abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214868454
Het is nu aan Hugo de Jonge zelf om de Kamer van zijn integriteit te overtuigen

Mondkapjesdeal Minister Hugo de Jonge (CDA) komt donderdag zelf vragen beantwoorden in de Tweede Kamer over zijn vorige portefeuille. Een staatsrechtelijk novum.

Twee jaar lang overleefde Hugo de Jonge als coronaminister moeizame Kamerdebatten over achterblijvende testcapaciteit of te traag opgestarte vaccinatiecampagnes. Maar juist nu hij als minister voor Volkshuisvesting politiek niet meer verantwoordelijk is voor de coronabestrijding komt hij op dat dossier steeds verder in de politieke problemen.
pi_214868464
#Hugodecelin
  Spellchecker maandag 2 september 2024 @ 13:33:15 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214868480
Nvm

[ Bericht 89% gewijzigd door maily op 02-09-2024 13:38:34 ]
pi_214868500
TT aangepast
  Spellchecker maandag 2 september 2024 @ 13:38:44 #6
197773 crew  maily
pi_214868534
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:38 schreef maily het volgende:

[..]
Laat maar.
Ik bedoelde voordat dat ik nieuwsgierig was naar wat de TT eerst was.
  Spellchecker maandag 2 september 2024 @ 13:40:18 #8
197773 crew  maily
pi_214868538
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 13:39 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik bedoelde voordat dat ik nieuwsgierig was naar wat de TT eerst was.
Voor de OP

Ik dacht paniektopic.
Maar het is een hele serie.
pi_214868550
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:30 schreef Origami94 het volgende:
Stel ik investeer heel wat geld in Philips, vervolgens verlies ik een deel van mijn inleg door het gedoe met de slaapapneu apparateren. Ja maar ik dacht dat ze alleen tv's maakte.

Dan is dat mijn eigen fout :)
Rare vergelijking. Het is een beetje alsof je buurmeisje komt vragen of haar te sponsoren voor een loop voor een goed doel en vervolgens koopt ze van het geld een fatbike.
pi_214868636
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:42 schreef alpeko het volgende:

[..]
Rare vergelijking. Het is een beetje alsof je buurmeisje komt vragen of haar te sponsoren voor een loop voor een goed doel en vervolgens koopt ze van het geld een fatbike.
Van het vrijgekomen verkeer van VWS blijkt dat VWS zoiets had van hier is 100 miljoen, jij levert en de rest hoeven we niet overeen te komen.

quote:
Wist het ministerie dat het met een commerciële partij in zee ging?
Ja, dat was bekend. Volgens de onderzoekers van Deloitte wisten zowel het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH) als het ministerie dat de overeenkomst werd gesloten met Relief Goods Alliance (RGA), de commerciële bv van Van Lienden en zijn compagnons.

"Tevens waren de betrokkenen van het LCH en VWS ermee bekend dat de overeenkomsten zouden kunnen leiden tot winst aan de kant van leveranciers, waaronder RGA", staat in het rapport. Dat Van Lienden en zijn partners misschien winst zouden maken, was voor de betrokkenen "niet relevant". De prioriteit was: zo veel mogelijk mondkapjes inkopen "binnen de vastgestelde criteria van kwaliteit, leveringszekerheid en prijs".

Volgens minister Helder wist het ministerie inderdaad dat er winst kon worden gemaakt. Maar, zegt ze vandaag: dat is iets heel anders dan "heel veel winst" maken.

Wie er verantwoordelijk was voor de prijsafspraken met Van Liendens bedrijf - het ministerie of het LCH - was op het moment dat de overeenkomst werd gesloten onvoldoende duidelijk, aldus Helder. Ze benadrukt dat de omstandigheden "uitzonderlijk" waren en de problemen "acuut".
Bron: NOS

https://nos.nl/artikel/24(...)er-de-mondkapjesdeal
pi_214868656
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:51 schreef Origami94 het volgende:
jij levert en de rest hoeven we niet overeen te komen.
Wat hoeft niet overeen te komen?
pi_214868661
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:30 schreef Origami94 het volgende:
Stel ik investeer heel wat geld in Philips, vervolgens verlies ik een deel van mijn inleg door het gedoe met de slaapapneu apparateren. Ja maar ik dacht dat ze alleen tv's maakte.

Dan is dat mijn eigen fout :)
Vooral omdat ze sowieso al jarenlang geen tv's meer maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
pi_214868663
Ik ben dus bang dat dit vaker gebeurt en dat de overheid helemaal niet hiervan gaat leren want het is de schuld van Sywert volgens de overheid en sommige opinie's
pi_214868667
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat hoeft niet overeen te komen?
Bijvoorbeeld een artikel in het contract dat er geen winst gemaakt mag worden door de leverancier.
pi_214868678
quote:
12s.gif Op maandag 2 september 2024 13:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Vooral omdat ze sowieso al jarenlang geen tv's meer maken.
heb gewoon een tv uit 2024 hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214868717
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:42 schreef alpeko het volgende:

[..]
Juist, Sywert heeft een hesje van een goed doel aangetrokken, en via de media de druk opgevoerd.

Natuurlijk heeft de overheid teveel betaald, en ik denk dat Hugo de Jonge niet bepaald de meest kundige minister was, maar dat neemt niet weg dat Sywert de boel bedonderd heeft.
pi_214868728
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld een artikel in het contract dat er geen winst gemaakt mag worden door de leverancier.
Ze zullen wel gedacht hebben, met Sywert zitten we goed, als hij buitensporig veel winst gaat maken, sloopt hij zijn eigen reputatie.
pi_214868763
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze zullen wel gedacht hebben, met Sywert zitten we goed, als hij buitensporig veel winst gaat maken, sloopt hij zijn eigen reputatie.
Gelukkig heeft de overheid zo'n grote reputatie. En is het CDA van Hugo en Sywert nog steeds een grote partij.
pi_214868782
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Juist, Sywert heeft een hesje van een goed doel aangetrokken, en via de media de druk opgevoerd.

Natuurlijk heeft de overheid teveel betaald, en ik denk dat Hugo de Jonge niet bepaald de meest kundige minister was, maar dat neemt niet weg dat Sywert de boel bedonderd heeft.
Lees het Nos artikel hierboven nog een keer. Bij VWS was bekend dat er winst kon worden gemaakt. Er is winst gemaakt. Wie heeft Sywert op de publieke opinie na bedonderd?
pi_214868916
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Lees het Nos artikel hierboven nog een keer. Bij VWS was bekend dat er winst kon worden gemaakt. Er is winst gemaakt. Wie heeft Sywert op de publieke opinie na bedonderd?
Coolblue en Randstad maar daar nam je geen genoegen mee. Dat VWS dit ook niet goed heeft aangepakt is duidelijk.

Maar het is heel simpel. Sywert had zich alle onheil kunnen besparen als hij het geld gewoon had teruggeven of op z'n minst een regeling had getroffen en het boetekleed had aangetrokken. Dat hij de publieke opinie tegenheeft is mede omdat hij geld heeft verdiend aan iets dat feitelijk gewoon dropshipping is terwijl hij verkondigde het om niet te doen. Hij heeft daarbij hulp gekregen van commerciële bedrijven die het ook om niet deden.

Als hij vanaf het begin eerlijk was geweest over zijn intenties dan was hij er uiteraard gewoon mee weg gekomen. Chic vind ik het dan nog steeds niet maar soit. Hij had gewoon miljonair kunnen zijn door open en eerlijk te zijn.
pi_214868994
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het artikel is helemaal niet relevant.

Sywert heeft zijn reputatie gebruikt om door middel van leugens, in tijden van een crisis, zijn zakken te vullen.

Natuurlijk had de overheid slimmer moeten zijn, maar dat neemt niet weg dat Sywert de boel bedonderd heeft.
  maandag 2 september 2024 @ 14:38:40 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214869010
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het artikel is helemaal niet relevant.

Sywert heeft zijn reputatie gebruikt om door middel van leugens, in tijden van een crisis, zijn zakken te vullen.

Natuurlijk had de overheid slimmer moeten zijn, maar dat neemt niet weg dat Sywert de boel bedonderd heeft.
Klinkt mij anders uiterst VOC mentaliteiterig in de oren, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Vis een optie? maandag 2 september 2024 @ 15:06:53 #23
70532 loveli
N
pi_214869192
Goed moment om te kijken wie blij zijn dat Sywert z'n huis verliest. Zo leer je mensen kennen
crap in = crap out
pi_214869262
Vind het opmerkelijk dat er altijd mensen zijn die dan zeggen: "ja maar Hugo de Jonge heeft 5 miljard achterovergedrukt en die wordt niet aangepakt"!!!!..

terwijl, dat zijn de feiten niet. Uit alle feiten blijkt dat Siewert bewust (gillend rijk worden!!) de boel geflest heeft.
(en of dat binnen het juridische was, moet nu blijken).

terwijl Hugo de Jonge natuurlijk overal bij betrokken was, maar het was gigapaniek en crisis. Daarom zijn er ook verschillende noodwetten inwerking getreden die de traceerbaarheid van het geld inderdaad lastiger heeft gemaakt.
En daar zal wellicht best wat in een verkeerde zak terecht zijn gekomen. Maar ik heb tot nu toe geen enkel bewijs gezien dat De Jonge hieraan heeft meegewerkt.

(sterker, ik heb nog geen enkel bewijs gezien dat er van die 5 miljard iets achterover is gedrukt).

En ja er zijn meer ondernemers rijk geworden van deze hele toestand, maar die stonden niet met een uitgestreken smoel op TV "om niet" te verkondigen.

De beschuldingen aan Hugo's adres komen (denk ik) voort uit de hele periode waarin genoeg mis gegaan is.
(testen, vaccineren, corona paspoort etc etc)

Maar dat heeft niks te doen met de mondkapjesdeal van Sywert.
pi_214869305
Het blijft allemaal nog steeds een vreemd verhaal. Sywert wilde het zogenaamd non-profit doen maar toen de overheid voorwaarden begon te stellen was Sywert ineens verontwaardigd en rancuneus. Mijn inziens een vreemde draai tenzij je eigenlijk al van plan was om er stiekem financieel van te profiteren. Anders snap ik de verontwaardiging en rancune niet. Je wil toch gewoon z.s.m. die mondkapjes hier hebben linksom of rechtsom? "Ik ga dit echt serieus voor geen goud vrijwillig doen" is ook niet een uitspraak van iemand die van plan is om iets non-profit te doen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_214869404
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Coolblue en Randstad maar daar nam je geen genoegen mee. Dat VWS dit ook niet goed heeft aangepakt is duidelijk.

Maar het is heel simpel. Sywert had zich alle onheil kunnen besparen als hij het geld gewoon had teruggeven of op z'n minst een regeling had getroffen en het boetekleed had aangetrokken. Dat hij de publieke opinie tegenheeft is mede omdat hij geld heeft verdiend aan iets dat feitelijk gewoon dropshipping is terwijl hij verkondigde het om niet te doen. Hij heeft daarbij hulp gekregen van commerciële bedrijven die het ook om niet deden.

Als hij vanaf het begin eerlijk was geweest over zijn intenties dan was hij er uiteraard gewoon mee weg gekomen. Chic vind ik het dan nog steeds niet maar soit. Hij had gewoon miljonair kunnen zijn door open en eerlijk te zijn.
Hij deed inderdaad aan dropshipping en dat is gewoon legaal zover ik weet. Dat hij de publieke opinie tegen zich heeft zou niet moeten deren in een rechtstaat.

Volgens Sywert wou VWS zelf dat het geheim zou blijven en feit is dat VWS wist dat hij winst zou kunnen maken. Wat Coolblue etc daarvan vinden moeten ze zelf vinden of naar de rechtbank gaan als private bedrijf. De Jonge is als bewindspersoon verantwoordelijk en heeft er mede aan gewerkt. Ik reageer overigens ook op het bericht in de OP oftewel de FIOD en de Tweede Kamer toen
pi_214869444
Omdat ie zo mooi is:

twitter

🥲👍🫢
pi_214869699
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:30 schreef Origami94 het volgende:
Hij deed inderdaad aan dropshipping en dat is gewoon legaal zover ik weet. Dat hij de publieke opinie tegen zich heeft zou niet moeten deren in een rechtstaat.
Maar het deert Sywert blijkbaar wel. Iedereen is tegen hem. Gek heh?
Ik snap dat dropshipping niet illegaal is maar het hoe en wat binnen VWS spreekt elkaar hier en daar tegen. Niet duidelijk welke afspraken er nu gemaakt waren. VWS heeft er juist alles aan gedaan om Sywert buiten schot te houden en gaat ook zeker niet vrijuit als het gaat om het is gelopen.

Dat staat echter los van de aanklacht tegen Sywert. Het begon bij Randstand. OM is onderzoek gaan doen door de aangifte van Randstad. Verder ligt er een aanklacht van verduistering en witwassen en dat zijn m.i. toch echt strafbare zaken. Je doet nu net of het een showproces is zonder enige aanklacht als basis. Coolblue en de Stichting zelf volgde daarna ook nog met aanklachten tegen Sywert en kompanen.
pi_214869734
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:11 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar het deert Sywert blijkbaar wel. Iedereen is tegen hem. Gek heh?
Ik snap dat dropshipping niet illegaal is maar het hoe en wat binnen VWS spreekt elkaar hier en daar tegen. Niet duidelijk welke afspraken er nu gemaakt waren.

OM is volgens mij onderzoek gaan doen door de aangifte van Randstad. Verder ligt er een aanklacht van verduistering en witwassen en dat zijn m.i. toch echt strafbare zaken. Je doet nu net of het een showproces is zonder enige aanklacht als basis.
Het OM mag zoveel onderzoeken doen, het is aan de rechter om te toetsen.

Witwassen? Waarvoor? Tenzij Sywert iemand met een pistool heeft bedreigd de 100 miljoen over te maken lijkt het mij een onzinnig onderzoek en alleen bedoeld om Sywert zwart te maken.
pi_214869752
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het OM mag zoveel onderzoeken doen, het is aan de rechter om te toetsen.

Witwassen? Waarvoor? Tenzij Sywert iemand met een pistool heeft bedreigd de 100 miljoen over te maken lijkt het mij een onzinnig onderzoek en alleen bedoeld om Sywert zwart te maken.
Mss moet je je eens wat verdiepen in de zaak dan?

quote:
Het OM heeft op 24 mei besloten de eerdere verdenking uit te breiden, meldt NRC op basis van bronnen en een woordvoerder van het Functioneel Parket bevestigt de uitbreiding tegenover de krant. Volgens het strafdossier komt de uitbreiding doordat de drie ondernemers zichzelf vanuit Relief Goods Alliance miljoenen euro's aan dividend hebben uitgekeerd. Zo kregen ze geld in handen dat mogelijk voortkwam uit een misdrijf, wat volgens justitie neerkomt op witwassen, bevestigen bronnen aan NRC.
https://nos.nl/artikel/24(...)rdacht-van-witwassen
Ja het is aan de rechter om dat te toetsen maar om nu te doen alsof Sywert het allemaal is overkomen is nogal.... naïef.
pi_214869761
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:11 schreef alpeko het volgende:
Je doet nu net of het een showproces is zonder enige aanklacht als basis. Coolblue en de Stichting zelf volgde daarna ook nog met aanklachten tegen Sywert en kompanen.
Het is ook een showproces. Allemaal graaiers die nu wijzen naar Sywert.

Vergeet niet dat VWS 5 miljard indertijd niet heeft kunnen verantwoorden bij de rekenkamer. 5 miljard euro waarvan niemand op een paar na weet wat er gebeurt mee is. En de verantwoordelijke ambtenaren, politici etc treffen geen enkele blaam.

Het is alsof je een of andere low level ambtenaar bij BD de schuld geeft van de toeslagenaffaire. Terwijl zijn functie alleen uitvoeren was.
pi_214869786
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:19 schreef Origami94 het volgende:
En de verantwoordelijke ambtenaren, politici etc treffen geen enkele blaam.
Daar komt nog een PE over. Helaas wel veel te laat.

Staat echter volkomen los van het feit wat Sywert ten lasten wordt gelegd.
pi_214869804
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Mss moet je je eens wat verdiepen in de zaak dan?
[..]
Ja het is aan de rechter om dat te toetsen maar om nu te doen alsof Sywert het allemaal is overkomen is nogal.... naïef.
Als het OM en de FIOD willen worden uitgelachen door een fatsoenlijke rechter dan moeten ze dat vooral doen. Eerst 100 miljoen overmaken, zeggen dat alles duidelijk was en dan zeggen ja het geld is illegaal verkregen.
pi_214869811
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daar komt nog een PE over. Helaas wel veel te laat.

Staat echter volkomen los van het feit wat Sywert ten lasten wordt gelegd.
Zonder Arib gaat daar nooit echt werk van gemaakt worden. Hier en daar wat foutjes en over op de orde van de dag.
pi_214869830
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als het OM en de FIOD willen worden uitgelachen door een fatsoenlijke rechter dan moeten ze dat vooral doen. Eerst 100 miljoen overmaken, zeggen dat alles duidelijk was en dan zeggen ja het geld is illegaal verkregen.
We gaan het zien.
  maandag 2 september 2024 @ 16:41:34 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 2 september 2024 @ 17:31:39 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214870475
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2024 16:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jij snapt het
Waarom, hij heeft gewoon de boel opgelicht. Wat anderen allemaal verkeerd doen is daarin niet relevant.
pi_214870513
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom, hij heeft gewoon de boel opgelicht. Wat anderen allemaal verkeerd doen is daarin niet relevant.
Hij is zijn afspraken met VWS nagekomen en heeft geleverd. En VWS wist dat er winst gemaakt kon worden. Dus lijkt mij niet.
  maandag 2 september 2024 @ 17:38:04 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214870545
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hij is zijn afspraken met VWS nagekomen en heeft geleverd. En VWS wist dat er winst gemaakt kon worden. Dus lijkt mij niet.
Hij heeft op TV lopen verkondigen het zonder winstoogmerk te doen. En daarmee dus VWS onder druk gezet. Want hoe kun je die weldoener Sywert nou weigeren? En overigens ook de partnerbedrijven belazerd.
pi_214870898
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij heeft op TV lopen verkondigen het zonder winstoogmerk te doen. En daarmee dus VWS onder druk gezet. Want hoe kun je die weldoener Sywert nou weigeren? En overigens ook de partnerbedrijven belazerd.
Ik kan op tv ook verkondigen dat ik een grote lul heb en ontzettend goed in bed. Betekent niet dat ik aangeklaagd kan worden :P
  maandag 2 september 2024 @ 18:37:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214871358
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik kan op tv ook verkondigen dat ik een grote lul heb en ontzettend goed in bed. Betekent niet dat ik aangeklaagd kan worden :P
Wel als je dat gebruikt om andere organisaties onder druk te zetten om iets te gaan doen.
pi_214871420
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wel als je dat gebruikt om andere organisaties onder druk te zetten om iets te gaan doen.
Daar lacht elke serieuze rechter hard om.

Bedoel je dat Hugo de Jonge onder druk is gezet en daardoor akkoord ging? Ik doel dan op het feit dat hij schreef "Je kan Sywert beter pissing inside dan pissing outside hebben"
  maandag 2 september 2024 @ 18:44:57 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214871489
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:40 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Daar lacht elke serieuze rechter hard om.

Bedoel je dat Hugo de Jonge onder druk is gezet en daardoor akkoord ging? Ik doel dan op het feit dat hij schreef "Je kan Sywert beter pissing inside dan pissing outside hebben"
Inderdaad, Sywert had als TV-persoonlijkheid een bepaalde macht om de publieke opinie tegen VWS op te zetten, in een tijd dat dat niet echt te veroorloven was. Waarom zou VWS immers moeilijk gaan doen tegen zo'n "weldoener", die helemaal zonder eigen belang mondkapjes ging regelen? Dus dat heeft hem ten onrechte voordeel gegeven ten opzichte van andere aanbieders.
pi_214871512
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De deal met VWS lijkt me ook eens vrij kansloze zaak voor het OM. Randstad c.s. hebben wel een goede casus.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
pi_214871555
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, Sywert had als TV-persoonlijkheid een bepaalde macht om de publieke opinie tegen VWS op te zetten, in een tijd dat dat niet echt te veroorloven was. Waarom zou VWS immers moeilijk gaan doen tegen zo'n "weldoener", die helemaal zonder eigen belang mondkapjes ging regelen? Dus dat heeft hem ten onrechte voordeel gegeven ten opzichte van andere aanbieders.
Bewindspersonen zijn verantwoordelijk voor hun beleid en niet gebonden aan populisme dmv praatprogramma's. Stel je voor dat het precedent in werking gaat treden dat elke bewindspersoon zich achter de column van Angela de Jong gaat verschuilen als het mis gaat. "ja maar anders zou de media er gehakt van maken"
  maandag 2 september 2024 @ 19:04:44 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214871751
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Bewindspersonen zijn verantwoordelijk voor hun beleid en niet gebonden aan populisme dmv praatprogramma's. Stel je voor dat het precedent in werking gaat treden dat elke bewindspersoon zich achter de column van Angela de Jong gaat verschuilen als het mis gaat. "ja maar anders zou de media er gehakt van maken"
Ik denk dat dat wel degelijk meeweegt. Als je je voordoet als weldoener, terwijl je dat niet bent. En zeker in een stress situatie zoals toen waar hij misbruik van maakte.

Los daarvan heeft hij ook de belastingbetaler opgelicht. Als hij het echt voor nop had gedaan, had het minder gekost.
pi_214871854
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel degelijk meeweegt. Als je je voordoet als weldoener, terwijl je dat niet bent. En zeker in een stress situatie zoals toen waar hij misbruik van maakte.

Los daarvan heeft hij ook de belastingbetaler opgelicht. Als hij het echt voor nop had gedaan, had het minder gekost.
Ik vind het merkwaardig hoe Sywert de schuld krijgt van 100 miljoen van de 5 miljard dat verdwenen is.

Als zelfs de rekenkamer je een motie van afkeuring geeft dan doe je gewoon je werk niet goed. Stress situatie of niet.
pi_214872006
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik vind het merkwaardig hoe Sywert de schuld krijgt van 100 miljoen van de 5 miljard dat verdwenen is.

Als zelfs de rekenkamer je een motie van afkeuring geeft dan doe je gewoon je werk niet goed. Stress situatie of niet.
Twee verschillende onderwerpen

Sywert krijgt de wind van voren omdat hij ons allemaal bedonderd heeft. Hij heeft in al die talkshows bewust leugens verspreid, puur om tientallen miljoenen euro's op zijn rekening te krijgen. Dat liegen dat is het probleem. En dat liegen stopte niet toen de aap uit de mouw kwam, hij deed nog een keer of dertig over. Elke week weer. Het beste voorbeeld hoe damage control niet moet.

Er zijn meer nedwrlanders die net zoals Sywert tientallen miljoenen hebben verdiend. Alleen wij zijn niet direct voor de gek gehouden. Met zijn 'om niet' en ondertussen moesten op dat moment de zorginstellingen dure mondkapjes inkopen op de commerciële BV en niet bij het 'om niet winkeltje'
pi_214872073
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Twee verschillende onderwerpen

Sywert krijgt de wind van voren omdat hij ons allemaal bedonderd heeft. Hij heeft in al die talkshows bewust leugens verspreid, puur om tientallen miljoenen euro's op zijn rekening te krijgen. Dat liegen dat is het probleem. En dat liegen stopte niet toen de aap uit de mouw kwam, hij deed nog een keer of dertig over. Elke week weer. Het beste voorbeeld hoe damage control niet moet.

Er zijn meer nedwrlanders die net zoals Sywert tientallen miljoenen hebben verdiend. Alleen wij zijn niet direct voor de gek gehouden. Met zijn 'om niet' en ondertussen moesten op dat moment de zorginstellingen dure mondkapjes inkopen op de commerciële BV en niet bij het 'om niet winkeltje'
Ahhh "stelen" van belastingcenten is goed zolang je maar geen bn'er bent
  maandag 2 september 2024 @ 19:46:45 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214872392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Sywert krijgt de schuld van van hetgene wat hij in zijn zakken gepropt heeft. Wat anderen doen is niet relevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')