abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214910283
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Er is in principe niemand verjaagd, wel zijn er de nodige Islamtische Arabieren gevlucht toen de omringende Islamtische en Arabische landen hadden aangekondigd in 1948, even het net opgerichte Israël te zullen vernietigen. Dit argument gaat dus al meteen niet op.

Daarnaast hebben de Islamtische Arabieren geprobeerd de Joden in de regio de verjagen, en waarom eigenlijk? Net zoals er in Islamtische landen is gebeurd met de aanwezige Joden daar (of Jezidi's, Christenen, Armenen of andere minderheden).

Kortom, hoe komt dat je al projecterend, een verwijt maakt richting Joden, wat binnen verscheidene Islamtische landen (of bij de oprichting van deze landen) de norm is geweest?
Contrary to popular belief in Israel, the only documented case in which Arab leaders called upon the Arab population to flee was in Haifa. They left the city when it was under attack by the pre-state Haganah paramilitary forces, despite the exhortations of some of the Jewish leadership to stay. Historical research has found no evidence that the Arab leadership issued a sweeping order to the population to flee their homes. This claim apparently originated in Israeli propaganda from the 1950s and ‘60s, which tried to portray the Palestinian uprooting as the result of a voluntary choice.
pi_214910291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Typisch zionisten logica.
Wat? Het is toch prima voor "de onschuldige Palestijnse burger die helemaal niets met Hamas heeft"? Die moeten zelf even in actie komen en Hamas afstoppen als ze weer gaan aankloten, maar dan is er weinig aan de hand wat betreft Israël. Prima toch?

Balen voor Hamas natuurlijk, dat wel. Maar da's dan jammer voor ze.
pi_214910350
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat? Het is toch prima voor "de onschuldige Palestijnse burger die helemaal niets met Hamas heeft"? Die moeten zelf even in actie komen en Hamas afstoppen als ze weer gaan aankloten, maar dan is er weinig aan de hand wat betreft Israël. Prima toch?

Balen voor Hamas natuurlijk, dat wel. Maar da's dan jammer voor ze.
Wat is hun alternatief? Hebben ze wapens? Hoe moeten ze zich verdedigen tegen een door Israël gefinancierd Hamas. Waarom stopt israel niet met de geld stromen?
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:32:35 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214910364
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat is hun alternatief? Hebben ze wapens? Hoe moeten ze zich verdedigen tegen een door Israël gefinancierd Hamas. Waarom stopt israel niet met de geld stromen?
Wacht wat... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214910396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 08:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het zijn er inmiddels meer dan 10.000 . Zo worden bewoners van dorpen dichtbij illegale nederzettingen vaker gegijzeld, vermoord of afgesloten van water, wegen etc en worden hun eigendommen gesloopt, in brand gestoken om claims op dat land te kunnen doen.

Het zijn beesten die geen morele ondergrens hebben. Laten geen optie onbenut en schamen zich nergens voor.
Dat komt omdat de ene groep "mensen" zijn en de andere groep "human animals" zoals Galant de Palestijnen omschreef en zoals het ICJ in de genocide zaak zijn woorden aanhaalde. In een interview met Edward Said benoemde hij een term dat Israelis in de jaren 80 gebruikten om te refereren naar Palestijnen namelijk "animals that are walking on two legs". De ontmenselijking van de Palestijnen is al decennia gaande en verklaart ook waarom het overgrote deel van de Israelis het prachtig vindt wat er momenteel gaande is in Gaza.

Maw is het een voortvloeisel van het apartheidsregime, de ene groep heeft mensenrechten, (de joden in de west Bank bv) en de Palestijnen in de west Bank en Gaza hebben "rechten" als "human animals".

Hypocrisie is een andere passende woord dat je natuurlijk kan gebruiken hier.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214910397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Soort van. Niet direct. Zie: https://www.nytimes.com/2(...)y-prop-up-hamas.html

Maar dan nog klopt zijn laatste zin niet. Er zijn nu geen “geldstromen” vanuit Israel naar hamas.
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:37:31 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214910409
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Soort van. Niet direct. Zie: https://www.nytimes.com/2(...)y-prop-up-hamas.html

Maar dan nog klopt zijn laatste zin niet. Er zijn nu geen “geldstromen” vanuit Israel naar hamas.
Treffend dat Chadi Qatar dan weer niet noemt... Hoe verrassend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214910472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:36 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dat komt omdat de ene groep "mensen" zijn en de andere groep "human animals" zoals Galant de Palestijnen omschreef en zoals het ICJ in de genocide zaak zijn woorden aanhaalde. In een interview met Edward Said benoemde hij een term dat Israelis in de jaren 80 gebruikten om te refereren naar Palestijnen namelijk "animals that are walking on two legs". De ontmenselijking van de Palestijnen is al decennia gaande en verklaart ook waarom het overgrote deel van de Israelis het prachtig vindt wat er momenteel gaande is in Gaza.

Maw is het een voortvloeisel van het apartheidsregime, de ene groep heeft mensenrechten, (de joden in de west Bank bv) en de Palestijnen in de west Bank en Gaza hebben "rechten" als "human animals".

Hypocrisie is een andere passende woord dat je natuurlijk kan gebruiken hier.

Ik denk dat we het gedrag van de Palestijnen op 7 oktober ook niet anders kunnen omschrijven dan beestachtig. Maar ik was bijna alweer vergeten dat dit binnen Islamtische en Arabische kringen als gerechtvaardigd "verzet" werd gezien dat bejubeld moest worden met muntthee en gebak.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214910485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Treffend dat Chadi Qatar dan weer niet noemt... Hoe verrassend.
Heel storend. Gebeurtenissen verdraaien zodat ze in je narratief passen. Dat zie je hier wel vaker vanuit beide kanten.
pi_214910537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Contrary to popular belief in Israel, the only documented case in which Arab leaders called upon the Arab population to flee was in Haifa. They left the city when it was under attack by the pre-state Haganah paramilitary forces, despite the exhortations of some of the Jewish leadership to stay. Historical research has found no evidence that the Arab leadership issued a sweeping order to the population to flee their homes. This claim apparently originated in Israeli propaganda from the 1950s and ‘60s, which tried to portray the Palestinian uprooting as the result of a voluntary choice.
Er is ook in radiomroepen van 1947-1948 geen enkel bewijs gevonden dat omringende Arabische landen hiertoe zouden hebben opgeroepen.

Weer zo’n typische leugen vanuit het pro-Israël kamp on vestigingskolonialisme en de Intifada goed te praten. Het pro-Israël kamp maakt zich hier vaker schuldig aan. Nooit verantwoordelijkheid nemen over de eigen daden in de geschiedenis, alles afschuiven op antisemitisme en ‘zij begonnen eerst’. Altijd de situatie vanuit de meest naïeve en zwart-witte blik bekijken. Lekker makkelijk leventje lijkt me dat eigenlijk als je je nooit hoeft te verplaatsen in een ander.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214910558
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tussen de ogen volgens media.

Kijken hoe de Amerikanen nu gaan reageren.
Hetzelfde als begin dit jaar. In januari en februari zijn er twee Amerikanen vermoord, door kolonisten, en dat had geen gevolgen en is nog steeds niemand voor opgepakt. Amerika wacht daar al een tijdje het onderzoek af en deze dame uit jouw voorbeeld is vast en zeker (abusievelijk) omgekomen.
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:51:29 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214910565
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:49 schreef Nexum het volgende:

[..]
Er is ook in radiomroepen van 1947-1948 geen enkel bewijs gevonden dat omringende Arabische landen hiertoe zouden hebben opgeroepen.

Weer zo’n typische leugen vanuit het pro-Israël kamp on vestigingskolonialisme en de Intifada goed te praten. Het pro-Israël kamp maakt zich hier vaker schuldig aan. Nooit verantwoordelijkheid nemen over de eigen daden in de geschiedenis, alles afschuiven op antisemitisme en ‘zij begonnen eerst’. Altijd de situatie vanuit de meest naïeve en zwart-witte blik bekijken. Lekker makkelijk leventje lijkt me dat eigenlijk als je je nooit hoeft te verplaatsen in een ander.
Frappant, dat zien we namelijk stelselmatig aan de andere kant net zo hard.

In dit topic nog, net.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214910616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Frappant, dat zien we namelijk stelselmatig aan de andere kant net zo hard.

In dit topic nog, net.
Zoals?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_214910637
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:49 schreef Nexum het volgende:

[..]

Bijzonder, want talloze Arabieren geven het nota bene zelf toe:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:58:46 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214910644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:56 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zoals?
Hamas schijnt een Israëlische financiering te zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214910648
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is ook wel een beetje zielig. Is iemand een bloeddorstige moordende terrorist en dan is niemand meer bang voor hem. Dan blijft weinig over om voor te leven, wellicht boekhouden of vrijetijdskunde
Dat is een beetje zwak. Als terrorist kun je in elk geval proberen om iets van een conversiecentrum te starten. Wel blijven strijden!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214911024
Erdogan veroordeelt "barbaarse interventie van Israël" na dood van Amerikaans-Turkse activiste

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft vrijdag op X uitgehaald naar de "barbaarse Israëlische interventie" op de Westelijke Jordaanoever waarbij een buitenlandse activiste, van Amerikaans-Turkse afkomst, om het leven kwam.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken verklaarde op zijn beurt de "tragische" dood te betreuren. "We moeten eerst en vooral weten wat er zich exact heeft afgespeeld (...) en we zullen daaruit de nodige conclusies en gevolgen trekken."

Beiden verwezen naar de vrouw als de 26-jarige Aysenur Ezgi Eygi. Zij kwam vrijdag om het leven tijdens een betoging tegen de Israëlische kolonisatie in Beita, in het noorden van de Westelijke Jordaanoever, nadat ze werd neergeschoten door Israëlische soldaten. (belga)

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240413_94226992
pi_214911082
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het klinkt raar maar Qatar wilde de geldstromen naar Hamas stoppen en deze liepen door.. Maar mijnheer Nethanyahu wilde dat ze niet gingen stoppen. Ja echt het is geen fabeltje van "heb het op feestboek gelesuh". Zoek het maar op als je het niet gelooft. Ik stond zelf ook versteld en geloofde de Arabische bronnen niet tot ook de joodse had gelezen waar exact hetzelfde in stond.
Met een simpele search op Google krijg je de Israëlische bronnen.
pi_214911316
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat we het gedrag van de Palestijnen op 7 oktober ook niet anders kunnen omschrijven dan beestachtig. Maar ik was bijna alweer vergeten dat dit binnen Islamtische en Arabische kringen als gerechtvaardigd "verzet" werd gezien dat bejubeld moest worden met muntthee en gebak.
Dat is absoluut niet zo. Dat is wat jij ervan maakt om je vooroordelen in stand te houden. Het is een soort excuus naar je eigen geweten. Je weet dondersgoed dat er weinig mensen zijn in de islamitische wereld die het vermoorden van niet deelnemers aan een oorlog rechtvaardigen. Ik ga je verder niet doceren over islamitisch oorlogsrecht want dat wordt dan iets te veel voor je denk ik. Je hebt gewoon een totaal verkeerd beeld en dat beeld dat is je houvast om dingen die krom zijn goed te praten.
pi_214911351
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder, want talloze Arabieren geven het nota bene zelf toe:

[ afbeelding ]
[ twitter ]
De joodse onderzoekers die ik geciteerd heb, zitten er vast naast en jij met je bronnen weet het beter.
pi_214912245
Constant wordt er gepraat over hoe kwaadaardig de Islam is ten opzichte van het Westen, terwijl het notabene het Westen is die deze regimes jaren lang support toediende zolang ze maar goede economische verhoudingen met elkaar hadden (zie de Shah in Iran die Amerika zelf geïnstalleerd heeft). Maar zodra deze landen de banden met het Westen verbreekten deugden ze opeens niet meer.

En dan moet ik het hele argument ‘het Westen is zo superieur en de Islam is zo barbaars’ nog serieus nemen. :')
pi_214912387
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:55 schreef Nexum het volgende:
Constant wordt er gepraat over hoe kwaadaardig de Islam is ten opzichte van het Westen, terwijl het notabene het Westen is die deze regimes jaren lang support toediende zolang ze maar goede economische verhoudingen met elkaar hadden (zie de Shah in Iran die Amerika zelf geïnstalleerd heeft). Maar zodra deze landen de banden met het Westen verbreekten deugden ze opeens niet meer.

En dan moet ik het hele argument ‘het Westen is zo superieur en de Islam is zo barbaars’ nog serieus nemen. :')
Ja maar khamas.
pi_214914237
Kunnen we jullie nou niet eens gewoon rustig joden laten haten? :(
Intolerant voor intolerantie
pi_214914481
quote:
8s.gif Op zaterdag 7 september 2024 09:09 schreef Cuendillar het volgende:
Kunnen we jullie nou niet eens gewoon rustig joden laten haten? :(
Dat doen we helemaal niet. Ik heb absoluut geen haat richting joden of het jodendom. Het is het excuus wat hier continu gebruikt wordt om Israëlische misdaden weg te moffelen.
Sterker nog ik ben de eerste die voor joden zal opkomen. Ik vind het een gevaarlijke mix van spelletjes die nu gespeeld worden. Je stelt namelijk Israël gelijk aan joden en daar kan je profijt van hebben aan één kant maar op de lange termijn gaat het zich tegen je keren een schaadt het het belang van joden in het algemeen.
pi_214914554
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:55 schreef Nexum het volgende:

Hmm, nee hoor. Er wordt kritiek geleverd op de Islam, omdat diens volgelingen keer op keer uitblinken in geweld, barbarisme, territoriale gierigheid en de overtuiging dat hun ideologie moet heersen boven andere en stukken vredigere religies zoals het Jodendom of het Christendom.

Als je wilt dat mensen anders naar de Islam gaan kijken, zullen moslims eerst hun gedrag moeten gaan aanpassen. En dat wil bijvoorbeeld zeggen dat men accepteert dat Israël bestaat en tevens accepteert dit dit geen Islamitisch grondgebied is.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 09:30 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat doen we helemaal niet. Ik heb absoluut geen haat richting joden of het jodendom. Het is het excuus wat hier continu gebruikt wordt om Israëlische misdaden weg te moffelen.
Sterker nog ik ben de eerste die voor joden zal opkomen. Ik vind het een gevaarlijke mix van spelletjes die nu gespeeld worden. Je stelt namelijk Israël gelijk aan joden en daar kan je profijt van hebben aan één kant maar op de lange termijn gaat het zich tegen je keren een schaadt het het belang van joden in het algemeen.
Zeker wel, jullie haten Joden of kunnen deze alleen accepteren in kleine groepjes in een ondergeschikte rol als dhimmi, die soms van een pogrom mogen worden voorzien. Zo hebben de Joodse gemeenschappen eeuwenlang moeten leven in de Islamitische en Arabische wereld.

Waar men zichzelf vervolgens ook nog voorhoudt hoe goed de Joden het hadden om Islamtische bewind, daarbij wordt dan onder meer geregeld verwezen naar Al-Andalus.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet zo. Dat is wat jij ervan maakt om je vooroordelen in stand te houden. Het is een soort excuus naar je eigen geweten. Je weet dondersgoed dat er weinig mensen zijn in de islamitische wereld die het vermoorden van niet deelnemers aan een oorlog rechtvaardigen. Ik ga je verder niet doceren over islamitisch oorlogsrecht want dat wordt dan iets te veel voor je denk ik. Je hebt gewoon een totaal verkeerd beeld en dat beeld dat is je houvast om dingen die krom zijn goed te praten.
Bijzonder dat dit van user komt die nota bene zelf Hamas een verzetsbeweging heeft genoemd. En alle video's van juichende of goedkeurende Islamisten na de aanslagen van 7 oktober zijn ook niet waar zeker? Zoals bijvoorbeeld deze vrouw in Duitsland, gewoon een willekeurige moslima die op de straat iets wordt gevraagd en kijk haar glunderen na al het geweld:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')