Ninety, Haaksbergen 1 oktober 2024Wat at je?
Onder andere de carpaccio, krkoant buikspek, kipsaté, ossenhaas
Impressie?
All-you-can-eat, maar dan op een fatsoenlijke manier. Je kunt tot sluitingstijd blijven en gerechten bestellen aan tafel bij een persoone en het wordt gewoon gebracht. Gerechten zijn nog op verzoek aan te passen (zo kan een salade met vlees gewoon vegetarisch worden en dergelijke). Kwaliteit is supergoed, de sfeer is ook prima. Aanrader.
Kosten?
39,95 per persoon voor het eten, drankje apart. We waren met 10 man die behoorlijk wat alcohol genuttigd hebben, dus de drank tikte wel aan

Cijfer?
8.5
Eastern Plaza, Bentelo 5 januariWat at je?
Diverse gerechten van de grillplaat, waaronder angusbeef, maar ook kant-en-klare gerechten van het buffet.
Impressie?
Zeer regelmatig gegeven bij deze all-you-can-eat-formule, maar dit was de laatste keer. De kwaliteit is schrikbarend omlaag gegaan. De eigenaar is hetzelfde als van Ninety, maar wat een verschil!
Kosten?
37,95 per persoon inclusief alles.
Cijfer?
4.5
La Cubanita, Enschede 8 januariWat at je?
Diverse gerechten, waaronder mijn favoriet nummer 19: kip met bacon.
Impressie?
Ook hier is de kwaliteit niet meer wat het geweest was. Dit was een restaurant waar ik rustig met mijn kinderen naar toe zou gaan, wetende dat er lekker gegeten kan worden, maar het was nog zouter dan normaal en er was duidelijk sprake van een tekort aan personeel. Ik was samen met een vriendin die ik heel lang niet gesproken had, dus er zat veel tijd tussen de verschillende gerechten al bij het bestellen, maar ondanks de hoeveelheid bezoekers hebben we soms 20 minuten moeten wachten op de gerechten. O en harde stukken in de meloen zijn niet fijn.
Kosten?
38 euro per persoon inclusief fooi.
Cijfer?
4
Lazuli, Enschede 23 januariWat at je?
Het vijf gangen menu, met kaasplankje. Ik eet geen vis, dus mijn menu was deels vegetarisch.
Als amuses: een roggekrokantje met pompoen en hangop (heerlijk, zo lust ik wel pompoen!), een tartelette met Twickelkaas, miso en geraspte walnoot en een donut met crème cru en pancetta.
Een heerlijk warm briochebroodje met kefir en bieslookolie om je vingers bij af te likken tussendoor.
Dan had ik een voorgerechtje van witte bonen en schorseneren, de andere snoekbaars op krab met bergamot en kombu (was goed pittig). Daarbij een krokantje van de huid van de snoek met een stukje snoekrug (no-waste extraatje).
Een aardappelterrine met petit Doruvael, eekhoorntjesbrood en verse truffel
Zwezerik met palmkool en sjalot voor mij, Schelvi met spekbokking, prei en kuit voor de ander

Een heerlijk zuurdezembroodje met gegiste boter voor tussendoor.
Als hoofdgerecht hert op verschillende soorten. Een deel was gestoofd met veel zout (ik weet de precieze beschijving niet meer), maar ook een stukje rugfilet. Dat gecombineerd met biet, zwarte knoflook en gefermenteerde bessen.
We kregen de vraag of we een kaasplankje wilden en daarom hebben we samen een plankje gedeeld. Toen kwamen ze met een ontzettend leuk wagentje met heel veel kaas bij ons tafeltje. We mochten zelf kiezen, maar ook ons laten verrassen. Ik heb om uitleg gevraagd bij alle kazen, vond het machtig interessant. Uiteindelijk ook nog een Noorse geitenkaas geproefd wat meer fudge leek dan kaas (en ook niet als geitenkaas smaakte). We hadden vijf heerlijke kaasjes, waaronder de lazulikaas (vanwege de kleur van de schimmel).
Toen kregen we nog een extra tussendoortje met wat ijs. We konden niet goed verstaan wat het precies was, want de mensen naast ons hadden het op dat moment erg gezellig en de kok sprak wat onduidelijk, maar het was heerlijk. Ik denk dat het nog weer iets met die kefir was (kun je daar ijs van maken?) met iets van mango.
Het echte toetje was een vanillesaus met een koffiepannacotta en ijs van aardpeer, met een hazelnootcrumble. O en er zat ook nog een mousse onder van aardpeer denk ik.
Impressie?
Dit restaurantje werd ons door verschillende mensen aangeraden en omdat we vonden dat we de laatste maanden eigenlijk vooral geleefd werden en niet meer samen leuke dingen deden zonder andere mensen, vrij last-minute dit dinertje geboekt. En wauw, het was het zeker waard. Ik heb het toetje niet eens helemaal opgekregen en heb maar kleine stukjes van de kaas genomen, want het was best wel veel allemaal.
De sfeer was super en wat helemaal leuk was dat de ober een oud-klasgenoot van mijn oudste zoon was. Leuk om te zien hoeveel iemand kan veranderen sinds groep 8 in de coronatijd zeg maar

Ik dronk met name water, maar heb 1 flesje Fritz Appelkerslimonade gehad. Mijn vriend had het bob-arrangement met halve glazen wijn bij de gangen. Ik ben geen wijnliefhebber, maar de PX vloeibare rozijntjeswijn aan het eind vond ik wel erg geslaagd.
Kosten?
250 euro inclusief fooi voor twee personen
Cijfer?
9