Ik gebruik de benaming witte mensen voor blanke mensen die zichzelf wit noemen.quote:
Niet de slachtoffers, maar wel andere zwarten uit Afrika. Zij boden mensen aan als handelswaar. En o.a. de VOC maakte daar dankbaar gebruik van. Het is niet alsof Nederlanders in Afrika zwarten gingen vangen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De vraag was wie er onderscheid maakte.
Laatste keer dat ik het checkte was de transatlantische slavenhandel een aangelegenheid die uitsluitend zwarte mensen trof, kennelijk werd het onderscheid tussen blank en zwart toen al gemaakt en dat is niet geïnitieerd door de slachtoffers in dezen. En ja, daar was Nederland wel bij betrokken.
Tja, helaas is er een groep mensen die liever ziet dat de Europese samenlevingen diverser worden dan dat degenen die voor 'de diversiteit' zorgen, zouden vertrekken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het staat al deze mensen die zich hier niet thuisvoelen vrij om te vertrekken, mis je helemaal niets aan.
"Avondeten"quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Moet je een albino neger nou eigenlijk wit noemen of zwart?
Mensen die in hun thuisland opgevreten worden door de medicijnman mogen hier wel een verblijfsvergunning krijgen lijkt mequote:
Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.
Doe dan maar een slot op het topic.
Het is gewoon kritiek met een cynische en satirische sausje. En genoeg voorbeelden. Ik kwam er makkelijk doorheen. Maar misschien is er hier sprake van cognitieve dissonantie.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ja, ik kwam er niet doorheen. Het is een onsamenhangend stukje waarin mevrouw van de hak op de tak springt en er blijk van geeft vooral heel erg ontevreden over haar leven te zijn.
Misschien kan ze beter een hobby of een andere baan zoeken waar ze meer voldoening uit haalt. Het leven is te kort om in een situatie te blijven hangen waarin je alsmaar zuurder en zuurder wordt.
Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
Heeft er iemand in dit topic een poging gedaan om het artikel begrijpend te lezen? Of wordt dit weer zo'n topic bestaand uit vijf delen waar het 99% van de posts niet over de inhoud gaat.
Nee hoor, net nog een flesje mullermilk op, die was geel met een banaansmaakje.quote:
Blijkbaar vindt Joop.nl, van BNNVARA, van onze publieke omroep, het wel van belang om dit te publicerenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met jouw laatste zin.
Maar dan meer omdat ik totaal niet begrijp wat hier nou precies de nieuwswaarde van is.
Hard gelachen. Zoveel domheid.quote:Ik praat hier over de mainstream. Over al die goede brave mensen die over zichzelf zeggen dat ze tolerant zijn. Die Oprah geweldig vinden, het gedicht van Amanda Gorman op zichzelf willen betrekken. Naar Keti-Koti gaan. Pom en roti eten, en vrijwilligers werk gedaan hebben in de sloppenwijken van India.
Het trieste is dat juist deze mensen die typisch behoren tot het maatschappelijke middenveld, weigeren te accepteren dat racisme niet iets is van extreemrechts, maar dat racisme onderdeel is van het maatschappelijke weefsel
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.quote:De inburgering die liederlijk faalt, omdat de politiek -rechts en links- zich typisch niet bekommert om deze kwetsbare groep mensen?
Niks toe te voegen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:37 schreef Ghost_Buster het volgende:
"witte mensen".. het geeft meteen aan hoe je er over denkt. Laat ik het hierbij houden.
Zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
Wat zou men dan moeten doen, in tegenstelling tot nu?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef rutger05 het volgende:
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:
[..]
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.
Ze mag gewoon haar bek houdenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:01 schreef rutger05 het volgende:
Zo'n opiniestuk mag natuurlijk best prikkelend zijn en zij gaat er met gestrekt been op allerlei zaken in. Zij bevraagt hiermee de lezer en de maatschappij. Ik vind dit bijvoorbeeld een goed punt van haar:
[..]
Het gaat ook om een kwetsbare groep mensen en dat besef is er onvoldoende in de politiek en in de maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |