abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 september 2024 @ 13:45:44 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214916478

Wikipedia:
quote:
Extinction Rebellion (XR) is een internationale, activistische beweging die zich verzet tegen klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit. Extinction Rebellion stelt dat de netto CO2-uitstoot gestopt moet zijn in 2025. Klimaatverandering en biodiversiteitsverlies leiden volgens de initiatiefnemers tot de ineenstorting van ecosystemen en tot het uitsterven van planten en soorten waaronder de mens; vandaar de "extinction" in Extinction Rebellion.

De beweging kenmerkt zich door disruptieve en zichtbare acties en het grote aantal activisten dat niet terugdeinst voor arrestatie of gevangenschap. Concreet eisen ze klimaatrechtvaardigheid door openheid van de overheid over de klimaat- en ecologische crisis, een vermindering van de uitstoot van broeikasgassen in Nederland naar netto-0 in 2025, en het instellen van een burgerberaad klimaat en milieu waarin een gelote en representatieve groep burgers besluit over rechtvaardig klimaat- en milieubeleid, vrij van bedrijfslobby en electorale belangen. XR wil een aanzienlijk deel van de bevolking bereiken en mobiliseren om haar eisen te bereiken. Incrementele verandering is niet voldoende, XR pleit voor snelle en drastische transformatie en beroept zich daarbij op het IPCC. Ook vinden ze dat macht en geld rechtvaardiger verdeeld zouden moeten worden.
Actie = reactie, dus reageer hier op de acties van deze groepering…

[ Bericht 58% gewijzigd door MadMaster op 07-09-2024 13:59:26 ]
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:07:12 #2
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214916641
quote:
ME grijpt in, eerste demonstranten worden losgemaakt.

De ME is begonnen met het losmaken van demonstranten. Met een slijptol worden de ketens waarmee de activisten zich vastmaakten aan het hek doorgeslepen. Een woordvoerder van de gemeente zei daar eerder het volgende over: "De demonstranten hebben even de tijd gekregen om zich te verplaatsen naar het Museumplein, maar geven helaas geen gehoor aan de aanwijzing. Daarmee overtreden ze de Wet openbare manifestaties. De politie gaat over tot aanhouding."

Liveblog:
https://www.parool.nl/ams(...)t-slijptol~b5b908b9/
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:16:44 #3
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_214916710
Sta je dan vast aan een hek :')
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:19:35 #4
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:20:30 #5
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_214916737
Kunnen deze stinkende kut hippies niet gewoon naar de dagopvang gaan ipv mensen pesten?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_214916771
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Blijven plakken zagen…
veel te soft optreden weer, gewoon hand eraf :)
pi_214916773
Scusi, ik zag niet dat ik het vorige deel sloot.

quote:
Wat klinkt dit eh... normaal en logisch. De demonstranten worden verwijderd en aangehouden. Wat is er aan de hand? Is Halsema op vakantie ofzo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:26:02 #8
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214916781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:20 schreef L3viathan het volgende:
Kunnen deze stinkende kut hippies niet gewoon naar de dagopvang gaan ipv mensen pesten?
Tja, het gaat er bij deze personen vooral om overal tegenaan te trappen!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_214916783
Het was een grapje, maar verdomd. :D

quote:
Een woordvoerder van locoburgemeester Moorman laat weten dat (...)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_214916816
Waarom moeten die stinkhippes beschermd worden wanneer ze losgezaagd worden? Schiet die zaag los, gewoon gevalletje van jammer dan. Dan raak je maar gewond, niemand die dat verder interesseert.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214916837
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Waarom moeten die stinkhippes beschermd worden wanneer ze losgezaagd worden? Schiet die zaag los, gewoon gevalletje van jammer dan. Dan raak je maar gewond, niemand die dat verder interesseert.
Omdat we hier in een fatsoenlijk land leven en niet in Ghana, Rusland of Argentinië ofzo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:35:15 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214916852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Omdat we hier in een fatsoenlijk land leven en niet in Ghana, Rusland of Argentinië ofzo.
En dit is dus precies de mindset waardoor dit niet stopt. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214916854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En in een fatsoenlijk land luisteren we ook gewoon als ons wordt gezegd dat we moeten vertrekken. Doen ze ook niet. Wie niet luisteren wilt, moet maar voelen.

En het wordt hoog tijd dat dat tuig het eens gaat voelen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:35:51 #14
459912 FlippingCoin
pi_214916856
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:30 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gewoon in elkaar rammen en in een cel werpen dan stop die onzin wel.

Lukte ze bij de coronaprotesten ook gewoon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214916863
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En dit is dus precies de mindset waardoor dit niet stopt. :r
Prima toch, lekker laten protesteren en zodra een protest onwettelijk is of de openbare orde verstoort handhaven. En als eht echt te ver gaat dan komt er de rechtspraak aan te pas. Zoals dat gaat in een behoorlijk land.

quote:
3s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja of dat terreurclubje wordt eens aangepakt. Ook een optie.
Dat worden ze toch? Er worden gewoon mensen opgepakt bij zulke acties.
pi_214916870
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
En in een fatsoenlijk land luisteren we ook gewoon als ons wordt gezegd dat we moeten vertrekken. Doen ze ook niet. Wie niet luisteren wilt, moet maar voelen.

Dat lijkt mij een taak voor de rechtspraak, niet voor de politie om dan maar harde klappen uit te delen.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:39:40 #17
459912 FlippingCoin
pi_214916878
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Prima toch, lekker laten protesteren en zodra een protest onwettelijk is of de openbare orde verstoort handhaven. En als eht echt te ver gaat dan komt er de rechtspraak aan te pas. Zoals dat gaat in een behoorlijk land.
[..]
Dat worden ze toch? Er worden gewoon mensen opgepakt bij zulke acties.
Och we zijn zo behoorlijk in dit land, we deugen in alle dimensies.
pi_214916889
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Och we zijn zo behoorlijk in dit land, we deugen in alle dimensies.
Er kunnen heel veel dingen beter in dit land. En wat wel goed gaat, dat heeft geen reet met deugen te maken.
Als je het niet zint hoe het hier loopt en liever een Russisch model hebt of Argentijns of weetikwat, waarom ben je hier dan nog?
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:42:40 #19
459912 FlippingCoin
pi_214916893
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Er kunnen heel veel dingen beter in dit land. En wat wel goed gaat, dat heeft geen reet met deugen te maken.
Als je het niet zint hoe het hier loopt en liever een Russisch model hebt of Argentijns of weetikwat, waarom ben je hier dan nog?
Omdat ik hier ben geboren en ik mij inzet om het beter te maken itt zo'n deugflikker als jij.
pi_214916895
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Omdat ik hier ben geboren en ik mij inzet om het beter te maken itt zo'n deugflikker als jij.
Deugflikker
Wist je nou echt niets beters? Je zet jezelf enorm voor aap.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:43:49 #21
459912 FlippingCoin
pi_214916897
Typisch lui gedachtegoed ook weer, als het niet bevalt vertrek je, in plaats van je steentje bijdragen.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:44:11 #22
459912 FlippingCoin
pi_214916900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Deugflikker
Wist je nou echt niets beters? Je zet jezelf enorm voor aap.
Oh heftig
pi_214916915
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Typisch lui gedachtegoed ook weer, als het niet bevalt vertrek je, in plaats van je steentje bijdragen.
Nouja je vindt het ergens anders blijkbaar significant beter.
Ik vind het heel normaal dat de politie niet zomaar gaat meppen zolang iemand niet zelf geweld gebruikt. Ik vind de demonstraties van XR ook irritant, maar met after-the-fact bestraffen scoor je een stuk beter dan om te gaan rellen met die lui, wat ook weer relschoppers aantrekt. Maar blijkbaar komt dat er niet in en wil jij gewoon lekker een oproerpolitie hier. Volgens mij is dat niet de algehele voorkeur als we kijken naar dit mooie land, dus dan kun je dat accepteren of oprotten zou ik zeggen.
pi_214916919
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Gewoon de kosten van politie-inzet verhalen op de gearresteerden met een hoge boete daar bovenop.
Als ze dan weer worden opgepakt bij de volgende actie de boetes verdubbelen, als ze het dan nog een keer doen gevangenisstraf ipv boetes.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:48:30 #25
459912 FlippingCoin
pi_214916932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja je vindt het ergens anders blijkbaar significant beter.
Ik vind het heel normaal dat de politie niet zomaar gaat meppen zolang iemand niet zelf geweld gebruikt. Ik vind de demonstraties van XR ook irritant, maar met after-the-fact bestraffen scoor je een stuk beter dan om te gaan rellen met die lui, wat ook weer relschoppers aantrekt. Maar blijkbaar komt dat er niet in en wil jij gewoon lekker een oproerpolitie hier. Volgens mij is dat niet de algehele voorkeur als we kijken naar dit mooie land, dus dan kun je dat accepteren of oprotten zou ik zeggen.
Dat is een interpretatie van mijn woorden passend bij een beperkt denkvermogen.
pi_214916950
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat is een interpretatie van mijn woorden passend bij een beperkt denkvermogen.
Ja, dat die woorden van jou passen bij een beperkt denkvermogen ben ik het wel mee eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:47 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Gewoon de kosten van politie-inzet verhalen op de gearresteerden met een hoge boete daar bovenop.
Als ze dan weer worden opgepakt bij de volgende actie de boetes verdubbelen, als ze het dan nog een keer doen gevangenisstraf ipv boetes.
Iets in die geest lijkt me wel een goeie. Zelfde bij de boerenprotesten - kosten de gemeenschap iedere keer weer een hoop geld door serieus te ontwrichten. Dat mag gewoon op de een of andere manier gecompenseerd worden in de portemonnee. De precieze inrichting is natuurlijk nader te bepalen.
Waarbij de hoeveelheid en ernst van ontwrichting natuurlijk wel mee moet worden genomen - als ze na 1 waarschuwing op het museumplein zouden zijn gaan zitten is de ernst een stuk lager dan als ze de hele middag met een dikke vinger zeggen 'haha wij blijven gewoon hier'.
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:55:39 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214916963

Hopelijk worden deze figuren nu echt eens aangehouden, incl. proces verbaal e.d., i.p.v. simpelweg te worden gedropt aan de andere kant van de stad, zonder enige gevolgen of consequenties.
pi_214916965
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, dat die woorden van jou passen bij een beperkt denkvermogen ben ik het wel mee eens.
[..]
Iets in die geest lijkt me wel een goeie. Zelfde bij de boerenprotesten - kosten de gemeenschap iedere keer weer een hoop geld door serieus te ontwrichten. Dat mag gewoon op de een of andere manier gecompenseerd worden in de portemonnee. De precieze inrichting is natuurlijk nader te bepalen.
Waarbij de hoeveelheid en ernst van ontwrichting natuurlijk wel mee moet worden genomen - als ze na 1 waarschuwing op het museumplein zouden zijn gaan zitten is de ernst een stuk lager dan als ze de hele middag met een dikke vinger zeggen 'haha wij blijven gewoon hier'.
Waarom zou je ze een tweede kans geven?
  zaterdag 7 september 2024 @ 14:57:23 #29
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214916969
Je zult maar familie zijn van deze gasten of van die UvA idioten _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 7 september 2024 @ 15:14:48 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties