Ja, wat zal er komen na het bezoek aan de psycholoog?quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:30 schreef Falco het volgende:
Tvp voor de aankomende sensationele ontwikkelingen. Je kunt aanvoelen dat er iets dramatisch gaat gebeuren in dit topic en dat TS smult van de reacties op deze zelf verzonnen wending.
Dat is wel zeer aannemelijk gezien het verloop van het gemiddeld topic in deze subquote:Op vrijdag 6 september 2024 16:30 schreef Falco het volgende:
Tvp voor de aankomende sensationele ontwikkelingen. Je kunt aanvoelen dat er iets dramatisch gaat gebeuren in dit topic en dat TS smult van de reacties op deze zelf verzonnen wending.
Alleen is er geen sprake van bigamiequote:Op vrijdag 6 september 2024 16:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb je favoriete kerstliedje gevonden
Wel 2 gezinnen met Kerstmis.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Alleen is er geen sprake van bigamie
Ik gok dat één van de vrouwen erachter komt en TS dwingt een keuze te maken.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:30 schreef Falco het volgende:
Aardmannetje44 opent nieuw topicdeel vanwege massale vraagquote:Op vrijdag 6 september 2024 16:22 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Omdat ik zie dat er toch wel behoefte is om verder te praten open ik een tweede deel. Bij mij is die behoefte er in elk geval ook wel, want ik merk dat het me echt goed doet om dit hier neer te pennen. Ik wil de mensen die hebben gereageerd ook hartelijk bedanken voor het meedenken, zelfs als de reacties soms hard of negatief zijn. Ik snap ook dat mensen het een ongelooflijk verhaal vinden in de letterlijke zin van het woord. Ik zou het zelf ook niet geloofd hebben denk ik als ik niet mijn eigen leven had beschreven. Soms kan de werkelijkheid echt vreemd zijn. Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hierin verzeild ben geraakt.
Ik zal de komende tijd nog wat updates plaatsen.
Ik vraag me ineens af of het wel zijn kinderen zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:14 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft zich toch al aan alle kanten ingedekt. Hij houdt gewoon zijn appartement, zijn baan. Misschien mag hij zijn kinderen niet zien, maar of hem dat veel zal doen…
Zo benieuwd naar hun topics.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:21 schreef ZarB het volgende:
Anne en Marieke hebben hem allang door en plotten zijn ondergang. Zoals die film met Cameron Diaz, The other woman.
Kiezen?? Als die vrouwen verstandig zijn dan beëindigen ze beiden de relatie. Iemand die zoveel leugens weet te spinnen kan je nooit weer vertrouwen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik gok dat één van de vrouwen erachter komt en TS dwingt een keuze te maken.
Welke vrouw zal hij kiezen?
Ja, was in het vorige deel ook al te berde gebracht: waarom hij denkt dat het zijn kinderen zijn van ‘nymphonane’ Anne.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:16 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag me ineens af of het wel zijn kinderen zijn.
Ook dat kan wisselen natuurlijk.
Dan mag hij twee gezinnen onderhouden met alimentatie.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kiezen?? Als die vrouwen verstandig zijn dan beëindigen ze beiden de relatie. Iemand die zoveel leugens weet te spinnen kan je nooit weer vertrouwen.
Moet dan waarschijnlijk wel een vaderschapstest aan te pas komen voor de twee van Anne. Die heeft hij niet erkend.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan mag hij twee gezinnen onderhouden met alimentatie.
Hij heeft geen officiële verbintenis, dus huwelijk of geregistreerd partnerschap, met Anne. En hij heeft de kinderen van Anne ook niet erkend. Dat gezin heeft dus geen enkel recht op alimentatie.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:02 schreef miss_sly het volgende:
Dan mag hij twee gezinnen onderhouden met alimentatie.
Ik reageer op 'het wachten op sensationele ontwikkelen' in eerdere post. Maar misschien is het verlaten door allebei de vrouwen ook wel sensationeel genoegquote:Op vrijdag 6 september 2024 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kiezen?? Als die vrouwen verstandig zijn dan beëindigen ze beiden de relatie. Iemand die zoveel leugens weet te spinnen kan je nooit weer vertrouwen.
Er bestaat zoiets als onderhoudsplicht.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hij heeft geen officiële verbintenis, dus huwelijk of geregistreerd partnerschap, met Anne. En hij heeft de kinderen van Anne ook niet erkend. Dat gezin heeft dus geen enkel recht op alimentatie.
Laat die er maar buitenquote:
quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Laat die er maar buiten
TS heeft het immers al druk genoeg
Dat klopt. Maar daarvoor zal eerst het vaderschap vastgesteld moeten worden. En daar zal Anne dan een gerechtelijke procedure voor moeten aanspannen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:06 schreef maily het volgende:
Er bestaat zoiets als onderhoudsplicht.
Misschien zijn de verhalen uit de Vriendin wel echt gebeurd, net als de verhalen uit de Mijn Geheim en de Intiem.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:48 schreef Ceviche het volgende:
Ik geloof er niks van. Nu ben ik altijd wel sceptisch maar dit leest ook qua schrijfstijl alsof het zo uit de Vriendin komt.
Het past ook allemaal te handig in elkaar.
Als Anne zich voldoende genaaid (pun intended) voelt, zal ze niet schromen om die weg te gaan als ze zelf maar enigszins denkt dat hij inderdaad de vader is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar daarvoor zal eerst het vaderschap vastgesteld moeten worden. En daar zal Anne dan een gerechtelijke procedure voor moeten aanspannen.
Haha, en dan loopt daar iemand stage die ook bij de andere kinderen stage looptquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:54 schreef capricia het volgende:
Het is ook een raar verhaal. De kinderen bij Anne niet erkend. Geen vrouw gaat daar in mee.
Haal je ze wel af en toe op bij het kinderdagverblijf, TS, sta je daar wel als ouder bekend?
En Sinterklaas. En Pasen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe TS het met Kerst en Nieuwjaar doet.
Sinterklaas hoef je niet perse op 5 december te vieren toch? 4 december bij de één en 5 december bij de ander. Maar vaderdag is wel een dingetje ja. TS, ik hoor graag hoe je dit hebt opgelost.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:22 schreef maily het volgende:
[..]
En Sinterklaas. En Pasen.
Vaderdag!!
En de verjaardagen!
Ach, nog een paar keer een twist of iets en het is - mocht het inderdaad nep zijn - in elk geval een vermakelijk verzinsel geweestquote:Op vrijdag 6 september 2024 18:48 schreef Ceviche het volgende:
Ik geloof er niks van. Nu ben ik altijd wel sceptisch maar dit leest ook qua schrijfstijl alsof het zo uit de Vriendin komt.
Kerstavond bij de een, eerste of tweede kerstdag bij de anderquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sinterklaas hoef je niet perse op 5 december te vieren toch? 4 december bij de één en 5 december bij de ander. Maar vaderdag is wel een dingetje ja. TS, ik hoor graag hoe je dit hebt opgelost.
Neeeee!!quote:
En dan de schoonouders nog.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kerstavond bij de een, eerste of tweede kerstdag bij de ander
quote:Zoals jullie zullen snappen, is het met twee "levens" met vijf kinderen en nog wat werk hier en daar niet zo eenvoudig om tijd vrij te maken om hier te reageren
Gewoon er bij natuurlijk, de ene dag met de ene hele familie en dan met de andere hele familiequote:
Oh fuck jaquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heeft hij allemaal al verteld. Zie vorige draadje......quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sinterklaas hoef je niet perse op 5 december te vieren toch? 4 december bij de één en 5 december bij de ander. Maar vaderdag is wel een dingetje ja. TS, ik hoor graag hoe je dit hebt opgelost.
En hij heeft dus nu TWEE! schoonmoedersquote:
Teringdruk op de zaak, dan is iedereen weg en iemand moet die dingen updaten en zorgen dat dat ene ding draait enzo, niet te doen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh fuck jaOudejaarsavond dan?
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Heeft hij allemaal al verteld. Zie vorige draadje......
Net zoals bij je schoonmoederquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn heeeel veeeel cadeautjesquote:Op vrijdag 6 september 2024 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon er bij natuurlijk, de ene dag met de ene hele familie en dan met de andere hele familie
"Druk op de zaak", "zakenreis" etc.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:41 schreef maily het volgende:
[..]
Net zoals bij je schoonmoeder
En dan kom ik bij het volgende: opa's en oma's ........
Ooms en tantes.
Hoe regel je dat @:Aardmannetje44 ?
Moet je nagaan als je drie gezinnen hebt, ka-ching!quote:
Daar moet het geld wel tegen de plinten klotsen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Druk op de zaak", "zakenreis" etc.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:44 schreef maily het volgende:
[..]
Daar moet het geld wel tegen de plinten klotsen.
quote:De ene vrouw denkt dat ik een drukke baan heb met onregelmatige uren, terwijl de andere denkt dat ik veel weg ben voor werk. Het voordeel is misschien dat ik weinig familie heb; alleen een broer en mijn broer woont aan de andere kant van het land. Marieke kent mijn broer maar tegen Anne heb ik gezegd dat hij en ik geen contact met elkaar hebben. Mijn broer en ik hebben jong onze ouders verloren en hebben best wat geld geërfd, wat vervolgens geïnvesteerd is in een huis en andere zaken, waardoor ik het in werkelijkheid qua werk rustig aan kan doen.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:19 schreef maily het volgende:
[..]
Haha, en dan loopt daar iemand stage die ook bij de andere kinderen stage loopt![]()
Hoi Kees, kom je de kids halen?
"Ik heet Jan!"
M.a.w. heet hij bij allebei de vrouwen Kees de Groot? Of bij de een Kees de Groot en bij de ander Jan de Boer?
