abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214833961
Wat zijn witte mensen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214833969
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn witte mensen?
Racisten
pi_214834017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn witte mensen?
Ik gebruik de benaming witte mensen voor blanke mensen die zichzelf wit noemen.
Blanke mensen die gewoon blank genoemd willen worden, noem ik gewoon blank.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:31:40 #54
3542 Gia
User under construction
pi_214834181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De vraag was wie er onderscheid maakte.

Laatste keer dat ik het checkte was de transatlantische slavenhandel een aangelegenheid die uitsluitend zwarte mensen trof, kennelijk werd het onderscheid tussen blank en zwart toen al gemaakt en dat is niet geïnitieerd door de slachtoffers in dezen. En ja, daar was Nederland wel bij betrokken.
Niet de slachtoffers, maar wel andere zwarten uit Afrika. Zij boden mensen aan als handelswaar. En o.a. de VOC maakte daar dankbaar gebruik van. Het is niet alsof Nederlanders in Afrika zwarten gingen vangen.
pi_214834209
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het staat al deze mensen die zich hier niet thuisvoelen vrij om te vertrekken, mis je helemaal niets aan.

:W
Tja, helaas is er een groep mensen die liever ziet dat de Europese samenlevingen diverser worden dan dat degenen die voor 'de diversiteit' zorgen, zouden vertrekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214834211
quote:
Leven tussen witte mensen is voor niet witte mensen fokkers soms hel op aarde
pi_214834223
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Moet je een albino neger nou eigenlijk wit noemen of zwart?
"Avondeten"
pi_214834248
quote:
Mensen die in hun thuisland opgevreten worden door de medicijnman mogen hier wel een verblijfsvergunning krijgen lijkt me :o
pi_214835196
Joop is altijd lachen :D
pi_214835346
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.

Doe dan maar een slot op het topic.
pi_214835605
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.

Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.

Misschien kan ze beter een hobby of een andere baan zoeken waar ze meer voldoening uit haalt. Het leven is te kort om in een situatie te blijven hangen waarin je alsmaar zuurder en zuurder wordt.
pi_214835665
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.

Misschien kan ze beter een hobby of een andere baan zoeken waar ze meer voldoening uit haalt. Het leven is te kort om in een situatie te blijven hangen waarin je alsmaar zuurder en zuurder wordt.
Het is gewoon kritiek met een cynische en satirische sausje. En genoeg voorbeelden. Ik kwam er makkelijk doorheen. Maar misschien is er hier sprake van cognitieve dissonantie.
pi_214835716
quote:

Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.

Maar dan meer omdat ik totaal niet begrijp wat hier nou precies de nieuwswaarde van is.
pi_214835874
Anti-blank racisme is zwart privilege.
pi_214835963
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben niet wit. Melk is wit.
Nee hoor, net nog een flesje mullermilk op, die was geel met een banaansmaakje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214836038
Maar het kijkt me vooralsnog stukken beter te doen dan wanneer je als blanke in pak em beet een Watts of Crenshaw zou wonen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214836060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.

Maar dan meer omdat ik totaal niet begrijp wat hier nou precies de nieuwswaarde van is.
Blijkbaar vindt Joop.nl, van BNNVARA, van onze publieke omroep, het wel van belang om dit te publiceren
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:35:12 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214836104
Ik stel voor dat al die zwarte alle mensen die geen zin in blanken hebben lekker optyfen naar afrika met hun verlepte rotkop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214836163
quote:
Ik praat hier over de mainstream. Over al die goede brave mensen die over zichzelf zeggen dat ze tolerant zijn. Die Oprah geweldig vinden, het gedicht van Amanda Gorman op zichzelf willen betrekken. Naar Keti-Koti gaan. Pom en roti eten, en vrijwilligers werk gedaan hebben in de sloppenwijken van India.

Het trieste is dat juist deze mensen die typisch behoren tot het maatschappelijke middenveld, weigeren te accepteren dat racisme niet iets is van extreemrechts, maar dat racisme onderdeel is van het maatschappelijke weefsel
Hard gelachen. Zoveel domheid.

Hoor niet bij die deugers maar die weten echt wel dat racisme een stuk dieper zit. Ook al gooit zij alles wel weer op 1 hoop en wordt het voorgesteld alsof we een racistisch landje zijn.
pi_214836386
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:

quote:
De inburgering die liederlijk faalt, omdat de politiek -rechts en links- zich typisch niet bekommert om deze kwetsbare groep mensen?
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 29-08-2024 20:06:52 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_214836434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:37 schreef Ghost_Buster het volgende:
"witte mensen".. het geeft meteen aan hoe je er over denkt. Laat ik het hierbij houden.
Niks toe te voegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:15:29 #72
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214837451
Ja het is wel verschrikkelijk in Nederland met al die oorlog, hongersnood, gebrek aan onderwijs en zorg en massawerkeloosheid die we hier hebben en het ontbreken van de meest basale voorzieningen zoals water, voedsel en een dak boven je hoofd. :')

In Nederland wonen een 'hel op aarde' noemen is in vrijwel iedere denkbare context een pracht voorbeeld van geprivilegieerd zijn.
pi_214837477
quote:

Zo moeilijk is het niet.

Dit is het soort woke gekut waar 'progressieven' bij wegglijden in hun ironische kruistocht tegen racisme. Jeweetwel, de MikeyTTs, LordVetinaris, KareldeStoutes, Bluesdudes en Aberkullies

Waar de KKK graag zwarten demoniseert, doet woke dat met blanken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:20:54 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214837505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef rutger05 het volgende:
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:
[..]
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.
Wat zou men dan moeten doen, in tegenstelling tot nu?
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:21:57 #75
459912 FlippingCoin
pi_214837515
quote:
[..]
Ze mag gewoon haar bek houden
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_214837517
quote:
[..]
Er wordt deze 'kwetsbaren' geen strobreed in de weg gelegd. Van 'meedoe'-regelingen tot vertaalde folders en tolken.

Dat Jan Blanke Boerenlul niet 24 uur per dag bezig is met ras, dat is wat hogepriesteressen van woke als deze auteur niet bevalt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:23:56 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214837535
Wat een hoop onsamenhangende blerf in die tekst. Gooi wat oncontroleerbare anekdotes, holle containerbegrippen, generalisaties en dingen invullen voor een ander in, en krijg dit soort troep. Niemand kan er wat mee.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:26:25 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214837563
quote:
[..]
Ik vind er niks prikkelends aan. Het zijn een hoop verwijten en beschuldigingen in de wilde weg naar iedereen zonder concreet een persoon te benoemen. Ze vult van alles voor anderen in.

Deze wijze van opinie maken heb ik echt de schurft aan.
pi_214837649
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zo moeilijk is het niet.

Dit is het soort woke gekut waar 'progressieven' bij wegglijden in hun ironische kruistocht tegen racisme. Jeweetwel, de MikeyTTs, LordVetinaris, KareldeStoutes, Bluesdudes en Aberkullies

Ik weet niet wie die gasten zijn.

Kan je reageren op het opinie artikel? Waar demoniseert de schrijver blanke mensen?
pi_214837694
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik weet niet wie die gasten zijn.
Dat weet je wel :{w
pi_214837829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat zou men dan moeten doen, in tegenstelling tot nu?
Meer beseffen dat het om een groep kwetsbare mensen gaat en niet enkel om een probleem. Er wordt te vaak over hen gesproken als enkel een probleem dat geadresseerd moet worden. Het zijn nieuwkomers met een andere culturele achtergrond die alle hulp kunnen gebruiken om in Nederland hun draai te vinden, zodat zij geen buitenstaanders blijven maar als medeburgers onderdeel zijn van deze maatschappij. Daar hebben zowel zij als wij baat bij.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_214837857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er wordt deze 'kwetsbaren' geen strobreed in de weg gelegd. Van 'meedoe'-regelingen tot vertaalde folders en tolken.

Dat Jan Blanke Boerenlul niet 24 uur per dag bezig is met ras, dat is wat hogepriesteressen van woke als deze auteur niet bevalt.
Dat laatste is voor niemand gezond dan raak je alleen maar onnodig verbitterd en wantrouwend naar je medemens.

Het opnemen in een maatschappij van nieuwkomers gaat niet enkel over vertaalde folders, maar vergt veel meer inspanning van beide zijden. Als nieuwkomers lopen zij tegen allerlei zaken aan in een land dat voor hen nog vreemd is en waar zij de weg nog niet weten.
pi_214837896
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind er niks prikkelends aan. Het zijn een hoop verwijten en beschuldigingen in de wilde weg naar iedereen zonder concreet een persoon te benoemen. Ze vult van alles voor anderen in.

Deze wijze van opinie maken heb ik echt de schurft aan.
Dit eerste en laatste kan en mag voor jou zo zijn natuurlijk. Zij benoemt concreet een aantal misstanden en het is niet nodig om daarbij specifiek een persoon bij te noemen om dit kracht bij te zetten.
pi_214838064
Ik vond dat opiniestuk van Natascha Adama op joop.nl vanuit een bepaalde optiek eigenlijk best wel aardig. Als je goed leest, dan begrijp je dat ze vooral de hypocrisie van politiek-correcte linkse mensen bekritiseert.

En ik weet waar ik het over heb, ik heb die hypocrisie een keer van dichtbij meegemaakt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2024 22:28:16 ]
  donderdag 29 augustus 2024 @ 22:30:57 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214838101
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vond dat opiniestuk van Natascha Adama op joop.nl vanuit een bepaalde optiek eigenlijk best wel aardig. Als je goed leest, dan begrijp je dat ze vooral de hypocrisie van politiek-correcte linkse mensen bekritiseert.

En ik weet waar ik het over heb, ik heb die hypocrisie een keer van dichtbij meegemaakt.
Nee dat kan ze niet bekritiseren want ze noemt geen concrete personen die zich gedragen zoals ze schetst.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 22:33:15 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214838113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:03 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dit eerste en laatste kan en mag voor jou zo zijn natuurlijk. Zij benoemt concreet een aantal misstanden en het is niet nodig om daarbij specifiek een persoon bij te noemen om dit kracht bij te zetten.
Natuurlijk wel, als je mensen van dingen gaat beschuldigen moet je het concreet maken wie dat dan doet. Niet er een complete groep verdacht van gaan maken.
pi_214838119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat laatste is voor niemand gezond dan raak je alleen maar onnodig verbitterd en wantrouwend naar je medemens.

Het opnemen in een maatschappij van nieuwkomers gaat niet enkel over vertaalde folders, maar vergt veel meer inspanning van beide zijden. Als nieuwkomers lopen zij tegen allerlei zaken aan in een land dat voor hen nog vreemd is en waar zij de weg nog niet weten.
De inspanning mag geleverd worden door degene die besluit te emigreren, waarom moeten de bewoners van zijn of haar nieuwe thuisland daar tijd en energie in steken?
  donderdag 29 augustus 2024 @ 22:41:23 #88
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214838174
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Ik denk niet dat haar opinie over de rest van de blanke bevolking bepaald positiever is als ze het leven in dit land als "hel op aarde" gaat omschrijven. Waar ze lekker op aanhaakt is dat bepaalde linkse groepen vol zijn van zelf-haat en bij dit soort "kritiek" direct in de houding springen. Het heeft een masochistisch (of Calvinistisch) element in zich.
pi_214838301
Dit soort mensen leven van racisme want zonder racistisch naar anderen te zijn hadden ze niks. Zij klaagt over racisme en discriminatie om vervolgens zelf groepen mensen te generaliseren.

[ Bericht 22% gewijzigd door HSG op 29-08-2024 23:08:48 ]
Corporate translator
pi_214838876
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik vind een multiculturele omgeving wel leuk. Allerlei mooie meiden uit verschillende windstreken, internationale gastronomie, culturen...
Mooie meiden uit verschillende windstreken is natuurlijk wel leuk, maar bij bepaalde bevolkingsgroepen zorgt de familie er in de regel wel voor dat je daar als Nederlandse jongen weinig mee kan doen. Dat is des te irritanter als de jongens uit die bevolkingsgroep van hun familie wel volop mogen genieten van de vrijheden van de westerse cultuur.
pi_214838935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214839308

Neem ng een emmer KFC. Tering jantje zeg. Snap wel dat je zo chagrijnig bent als je er zo uit ziet. natascha adama. :(
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:44:47 #93
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_214839880
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 21:41 schreef Prego het volgende:

[..]
Dat weet je wel :{w
Maar het is niet relevant. Gefrustreerd met namen gooien omdat die je ergens anders een keer tegen hebben gesproken is niet bevorderlijk voor een inhoudelijke discussie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_214840053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 00:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Mooie meiden uit verschillende windstreken is natuurlijk wel leuk, maar bij bepaalde bevolkingsgroepen zorgt de familie er in de regel wel voor dat je daar als Nederlandse jongen weinig mee kan doen. Dat is des te irritanter als de jongens uit die bevolkingsgroep van hun familie wel volop mogen genieten van de vrijheden van de westerse cultuur.
Waarom zie ik zijn post niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214840165
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:55 schreef DrDentz het volgende:
Daarbij: Leven tussen niet-witte mensen is voor witte mensen soms ook hel op aarde, (...).
_O-

Sartre schreef niet voor niets: "L'enfer, c'est les autres."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:40:33 #96
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214840248
quote:

oh, vertel?
Lachen joh.
pi_214840528
Gaat NWS nu ook al over slechte columns ja?
"Pools are perfect for holding water"
pi_214840811
Stukkie niet gelezen maar de boze opwinding van witte mensen die wit worden genoemd gaat nooit vervelen.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:13:52 #99
459912 FlippingCoin
pi_214840850
quote:
85s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 07:59 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Neem ng een emmer KFC. Tering jantje zeg. Snap wel dat je zo chagrijnig bent als je er zo uit ziet. natascha adama. :(
Lol precies zoals verwacht
pi_214841197
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, als je mensen van dingen gaat beschuldigen moet je het concreet maken wie dat dan doet. Niet er een complete groep verdacht van gaan maken.
Precies, neem gisterenavond op EenVandaag.. een item over discriminatie op de woningmarkt.

Eerst allerlei verdachtmakingen en daarna die D66-doos: "Ja we gaan nu onderzoek starten om.."

Dus.. de verdachtmaking, diffamatie is al gedaan, en dan gaan we NU een onderzoek starten om dat te bewijzen :D :D

Wat heeft EenVandaag bereikt?
- gekleurde/niet-westerse mensen krijgen een rotgevoel dat ze iets tekort komen en worden buitengesloten

- autochtonen krijgen of een schuldgevoel aangepraat, of in geval dat iemand extreem-rechtse sympathien heeft, worden die extra witheet van zulk Tendentieus nieuws.. koren op de molen: zie je wel! (Tegenwoordig: koran op de molen :P )

Het is BIJNA, alsof ze het erom doen :Y

Of: je bewijst en eist.

Of: je houdt beter je mond

EenVandaag begaat hier écht een misser!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')