abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2024 @ 15:56:25 #26
131800 Tarado
cap de fusca
pi_214908362
twitter
pi_214908369
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ik zo snel goed kijkt en verbeter me als ik er vierkant naast zit.

Hij vraagt het aan de Palestijnen in de west bank en niet in Isral. Hij vraagt in steden waar de inwoners veel hinder ondervinden van de plaatselijke kolonisten met grote gevolgen voor hun vrijheid (dat verantwoord hun bespottelijk intolerante antwoorden niet, het kleurt wel hun dagelijkse opinie, zie bijvoorbeeld de tweede man). Als hij Isralirs ongemakkelijke vragen stelt zoals dan doet hij dit wel in Isral (ik kon twee plaatsen niet op een landkaart vinden) en vraagt hij het niet aan de kolonisten. Nogal een essentieel verschil. Bij veel van de kolonisten zou hij totaal andere antwoorden krijgen en die willen de Palestijnen gewoon verdrijven ook al wonen ze er 'duizenden' jaren
Ze kennen hun eigen geloof niet eens. Volgens de ekte joden is het verboden om een land te hebben tot de Messiah komt.
pi_214908380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:56 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Bewijst dat ze niets tegen joden hebben maar tegen de zionistische staat. Thx ..
  vrijdag 6 september 2024 @ 15:59:04 #29
131800 Tarado
cap de fusca
pi_214908391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bewijst dat ze niets tegen joden hebben maar tegen de zionistische staat. Thx ..
:D :+
pi_214908473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Een vrij -knip-
Heet jij Nexum?
Intolerant voor intolerantie
pi_214908606
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:07 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Heet jij Nexum?
Ik neem je gewoontes over. Jij duikt ook altijd opeens in een lopende discussie .
pi_214908783
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 06-09-2024 16:40:09 (quote ipv edit. Is ook super ingewikkeld.) ]
pi_214908785
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik neem -knip-
Nee dus? Okay, dan wacht ik diens antwoord nog even af. :)
pi_214908797
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee dus? Okay, dan wacht ik diens antwoord nog even af. :)
ja amehoela :D
pi_214908813
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:47 schreef Nexum het volgende:

[..]
Tja, dat hebben de Joden toch over zich zelf afgeroepen? Moeten ze maar niet terrorisme gebruiken jegens de Palestijnen. Oh wacht, dat argument is hier ook meerdere malen gebruikt maar dan vice versa. _O-
:?

Ik ben bang dat ik je niet helemaal kan volgen... :')
pi_214909038
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij is hier om het zionisme goed te praten. Wandaden goed te praten . En gebruik daarbij het liefst wandaden van anderen. Dan ben je eigenlijk al ziek in je schedel als je dat nodig hebt.
Zionisme hoeft niet eens goed te worden gepraat, want een streven voor (het behoud van) een Joodse staat is immers iets dat elk weldenkend mens zou moeten steunen. En als je het daar niet mee eens bent, probeer het maar eens te beargumenteren waarom er wel tientallen Islamtische landen mogen zijn, maar niet n Joodse staat?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:47 schreef Nexum het volgende:

[..]
Tja, dat hebben de Joden toch over zich zelf afgeroepen? Moeten ze maar niet terrorisme gebruiken jegens de Palestijnen. Oh wacht, dat argument is hier ook meerdere malen gebruikt maar dan vice versa. _O-
De Arabieren zijn dit conflict zelf begonnen, dus dit argument slaat als een tang op een varken. Het geweld is begonnen met de Arabieren. Pas als een reactie op dit geweld begonnen zich er bewapende Joodse groeperingen te vormen, als Haganah.

Ik heb het hier al meermaals eerder gepost:
quote:
The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214909051
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zionisme hoeft niet eens goed te worden gepraat, want een streven voor (het behoud van) een Joodse staat is immers iets dat elk weldenkend mens zou moeten steunen. En als je het daar niet mee eens bent, probeer het maar eens te beargumenteren waarom er wel tientallen Islamtische landen mogen zijn, maar niet n Joodse staat?
[..]
De Arabieren zijn dit conflict zelf begonnen, dus dit argument slaat als een tang op een varken. Het geweld is begonnen met de Arabieren. Pas als een reactie op dit geweld begonnen zich er bewapende Joodse groeperingen te vormen, als Haganah.

Ik heb het hier al meermaals eerder gepost:
[..]

Als je ze zo graag een staat gunt begin dan met je eigen huis aan ze af te staan. En ga ze niet steunen in het verjagen van anderen om er te kunnen wonen.
pi_214909137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je ze zo graag een staat gunt begin dan met je eigen huis aan ze af te staan. En ga ze niet steunen in het verjagen van anderen om er te kunnen wonen.
Hmm. Er is in principe niemand verjaagd, wel zijn er de nodige Islamtische Arabieren gevlucht toen de omringende Islamtische en Arabische landen hadden aangekondigd in 1948, even het net opgerichte Isral te zullen vernietigen. Dit argument gaat dus al meteen niet op.

Daarnaast hebben de Islamtische Arabieren geprobeerd de Joden in de regio de verjagen, en waarom eigenlijk? Net zoals er in Islamtische landen is gebeurd met de aanwezige Joden daar (of Jezidi's, Christenen, Armenen of andere minderheden).

Kortom, hoe komt dat je al projecterend, een verwijt maakt richting Joden, wat binnen verscheidene Islamtische landen (of bij de oprichting van deze landen) de norm is geweest?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214909429
twitter

Geen slecht idee. Vooral het feit dat burgers zelf Hamas aanpakken is positief.
pi_214909478
Wat is er veranderd?
pi_214909507
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is er veranderd?
Hamas is zo verzwakt dat de burgers ze op de bek slaan als ze ergens een raket willen gaan afschieten.
pi_214909590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:51 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Geen slecht idee. Vooral het feit dat burgers zelf Hamas aanpakken is positief.
Typisch zionisten logica.
pi_214909597
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Er is in principe niemand verjaagd, wel zijn er de nodige Islamtische Arabieren gevlucht toen de omringende Islamtische en Arabische landen hadden aangekondigd in 1948, even het net opgerichte Isral te zullen vernietigen. Dit argument gaat dus al meteen niet op.

Daarnaast hebben de Islamtische Arabieren geprobeerd de Joden in de regio de verjagen, en waarom eigenlijk? Net zoals er in Islamtische landen is gebeurd met de aanwezige Joden daar (of Jezidi's, Christenen, Armenen of andere minderheden).

Kortom, hoe komt dat je al projecterend, een verwijt maakt richting Joden, wat binnen verscheidene Islamtische landen (of bij de oprichting van deze landen) de norm is geweest?
Komt dit van truth social of zo?
pi_214909670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas is zo verzwakt dat de burgers ze op de bek slaan als ze ergens een raket willen gaan afschieten.
Dat is ook wel een beetje zielig. Is iemand een bloeddorstige moordende terrorist en dan is niemand meer bang voor hem. Dan blijft weinig over om voor te leven, wellicht boekhouden of vrijetijdskunde
pi_214910008
American woman (26) shot dead at anti-settler protest in West Bank

An American woman has died after witnesses said she was shot by Israeli soldiers while taking part in a protest against settlement expansion in the occupied West Bank.

The White House said in a statement it was “deeply disturbed” by the killing and seeking an Israeli investigation.

https://www.theguardian.c(...)nk-us-citizen-killed
pi_214910054
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Typisch zionisten logica.
Voorkomen van terroristische aanslagen. Ja, erg zionistisch. :+
pi_214910068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 18:56 schreef Triggershott het volgende:

An American woman has died after witnesses said she was shot by Israeli soldiers while taking part in a protest against settlement expansion in the occupied West Bank.

The White House said in a statement it was “deeply disturbed” by the killing and seeking an Israeli investigation.

En de Al-Aqsa moskee staat nog steeds op Joods land.
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:11:17 #48
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214910127
quote:

Meteen stenen gaan gooien, wat een volk :')
Please consider the environment before printing this post
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:14:05 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214910149
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:11 schreef damsco het volgende:

[..]
Meteen stenen gaan gooien, wat een volk :')
Maar wel een van de hoofdproblemen in dit hele conflict. Isral dient per direct te stoppen met koloniseren. Ik ben helemaal voor een Isralische staat, heb een schurfthekel aan naeve pro-Pallie demonstrantjes in Nederland, gruw van Hamas en ander radicaal islamitisch spul, maar koloniseren kun je natuurlijk op geen enkele wijze vergoeilijken. Dat zal de brandhaard enkel in stand houden.

Plus: al lang en breed tijd dat Netanyahu en zijn doodenge fanatici opbokken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214910251
quote:

Tussen de ogen volgens media.

Kijken hoe de Amerikanen nu gaan reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')