Volgens mij heeft hij wel gemeld dat de vrouwen wel een eind uit elkaar wonen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Of dat ie als ouder (dus iemand die de kinderen op mag halen) bij twee lokaties van dezelfde KDV/BSO organisatie geregistreerd staat...
Dit kan toch helemaal niet, mensen.
Ja, vooral dat. En dan in het bijzonder die erfenis die hem min of meer ontslaat van werkverplichtingen waardoor hij zijn twee gezinnen kan onderhouden en het web in elkaar kan spinnen. Zonder die erfenis zou dit hele kaartenhuis in elkaar donderen of überhaupt niet eens mogelijk zijn aangezien een gezin runnen net als een bedrijf runnen is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 18:48 schreef Ceviche het volgende:
Elke dag één lange post zou top zijnquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:07 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Er ligt nog deel III t/m X op de plank dus no worries
Je kunt TS ook gelijk dm'en voor een handtekeningquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Elke dag één lange post zou top zijn
Niet aan weekendjes (zelf) weg hoor..quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:19 schreef Piperidine het volgende:
Nog steeds benieuwd hoe de periodes rond de geboortes van de kinderen is geweest. Of bijvoorbeeld vakanties. Met kinderen ga je mij niet vertellen dat je niet enkele dagen/weken met elkaar doorbrengt. Maar waarschijnlijk heeft TS ook een tering hekel aan vakanties en weekendjes weg.
quote:Ik wissel af tussen de twee huizen en heb een schema in mijn hoofd waar ik me strak aan moet houden. Denk aan dagen waarop ik 'laat moet werken' (lees: bij mijn andere gezin ben), weekends die ik zogenaamd met vrienden doorbreng (maar eigenlijk bij mijn andere gezin ben), en vakanties die ik half-half probeer te regelen zodat niemand iets doorheeft.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:40 schreef Cupfighter het volgende:
Plot twist Marieke en Anna gaan in het geheim met elkaar
Er zat wel degelijk iemand op te wachten (+ 1 like, dus dat zijn er al 2):quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Mooi dit. TS opent een nieuw deel waar niemand op zat te wachten en besluit dan zelf ook niet te wachten
Verder wordt er druk op los gespeculeerd hier, dus animo zatquote:Op vrijdag 6 september 2024 12:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Even voor de goede orde, kunnen we erop rekenen dat TS een vervolgtopic gaat openen zodra deze vol is?
Dit topic gaat immers over de persoonlijke situatie van TS, en ik heb begrepen dat er een regel is dat dan alleen de TS een vervolgtopic kan openen.
Detailsquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zat wel degelijk iemand op te wachten (+ 1 like, dus dat zijn er al 2):
[..]
Verder wordt er druk op los gespeculeerd hier, dus animo zat
Uhm...quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:14 schreef ZarB het volgende:
Ik wil topics van Anne en Marieke. Is hier geen goeie fantast die dat op zich kan nemen?
Ik heb het bericht gelezen, en ik krijg de indruk dat de Hoge Raad hier een wel heel vreemde uitspraak heeft gedaan. Maar goed, deze discussie is meer voor de topics die reeds lopen over erfbelasting.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:34 schreef golfer het volgende:
Actueel nieuws:
Wet discrimineert niet-erkend kind bij erfbelasting, oordeelt Hoge Raad - https://nos.nl/l/2536128
@Aberkullie ik zie jou een poging wagemquote:
Ik doe Marieke welquote:Op vrijdag 6 september 2024 21:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
@:aberkullie ik zie jou een poging wagem
Aardmannetje44 in R&P / Dubbelleven: diep in de problemenquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:19 schreef Piperidine het volgende:
Nog steeds benieuwd hoe de periodes rond de geboortes van de kinderen is geweest. Of bijvoorbeeld vakanties. Met kinderen ga je mij niet vertellen dat je niet enkele dagen/weken met elkaar doorbrengt. Maar waarschijnlijk heeft TS ook een tering hekel aan vakanties en weekendjes weg.
Dit is gewoon een duidelijk feit dat het hele verhaal verzonnen isquote:Op vrijdag 6 september 2024 21:38 schreef maily het volgende:
[..]
Aardmannetje44 in R&P / Dubbelleven: diep in de problemen
In deze post van TS staat:Ik heb een vorm van autisme en heb Anne altijd gezegd dat ik daarom veel tijd voor mezelf nodig heb en ook graag een eigen appartement houd zodat ik daar tot rust kan komen.
-----------------------------------------------------------------------
Maar (een vorm van) autisme en drie levens leiden ...... (twee met zijn gezinnen en één alleen af en toe een weekend om tot rust te komen![]()
![]()
)
Met Marieke niet meer, met Anna wel.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:40 schreef Boca_Raton het volgende:
En hoe zou het met de intimiteit gaan…?
Oh ja, vandaar die Anna.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:43 schreef maily het volgende:
[..]
Met Marieke niet meer, met Anna wel.
Je partner volgen met een tracker.. triester kan niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:07 schreef Lienekien het volgende:
Er hoeft er maar een een keer een tracker in zijn jas, tas, auto te stoppen… Dan wordt het wel snel duidelijk dat hij liegt.
We hebben het over een fictief verhaal, hè, waarin een of beide vrouwen wel eens argwaan zou kunnen krijgen over de frequente afwezigheid van man/vriend.quote:Op zaterdag 7 september 2024 02:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je partner volgen met een tracker.. triester kan niet.
Jawel: er twee gezinnen op na houden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 02:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Plottwist, de tracker komt bij de vrouw in tas terecht ipv bij hemquote:Op zaterdag 7 september 2024 02:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit hele verhaal van TS is triestquote:Op zaterdag 7 september 2024 02:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Of even stiekem in de Google Locations kijken Anne/Marieke zijnde. Geen fysieke tracker voor nodig.quote:Op zaterdag 7 september 2024 08:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Plottwist, de tracker komt bij de vrouw in tas terecht ipv bij hem
Hoe werkt dat?quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:39 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Of even stiekem in de Google Locations kijken Anne/Marieke zijnde. Geen fysieke tracker voor nodig.
Moeten ze dat wel aan hebben staan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:39 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Of even stiekem in de Google Locations kijken Anne/Marieke zijnde. Geen fysieke tracker voor nodig.
En vrijdag is schrijfdag.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is gewoon een duidelijk feit dat het hele verhaal verzonnen is
quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:38 schreef maily het volgende:
[..]
In deze post van TS staat:Ik heb een vorm van autisme en heb Anne altijd gezegd dat ik daarom veel tijd voor mezelf nodig heb en ook graag een eigen appartement houd zodat ik daar tot rust kan komen.
Maar (een vorm van) autisme en drie levens leiden ...... (twee met zijn gezinnen en één alleen af en toe een weekend om tot rust te komen![]()
![]()
)
Of.... Het is juist een kracht bij autisme om te letten op details en het ook echt tot zijn volle uit te spelen. Als in een toneelstuk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is gewoon een duidelijk feit dat het hele verhaal verzonnen is
Dit viel mij ook op, naast dat autisten moeite hebben met onwaarheden vertellenquote:Op vrijdag 6 september 2024 21:38 schreef maily het volgende:
[..]
![]()
)
Dat is ook weer niet een voldongen feit voor alle autisten hoorquote:Op zondag 8 september 2024 09:02 schreef Puzzie het volgende:
Dit viel mij ook op, naast dat autisten moeite hebben met onwaarheden vertellen
Precies op het moment dat TS een kerel aan het pijpen is, wat een plot twist!quote:Op zondag 8 september 2024 09:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het verhaal kan ook nog zo lopen dat Marieke en Anne allebei een tracker onder de betreffende auto van TS doen, er zodoende achter komen dat de auto van TS wel heel vaak en lang ergens op een parkeerplaats staat in een plaats waarvan ze geen idee hebben wat TS daar doet. Dan gaan ze eens kijken en daar komen Marieke en Anne elkaar tegen.
quote:Op zondag 8 september 2024 09:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het verhaal kan ook nog zo lopen dat Marieke en Anne allebei een tracker onder de betreffende auto van TS doen, er zodoende achter komen dat de auto van TS wel heel vaak en lang ergens op een parkeerplaats staat in een plaats waarvan ze geen idee hebben wat TS daar doet. Dan gaan ze eens kijken en daar komen Marieke en Anne elkaar tegen.
Gemiddeld uiteraardquote:Op zondag 8 september 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet een voldongen feit voor alle autisten hoor
Neem alleen al Fok als voorbeeld.quote:Op zondag 8 september 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De 'neiging' te liegen bestaat an sich best bij autisten... enkel is het vertellen van een leugen (en vooral ervoor te zorgen dat anderen deze ook 'geloven') voor iedereen die werkelijk een autistische stoornis heeft (niet de gemakkelijke internet-zelfdiagnoses op basis van een enkel symptoompje) een vaak moeilijke en gecompliceerde opgave.quote:Op zondag 8 september 2024 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Te druk met school denk ikquote:Op vrijdag 13 september 2024 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het is vrijdag. Had wel weer een post van TS verwacht
De bekende dubbeltroll, die kan zich in tweeën splitsen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 08:43 schreef plesner het volgende:
Dat mensen hier serieus op reageren, dit is 100% een troll
Hadden we in het eerste deel al doorquote:Op zaterdag 14 september 2024 08:43 schreef plesner het volgende:
Dat mensen hier serieus op reageren, dit is 100% een troll
Ik heb zelf een relatie gehad met iemand die zo autistisch als een konijn bleek. Afgezien van die kinderen komt het verhaal mij wel bekend voor, met name dat geplande "op die dagen zie ik jou wel en op de andere dagen heb ik tijd nodig voor mezelf". Een relatie met zo'n iemand, is niet te vergelijken met een normale relatie. Ik kreeg de kans niet eens om te kunnen vragen hoe bepaalde zaken in elkaar zitten, want dan liep hij meteen weg.quote:Op zaterdag 14 september 2024 03:52 schreef De_Pel het volgende:
Totaal ongeloofwaardig gelul dit.
Mocht er toch >1% van waar zijn, sluit dan iig asap een bizar goede levensverzekering af voor je er tzt een einde aan maakt. Hebben ze tenminste nog iets aan je, zak hooi.
Een psycholoog die in 1 week tijd twee keer tijd voor je heeft kan nooit een erg drukke praktijk met wachtlijsten hebben en dat levert bij mij weer vraagtekens op over de kwaliteit van deze psycholoog.quote:Ik ben deze week bij een psycholoog geweest. Twee keer zelfs, want hij wilde graag dat ik terugkwam om nog eens te praten, omdat hij wel aan me zag hoe hoog het me allemaal zat.
Een vrijgevestigde psycholoog (die je zelf moet betalen) heeft altijd tijd om knaken binnen te halen.quote:Op zondag 15 september 2024 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Een psycholoog die in 1 week tijd twee keer tijd voor je heeft kan nooit een erg drukke praktijk met wachtlijsten hebben en dat levert bij mij weer vraagtekens op over de kwaliteit van deze psycholoog.
Dit is niet waar. De eerste week van mijn therapie moest ik ook twee keer komen en volgens mij was dat een standaard ding bij de praktijk. Wel is er een vast aantal sessies en die twee gingen uiteraard van mijn aantal sessies af.quote:Op zondag 15 september 2024 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Een psycholoog die in 1 week tijd twee keer tijd voor je heeft kan nooit een erg drukke praktijk met wachtlijsten hebben en dat levert bij mij weer vraagtekens op over de kwaliteit van deze psycholoog.
Een vast aantal sessies is niet standaard. Bij intensieve traumabehandelingen is meerdere keren per week gebruikelijk, maar als je voor t eerst een praktijk binnenstapt om met iemand te praten is meer dan 1 keer in de week niet gebruikelijk en niet nodig.quote:Op zondag 15 september 2024 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De eerste week van mijn therapie moest ik ook twee keer komen en volgens mij was dat een standaard ding bij de praktijk. Wel is er een vast aantal sessies en die twee gingen uiteraard van mijn aantal sessies af.
Ik heb anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan.
Ik zeg alleen maar dat ik hetzelfde had en dat het dus best kan kloppen. Wat andere praktijken doen kan me aan mijn reet roesten.quote:Op zondag 15 september 2024 20:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een vast aantal sessies is niet standaard. Bij intensieve traumabehandelingen is meerdere keren per week gebruikelijk, maar als je voor t eerst een praktijk binnenstapt om met iemand te praten is meer dan 1 keer in de week niet gebruikelijk en niet nodig.
Wat mij betreft herken ik wel wat in wat TS zegt, want het is min of meer hetzelfde als ik al eerder zei. Ik noemde het echter 'spelen in een toneelstuk.'quote:Op zondag 15 september 2024 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Bullshitverhaal. Die uitspraken over autisten zijn ook ongeloofwaardig.
Compleet gescheiden.quote:Hij zegt ook dat autisten vaak moeite hebben met liegen, maar hij denkt dat ik ten eerste maar een lichte vorm van autisme heb en ten tweede dat ik de twee werelden zo heb afgebakend met andere huizen, andere auto's, andere telefoons etc. dat ik de twee werelden compleet gescheiden houd in mijn hoofd en het daarom niet eens als liegen ervaar.
Je zegt "er is een vast aantal sessies", maar dat is dus niet zo. Tenzij je bedoelt "er was een vast aantal sessies bij mijn praktijk".quote:Op zondag 15 september 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat ik hetzelfde had en dat het dus best kan kloppen. Wat andere praktijken doen kan me aan mijn reet roesten.
Hoezo niet?quote:Op zondag 15 september 2024 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Bullshitverhaal. Die uitspraken over autisten zijn ook ongeloofwaardig.
Allemaal veel te kort door de bocht, zeker als de therapeut TS nog maar 2 keer gesproken heeft.quote:
Maar de diagnose ASS was toch al eerder/elders gesteld?quote:Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Allemaal veel te kort door de bocht, zeker als de therapeut TS nog maar 2 keer gesproken heeft.
ASS kent vele vormen. En er zijn autisten die heel goed kunnen plannen en dingen kunnen "spelen".quote:Op zondag 15 september 2024 21:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Allemaal veel te kort door de bocht, zeker als de therapeut TS nog maar 2 keer gesproken heeft.
Lijkt mij zwaar voor jou als ouder.quote:Op maandag 16 september 2024 08:51 schreef Luuntje het volgende:
[..]
ASS kent vele vormen. En er zijn autisten die heel goed kunnen plannen en dingen kunnen "spelen".
Voor hen is het niet liegen maar een andere rol spelen.
Ik zie het bij mijn dochter en bij mijn zoontje, beiden ASS en beiden hebben ze op verschillende plekken verschillende maskers op.
Met de juiste hulp komen we al een heel end.quote:Op maandag 16 september 2024 09:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Lijkt mij zwaar voor jou als ouder.
Ik heb zelf een moeder met autisme. Ik moet elke keer mijn best doen om mij in haar in te leven en mij naar haar aan te passen, maar andersom gaat nooit gebeuren. Als ik haar iets wil duidelijk maken, kan ik net zo goed tegen een plant ouwehoeren. Ik ben er mentaal helemaal door gesloopt.
Fijn dat je die hulp wel hebt! Mijn moeder is zorg mijdend en ziet niet in dat ze daarmee niet alleen mij maar vooral zichzelf daarmee ten gronde richt. Ik heb haar los moeten laten en ben wat dat betreft ook veel harder geworden.quote:Op maandag 16 september 2024 09:15 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Met de juiste hulp komen we al een heel end.
Makkelijk is het zeker niet. De oudste heeft het naar naar buiten toe niet heel ernstig en zien we door haar maskers heen.
De jongste is een ander verhaal.
TS zal waarschijnlijk niet inzien welke schade hij aanricht als dit al echt is.
Juist in DSM-V is bewust moeite gedaan een betere centrale diagnose voor autismespectrumstoornissen te creeren om te voorkomen dat die wilgroei aan mensen die allemaal daarmee gediagnosticeerd werden, zelfs met volledig tegenstrijdige symptomen, te doen stoppen.quote:
Wat ik bedoel met vele vormen is de beleving naar buiten toe.quote:Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Juist in DSM-V is bewust moeite gedaan een betere centrale diagnose voor autismespectrumstoornissen te creeren om te voorkomen dat die wilgroei aan mensen die allemaal daarmee gediagnosticeerd werden, zelfs met volledig tegenstrijdige symptomen, te doen stoppen.
ER zijn strakke richtlijnen wat wel en wat niet onder de diagnose valt.
ASS kent twee 'gebieden' waarop de symptomen vastgesteld moeten worden (beide moeten toepasbaar zijn).
Een ervan is sociaal-emotioneel, iemand met een ASS diagnose dient aantoonbare structurele en blijvende tekorten in sociale interactie en communicatie te hebben.
Een stelling als "ik ken iemand met ASS, maar die is reuze sociaal en kan uitstekend met anderen omgaan en heeft veel sociale contacten" is hartstikke leuk voor die persoon, maar dat wijst er gewoon op dat aan het hoofddeeel van de diagnose deze persoon niet voldoet en mag een behandelaar eigenlijk nooit een ASS diagnose doen.
Het andere gebied richt zich op gedragspatronen en zintuigelijke prikkels, mensen met ASS zijn veelal zeer sterk gericht op repetitieve handelingen. Hun interessegebied is star en veelal beperkt, maar op dat beperkte aantal interessegebieden kunnen ze zich wel ongekend sterk focussen en concentreren.
Tevens hebben mensen met ASS veelal een grote mate van (over)gevoeligheid voor zintuigelijke prikkels, en soms moeite verschillende zintuigelijke ervaring te combineren of coordineren (ook bv evenwichtsgevoel, motoriek, smaak, geluid, of bv de toonhoogte van hun eigen stem)
In de tweede categorie is het wel voor een ASS-diagnose mogelijk dat een deel van de symptomen ontbreken of nauwelijks meetbaar/vaststelbaar zijn.
Maar er moet minimaal wel ook twee van zulke symptomenvormen vastgesteld worden, voor een ASS-diagnose.
Iemand die enkel een sociale beperkingen of gedragsstoornis heeft, maar geen problemen met prikkel-gevoeligheid of aantoonbare neiging tot repetitief gedrag, heeft zo goed als zeker geen Autismespectrumstoornis (er zijn bv andere stoornissen die ook van invloed zijn op sociaal gedrag, zoals bv een schizoide persoonlijkheidsstoornis, eenb Reactieve Hechtingsstoonis, welke ook leiden tot mensen die moeite hebben in het ontwikkelingen en onderhouden van sociale binding met anderen, die echter zeker niet onder ASS vallen ... vaak betreft het dan om aandoeningen die niet aangeboren of erfelijk zijn (autisme is dat wel)).
In geval van TS heeft hij aangegegeven dat zijn ouders jong gestorven zouden zijn, dat zou voor een psycholoog zeker aanleiding moeten zijn te kijken of een eventueel probleem in sociale binding niet eerder daarmee te maken kan hebben. (en dat is een essentieel verschil, of dit een aangeboren aandoening is of ontstaan door bepaalde omstandigheden)
Verder, een psychiater die binnen twee zittingen met een autisme-diagnose komt, is gewoon weinig overtuigend... Een ASS-diagnose is normaal een langdurig proces van meerdere jaren, niet iets dat een psychiater al binnen 1 of 2 zittingen eventjes vaststeld.
Tevens is het zacht gezegd nogal ongeloofwaardig dat een serieuze psycholoog zomaar een patient die hij net twee zittingen gezien heeft al een dusdanig ingrijpende opdracht geeft om alles op te biechten, aan leugens die deze gedurende meerdere jaren zijn partners verteld heeft en met veel moeite opgehouden heeft.
De realiteit hiervan zal zijn dat de kans groot is dat beide partners hem zullen verlaten, als TS enkel iets verteld 'omdat zijn psycholoog hem dat opgedragen heeft', is dat nogal een zware verantwoordelijkheid die de deze neemt.
Nog los ervan wat het in een persoon die vele, vele jaren volledig in leugens geleeft heeft onder stress zal komen te staan om 'zomaar' zeer snel _al_ zijn eerdere leugens op te gaan biechten, dat kan zelfs een zeer gevaarlijke escalatie oproepen.
Een psycholoog die dat risico aangaat en zelf actief gaat aanbevelen dat een patient gaat handelen zodat deze escalatie opgeroepen wordt, moet verdomd goed weten wat hij aan het doen is, dat kan nooit binnen twee zittingen.
Dat 'snel escaleren' is natuurlijk wel iets waarvan TS hoopt dat dat de lezers aantrekt en in spanning zal houden.
Een erg realistische vertelling over bepaalde diagnoses en gedragsproblemen, en het afgewogen en langdurig proces in contacten met behandelaars is lang niet zo spannend ..
Dan maar liever voor meer 'entertainment' een lekker extreem en escalerend verhaal vertellen waarin een langdurig behandelingsproces ook plots wordt samengevat in twee zittingen (die ook zomaar binnen nauwelijks een weekje plaatsvinden)
quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:20 schreef Tokay het volgende:
Joehoe? Wanneer komt de volgende aflevering van de dramaserie ‘Dubbelleven - diep in de problemen’ online?
Na de real-life horrorserie ‘Algemene Politieke Beschouwingen 2024 - diep in de democratische problemen’ ben ik wel toe aan een verzetje.
Laat het nou vandaag toevallig vrijdag zijn, dus wat let je om het vandaag maar allemaal te vertellen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:28 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Misschien is een vrijdag wel een goede dag, dan hebben de kinderen de dag erna ook geen school. Niet dat ik per se weg wil bij de kinderen of wil dat zij op de hoogte worden gebracht, maar ik houd er wel rekening mee dat het onvermijdelijk is dat ik ze een tijdje niet zal zien en dat ik het huis zal moeten verlaten, dus dat moet dan wel worden uitgelegd.
Een uitgebreide reactie op een verzonnen verhaalquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:33 schreef jcdragon het volgende:
Het begint langzaam door te dringen, hè? Dat er nooit een perfect moment gaat komen om dit alles op te biechten. Je zit vast in die illusie dat je ooit de moed zult vinden, maar hier is de realiteit: er is geen magisch moment waarop je jezelf volledig dapper gaat voelen. Die dapperheid moet je forceren, en je gaat dit niet oplossen door eindeloos te wachten op het perfecte gevoel. Het feit dat je nu zo vaak verlamd voelt door verdriet en niet eens meer van de bank kunt komen, is je lijf dat schreeuwt dat je deze shit niet langer kan volhouden. Je bent jezelf aan het uitputten, emotioneel en mentaal, en dat gaat je uiteindelijk volledig kapotmaken als je het niet aanpakt.
René heeft gelijk: er is geen makkelijke manier om dit te vertellen, en de schade die je aanricht zal niet minder worden naarmate je langer wacht. Sterker nog, hoe langer je het uitstelt, hoe harder de klap zal zijn voor iedereen. Ja, het wordt een pijnlijke confrontatie. Ja, er zullen tranen vloeien en mensen zullen gekwetst worden. Maar elke dag dat je dit geheim in stand houdt, groeit die pijn alleen maar. Je partners voelen al dat er iets mis is. Ze weten dat er een gat zit in je aandacht, dat je emotioneel niet beschikbaar bent. Het voelt misschien alsof je ze op de een of andere manier beschermt door te zwijgen, maar je bedriegt ze nog meer door deze illusie voort te zetten.
Dat verdriet dat je niet kunt uiten, dat je van binnenuit verteert? Dat komt omdat je al die jaren gevoelens hebt weggestopt. Je hebt alles gecontroleerd en gerationaliseerd, maar emoties laat je blijkbaar niet makkelijk toe. Die tranen die je niet kunt laten vloeien, zijn het gevolg van jarenlange onderdrukking. En ik denk dat zodra je eindelijk deze waarheid naar buiten brengt en de spanning loslaat, die tranen vanzelf zullen komen. Het verdriet dat je voelt, komt voort uit een dubbele leven dat niet houdbaar is, en de enige manier om die last te verlichten is door te stoppen met liegen.
Goed dat je hebt besloten het deze maand te doen, maar nu moet je de daad bij het woord voegen. Geen uitstel meer, geen eindeloze gesprekken in je hoofd over wanneer het juiste moment is. Kies een dag, bereid je voor, en vertel het aan één van je partners. Als je het moeilijk vindt te beslissen wie je het eerst vertelt, begin dan met degene waarvan je denkt dat die het het beste aankan. Maar eerlijk gezegd maakt het niet uit wie het eerst weet—zodra je begint, komt er een kettingreactie. Je moet gewoon die eerste stap zetten.
En wat betreft je kinderen: je hoeft ze niet alles direct te vertellen, maar besef wel dat ze iets zullen merken, vooral als jij tijdelijk het huis verlaat. Ze zullen vragen hebben. Bereid je daarop voor, maar concentreer je nu eerst op het eerlijk zijn tegenover je partners. Die waarheid komt vroeg of laat toch uit. Dus liever nu dan straks, als je nog verder bent afgedreven en de schade onherstelbaar is.
Pak je verdriet bij de kladden, zet je schrap voor die storm, en gooi die waarheid eruit. Je zult het moment nooit perfect voelen, dus creëer het gewoon. Het wordt verdomd pijnlijk, maar daarna krijg je eindelijk de kans om weer adem te halen zonder dat het voelt alsof je verdrinkt.
Misschien kun je naast René, er een tweede therapeut naast nemen, waar je dan stiekem ook langsgaat, zonder dat je dat René vertelt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:28 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Momenteel wil het nog niet zo vlotten; dat wil zeggen ik had misschien gedacht dat ik door het praten met René als vanzelf een manier zou vinden om met de situatie om te gaan of het aan mijn partners te vertellen, maar die manier heb ik nog niet gevonden.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Misschien kun je naast René, er een tweede therapeut naast nemen, waar je dan stiekem ook langsgaat, zonder dat je dat René vertelt?
Hé jongen, zullen wij een kopje koffie drinken samen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:28 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Als ik bij hem binnenkom, krijg ik vaak een hand en soms een klop op de schouder en laatst zei hij "Hey jongen, hoe is het?". Dat ontroerde me van binnen zo, want dat heb ik al heel lang niet meegemaakt.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:33 schreef jcdragon het volgende:
Goed dat je hebt besloten het deze maand te doen, maar nu moet je de daad bij het woord voegen. Geen uitstel meer, geen eindeloze gesprekken in je hoofd over wanneer het juiste moment is. Kies een dag, bereid je voor, en vertel het aan één van je partners. Als je het moeilijk vindt te beslissen wie je het eerst vertelt, begin dan met degene waarvan je denkt dat die het het beste aankan. Maar eerlijk gezegd maakt het niet uit wie het eerst weet—zodra je begint, komt er een kettingreactie. Je moet gewoon die eerste stap zetten.
En wat betreft je kinderen: je hoeft ze niet alles direct te vertellen, maar besef wel dat ze iets zullen merken, vooral als jij tijdelijk het huis verlaat. Ze zullen vragen hebben. Bereid je daarop voor, maar concentreer je nu eerst op het eerlijk zijn tegenover je partners. Die waarheid komt vroeg of laat toch uit. Dus liever nu dan straks, als je nog verder bent afgedreven en de schade onherstelbaar is.
Zou ook wel wat zijn, dat Aardmannetje ermee komt dat dit allemaal een grap is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Een uitgebreide reactie op een verzonnen verhaal!!!
Waar blijven je updates?quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:22 schreef Aardmannetje44 het volgende:
Omdat ik zie dat er toch wel behoefte is om verder te praten open ik een tweede deel. Bij mij is die behoefte er in elk geval ook wel, want ik merk dat het me echt goed doet om dit hier neer te pennen. Ik wil de mensen die hebben gereageerd ook hartelijk bedanken voor het meedenken, zelfs als de reacties soms hard of negatief zijn. Ik snap ook dat mensen het een ongelooflijk verhaal vinden in de letterlijke zin van het woord. Ik zou het zelf ook niet geloofd hebben denk ik als ik niet mijn eigen leven had beschreven. Soms kan de werkelijkheid echt vreemd zijn. Ik weet zelf ook niet goed hoe ik hierin verzeild ben geraakt.
Ik zal de komende tijd nog wat updates plaatsen.
Of over de geloofwaardigheid van dit verhaal. Zijn schrijftstijl lijkt verdacht veel op die van die usertjes die hier accounts komen registreren om eenmalig een gek verhaal te posten.quote:Op zondag 15 september 2024 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
En hoe Sinterklaas is verlopen ....quote:Op donderdag 19 december 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Of tenminste hoe je je Kerst hebt gepland @:Aardmannetje44 Toch wel een uitdaging zo.
Te druk met vrouw drie.quote:Op maandag 23 december 2024 12:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Die laat niks meer van zich horen. Of hij is inmiddels vermoord. Uit een raam of van de trap gevallen of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |