Dit. Werkt twee kanten op inderdaadquote:Daarbij: Leven tussen niet-witte mensen is voor witte mensen soms ook hel op aarde, vandaar dat zovelen zijn weggetrokken uit de grote steden.
Dit soort stukken zorgden ervoor dat ik lange tijd vaak Joop las. Gewoon om te verwonderen.quote:Agelopen vrijdag bijvoorbeeld drie incidenten.
Vrijdagochtend: die mevrouw van die nette Europese politieke partij die met mij wil sparren over diversiteit, maar het liefste vanuit haar eigen witte bubbel?
Vrijdagmiddag: Die ambtenaar van een grote gemeente die aangesteld is om inclusie te bevorderen, maar niet op de hoogte is van de effecten van institutionele discriminatie binnen de rechtspraak?
Vrijdagavond: bestuurslid van een jazzorganisatie roept vrijdagavond dat er "zwarte, dikke negerinnen komen zingen”, “zulke scheuren hebbe die wijve”.
Nederland is een mannenwereld, is dus al een hel op aarde.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het feit dat je er blijft wonen geeft mij al een dat het wel meevalt met die hel.
Als ik nu in de hel op aarde terechtkom zou ik daar vandaag nog vertrekken.
50,3% van de Nederlanders is vrouw.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Nederland is een mannenwereld, is dus al een hel op aarde.
Van wat ik lees is deze mevrouw al sinds 1982 bezig om een Nederlands paspoort te krijgen. Wel apart dat je zo graag in deze hel wil leven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:22 schreef KoningWouter het volgende:
Zo zie je maar weer. Niemand vindt die multiculturele handel leuk.
Stoppen met dit soort onzin. Mensen die het hier een hel vinden en een dubbel paspoort hebben kunnen gewoon weer naar huis. Dat maakt het voor de autochtone Nederlander een heel stuk leefbaarder en kan iedereen gewoon weer zijn ding doen.
Ik las ooit een artikel van een gekleurde mevrouw die in Frankrijk een enorme culruurschok ervaarde omdat heel veel mensen niets geven om je huidskleur. Nou was ze zelf niet zo, maar als je haar verhaal leest zou het me echt niets verbazen als anderen gaan roepen dat racisme hier hoogtij viert simpelweg omdat ze hun speciale behandeling verliezenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef spicymchaggis het volgende:
Wat een onsamenhangend en van de hak op de tak springend gewauwel van die Amerikaanse mevrouw, gelukkig kan ze terug naar de VS wanneer het haar in de racistische hel genaamd "Nederland" niet meer bevalt.
Dat is eigenlijk nog wel het mooiste van dit soort mensen. Hoe irritant en vermoeiend ze soms zijn voor de lezer, 9 van de 10x zijn ze hun eigen grootste slachtoffer.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Van wat ik lees is deze mevrouw al sinds 1982 bezig om een Nederlands paspoort te krijgen. Wel apart dat je zo graag in deze hel wil leven.
Geboren in Nederland, werd ze bij wet Surinaamse toen ze vanaf 1977 vijf jaar in Suriname bij haar vader woonde. Adama was het oneens met die beslissing en probeert vanaf 1982 haar Nederlandse nationaliteit terug te krijgen. Haar Surinaamse paspoort ruilde haar vader in voor een reisdocument. En beide landen twisten nu over haar nationaliteit. Suriname heeft haar in januari vorig jaar geschrapt uit het bevolkingsregister en weigert een nieuw paspoort te verlenen. En Nederland verwijst direct weer naar de Surinaamse autoriteiten als ze bij de instanties hier aanklopt. Net zoals ze voortdurend van het kastje van Suriname naar de muur van Nederland wordt gestuurd, slaat Adama's gemoedstoestand over van verbeten strijdbaarheid ('Als ik nu ga liggen, loopt er morgen een heel leger over me heen'), naar fatalistische moedeloosheid. ,,Nederland is voor mij een grote gevangenis. Ik heb geen kerstmis gevierd. Waarom zou ik kerstslingers ophangen in mijn eigen gevangenis?'' Wat constant blijft, is de bozig bittere toon die uit elke uitspraak is te destilleren.
Ja, maar waarom is dit dan de schuld van het grote gemene Nederland? Zo te lezen hebben Suriname en haar eigen vader hier net zo goed een aandeel in.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Van wat ik lees is deze mevrouw al sinds 1982 bezig om een Nederlands paspoort te krijgen. Wel apart dat je zo graag in deze hel wil leven.
Geboren in Nederland, werd ze bij wet Surinaamse toen ze vanaf 1977 vijf jaar in Suriname bij haar vader woonde. Adama was het oneens met die beslissing en probeert vanaf 1982 haar Nederlandse nationaliteit terug te krijgen. Haar Surinaamse paspoort ruilde haar vader in voor een reisdocument. En beide landen twisten nu over haar nationaliteit. Suriname heeft haar in januari vorig jaar geschrapt uit het bevolkingsregister en weigert een nieuw paspoort te verlenen. En Nederland verwijst direct weer naar de Surinaamse autoriteiten als ze bij de instanties hier aanklopt. Net zoals ze voortdurend van het kastje van Suriname naar de muur van Nederland wordt gestuurd, slaat Adama's gemoedstoestand over van verbeten strijdbaarheid ('Als ik nu ga liggen, loopt er morgen een heel leger over me heen'), naar fatalistische moedeloosheid. ,,Nederland is voor mij een grote gevangenis. Ik heb geen kerstmis gevierd. Waarom zou ik kerstslingers ophangen in mijn eigen gevangenis?'' Wat constant blijft, is de bozig bittere toon die uit elke uitspraak is te destilleren.
Die überlinkse deugfiguren verzinnen gewoon maar wat...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit soort stukken zorgden ervoor dat ik lange tijd vaak Joop las. Gewoon om te verwonderen.
Ochtend: iemand doet haar best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Ze kijkt vanuit haar eigen bubbel ipv mijn bubbel!!
Middag: stomme kut ambtenaar doet zijn best voor mij, maar dat is niet goed genoeg! Die eikel weet niet alles wat ik als hoogleraar weet! Zie je wel racisme is echt!! Hel op aarde!
Avond: als het echt is gebeurd zoals deze mevrouw schrijft is dat bestuurslid natuurlijk totaal uit de bocht gevlogen, maar na de eerdere extreem lange tenen heb ik moeite met dat geloven. En stel dat het wel zo was: wat heeft het met de schrijfster te maken? Accepteert ze het als Wilders morgen zegt dat leven tussen de moslims hel op aarde is want er was vorige week weer een aanslag?
Het is alleen jammer dat Joop kritiek censureert en nooit eens ingaat op vragen.
Maar de meeste daarvan worden geleid door mannen, waardoor zij niet meer passen voor gevoelige mannen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
50,3% van de Nederlanders is vrouw.
En zowel jouw huidskleur als wel de consumptie van melk is racistisch volgens dat clubje.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |