abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216340153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.
https://imgbb.com/
  vrijdag 24 januari 2025 @ 11:27:11 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_216411824
Ninety, Haaksbergen 1 oktober 2024

Wat at je?
Onder andere de carpaccio, krkoant buikspek, kipsaté, ossenhaas

Impressie?
All-you-can-eat, maar dan op een fatsoenlijke manier. Je kunt tot sluitingstijd blijven en gerechten bestellen aan tafel bij een persoone en het wordt gewoon gebracht. Gerechten zijn nog op verzoek aan te passen (zo kan een salade met vlees gewoon vegetarisch worden en dergelijke). Kwaliteit is supergoed, de sfeer is ook prima. Aanrader.

Kosten?
39,95 per persoon voor het eten, drankje apart. We waren met 10 man die behoorlijk wat alcohol genuttigd hebben, dus de drank tikte wel aan ;)

Cijfer?
8.5

Eastern Plaza, Bentelo 5 januari

Wat at je?
Diverse gerechten van de grillplaat, waaronder angusbeef, maar ook kant-en-klare gerechten van het buffet.

Impressie?
Zeer regelmatig gegeven bij deze all-you-can-eat-formule, maar dit was de laatste keer. De kwaliteit is schrikbarend omlaag gegaan. De eigenaar is hetzelfde als van Ninety, maar wat een verschil!

Kosten?
37,95 per persoon inclusief alles.

Cijfer?
4.5

La Cubanita, Enschede 8 januari

Wat at je?
Diverse gerechten, waaronder mijn favoriet nummer 19: kip met bacon.

Impressie?
Ook hier is de kwaliteit niet meer wat het geweest was. Dit was een restaurant waar ik rustig met mijn kinderen naar toe zou gaan, wetende dat er lekker gegeten kan worden, maar het was nog zouter dan normaal en er was duidelijk sprake van een tekort aan personeel. Ik was samen met een vriendin die ik heel lang niet gesproken had, dus er zat veel tijd tussen de verschillende gerechten al bij het bestellen, maar ondanks de hoeveelheid bezoekers hebben we soms 20 minuten moeten wachten op de gerechten. O en harde stukken in de meloen zijn niet fijn.

Kosten?
38 euro per persoon inclusief fooi.

Cijfer?
4

Lazuli, Enschede 23 januari

Wat at je?
Het vijf gangen menu, met kaasplankje. Ik eet geen vis, dus mijn menu was deels vegetarisch.

Als amuses: een roggekrokantje met pompoen en hangop (heerlijk, zo lust ik wel pompoen!), een tartelette met Twickelkaas, miso en geraspte walnoot en een donut met crème cru en pancetta.

Een heerlijk warm briochebroodje met kefir en bieslookolie om je vingers bij af te likken tussendoor.

Dan had ik een voorgerechtje van witte bonen en schorseneren, de andere snoekbaars op krab met bergamot en kombu (was goed pittig). Daarbij een krokantje van de huid van de snoek met een stukje snoekrug (no-waste extraatje).

Een aardappelterrine met petit Doruvael, eekhoorntjesbrood en verse truffel

Zwezerik met palmkool en sjalot voor mij, Schelvi met spekbokking, prei en kuit voor de ander :)

Een heerlijk zuurdezembroodje met gegiste boter voor tussendoor.

Als hoofdgerecht hert op verschillende soorten. Een deel was gestoofd met veel zout (ik weet de precieze beschijving niet meer), maar ook een stukje rugfilet. Dat gecombineerd met biet, zwarte knoflook en gefermenteerde bessen.

We kregen de vraag of we een kaasplankje wilden en daarom hebben we samen een plankje gedeeld. Toen kwamen ze met een ontzettend leuk wagentje met heel veel kaas bij ons tafeltje. We mochten zelf kiezen, maar ook ons laten verrassen. Ik heb om uitleg gevraagd bij alle kazen, vond het machtig interessant. Uiteindelijk ook nog een Noorse geitenkaas geproefd wat meer fudge leek dan kaas (en ook niet als geitenkaas smaakte). We hadden vijf heerlijke kaasjes, waaronder de lazulikaas (vanwege de kleur van de schimmel).

Toen kregen we nog een extra tussendoortje met wat ijs. We konden niet goed verstaan wat het precies was, want de mensen naast ons hadden het op dat moment erg gezellig en de kok sprak wat onduidelijk, maar het was heerlijk. Ik denk dat het nog weer iets met die kefir was (kun je daar ijs van maken?) met iets van mango.

Het echte toetje was een vanillesaus met een koffiepannacotta en ijs van aardpeer, met een hazelnootcrumble. O en er zat ook nog een mousse onder van aardpeer denk ik.

Impressie?
Dit restaurantje werd ons door verschillende mensen aangeraden en omdat we vonden dat we de laatste maanden eigenlijk vooral geleefd werden en niet meer samen leuke dingen deden zonder andere mensen, vrij last-minute dit dinertje geboekt. En wauw, het was het zeker waard. Ik heb het toetje niet eens helemaal opgekregen en heb maar kleine stukjes van de kaas genomen, want het was best wel veel allemaal.
De sfeer was super en wat helemaal leuk was dat de ober een oud-klasgenoot van mijn oudste zoon was. Leuk om te zien hoeveel iemand kan veranderen sinds groep 8 in de coronatijd zeg maar :) Ik dronk met name water, maar heb 1 flesje Fritz Appelkerslimonade gehad. Mijn vriend had het bob-arrangement met halve glazen wijn bij de gangen. Ik ben geen wijnliefhebber, maar de PX vloeibare rozijntjeswijn aan het eind vond ik wel erg geslaagd.

Kosten?
250 euro inclusief fooi voor twee personen

Cijfer?
9
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 januari 2025 @ 13:11:47 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216436878
Wanneer: 25-01-2025
Waar: Miyaki and Jones, Haarlem.
Cijfer: 8
Impressie:

We waren nog nooit eerder naar deze 'hotspot' in Haarlem geweest, maar konden nu, via een SocialDeal met 31% korting kennis maken met dit fusionrestaurant. Miyaki and Jones zit in een prachtig monumentaal pand aan de Zijlstraat in Haarlem, waar voorheen het Stadscafé en restaurant To Amuse zat.

Leuk ingericht en gerechten met een mix van Aziatische streetfood met Westerse invloeden, hetgeen je ook terug vindt op de menukaart en in de keuken: Aziatische en westerse koks.
De social deal bestond uit vrije keuze (van de gewone kaart, dus geen aangepaste Social Dealkaart) 3 gangen menu, waarbij je van de eerste twee gangen elk 2 (kleine) to share gerechten kon uitkiezen, een dessert en koffie of thee. Dus in feite waren het voor elk van ons 5 gerechten.
Er ligt op elke tafel een tablet, waar je foto's van alle gerechten kunt zien en vervolgens door op een gerecht te klikken dat gerecht kan bestellen.

Gemiddelde wachttijd tussen bestellen en het vers gemaakte gerecht aan tafel krijgen is ca. 15 minuten.
De gerechten hebben allemaal wat vreemde Amerikaans aandoende namen.
We kregen eerst uitleg van de zeer vriendelijke jonge bediening over het systeem en bestelden vervolgens de eerste 4 gerechten:

Spicey jacked shrimps (gamba, knoflook, kruidenboter). Prima gebakken en fijn dat er schoonmaakdoekjes bij zaten.

Spicey kickass chicken (met sishuan peper en cashewnoten). Lekker malse stukken kip.

Crispy mushrooms. (krokante tempura paddenstoelen met een sausje van dille en mangomayo). Erg lekker en knapperig.

Crazy coquilles. (coquilles met oesterknoflook en glasnoedels). Alweer erg smakelijk.

Na een kleine pauze bestelden wij de volgende 4 gerechten:

Tsja Sue. (buikspek met hoisin en honingsaus met een beetje bietenpuree). Mooi mals vlees.

So sweet and tender. (malse procureur, steranijs en soja saus). Heerlijk mals vlees met lekkere smaken.

Kickass Korean beef. (biefstuk, knoflook, cochujang, honing en een gemarineerde radijs). Vlees was net iets te ver doorgebakken, dus een klein beetje taai. Smaken waren wel prima.

Crispy lemon chicks. (tempura kip, citroen en sesam). Beetje vlak van smaak, maar wel lekkere knapperige en malse kipstukjes.

Daarna bestelden wij onze desserts:

Allebei een macaron met ijs er tussen. Een mango macaron en een rood fruit macaron. De desserts kwamen overduidelijk uit een vriezer en hadden onvoldoende ontdooitijd gekregen waardoor het ijs in het midden nog erg hard was (deed ons denken aan de vroegere ijsjes van Jamin uit de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, twee wafels met een vierkant brok ijs er tussen).

Bij onze gerechten dronk Blues een glas rode Mas Rabel (Tempranillo) uit Spanje en ik een glas witte Green Trail (sauvignon blanc met verdego) ook uit Spanje.

We eindigden met een glas Earl Grey thee en een kop espressokoffie.

Inclusief drank en korting waren wij 93 euro kwijt.
Conclusie: onverwachte lekker gerechten met heel vriendelijke bediening voor een aantrekkelijke prijs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216437449
Dat ziet er lekker uit allemaal :9
Nette prijs inderdaad.
  zondag 2 februari 2025 @ 12:48:27 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216520073
Wanneer: 1-2-2025
Waar: Volkslust in Haarlem
Cijfer: 6
Impressie:
We hadden een financiële meevaller en besloten nog een keer gebruik te maken van een Social Deal.
In dit geval een 3-gangen a la carte menu met ruim 30% korting.
Volkslust noemt zich een Vlaams restaurant (bakkerij uit Antwerpen sinds 1880) en is onderdeel van een chain met vestigingen in Amsterdam, Utrecht, Lage Vuursche en Haarlem.
Het a la carte keuze menu is vrij beperkt. Daardoor is veel al klaargemaakt en in de koeling of diepvries bewaard. Nadat we onze keuzes hadden gedaan duurde het maar 2 minuten voordat de voorgerechten op tafel kwamen.

Voorgerechten:

Voor Blues een salade van venkel met roodlof, feta, granaatappel melasse, dragon, bladpeterselie en zonnebloempitten.

Voor mij sashimi van botervis met warme sesamolie, salade van preischeuten, koriander, komkommer en sesamzaad.
Dit gerecht kwam duidelijk rechtstreeks uit de koeling, want het bord was ijskoud en van warme sesamolie was geen sprake.

Hoofdgerecht:

Voor Blues stoofvlees op Vlaamse wijze met verse Vlaamse friet en truffelmayonaise.
Op mijn vraag aan de serveerster wat er Vlaams aan was kon zij geen antwoord geven en dus is ze het aan de kok gaan vragen.
Het bleek dat het gemaakt was met Belgisch oudbrood bier van brouwerij De wilde brouwers.
Botermals vlees en prima van smaak met lekkere frieten en truffelmayonaise.

Ik had gekozen voor de tarbot met een stamppot van prei en beurre-blanc mosterdsaus.
De tarbot filetstukken hadden wening smaak, waarschijnlijk omdat het eerst uit de vriezer moest ontdooien. De puree smaakte vooral naar aardappel en ik heb geen prei kunnen ontdekken en de beurre-blanc mosterdsaus was ook niet te vinden. Tegenvaller.

Dessert:

Voor Blues een chocoladetaartje met walnoten en ganache van donkere chocolade en sinaasappel sorbetijs.
Niks op aan te merken.

Voor mij een crêpe Suzette met sinaasappelstukjes en bourbon vanille-ijs.
Kwam lauw uit de keuken en werd dus niet, zoals het eigenlijk hoort, aan tafel geflambeerd.

Bij het eten dronk B. een rode Negromare en ik hield het bij witte sauvignon blanc met allebei glazen kraanwater erbij.

De jonge en deels alleen maar Engels sprekende bediening maakte nogal veel kleine fouten en hielden de tafels niet goed in de gaten. Wij moesten elke keer om aandacht vragen en ze er op wijzen dat de lege borden konden worden afgeruimd.
Na 1 uur en 15 minuten stonden we alweer buiten.
Na het afrekenen kwamen wij er later pas achter dat ze voor de glazen gewoon kraanwater 50 eurocent per glas in rekening hadden gebracht.

Totaal waren we met deze deal en de drankjes ¤ 83,50 kwijt.
Wat ons betreft niet meer voor herhaling vatbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 20:48:56 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216527944
Wat Golfer zegt. Heb er ook wel eens gegeten. Ga in de zomer buiten koffie drinken 'in de gracht' (op een vlonder) en sla deze toko over voor Diner.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 21:00:38 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216528141
Ik was een weekendje in Bad Bentheim. Het stadje was in winterslaap. Dus 4/5 restaurants waren nog een aantal weken dicht. Al was er nog genoeg wel open.

Op vrijdag gegeten bij Cafe Ferdinands. Een Burgcafe op het terrein van het Kasteel. https://cafe-ferdinands.de/

Begonnen met Garnalen

Dit was :9
Vervolgens de Tomahawk Steak. Ook :9

Tip voor als je in BB bent. Deze zaak is zeer de moeite waard.

Op zaterdag nadat ik gestart was met het Marskramerpad afgesproken met @DerLudolf.
Ik had eerst een andere zaak in gedachte, maar die bleek vol. Vervolgens maar naar de Griek gegaan. En dat viel tegen.

Het voorgerecht was nog prima.

Gehakt in tomatensaus.

Hoofd

Een gemiddelde Griek heeft betere gyros en Tszaziki.

Verder doe ik maar gewoon
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Der Griehe in Bad Bentheim is inderdaad geen aanrader.

-Aardappelkroketten niet gaar
-Een van de kroketten valt van het bord toen de ober naar de tafel draaide. Leek er geen acht op te geven en zei ook niets toen ik zelf 12,5% van mn bijgerecht van de grond raapte.
-IJs van dessert was gekristalliseerd
-Drinken moet je zelf in vragen. Obers die elke 5 minuten vragen of je wilt drinken zijn irritant maar obers die helemaal niet rondlopen zijn dan ook.

Mocht je het toch willen proberen, bier bestellen gaat een beetje vreemd.
[img]https://i.ibb.co/ccXzFCFP/IMG-20250201-195204744-2.jpg[/img[

Bestel je Radebecker krijg je Brinkhoff's en bestel je Allgäuer Edelweißbier krijg je Radebecker.
Sla de Griek over.

En bonustip. Hotel https://www.hotel-am-berghang.de/en/. Daar verbleef ik twee nachten. Fijn hotel. Goed ontbijt waar aan ieder dieet is gedacht. Tis wel op een kleine kilometer van het centrum.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 02-02-2025 21:10:19 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 9 februari 2025 @ 12:39:18 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216606445
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Cijfer: 7
Impressie:

We konden weer gebruik maken van een aanbod van SocialDeal om met 30% korting een 3-gangen a la carte diner te eten. De Jonge Halewijn is een als sinds 1991 bestaand restaurant waarin de eigenaar Arjen Jansen al 34 jaar, samen met zijn vrouw Fabienne Jansen, de bediening doen.
De inrichting van het restaurant is volgens ons ook sinds 1991 niet veranderd en doet wat oubollig chic aan.
Wij waren, toen we aankwamen de enige gasten. Later op de avond kwamen er nog 4 stelletjes bij, maar voor een zaterdagavond is dat nogal een beperkte bezetting.

Voorgerecht:

Blues begon met een terrine van rode biet met geitenkaas, pistache, kappertjes en hoisin. Vond ze erg lekker.

Voor mij:

Een, volgens de menukaart, kreeftenbisque rijkelijk gevuld met zeevissoorten. De bisque was inderdaad van kreeft, maar er ontbraken stukjes kreeft in deze soep en de rijkelijk gevulde zeevissoorten bestonden uit een paar Noorse garnalen, wat mosseltjes en een inktvisring. De bisque was wel lekker van smaak.

Hoofdgerecht:
Na 3 kwartier wachten en zelf aandringen op uitserveren:

We hadden allebei gekozen voor op de huid gebakken skrei met doperwtenpuree en wijnsaus.
De skrei was goed gebakken. De doperwtenpuree bleek gewoon aardappelpuree met wat doperwten te zijn. Er werd een hasselback-aardappel bij geserveerd die helaas niet helemaal gaar was, samen met een wortel en een soort ronde luchtige omelet?
Viel een beetje tegen.

Dessert:

Voor Blues een Luikse wafel met warme kersen en vanilleroomijs. Erg lekker!

En voor mij:

Cheesecake van chocolade met mascarpone en roomijs. Ook weer erg lekker.

Bij het diner dronk Blues eerst een glas rode Garnacha wijn uit Spanje en ik een Sauvignon blanc. Helaas werden de glazen wijn niet aan tafel uit een fles uitgeschonken, zodat we niet konden controleren of de wijn inderdaad de door ons bestelde was.
Bij de skrei dronken we allebei een weer niet controleerbare Chardonnay. En er werd voor deze oncontroleerbare glazen wijn per glas 7 euro in rekening gebracht.

Conclusie: vriendelijke bediening, weinig spannende of vernieuwende gerechten.
Te lange wachttijd tussen de gerechten.
In totaal waren we 99,90 euro kwijt.

Prijs/kwaliteit: magere 7/10
Poef.....gone! ©golfer
pi_216613564
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:39 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Cijfer: 7
Impressie:
Het restaurant een beetje oubollig sjiek noemen en vervolgens bevestigd worden in die mening door een gelakte wortel bij het hoofdgerecht te krijgen :o

Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 9 februari 2025 @ 22:32:57 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216613837
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:14 schreef Knipoogje het volgende:

Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:35:27 #111
236264 crew  capricia
pi_216613882
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 9 februari 2025 @ 23:02:58 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216614229
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]
De gerechten zien er uit als op eetcafe-niveau, niet als goed restaurant.
Check die desserts bijvoorbeeld, daar is niets culinairs aan, echt heel eenvoudig.
Wijntje van dat geld per glas is tegenwoordig ook vrij gangbaar als niet bijzonder.
Dure tijden, sowieso, en de horeca holt achteruit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216614817
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 01:09:03 #114
236264 crew  capricia
pi_216615085
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
Ik niet. Ik vind dat normale service.
Als zelfs een Van der Valk het gewoon uit kan schenken aan tafel, kan dat elders ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216616034
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 10 februari 2025 @ 12:12:40 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216618756
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:15:51 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216650860
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Impressie:

Voorgerecht:
Lapin herkkulautanen – savustettua rautua, graavattua lohta, poron kotapaistia, rapuherkkua, metsäsienisalaattia, suppilovahvero-pihlajanmarja chutneyta
(Lappish delicacies on a plate – smoked Arctic char, salted salmon, crab delicacy, cold smoked reindeer, wild mushroom salad, funnel chanterelle-rowanberry chutney)

Hoofdgerecht:
Lapin kaloja lautasella – savustettua lohta, paahdettua siikaa ja pariloitua rautua, tartarkastiketta, metsäsienikastiketta, perunamuusia
Lappish fish on a platter – smoked salmon, roasted whitefish and griddle pan-fried Arctic char, tartar and wild mushroom sauce, mashed potatoes)

Dit restaurant in het noorden van Fins Lapland serveert uitsluitend gerechten met lokale ingrediënten, van rendierburgers tot eland schouders.

Het bovenstaande op de foto's was mijn keuze, mijn tafelgenoten hadden gesauteerd rendiervlees.
De smaakcombinaties zijn soms extremer dan wij gewend zijn, met vaak zure tonen en op allerlei begeleidende (bessen)sausen zijn ze gek. In combinatie met de niet gekweekte vis en het gerookte vlees zijn dat prima combi's.

We hebben prima gegeten zonder poespas in een ongedwongen sfeer met een goede, attente bediening.
Incl. wijn, bier en koffie als dessert (na de ruime gerechten paste een dessert er niet meer in) voor 4 personen ¤270.
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:25:42 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216651030
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Impressie:

-knip- rendier
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:36:08 #119
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216651221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Ja, het zit in die hoek qua smaak, maar iets milder.
Geen overdreven wildsmaak, wel erg mals…

Gerookt is het een stevige beef jerky…
pi_216706039
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen O-)
pi_216706164
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.

Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!

Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.

Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!

Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.

Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
pi_216709115
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Knipoogje het volgende:
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.

[ afbeelding ]

Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!

Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.

Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!

Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.

Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs :+) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geïsoleerd?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_216709159
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen O-)
Ha dat heb ik ook een keer te horen gekregen maar het viel tegen dus kwam niet meer.
Werd gezegd dat ze 1/3 af moesten dragen :o

Vaak ook een restaurant gezien die al jaren bestaat maar ineens op SD komt. En dan na ongeveer een jaar het niet heeft gered. SD zie ik vaak als óf een laatste kans, óf juist een hopelijk goede opstart van een bedrijf.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Official ESF Kreviewer zondag 16 februari 2025 @ 20:13:08 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216709223
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Daar eten wij regelmatig maar dan in Utrecht. Prima restaurant idd. Myagi.

Groetjes,

Krea.
pi_216709409
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs :+) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geïsoleerd?
Het was niet heel erg warm, maar we voelden geen tocht. En er stonden overal van die terrasverwarmers (stonden uit), dus ze kunnen het flink opstoken. Wat vond je van het eten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')