsaldo moet 0 zijn. Deze checks lijken een beetje mis te gaan.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:22 schreef Starflyer het volgende:
A is Dances with Wolves
[ afbeelding ]
14quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat staat nog open buiten albumcover 6 (en mogelijk 17)?
Hadden we inmiddels, maar dankquote:
Films/briekaarten is afquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:33 schreef satecl het volgende:
Daar ben ik weer..... moet er even goed voor zitten.
Voetbal ding is gedaan, geen idee welke postquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Films/briekaarten is af
Albumhoezen missen we nog 1 (14)
Scrabble is af (sluw)
Voetbaldinges weet ik niet
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voetbal ding is gedaan, geen idee welke post
Ik dacht dat het een vrouw wasquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Albumhoezen
14 Robert Long - Levenslang
Kun je mijn (laatste) antwoord op de Live Aid vraag ook vinden?quote:
Ja, die heb ik genoteerd. Bedanktquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kun je mijn (laatste) antwoord op de Live Aid vraag ook vinden?
We gaan nu écht uit eten. Al puzzelen we wellicht later nog wel mee
Top!quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:39 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja, die heb ik genoteerd. Bedankt
Ik was nog niet bij Flink zijn in mijn playlist van top 2000s die ik door aan het scrollen was, goeie.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:36 schreef Starflyer het volgende:
14 is Robert Long - Levenslang
[ afbeelding ]
SLUW hadden wij dus.quote:
1.Viool & akoestisch gitaarquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:47 schreef satecl het volgende:
Ik merk dat bovenstaande heel moeilijk is. Logisch. Ik heb een andere vraag.
Ga naar deze link: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 2 (My Heart WIll Go Own)
welke negen muziekinstrumenten dit zijn?
Let op:
zet ze in de juiste volgorde!
Vioolquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:47 schreef satecl het volgende:
Ik merk dat bovenstaande heel moeilijk is. Logisch. Ik heb een andere vraag.
Ga naar deze link: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 2 (My Heart WIll Go Own)
welke negen muziekinstrumenten dit zijn?
Let op:
zet ze in de juiste volgorde!
Je bent een topper!!! Ik geef deze op. Meteen een volgende muziekvraag.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
Viool
Hobo
Gitaar
Dwarsfluit
Piano
Doedelzak
Trombone
Orgel
Panfluit
Ik denk een Fokker F.VIII. Die had in elk geval een hoge vleugel, twee motoren met een propeller met twee bladen eraan en dat rare logo op de neusquote:
Het eerste nummer uit het volgende fragment (liet ik per ongeluk doorlopen) is Liever dan liefquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:02 schreef satecl het volgende:
[..]
Je bent een topper!!! Ik geef deze op. Meteen een volgende muziekvraag.
Toch wel jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik denk een Fokker F.VIII. Die had in elk geval een hoge vleugel, twee motoren met een propeller met twee bladen eraan en dat rare logo op de neus
[ afbeelding ]
Ook het aantal ruiten bij de cockpit en de bevestiging van de motoren lijken te kloppen
Edit: Firefox doet stom met het linken naar foto's lijkt het. Anyway, de link: http://www.hollandaircraft.nl/pictures/FVIII-12.jpg
8 is Send in the Clowns, dat is alvast ietsquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:07 schreef satecl het volgende:
MUZIEKVRAAG
Ga naar: https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Daar zie je fragmenten 'Ieder Vogeltje Zingt Zoals het Gebekt is'
8 fragmenten. Ik wil: Titel, Uitvoerende artiest, originele artiest.
Ik ben al begonnen:
1. All My Life - ? - The Beatles
2. ??
3. Proud Mary - ? - CCR
4. Something - ? - The Beatles
5. Angie - ? - Rolling Stones
6. Imagne - ? - John Lennong
7. Have You Ever Seen The Rain - Willie Nelson - CCR
8. ???
Heerlijk,quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:06 schreef Evangelion het volgende:
Te laat maar ik had ook Fokker F.VIII na lang zoeken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van Judy Collins origineel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
8 is Send in the Clowns, dat is alvast iets
mee eensquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angie klinkt als Paul Weller, kan dat?
Hmm ik kan deze nergens terug vinden.....quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Angie klinkt als Paul Weller, kan dat?
Stereophonics zie ik op whosampled. Lijkt die?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:18 schreef satecl het volgende:
[..]
Hmm ik kan deze nergens terug vinden.....
Hmm die hebben 'm wel gemaakt. De tijd dringt. Ik ga keuzes maken. Komen nog genoeg vragen aan!quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stereophonics zie ik op whosampled. Lijkt die?
Als ik de tijd en de luistermogelijkheid had om whosampled te cherrypicken had ik het gedaan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef satecl het volgende:
[..]
Hmm die hebben 'm wel gemaakt. De tijd dringt. Ik ga keuzes maken. Komen nog genoeg vragen aan!
Titel?kan dat in de link niet zienquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef laziness het volgende:
Volgens mij is twee deze van Rene Froger
Song Ā· Rene Froger Ā· 2021
Ook even iemand gevraagd, die kwam met deze volgorde:quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
Viool
Hobo
Gitaar
Dwarsfluit
Piano
Doedelzak
Trombone
Orgel
Panfluit
De cover wordt gezongen door Froger jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef laziness het volgende:
Volgens mij is twee deze van Rene Froger
Song Ā· Rene Froger Ā· 2021
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:09 schreef heywoodu het volgende:
2 is Working My Way Back To You van The Spinners (geen idee wie deze cover zingt)
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Titel?kan dat in de link niet zien
Orgelquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook even iemand gevraagd, die kwam met deze volgorde:
Viool (zelfde als jij)
'Een blaasinstrument' -> Hobo klopt wel
Elektrische gitaar
Dwarsfluit (zelfde als jij)
Piano (zelfde)
Doedelzak (zelfde)
Trombone (zelfde)
Geen idee voor de laatste twee
Shirley Bassey op whosampled (nog steeds een beetje: ?)quote:
Dat is wel een relatief bekende versiequote:Op zaterdag 7 september 2024 20:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Shirley Bassey op whosampled (nog steeds een beetje: ?)
Kasteel Wijdenes bij Wijdenes (jaartal onbekend)quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:25 schreef satecl het volgende:
We gaan door:
[ afbeelding ]
We hebben al 1 antwoord: Kasteel Radboud.
Nuwendoorn en Rekerdam lijkt hetzelfde?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er verschenen dwangburchten in Medemblik (het huidige kasteel Radboud), Alkmaar (de Nieuwburg en de Middelburg), Wijdenes, en bij de Rekerdam.
Over de ruļne van Nuwendoorn
Ofwel:
Nuwendoorn (verwoest)
Radboud
Nieuwbouw
Middelburg
De dwangburcht bij wijdenes (naam zoeken)
De dwangburcht bij de rekerdam (naam zoeken)
De Friese Brug in Alkmaar (gerelateerd aan de verdwenen Torenburgquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kasteel Wijdenes bij Wijdenes (jaartal onbekend)
Kasteel Radboud in Medemblik
Nieuwburg bij Alkmaar (gesloopt begin 16e eeuw)
Middelburg bij Alkmaar (gesloopt begin 16e eeuw)
Nuwendoorn bij Warmenhuizen (verdwenen rond 1370)
Er mist nog een zesde..
Gesloopt in 1375quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:31 schreef H_T het volgende:
[..]
De Friese Brug in Alkmaar (gerelateerd aan de verdwenen Torenburg
Related to the vanished Torenburg Castle:
Deze?
Klopt ja.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nuwendoorn en Rekerdam lijkt hetzelfde?
De tekst ging over die van Wijdenes, dus ik gok dat die en Nuwendoorn snel door de Westfriezen werden verwoest.quote:Na de moord op Floris V in 1296, en daartoe aangezet door Willem van Mechelen, de bisschop van Utrecht, kwam een groot deel van de bevolking in zijn gebied in opstand, waaronder de West-Friezen. Nadat de opstandelingen na de belegering van het Muiderslot daar vandaan al plunderend wegtrokken, gingen zij op weg naar het huis te Wijdenes. Tijdens de belegering werd deze beheerd door Boudewijn van Naaldwijk. Het slot was niet tegen het geweld opgewassen, maar het lukte Boudewijn en de zijnen wel om een vrije aftocht te krijgen.
Uiteindelijk werd de burcht tot de grond toe verwoest (Brill: Stoke, boek V, vs. 610): "Ende si braken thuis toter eerde..".
Hetzelfde lot trof ook het huis te Nuwendoorn bij Eenigenburg, die nog niet gereed was gekomen en zelfs nog opgemetseld werd.
quote:Toen de Westfriezen na de belegering van het het Muiderslot vandaar al plunderend terugtrokken, veroverden zij onderweg het kasteel te Wijdenes en maakten het deze burcht met de grond gelijk. Hetzelfde lot trof ook het kasteel de Nuwendoorn, dat nog niet klaar was.
Mooi, dat lijkt me de bevestiging van mijn post erboven, dubbele check altijd goedquote:
Stuk of 8. En nog veel lokale vragen en doe opdrachten voor onsquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:36 schreef heywoodu het volgende:
Hoeveel vragen staan er in totaal nog open @:satecl? Nog een dik uur te gaan
De eerste B moet een J zijn voor de maanden van het jaarquote:
Door dit soort vragen voel ik mij weer lekker domquote:
Goeie, maar ram komt na waterman en vissen. S voor steenbok danquote:
Sterrenbeelden kan kloppen, maar dan is het de S van Steenbokquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:47 schreef thabit het volgende:
[..]
EDIT 1C = S van Steenbok (sterrenbeelden)
Hier komen we later wel even op terug. Tijd begint te tikken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Sterrenbeelden kan kloppen, maar dan is het de S van Steenbok
Je was me voor
1 De film van Ome Willemquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
https://www.hoogkwispel.nl/downloads/
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
De Film van Ome Willemquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
2 Bonanzaquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
Edit: oh er waren er nog meerquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef satecl het volgende:
We doen een leukere:
[ afbeelding ]
Klik op nummer 1.
ROEPT U MAAARRRRRRRRRRR
17 Luizenmoeder?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:54 schreef heywoodu het volgende:
2 x
3 Studio Sport
4 Friends
5 Lang leve de liefde? (puur op basis van googelen van de tekst)
6 x
7 x
8 x
9 Spongebob Squarepants
10 x
11 x
12 Are You Being Served?
13 x
14 x
15 x
16 x
17 x (iets met 'if ever you think about the happiest days of your life', maar kan het niet vinden)
18 x
19 x
20 Big Bang Theory
En in de tweede reeks hoort A dan bij E voor hEliumquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:52 schreef thabit het volgende:
A zijn chemische elementen: 1A = W, 2A = E
6 misschien Brandpunt?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:54 schreef heywoodu het volgende:
2 x
3 Studio Sport
4 Friends
5 Lang leve de liefde? (puur op basis van googelen van de tekst)
6 x
7 x
8 x
9 Spongebob Squarepants
10 x
11 x
12 Are You Being Served?
13 x
14 x
15 x
16 x
17 x (iets met 'if ever you think about the happiest days of your life', maar kan het niet vinden)
18 x
19 x
20 Big Bang Theory
Moet weer even een overzicht voor gemaakt wordenquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:57 schreef H_T het volgende:
[..]
En in de tweede reeks hoort A dan bij E voor hElium
7 floris of ivanhoequote:Op zaterdag 7 september 2024 20:52 schreef H_T het volgende:
1 Film van Ome Willem
2 Bonanza
3 Studio Sport
4 Friends
5 Guus Meeuwis?
6 MacGyver of zoiets?
7 Ivanhoe?
8 Zeg ns Aaa
9 SpongeBob Squarepants
[..]
Edit: oh er waren er nog meer
Tot 22:00 uur ongeveer. Hoe goed ben jij in logica/reeksen herkennen? Dan graag vraag 24. B en E moeten nog van beide reeksenquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:01 schreef PippenScottie het volgende:
Is dit nog bezig? Kan ik ergens mee helpen?
W voor waterstof kloptquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moet weer even een overzicht voor gemaakt worden
Vraag 24 Eerste reeks
A. W (?)
B J
C. S (Steenbok)
D. W
E
Vraag 24 Tweede reeks
A. E (Helium)
B E
C. A (Waterman)
D. E
E
Iemand die hier ff mee kan helpen? Kloppen de antwoorden die ik heb ingevuld met wat men geroepen heeft?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vraag 24 Eerste reeks
A. W (?)
B
C. S (Steenbok)
D. W
E
Vraag 24 Tweede reeks
A. E (Helium)
B
C. A (Waterman)
D. E
E
Zal zo nog eens luisteren, ik keek Dynasty altijdquote:
Thanks!quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:04 schreef H_T het volgende:
[..]
W voor waterstof klopt. Ze gebruiken de Nederlandse namen
B is J + E
Dynasty sowieso niet.quote:
Dallas, zeker wetenquote:
Bij D de antwoorden omwisselen: eerst E dan Wquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vraag 24 Eerste reeks
A. W (?)
B
C. S (Steenbok)
D. W
E
Vraag 24 Tweede reeks
A. E (Helium)
B
C. A (Waterman)
D. E
E
D staat verkeerd om, dat moet eerst E zijn en dan Wquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand die hier ff mee kan helpen? Kloppen de antwoorden die ik heb ingevuld met wat men geroepen heeft?
Check Floris eens?quote:
6 jaquote:
quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij D de antwoorden omwisselen: eerst E dan W
Donequote:Op zaterdag 7 september 2024 21:06 schreef H_T het volgende:
[..]
D staat verkeerd om, dat moet eerst E zijn en dan W
Dat was....11? Aldus mijn ouders, die bij 7 gelijk Ivanhoe mee zingenquote:
Heb je hem in een mooi overzicht??? Ik ben deze helemaal kwijt.....quote:
quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:08 schreef satecl het volgende:
[..]
Heb je hem in een mooi overzicht??? Ik ben deze helemaal kwijt.....
Post #230quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:08 schreef satecl het volgende:
[..]
Heb je hem in een mooi overzicht??? Ik ben deze helemaal kwijt.....
Het is Floris inderdaadquote:
Oh serieus?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was....11? Aldus mijn ouders, die bij 7 gelijk Ivanhoe mee zingen
Ach, mijn ouders zijn ook niet de jongsten meerquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh serieus?
Dan heb ik nog niet ver genoeg geluisterd, maar ik dacht meteen Floris toen ik tune 7 hoorde....
Zie post #230quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:08 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Even quoten.
E moet nog. Wat waren de andere reeksen?
Dit lijkt me te kloppen wat logica betreft, maar daarmee kom ik er nog nietquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:02 schreef H_T het volgende:
Als mijn theorie klopt dan zijn de beide letterreeksen E te combineren tot deze:
?U Q? SH AN AD NE JA TH
Waarbij het eerste vraagteken voor het eerste deel is en het tweede voor het tweede
14 James Bondquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:11 schreef satecl het volgende:
Ik ga deze vraag afsluiten, dus dit is hem:
Vraag 32
1 De Film van Ome Willem
2 Bonanza
3 Studio Sport
4 Friends
5
6 Dallas
7 Floris
8 Zeg 'ns Aaa
9 SpongeBob Squarepants
10 Bold&Beautyful
11 Ivanhoe of Floris
12 Are you being served
13
14
15
16
17 Luizenmoeder
18
19 Fawlty Towers
20 Big Bang Theory
7 Floris, 11 Ivanhoe inderdaad. Aldus mijn vader die bij Floris, ik citeer, 'in mijn pyjamaatje voor de tv zat'.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Oh serieus?
Dan heb ik nog niet ver genoeg geluisterd, maar ik dacht meteen Floris toen ik tune 7 hoorde....
1ste waren de chemische elementen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie post #230
Of bedoel je:
Maanden vh jaar, sterrenbeelden, Duitse getallen en nog 2 dingen
Thanks!quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
1ste waren de chemische elementen.
Oh ik had eerst een i, lol. maar miste de U - vandaar het rode kringeltjequote:Op zaterdag 7 september 2024 21:12 schreef laziness het volgende:
Bold & the Beautiful wel goed spellen
Done. Queen Albumsquote:
Ik ook niet. Met JA en TH denk ik aan Aziatische landen, maar daar past de rest niet lekker bij. De Q zou voor Qatar kunnen staan, maar dit zijn niet de laatste GP's van het jaar en ook niet de laatste WK-landen. Verder was ik nog niet. Of Q moet ineens voor Quickstep staan of zo, dat het stiekem een wielervraag isquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit lijkt me te kloppen wat logica betreft, maar daarmee kom ik er nog niet
Jawel, dit lijken me de Queen albums op volgorde
Dus dat zou Q van Queen op 1 en U van Queen II moeten zinn op 2
Zie je nou.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
7 Floris, 11 Ivanhoe inderdaad. Aldus mijn vader die bij Floris, ik citeer, 'in mijn pyjamaatje voor de tv zat'.
quote:
Ja want die reeken zijn hetzelfdequote:Op zaterdag 7 september 2024 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Heb je E voor beide reeksen?
quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit lijkt me te kloppen wat logica betreft, maar daarmee kom ik er nog niet
Jawel, dit lijken me de Queen albums op volgorde
Dus dat zou Q van Queen op 1 en U van Queen II moeten zinn op 2
Ik kwam met de maanden van het jaar, niet met de elementenquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!
Die van @:H_T heb ik helemaal gemist![]()
Ziet eruit als een nummer dat je moet spelen ofzoquote:
Wat is dan het antwoord?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is Alle Menschen Werden Bruder.
Negende van Beethoven
Dat werd ook niet gezegdquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kwam met de maanden van het jaar, niet met de elementen
Lekker bezig, ik was nog aan het bedenken welk muziekstuk.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat is Alle Menschen Werden Bruder.
Negende van Beethoven
Na die laatste G komt 'Alle Menschen werden Brüder, wo dein sanfter Flügel weilt".quote:
12quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:18 schreef satecl het volgende:
[ afbeelding ]
Nummer 12 13 14
Kakafonie 1:quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:18 schreef satecl het volgende:
[ afbeelding ]
Nummer 12 13 14
12 Bon Jovi Livin’ on a prayerquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:18 schreef satecl het volgende:
[ afbeelding ]
Nummer 12 13 14
Verder kwam ik ook nietquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
12
In elk geval Bon Jovi - Livin on a Prayer en Cindy Lauper - Girls Just Want to Have Fun
Kakafonie 2 is nummer 14 he, kakafonie 3 is nummer 13quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:22 schreef satecl het volgende:
Kakafonie 1:
Bon Jovi - Living on a prayer
Cyndi Lauper - Girls wanna have fun
Kakafonie 2:
eagles - peaceful easy feeling
Twist & Shout - The Beatles
Soft Cell - Tainted Love
Kakafonie 3:
Heb je post #275 genoteerd?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:22 schreef satecl het volgende:
Kakafonie 1:
Kakafonie 2:
Soft Cell - Tainted Love
Magic! - Rude
Kakafonie 3:
Yes topper!!!quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je post #275 genoteerd?
Heb je evt. al een volgende vraag?quote:
Fout genoteeerd dusquote:
Post #275 is fout genoteerd?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Fout genoteeerd duszie mijn aanpassingen.
Top beDANKTquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Wacht
Edit. Ik denk dat het wel klopt
Ik dacht She loves you van The Beatles te horen in plaats van Twist & Shoutquote:[ afbeelding ] Op zaterdag 7 september 2024 21:22 schreef satecl het volgende:
Kakafonie 1:
Kakafonie 2:
Soft Cell - Tainted Love
Magic! - Rude
Kakafonie 3:
------
Ja, maar iemand zei over Kakafonie 2 dat het Soft Cell en Rude waren?quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Post #275 is fout genoteerd?![]()
Dat gaat over de reeksen he?
2 Doe Maar - Liever dan liefquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:30 schreef satecl het volgende:
Mensen, de laatste vraag:
Nummer 3
Welke nummers?
1
2
3 Beatles Come Together
4 Susan en Freek Als het Avond is
5 Rolling Stones Miss You
6 Elthon John Sacfriface
7
8 Randy Newman Short People
9 Justin Bieber Sorry
10 Wet Wet Wet Goodnight Girl
Post #275 gaat NIET over de Kakafonieėnquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:30 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, maar iemand zei over Kakafonie 2 dat het Soft Cell en Rude waren?
Ik zei eerst verkeerd dat Twist en Shout bij Kak.2 hoorde, maar de volgorde wordt verkeerd weergegevenDus was dat Kak. 3...
2 Doe Maar - Liever dan Lief (al zou het een cover kunnen zijn)quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:30 schreef satecl het volgende:
Mensen, de laatste vraag:
Nummer 3
Welke nummers?
1
2
3 Beatles Come Together
4 Susan en Freek Als het Avond is
5 Rolling Stones Miss You
6 Elthon John Sacfriface
7
8 Randy Newman Short People
9 Justin Bieber Sorry
10 Wet Wet Wet Goodnight Girl
Je hebt gelijk! "You know you should be glad" hoor ik nu idd.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht She loves you van The Beatles te horen in plaats van Twist & Shout
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |