Om te overbruggen tot de nieuwe al bestelde agenda binnen is zal het wel lukken denk ikquote:Op maandag 9 september 2024 12:02 schreef vencodark het volgende:
Hoe gebruik je een agenda van vorig jaar?
Is dat zo’n soort waar je zelf de datum bij de dag moet omcirkelen?
Zoiets had ik 20 jaar geleden. Vreselijk gedoe want hoe vaak ik niet verkeerd was!?
Super stressvol.
Je hebt vast wel op elke hoek van de straat nieuwe agenda’s en in de aanbieding aangezien het schooljaar al begonnen is.
Kregen jullie niet netjes een lijstje waar op stond dat je dit nodig had?quote:Op maandag 9 september 2024 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, ik weet het en ik begrijp de (meeste) regels. Maar ik kan nergens een a4 schrift met harde kaft vinden voor een fatsoenlijke prijs. Ik weiger 8 euro neer te tellen voor 1 schrift. Hij heeft met gewone kaft en ik kocht bij action een plastic ding om het schrift in te stoppen. Ze bekijken het maar of school betaalt er zelf maar voor.
Ben nu best...boos![]()
Ditquote:Op maandag 9 september 2024 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Om te overbruggen tot de nieuwe al bestelde agenda binnen is zal het wel lukken denk ik
Nope, helemaal niks. Er is vanmorgen in magister gezet dat ie morgen een schrift met harde kaft MOET hebben. We hebben stapels a4 schriften maar allemaal met slappe kaft.quote:Op maandag 9 september 2024 12:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Kregen jullie niet netjes een lijstje waar op stond dat je dit nodig had?
Hier hebben we keurig allerlei schriften gekocht, blijkt dat ze bij elk vak gewoon een apart schrift krijgen voor aantekeningen. Nouja, die schriften kun je overal voor gebruiken
Oooh. Gelukkig is daar niks misgegaan dus.quote:Op maandag 9 september 2024 12:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
DitWas alleen voor vandaag want zn nieuwe agenda is net bezorgd
Nee, dit keer nietquote:Op maandag 9 september 2024 12:10 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oooh. Gelukkig is daar niks misgegaan dus.
Hij zit vast wel in een groepsapp van zijn klas. Laat ie daar even vragen waar ze klasgenoten het vandaan hebben, wellicht kan hij zelf op de fiets stappen?quote:Op maandag 9 september 2024 12:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, helemaal niks. Er is vanmorgen in magister gezet dat ie morgen een schrift met harde kaft MOET hebben. We hebben stapels a4 schriften maar allemaal met slappe kaft.
Net 2 winkels geweest en die hadden niet. Nu moet ik of stad en land af of duur bestellen en beide gaan het niet worden vandaag.
Hij zit nu in een andere klas dus nog geen groepsapp. Niet dat ie daar in wilquote:Op maandag 9 september 2024 12:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij zit vast wel in een groepsapp van zijn klas. Laat ie daar even vragen waar ze klasgenoten het vandaan hebben, wellicht kan hij zelf op de fiets stappen?
Gaat een beetje moeilijk als de winkels hier het niet verkopen, daar ben ik al geweest. Enige is, misschien, een winkelcentrum een endje verderop maar dat redden we niet qua sport.quote:Op maandag 9 september 2024 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Laat het hem idd zelf fixen, oud genoeg voor!
Mush, moet hij ook leren zelf op te lossen. Ja, meestal makkelijker om zelf op te lossen en te regelen, maar dit is wel typisch zo’n dingetje dat ze zelf op kunnen pakken op deze leeftijd.quote:Op maandag 9 september 2024 12:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nope, helemaal niks. Er is vanmorgen in magister gezet dat ie morgen een schrift met harde kaft MOET hebben. We hebben stapels a4 schriften maar allemaal met slappe kaft.
Net 2 winkels geweest en die hadden niet. Nu moet ik of stad en land af of duur bestellen en beide gaan het niet worden vandaag.
Action zegt harde kaftquote:Op maandag 9 september 2024 12:26 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.action.com/nl-nl/p/2565494/oxford-projectboek-a4/
Valt dit onder harde kaft?
Ik dacht hetzelfde.quote:Op maandag 9 september 2024 12:31 schreef Cathmar het volgende:
Schrift
Karton
Kaftpapier
= schrift met harde kaft
Dan keur ik het goedquote:
Weet ik, maar de manier waarop dit zo op slag van kakken wordt gecommuniceerd, dat trek ik echt nietquote:Op maandag 9 september 2024 12:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Mush, moet hij ook leren zelf op te lossen. Ja, meestal makkelijker om zelf op te lossen en te regelen, maar dit is wel typisch zo’n dingetje dat ze zelf op kunnen pakken op deze leeftijd.
Nope, met lijntjes ook nog. Had er eentje maar was zonder lijntjes en 5,50 vond ik te duur om de gok te nemen dat het toch niet goed zou zijn.quote:Op maandag 9 september 2024 12:26 schreef amaranta het volgende:
Een schrift met een harde kaft? Een Dummy?
Had mijn zoon ook nodig. De leerkracht zette het om 20:53 in magister voor de dag er na.
Hadden we dus niet. Inmiddels wel gekocht bij de boekhandel. 4 euro voor a5 formaat.
Heeft ie overigens zelf gekocht afgelopen weekend.
Nee, helaas. Die had ik net bij action gezien.quote:Op maandag 9 september 2024 12:26 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.action.com/nl-nl/p/2565494/oxford-projectboek-a4/
Valt dit onder harde kaft?
De mijne zit ook in groep 8.quote:Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dan keur ik het goed![]()
Ik mag me dit jaar ook gaan verdiepen in de wonderlijke wereld van de brugklasNog één jaar te gaan!
Dat had ik ook bedachtquote:Op maandag 9 september 2024 12:31 schreef Cathmar het volgende:
Schrift
Karton
Kaftpapier
= schrift met harde kaft
Die heeft allesssss.quote:Op maandag 9 september 2024 12:34 schreef amaranta het volgende:
Boekvoordeel heet de winkel
https://www.boekenvoordee(...)=BoekenVoordeel#sqr:(q%5BDummy%5D)
Wij hoeven maar naar 2 open dagen/scholen, dat scheelt al een hoop keuzestress!quote:Op maandag 9 september 2024 12:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
De mijne zit ook in groep 8.
God sta me bij.
Kijk, das handigquote:Op maandag 9 september 2024 12:34 schreef amaranta het volgende:
Boekvoordeel heet de winkel
https://www.boekenvoordee(...)=BoekenVoordeel#sqr:(q%5BDummy%5D)
Weet jouw kind ook welke richting hij al wil?quote:Op maandag 9 september 2024 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wij hoeven maar naar 2 open dagen/scholen, dat scheelt al een hoop keuzestress!
Ik heb m'n eigen schoolcarričre vakkundig weggestopt, dus allesch is nieuwquote:Op maandag 9 september 2024 12:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes Venco en Poes, je weet nu zo'n beetje wat je te wachten staat
Hij heeft VMBO-TL advies momenteel, dus even kijken of het TL wordt of misschien toch wat lager. Havo zie ik hem niet doen, ik heb een kind die makkelijker leert door te doen.quote:Op maandag 9 september 2024 12:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Weet jouw kind ook welke richting hij al wil?
Want de mijne heeft geeeen idee.
Wowquote:Op maandag 9 september 2024 12:39 schreef Pinnenmutske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snap ik helemaal. Maar laat dat lekker van je af glijden joh. Ik kijk nooit in de app van school. Dat helptquote:Op maandag 9 september 2024 12:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Weet ik, maar de manier waarop dit zo op slag van kakken wordt gecommuniceerd, dat trek ik echt niet![]()
Hij heeft al zn schoolspullen zelf gekocht, hij wist wat ie moest hebben
[..]
Schiet primaquote:Op maandag 9 september 2024 12:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
WowDie boog wil mn zoon, als ie doorgaat
![]()
Schiet dat een beetje? Ziet er best ingewikkeld uit?
Thanxquote:
De mijne kon ik overkopen voor ¤250.quote:Op maandag 9 september 2024 12:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Thanx![]()
Ik hoop dat we meerdere bogen eerst mogen testen. Tis best een aanschaf.
Ooh ik zie je edit.quote:Op maandag 9 september 2024 12:40 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb m'n eigen schoolcarričre vakkundig weggestopt, dus allesch is nieuw
[..]
Hij heeft VMBO-TL advies momenteel, dus even kijken of het TL wordt of misschien toch wat lager. Havo zie ik hem niet doen, ik heb een kind die makkelijker leert door te doen.
Beide potentiėle scholen zitten op 1,5km fietsen, verwend nest
Edit; richting (auto)techniek
Oh zo, vrachtwagenchauffeurquote:Op maandag 9 september 2024 12:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar qua interesses?![]()
De mijne kreeg als voorlopig advies VWO (heeft ie niet van mij) maar die heeft qua ‘beroepskeuze’ nog geen idee.
Als hij er blij van wordt.quote:Op maandag 9 september 2024 12:47 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb z'n hele schoolcarričre al uitgestippeld, maar hij moet het er nog mee eens zijnMocht hij wel door willen voor chauffeur dan worden ook nog eens al z'n rijbewijzen vergoed én krijgt hij loon (BBL). Dus fingers crossed
Wat cool! Mijnes is ook gek op sporten, maar heeft geen doel om naar toe te werken. Ik heb liever dat hij dan richting autotechniek gaat, want die kennis is altijd en overal bruikbaar.quote:Op maandag 9 september 2024 12:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als hij er blij van wordt.![]()
A’s beste vriend weet het ook al: die wil de marechaussee doen en daarvoor moet hij dus de sport opleiding volgen.
Nu probeert hij A een beetje te ondervragen of hij dat ook niet wil maar A en sporten.![]()
Hij tennist maar dat is meer dan genoeg voor hem.
Hij houdt van eten.quote:Op maandag 9 september 2024 12:54 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Wat cool! Mijnes is ook gek op sporten, maar heeft geen doel om naar toe te werken. Ik heb liever dat hij dan richting autotechniek gaat, want die kennis is altijd en overal bruikbaar.
Heeft jouw zoon écht geen idee wat hem leuk lijkt? Mensen in de omgeving/familie waar hij tegenop kijkt?
En dat mag ook hč, ze zijn nog zo jong! VWO is een mooie basis, hij kan straks alle kanten uitquote:Op maandag 9 september 2024 12:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hij houdt van eten.![]()
Dus ik zeg hem weleens: wordt lekker bakker of kok.
Maar hij moet echt eens goed bedenken en kijken.
Mijn man zegt hem ook dat hij als puber alvast bij hem mag komen werken, fabriek voor gemaksvoeding.
A. heeft wel technisch inzicht/interesses.
Het is gewoon nog zoeken.
True. Zijn juf zei ook wel dat je dan bepaalde scholen/richtingen juist kan uitsluiten.quote:Op maandag 9 september 2024 12:57 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
En dat mag ook hč, ze zijn nog zo jong! VWO is een mooie basis, hij kan straks alle kanten uit
Wat fijn!quote:Op maandag 9 september 2024 13:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
True. Zijn juf zei ook wel dat je dan bepaalde scholen/richtingen juist kan uitsluiten.
Maar we moeten echt zien dus.![]()
Er zit echt een goeie kop op. Rond groep 3, 4 en 5 was het nog wel zorgelijk met z’n concentratie en werk af zien te krijgen. Zo’n dromer!
Maar met wat begeleiding en een beetje opgroeien gaat dat nu super goed.
Hij is echt enorm gegroeid daarin.
quote:Op maandag 9 september 2024 13:29 schreef exode het volgende:
Ik ben 44 en weet nog steeds niet wat ik wil worden
Neee maar ze hebben vast al genoeg uitgesloten.quote:Op maandag 9 september 2024 13:27 schreef oh-oh het volgende:
Die van mijn zus zijn 19/17/15 , de oudste studeert al, de andere twee doen gymnasium, niemand weet nog wat ze willen worden!
Niks mis mee toch? Altijd goed verdienen.quote:
De wįt?quote:Op maandag 9 september 2024 13:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niks mis mee toch? Altijd goed verdienen.
Ik heb de trimopleiding voor saus gedaan
Het past zoooo niet bij mijn persoonlijkheid.quote:Op maandag 9 september 2024 13:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niks mis mee toch? Altijd goed verdienen.
Ik heb de trimopleiding voor saus gedaan
Is een leraar niet een soort slangentemmer?quote:Op maandag 9 september 2024 13:53 schreef exode het volgende:
Volgens mijn moeder twijfelde ik als jong meisje tussen 2 dingen:
Slager.
Wonen in een herenhuis vol mannen die alles voor me deden.
Kan allebei nog steeds.
B twijfelt tussen:
Leraar.
Slangentemmer.
Juul zit in de fase dat ze prinses wil worden.
Ik snap(te?) er niks van i.i.g.quote:Op maandag 9 september 2024 14:00 schreef oh-oh het volgende:
De uitdrukking "voor saus" kent ze wss niet
Helder!quote:Op maandag 9 september 2024 14:07 schreef oh-oh het volgende:
De trimopleiding is idd voor honden, niet voor mensen, en voor saus is voor niks, ik heb zelf naakthonden en ben er nooit iets mee gaan doen
Joh!quote:Op maandag 9 september 2024 14:00 schreef oh-oh het volgende:
Schrijven!quote:Op maandag 9 september 2024 14:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wilde vroeger archeoloog wordenTot mijn moeder mijn droom aan splinters sloeg door te zeggen: 'je moet niet alleen met een schepje en kwastje in de grond poeren, maar ook veeel schrijven'. En aan dat laatste had ik een hekel. Zag mn vingers al blauw uitslaan van de inkt. Weg droom
![]()
Dat was voordat de computer zn intrede deed![]()
Daarna wilde ik bij de bereden politie. Daar was wiskunde voor nodig, dus helaas. Al vraag ik me nogsteeds af: waarom wiskunde bij de politie
Om de hoogte van de boetes te bepalenquote:Op maandag 9 september 2024 14:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Al vraag ik me nogsteeds af: waarom wiskunde bij de politie
Kansberekening of je die dief kan inhalen.quote:Op maandag 9 september 2024 14:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Om de hoogte van de boetes te bepalen
Oma hier schrijft nog met vulpenquote:Op maandag 9 september 2024 14:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Schrijven!![]()
Ik doe dat liever dan gym.
Jeeez!quote:
Snap ik, ik niet. Was gebanned uit de gymzaalquote:Op maandag 9 september 2024 14:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Schrijven!![]()
Ik doe dat liever dan gym.
quote:Op maandag 9 september 2024 14:16 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Om de hoogte van de boetes te bepalen
Ah, ja, stomquote:Op maandag 9 september 2024 14:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kansberekening of je die dief kan inhalen.
Ik had een gekleurde met zo`n zwarte lange dop die uitliep in een smalle punt. Die smalle punt bleef er nooit lang opzitten, kauwmateriaalquote:Op maandag 9 september 2024 14:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jeeez!
Wel cool. Die mot ik ook hebben!
Ik had een Jack Sparrow vulpen maar iemand op school sloopte het.![]()
Hoeren.
Hier ook, kan niet schrijven met balpen, alles met vulpen. En navullen door inkt op te zuigen, geen gewone patronenquote:
Ik vond het echt een onzinnige studie 😂quote:Op maandag 9 september 2024 14:27 schreef Bami het volgende:
Ik wilde moeder en/of juf worden. Moeder is gelukt, juf niet. Wel pedagogiek gestudeerd en afgerond, dus was qua studie nog semi in de buurt. Nu werk ik in de IT als tester. Ach he, ik vermaak me wel.
Ik ben fan van Lamy. Met patronen gewoon.quote:Op maandag 9 september 2024 14:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hier ook, kan niet schrijven met balpen, alles met vulpen. En navullen door inkt op te zuigen, geen gewone patronen
Dit is ook Lamy met zelfvulpatronenquote:Op maandag 9 september 2024 14:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben fan van Lamy. Met patronen gewoon.
Ha, ha, mijn zoon moest in de brugklas een brochure maken van wat hij wilde worden. Hij had een brochure over slangen bezweren gemaakt. Nog best wel goed met veel informatie en mooie foto's en zo. Geen verzonnen informatie of zo. Hij kreeg een 3 omdat hij de opdracht niet serieus had genomenquote:Op maandag 9 september 2024 13:53 schreef exode het volgende:
Volgens mijn moeder twijfelde ik als jong meisje tussen 2 dingen:
Slager.
Wonen in een herenhuis vol mannen die alles voor me deden.
Kan allebei nog steeds.
B twijfelt tussen:
Leraar.
Slangentemmer.
Juul zit in de fase dat ze prinses wil worden.
Hier ook een leverlijst die klopte. Maar ook hier miste een boek. Kwam zoon ook pas achter toen hij zijn tas ging inpakken voor die dag. Dat ze dat gewoon even op die lijst zetten dat er nog een boek op nalevering staat.quote:Op maandag 9 september 2024 07:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Er missen toch twee wiskundeboeken van iddink, komt zoon net achter. Hij keek de leverlijst na en die klopte. Nu staat er bij magister dat als die boeken er niet zijn, er contact met iddink opgenomen moet worden. Daar staan alle boeken en als ik die missende aanvink, staat erbij dat ze worden nageleverd met datum: onbekend...![]()
Edit: zn mentor had gezegd dat de boeken de verantwoordelijkheid van de leerling zijn. Haha![]()
Hier precies hetzelfdequote:Op maandag 9 september 2024 16:00 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier ook een leverlijst die klopte. Maar ook hier miste een boek. Kwam zoon ook pas achter toen hij zijn tas ging inpakken voor die dag. Dat ze dat gewoon even op die lijst zetten dat er nog een boek op nalevering staat.
In de mail die ik gekregen had stond overigens wel dat er iets op nalevering stond en dat ik op de website moest kijken welke. Maar dat zag ik pas later omdat ik de mail (met opsomming van boeken) ter kennisgeving aangenomen had. En dus ook het laatste regeltje gemist had
Mijn dochter van 22 krijgt dus via Instagram regelmatig berichtjes van mannen die haar sugardaddy willen worden. Ze laat ze mij wel eens lezen. Ik dacht dat het vooral 1 grote grap was, maar die berichtjes zijn echt heel serieus.quote:Op maandag 9 september 2024 16:08 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde vroeger dolfijnentrainer worden in een andere tijd, toen niemand dat nog zielig vond
Mijn kinderen hebben ook nog geen flauw idee. Oudste wil iets internationaals, jongste wil een sugerdaddyen de middelste iets met dieren of met kinderen.
Ik ook niet.quote:Op maandag 9 september 2024 14:00 schreef oh-oh het volgende:
Dankjewel Roxy Dekker 😂quote:Op maandag 9 september 2024 16:08 schreef Kyara het volgende:
Ik wilde vroeger dolfijnentrainer worden in een andere tijd, toen niemand dat nog zielig vond
Mijn kinderen hebben ook nog geen flauw idee. Oudste wil iets internationaals, jongste wil een sugerdaddyen de middelste iets met dieren of met kinderen.
Dat is een heel echt beroep, zeker als er al 2 personen bestaan die dit hadden willen worden . Heb ik nl ook een tijdje willen worden.quote:Op maandag 9 september 2024 15:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha, ha, mijn zoon moest in de brugklas een brochure maken van wat hij wilde worden. Hij had een brochure over slangen bezweren gemaakt. Nog best wel goed met veel informatie en mooie foto's en zo. Geen verzonnen informatie of zo. Hij kreeg een 3 omdat hij de opdracht niet serieus had genomen
Vind ik wel. Ik wilde ook waarzegster worden.quote:Op maandag 9 september 2024 16:40 schreef oh-oh het volgende:
Er valt toch ook gewoon niet te discussiėren over wat je wil worden?
The sky is the limit!
Op die leeftijd 💜
Misschien kunnen ze samen een bedrijf beginnen. B wil slangen vangen in de jungle, deze tam maken en dan verkopen.quote:Op maandag 9 september 2024 15:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha, ha, mijn zoon moest in de brugklas een brochure maken van wat hij wilde worden. Hij had een brochure over slangen bezweren gemaakt. Nog best wel goed met veel informatie en mooie foto's en zo. Geen verzonnen informatie of zo. Hij kreeg een 3 omdat hij de opdracht niet serieus had genomen
Ik wilde medisch secretaresse worden maar vierkant uitgelachen.quote:Op maandag 9 september 2024 16:40 schreef oh-oh het volgende:
Er valt toch ook gewoon niet te discussiėren over wat je wil worden?
The sky is the limit!
Op die leeftijd 💜
Ik ben bij 47 en weet het ook nog steeds niet.quote:Op maandag 9 september 2024 16:57 schreef Nijna het volgende:
Ik heb ook nog steeds geen idee wat ik wil worden (45).
Dit zou ik ook denken, maar vooral hopen.quote:Op maandag 9 september 2024 11:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zou verwachten dat je bij zo'n ingrijpende gebeurtenis begeleid zou worden door een diabetesarts, een diėtist, een oogarts, een revalidatiearts en een psycholoog. Maar ik verwacht vast te veel van het Nederlandse zorgstelsel...
Mijn broers en mijn zus hebben echte banen waar ze ook echt specifiek voor gekozen hebben. Mijn broers zijn resp. rechter en journalist (en ja, echt voor een krant) en mijn zus is lerares op een basisschool. Ik heb daarentegen zo'n niksige baan waarvan iedereen, zelfs na 10 x uitleggen, nog niet weet wat je nou doet. Ook altijd leuk als mijn ouders aan anderen proberen uit te leggen wat ik doequote:Op maandag 9 september 2024 17:32 schreef exode het volgende:
Ik ben ooit journalistiek gaan studeren omdat ik geen idee had en daar wiskunde niet verplicht was. Best handig met mijn pretpakket.
Vrijdag zag ik nog meerdere vrienden die ik dat eerste studiejaar heb leren kennen, geen van allen zijn de journalistiek ingegaan, alhoewel 1 vriend heel lang recensies voor Canal+ schreef over de pornofilms (ja echt). En 1 vriendin werkt als communicatie adviseur wat nog in de buurt komt.
Ik ken maar 3 mensen die doen waar ze als kind al van droomden: mijn zus, mijn broer en mijn schatje. Alhoewel, nee mijn zus moet ik uit het lijstje halen. Die is net de zorg uitgegaan omdat ze de werkdruk, de reistijd en de vele regels belachelijk vond worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |