AI is al heel goed in het produceren van "generieke muziek".quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oei, dit is best goed...
Maar ja, deze ontwikkeling is al heel lang gaande, met autotune etc. Maar dit is wel een flinke sprong.
Wow, dat is verontrustend goed gemaaktquote:Op zaterdag 7 september 2024 10:11 schreef Haushofer het volgende:
Ik laat mijn dochter de Freddie Mercury-cover van "Let it Go" luisteren:
In het Nederlands is het ook scary inmiddels:quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oei, dit is best goed...
Maar ja, deze ontwikkeling is al heel lang gaande, met autotune etc. Maar dit is wel een flinke sprong.
Ik wou zeggen dat dit nummer zo mee kan op 100%nl maar ik ben bang dat de tekst toch net iets te hoog gegrepen is.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:27 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In het Nederlands is het ook scary inmiddels:
https://www.udio.com/songs/nsaR8T5aRZkTzeHXNtBYkg
Hehe, als ik genoeg credits had gehad, dan had ik de tekst wat correcter Nederlands gemaakt. Was voor een buurvrouw die last had van de airco, dus een tekst gegrepen uit het levenquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:36 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Ik wou zeggen dat dit nummer zo mee kan op 100%nl maar ik ben bang dat de tekst toch net iets te hoog gegrepen is.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dan mogen ze blij zijn dat er onder hun naam meer muziek naar buiten komt. Dan trekken ze mss meer publiek..
Ik ken het niet dus het zal wel kut zijnquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zwaar metalfan. Ken beide bands niet. Niks grote.
Dit snap ik ook niet. Het enige wat ik me voor kan stellen dat je het nummer onder een eigen artiestennaam uitbrengt met als co-artiest een bekende artiest. Maar er zal toch wel enige controle zijn?quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:13 schreef Marsenal het volgende:
Maar hoe werkt dat uploaden dan? Hebben artiesten niet hun eigen account via de platenmaatschappij ofzo? Geen idee hoe dat werkt. Maar als ik die AIplaatjes luister, waar gaat de opbrengst dan heen? Wie wordt er hier nou beter van?
Ja, ik hoor als queenfanaat nog wel wat glitches, en het is qua zang overduidelijk een stempel van het origineel, maar het klinkt verrassend goed.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:17 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Wow, dat is verontrustend goed gemaakt
Ik leer nog steeds redelijk grote bands kennen die al langer bestaan uit het "genre" waar ik het meest naar luister. Ben nu Planes mistaken for stars aan het spelen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
over 2 maanden staat Bury Tomorrow in de Melkweg. dit is dus je kans...
edit: en While She Sleeps staat een paar dagen later 2x in de Rondazaal (2000 man) van TivoliVredenburg in Utrecht. Dus ook geen hele kleine band meer.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 08:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De geest is uit de fles, is een heel toepasselijk spreekwoord hier.
Omdat er letterlijk geen weg terug is.
Je kan grote bedrijven gaan verbieden om AI muziek modellen te maken, maar open source begint net zo goed te worden, en kan lokaal draaien (hoewel trager natuurlijk).
Dit is wel een interessante video (negeer de clickbait titel)
Slecht, maar voor veel mensen is muziek ook gewoon amusement of iets simpels voor eventjes in plaats van een daadwerkelijke kunst. Mensen die popmuziek luisteren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef sp3c het volgende:
Hoe is de kwaliteit van die gegenereerde liedjes?
Dus je bent alleen 'juist' als je muziek op de 'juiste' manier luistert? En wat houdt dat exact in, dat je alleen goed bezig bent als je in een speciale stoel op een speciale kamer gaat zitten en dan uitgebreid naar een album gaat luisteren, zonder enige afleidingen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Slecht, maar voor veel mensen is muziek ook gewoon amusement of iets simpels voor eventjes in plaats van een daadwerkelijke kunst. Mensen die popmuziek luisteren bijvoorbeeld.
Anyway, je hoort direct dat het AI gegenereerd is en het is gewoon troep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op woensdag 9 oktober 2024 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus je bent alleen 'juist' als je muziek op de 'juiste' manier luistert? En wat houdt dat exact in, dat je alleen goed bezig bent als je in een speciale stoel op een speciale kamer gaat zitten en dan uitgebreid naar een album gaat luisteren, zonder enige afleidingen?Beetje gevoel voor esthetiek hebben is het enige.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Kwaliteit is prima, en dit is van 5 maanden terug dus inmiddels allweer wat generaties/iteraties verder.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef sp3c het volgende:
Hoe is de kwaliteit van die gegenereerde liedjes?
Ik snap echt het probleem niet. AI wordt helemaal geen concurrentie van 'echt'. Althans, dat hoeft het niet te zijn, als je er als artiest een beetje relaxt mee omgaat.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:05 schreef S95Sedan het volgende:
Dweilen met de kraan open inderdaad
Gewoon accepteren dat AI hier is om te blijven, als men dit lokaal kan gaan draaien is het klaar. Dat men het onder namen van artiesten uitbrengt is dan weer niet oke.
[..]
Kwaliteit is prima, en dit is van 5 maanden terug dus inmiddels allweer wat generaties/iteraties verder.
Alsof dat iets goeds is.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:05 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon accepteren dat AI hier is om te blijven
Er zijn best wat mensen die het niet zo veel uit maakt wie/wat er achter een bepaald nummer zit, zolang het maar een beetje makkelijk en gezellig klinkt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik snap echt het probleem niet. AI wordt helemaal geen concurrentie van 'echt'. Althans, dat hoeft het niet te zijn, als je er als artiest een beetje relaxt mee omgaat.
De meeste mensen luisteren graag naar generieke middelmatige deuntjes. Die kunnen inderdaad net zo goed gemaakt worden door AI dan door een nitwit met een rijmwoordenboek en autotune. En die kunnen gewoon geplaybackt worden door een lekker wijf/lekkere vent, of door een AI gegenereerde hologram.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn best wat mensen die het niet zo veel uit maakt wie/wat er achter een bepaald nummer zit, zolang het maar een beetje makkelijk en gezellig klinkt.
Een compleet verzonnen, computergegenereerd social media-imago is eventueel wel te verzinnen voor AI-'artiesten', maar naar concerten gaan van deze 'mensen' wordt een beetje lastig en ze zullen ook niet in tv-programma's verschijnen.
Precies. Dus dan is er toch geen probleem?quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er zijn best wat mensen die het niet zo veel uit maakt wie/wat er achter een bepaald nummer zit, zolang het maar een beetje makkelijk en gezellig klinkt.
Een compleet verzonnen, computergegenereerd social media-imago is eventueel wel te verzinnen voor AI-'artiesten', maar naar concerten gaan van deze 'mensen' wordt een beetje lastig en ze zullen ook niet in tv-programma's verschijnen.
Dit is kolder. Een beetje artiest heeft gewoon een loyale fanbase, die ervoor zorgt dat daar waar hij/zij gaat optreden het bakvol is. Dan maakt AI niets uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:57 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
De meeste mensen luisteren graag naar generieke middelmatige deuntjes. Die kunnen inderdaad net zo goed gemaakt worden door AI dan door een nitwit met een rijmwoordenboek en autotune. En die kunnen gewoon geplaybackt worden door een lekker wijf/lekkere vent, of door een AI gegenereerde hologram.
Klopt, maar mensen betalen tegenwoordig ook een hoop geld om een kopie van een al dan niet nog bestaande band live te zien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is kolder. Een beetje artiest heeft gewoon een loyale fanbase, die ervoor zorgt dat daar waar hij/zij gaat optreden het bakvol is. Dan maakt AI niets uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |