Dat zou dus betekenen dat de deelnemers aan de lening Alexandrium er met deze nieuwe lening ook op achteruit gaan.quote:Op maandag 2 september 2024 13:36 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Zekerheden zijn niet zo goed, al is hij voor de helft gedekt door Marquardt Nederland wat wel wat waarde heeft.
Wel zit in ik Marquardt Alexandrium uit 2022, dat zijn dezelfde franchisenemers en die lossen tot nu in december maximaal extra af, waardoor die lening nu 65% is afgelost. Ik neem aan dat zaken goed gaan.
Wat de pitch weer niet goed vermeld, is dat die zelfde negatieve hypotheekverklaringen ook zijn ingezet voor de eerdere lening. Wel hebben ze hun eerste hypotheken op hun woonhuizen netjes een beetje afgelost afgelopen 2 jaar
Daarom is een hypotheekverklaring geen zekerheid. Die kan je niet koppelen aan een lening. Mocht er sprake zijn van wanbetaling kunnen meer partijen een geroep doen op de overwaarde van de woning.quote:Op maandag 2 september 2024 13:53 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat de deelnemers aan de lening Alexandrium er met deze nieuwe lening ook op achteruit gaan.
Wat mij vooral verbaasd is dat er in de keuken branche nog zo uitgebreid kan worden. Inmiddels heb je zoveel zaken waar je een keuken kan kopen. Daarbij denk ik als er zo'n groot concern als de DMG Groep achter zit zou ik denken dat de zekerheden wel wat beter kunnen.
Niet mijn project in ieder geval.
Ing werkt bij mij vandaag tè goed. Max daglimiet reeds bereikt (en is niet a la minuut op te hogen).quote:Op maandag 2 september 2024 13:04 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Gaat erg rap. ING werkt hier wel, net overgemaakt
Team van volledig ZZP-ers. Is dat nog een solide basis vandaag de dag, met de aangekondigde handhaving wet dba en aangekondigde nieuwe wet vbar? In mijn eigen bedrijfstak (media), dat ook zeer flink leunt op zzp-ers, is nu redelijke paniek en onzekerheid vanwege die 2 punten.quote:Op maandag 2 september 2024 13:39 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin direct
Renovatie & Montagebedrijf Veenman
¤ 135.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
2de hypotheek woning
Met een negatieve hypotheekverklaring kan je bij wanbetaling helemaal nergens een beroep op doen, het voorkomt alleen dat er nog anderen wél een beroep kunnen doen. Het maakt dan ook niet zoveel uit dat die al verstrekt is op een andere lening, er komt gewoon geen hypotheek bij.quote:Op maandag 2 september 2024 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Daarom is een hypotheekverklaring geen zekerheid. Die kan je niet koppelen aan een lening. Mocht er sprake zijn van wanbetaling kunnen meer partijen een geroep doen op de overwaarde van de woning.
De Mandemakers zijn niet rijk geworden door hun franchisenemers niet het merendeel van het risico te laten lopen.quote:Op maandag 2 september 2024 13:53 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat de deelnemers aan de lening Alexandrium er met deze nieuwe lening ook op achteruit gaan.
Wat mij vooral verbaasd is dat er in de keuken branche nog zo uitgebreid kan worden. Inmiddels heb je zoveel zaken waar je een keuken kan kopen. Daarbij denk ik als er zo'n groot concern als de DMG Groep achter zit zou ik denken dat de zekerheden wel wat beter kunnen.
Niet mijn project in ieder geval.
Ze hebben wel een gun factor vind ik, maar het is volgens mij wel een bedrijf met problemen ja. Ze gaan hun fruitteelt terugbrengen van 1450 ton naar 600 ton om rust te brengen en hiervoor gaan ze hun schuldenlast verhogen van 1.2 naar 1.4 mio. Dus 200k uitgeven om de omzet te verlagen en gaten elders te dichten.quote:Op maandag 2 september 2024 11:16 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
v.o.f. Fruitbedrijf Van Assche (2)
¤ 360.000 | 8,0 % rente | 23 maanden
Met een 5de hypotheek.
Met deze financiering wordt er een deel achterstand bij de Rabobank ingelopen en een deel toekomstige aflossing naar voren gehaald.
Plus dat het een morele verklaring is. Als ze hem simpelweg 'vergeten' en de hypotheek tóch ophogen ben je nergens, feitelijk gezien.quote:Op maandag 2 september 2024 14:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Met een negatieve hypotheekverklaring kan je bij wanbetaling helemaal nergens een beroep op doen, het voorkomt alleen dat er nog anderen wél een beroep kunnen doen. Het maakt dan ook niet zoveel uit dat die al verstrekt is op een andere lening, er komt gewoon geen hypotheek bij.
SIG betaalt altijd op een doordeweekse dag. Dus de eerste kans voor deze maand was pas vandaag. Ik verwacht dat SIG de bulk van de maandbetalingen vandaag of morgen alsnog zal doorstorten naar onze wallets.quote:Op maandag 2 september 2024 16:49 schreef Slijker het volgende:
Ik heb nog geen maandbetalingen ontvangen van SIG.
Ze zijn er laat mee deze keer.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[b]Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Inmiddels staat er bij mij al ruim 80% bij. Ik kijk later nog wel een keer.quote:Op maandag 2 september 2024 16:49 schreef Slijker het volgende:
Ik heb nog geen maandbetalingen ontvangen van SIG.
Ze zijn er laat mee deze keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kreeg hem vandaag in de mail en had in de eerste instantie wel interesse, een fruitbedrijf + kleine camping is normaliter niet iets waar je geld op verliest. Maar wat jij ook uit de tekst aanhaalt en ook de verdere uitleg hebben mij doet passen, dit gaat 100% zeker eindigen in een default wat mij betreft. Cashflows niet op orde en al voldoende andere leningen die nog lopen. Nee bedankt.quote:Op maandag 2 september 2024 11:16 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
v.o.f. Fruitbedrijf Van Assche (2)
¤ 360.000 | 8,0 % rente | 23 maanden
Met een 5de hypotheek.
Met deze financiering wordt er een deel achterstand bij de Rabobank ingelopen en een deel toekomstige aflossing naar voren gehaald.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:44 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe gve, direct te investeren.Meegepakt. Zit nu voor 51% vol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen maand al diverse projecten meegenomen bij GvE, weliswaar voor lagere bedragen dan gewoonlijk bij Collin, maar toch. Het saldo daar loopt aanzienlijk op.Pecunia non olet
Ik zou niet weten waarom niet. Fruitteelt is kwetsbaar alleen al door vorst en ziekten en een kleine camping gaat ze in dat geval ook niet redden. Kwalificatie: *** met perenquote:Op dinsdag 3 september 2024 11:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kreeg hem vandaag in de mail en had in de eerste instantie wel interesse, een fruitbedrijf + kleine camping is normaliter niet iets waar je geld op verliest.
Misschien ook omdat SIG weinig nieuwe projecten publiceert? (en waar je dan bij de goede projecten binnen een paar minuten bij moet zijn)? Bij mij gaat daardoor wat meer naar GVE.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meegepakt. Zit nu voor 51% vol.
Afgelopen maand al diverse projecten meegenomen bij GvE, weliswaar voor lagere bedragen dan gewoonlijk bij Collin, maar toch. Het saldo daar loopt aanzienlijk op.
Het is niet een beetje vorst geweest dat het bedrijf zo slecht draait en volgestopt zit met schulden. Een gezond (haha pun intented) fruitbedrijf kan wel iets hebben.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Fruitteelt is kwetsbaar alleen al door vorst en ziekten en een kleine camping gaat ze in dat geval ook niet redden. Kwalificatie: *** met peren
Tja, die zullen dan door de zure appel heen moeten bijten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:24 schreef obligataire het volgende:
Het fruitbedrijf zit al vol, waarschijnlijk onder invloed van die taxatie. Het is te hopen dat de investeerders niet met de gebakken peren komen te zitten.
Dat laatste klopt en dat geldt ook voor ieder ander bedrijf, daarom kijk je naar kengetallen als solvabiliteit en liquiditeit, echter deze zijn niet gezond wat financiën aangaat. Ze zitten volgens mij in bijzonder beheer bij de huisbank, die is er ook wel een beetje klaar mee heb ik de indruk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is niet een beetje vorst geweest dat het bedrijf zo slecht draait en volgestopt zit met schulden. Een gezond (haha pun intented) fruitbedrijf kan wel iets hebben.
Volledige vertrouwen in schipper als schipper en ondernemer. Goed onderhouden schip. Schadeherstel is voor hem een nieuwe tak van sport. Daarom laat ik hem lopen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:31 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Misschien ook omdat SIG weinig nieuwe projecten publiceert? (en waar je dan bij de goede projecten binnen een paar minuten bij moet zijn)? Bij mij gaat daardoor wat meer naar GVE.
Ik zat een beetje te rekenen omdat dit project volgens mij ultiem slecht is t.o.v. van de GVE fee structuur. Ik kom op het volgende bij ¤1000 geinvesteerd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meegepakt. Zit nu voor 51% vol.
Afgelopen maand al diverse projecten meegenomen bij GvE, weliswaar voor lagere bedragen dan gewoonlijk bij Collin, maar toch. Het saldo daar loopt aanzienlijk op.
Precies mijn overweging. Zonder al die leningen die al lopen en hypotheken die er al opzitten was het wel interessant geweest.quote:Op dinsdag 3 september 2024 11:45 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat laatste klopt en dat geldt ook voor ieder ander bedrijf, daarom kijk je naar kengetallen als solvabiliteit en liquiditeit, echter deze zijn niet gezond wat financiën aangaat. Ze zitten volgens mij in bijzonder beheer bij de huisbank, die is er ook wel een beetje klaar mee heb ik de indruk.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:44 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe gve, direct te investeren.In geen 84 jaar doe ik mee aan deze. Looptijd veel te lang wat mij betreft, in het algemeen maar ook voor 100k. Rente ook niet al te hoog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het verhaal verder wel aardig, heb ook al eerder in een schip geïnvesteerd. Redelijk veilig verder omdat er wel een aardig onderpand is.
Ik laat hem even gaan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |