abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214833961
Wat zijn witte mensen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214833969
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn witte mensen?
Racisten
pi_214834017
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn witte mensen?
Ik gebruik de benaming witte mensen voor blanke mensen die zichzelf wit noemen.
Blanke mensen die gewoon blank genoemd willen worden, noem ik gewoon blank.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 16:31:40 #54
3542 Gia
User under construction
pi_214834181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De vraag was wie er onderscheid maakte.

Laatste keer dat ik het checkte was de transatlantische slavenhandel een aangelegenheid die uitsluitend zwarte mensen trof, kennelijk werd het onderscheid tussen blank en zwart toen al gemaakt en dat is niet geïnitieerd door de slachtoffers in dezen. En ja, daar was Nederland wel bij betrokken.
Niet de slachtoffers, maar wel andere zwarten uit Afrika. Zij boden mensen aan als handelswaar. En o.a. de VOC maakte daar dankbaar gebruik van. Het is niet alsof Nederlanders in Afrika zwarten gingen vangen.
pi_214834209
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het staat al deze mensen die zich hier niet thuisvoelen vrij om te vertrekken, mis je helemaal niets aan.

:W
Tja, helaas is er een groep mensen die liever ziet dat de Europese samenlevingen diverser worden dan dat degenen die voor 'de diversiteit' zorgen, zouden vertrekken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214834211
quote:
Leven tussen witte mensen is voor niet witte mensen fokkers soms hel op aarde
pi_214834223
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Moet je een albino neger nou eigenlijk wit noemen of zwart?
"Avondeten"
pi_214834248
quote:
Mensen die in hun thuisland opgevreten worden door de medicijnman mogen hier wel een verblijfsvergunning krijgen lijkt me :o
pi_214835196
Joop is altijd lachen :D
pi_214835346
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.

Doe dan maar een slot op het topic.
pi_214835605
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.

Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.

Misschien kan ze beter een hobby of een andere baan zoeken waar ze meer voldoening uit haalt. Het leven is te kort om in een situatie te blijven hangen waarin je alsmaar zuurder en zuurder wordt.
pi_214835665
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.

Misschien kan ze beter een hobby of een andere baan zoeken waar ze meer voldoening uit haalt. Het leven is te kort om in een situatie te blijven hangen waarin je alsmaar zuurder en zuurder wordt.
Het is gewoon kritiek met een cynische en satirische sausje. En genoeg voorbeelden. Ik kwam er makkelijk doorheen. Maar misschien is er hier sprake van cognitieve dissonantie.
pi_214835716
quote:

Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.

Maar dan meer omdat ik totaal niet begrijp wat hier nou precies de nieuwswaarde van is.
pi_214835874
Anti-blank racisme is zwart privilege.
pi_214835963
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:30 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben niet wit. Melk is wit.
Nee hoor, net nog een flesje mullermilk op, die was geel met een banaansmaakje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214836038
Maar het kijkt me vooralsnog stukken beter te doen dan wanneer je als blanke in pak em beet een Watts of Crenshaw zou wonen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_214836060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.

Maar dan meer omdat ik totaal niet begrijp wat hier nou precies de nieuwswaarde van is.
Blijkbaar vindt Joop.nl, van BNNVARA, van onze publieke omroep, het wel van belang om dit te publiceren
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:35:12 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214836104
Ik stel voor dat al die zwarte alle mensen die geen zin in blanken hebben lekker optyfen naar afrika met hun verlepte rotkop.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214836163
quote:
Ik praat hier over de mainstream. Over al die goede brave mensen die over zichzelf zeggen dat ze tolerant zijn. Die Oprah geweldig vinden, het gedicht van Amanda Gorman op zichzelf willen betrekken. Naar Keti-Koti gaan. Pom en roti eten, en vrijwilligers werk gedaan hebben in de sloppenwijken van India.

Het trieste is dat juist deze mensen die typisch behoren tot het maatschappelijke middenveld, weigeren te accepteren dat racisme niet iets is van extreemrechts, maar dat racisme onderdeel is van het maatschappelijke weefsel
Hard gelachen. Zoveel domheid.

Hoor niet bij die deugers maar die weten echt wel dat racisme een stuk dieper zit. Ook al gooit zij alles wel weer op 1 hoop en wordt het voorgesteld alsof we een racistisch landje zijn.
pi_214836386
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:

quote:
De inburgering die liederlijk faalt, omdat de politiek -rechts en links- zich typisch niet bekommert om deze kwetsbare groep mensen?
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 29-08-2024 20:06:52 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_214836434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:37 schreef Ghost_Buster het volgende:
"witte mensen".. het geeft meteen aan hoe je er over denkt. Laat ik het hierbij houden.
Niks toe te voegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:15:29 #72
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214837451
Ja het is wel verschrikkelijk in Nederland met al die oorlog, hongersnood, gebrek aan onderwijs en zorg en massawerkeloosheid die we hier hebben en het ontbreken van de meest basale voorzieningen zoals water, voedsel en een dak boven je hoofd. :')

In Nederland wonen een 'hel op aarde' noemen is in vrijwel iedere denkbare context een pracht voorbeeld van geprivilegieerd zijn.
pi_214837477
quote:

Zo moeilijk is het niet.

Dit is het soort woke gekut waar 'progressieven' bij wegglijden in hun ironische kruistocht tegen racisme. Jeweetwel, de MikeyTTs, LordVetinaris, KareldeStoutes, Bluesdudes en Aberkullies

Waar de KKK graag zwarten demoniseert, doet woke dat met blanken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:20:54 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214837505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef rutger05 het volgende:
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:
[..]
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.
Wat zou men dan moeten doen, in tegenstelling tot nu?
  donderdag 29 augustus 2024 @ 21:21:57 #75
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214837515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ze mag gewoon haar bek houden
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')