Linkjequote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:28 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Linkje is welkom. Heb interesse.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pro-actief handeling is niet echt het beeld dat ik bij gve heb, maar dat zou wel het beste zijn om voor alle betrokkenen de (kans op) schade te beperken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:18 schreef peterc het volgende:
denk dat het wise is van GVE dat ze Harold A contacteren om evt gezamenlijk een PvA te bepalen. Altijd beter dan gedoe straks.
Nou ik heb vandaag maar weer eens het bewijs inderdaad. Project 21063 heeft een borg voor het volledige bedrag en volledige looptijd. Project is in 2022 failliet gegaan en daarop heb ik in maart jl. maar eens gevraagd waarom de borg niet aangesproken is...geen reactie...29 juli weer eens een reminder gestuurd...vandaag weer een maand verder eindelijk reactie:quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:55 schreef tnhb het volgende:
[..]
Pro-actief handeling is niet echt het beeld dat ik bij gve heb, maar dat zou wel het beste zijn om voor alle betrokkenen de (kans op) schade te beperken.
Samengevat, ze hebben bij GVE geen idee hoe en wat Flanderijn allemaal doet en je moet er zelf meerdere malen om zeuren om ze daarmee aan de gang te krijgen.quote:Het dossier ligt bij onze gerechtsdeurwaarder Flanderijn, ik ga uw vraag doorzetten of de borg al aangesproken is , en indien dit niet het geval is waarom deze nog niet ingezet is.
Als ik een antwoord krijg informeer ik u direct.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben we niets eens gezien dat verhaal op een borg na verloop van tijd kan verlopen. Dat je daar juist op tijd bij moet zijn?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:25 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Nou ik heb vandaag maar weer eens het bewijs inderdaad. Project 21063 heeft een borg voor het volledige bedrag en volledige looptijd. Project is in 2022 failliet gegaan en daarop heb ik in maart jl. maar eens gevraagd waarom de borg niet aangesproken is...geen reactie...29 juli weer eens een reminder gestuurd...vandaag weer een maand verder eindelijk reactie:
[..]
Samengevat, ze hebben bij GVE geen idee hoe en wat Flanderijn allemaal doet en je moet er zelf meerdere malen om zeuren om ze daarmee aan de gang te krijgen.
Rente verhoogd van 7% naar 8%.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:01 schreef Collin63 het volgende:
[..]
En hier zal een half procent niet helpen verwacht ik.
Samenvattend vind ik het ik het maar matig.
Afloscapaciteit: Ruim voldoende
Solvabiliteit: Matig
Zekerheden: Goed
Overall: Ruim voldoende
GVE en Flanderijn op tijd actief is een illusie dat heeft de praktijk helaas te vaak bewezen en men behandelt de investeerder (haar klant) onbeschoft en onbekwaam met als gevolg dat men weinig leningen krijgt die snel vol raken. Steeds meer investeerders haken daar af volgens mij.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hebben we niets eens gezien dat verhaal op een borg na verloop van tijd kan verlopen. Dat je daar juist op tijd bij moet zijn?
Voor flanderijn heeft het wellicht meerwaarde om achter de oorspronkelijke ondernemer aan te gaan obv uurtje-factuurtje?
Een borg is leuk, maar blijkbaar soms ook best lastig hoe te moeten handelen als je geen deskundige bent. Ik meen dat ccf al eens met een borg te maken heeft gehad die ze te snel aanspraken terwijl er eerst andere routes bewandeld moesten worden, bij de rechter verloren ze toen de zaak. Maar ik deel de mening dat ze er in elk geval iets over hadden moeten kunnen aangeven, al was het maar dat het nog geen tjd was (met reden) om de borg al aan te kunnen spreken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:25 schreef Red_arrow het volgende:
daarop heb ik in maart jl. maar eens gevraagd waarom de borg niet aangesproken is
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:55 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers van een nieuwe GvE APOC Aviation hierbij het project met linkje:Een project met winkeldochters van de oude projecten. Niet voor mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:55 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers van een nieuwe GvE APOC Aviation hierbij het project met linkje:Binnen enkele uren vol, ik ben al te laat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de laatste portie van de bereidstellingsvergoeding 1e fase. De rest en ook de 2e fase waren zo volquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Er is nog ruimte voor 1x 25k in het SiG project.
Na 29 succesvolle cf projecten zal deze het ook wel redden denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:02 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Een project met winkeldochters van de oude projecten. Niet voor mij.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:44 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag de laatste termijn ontvangen van City Centre Hotel Amsterdam. Dit is voor mij het 25e project dat bij HCN succesvol is afgelost sinds ik hier mijn eerste investering deed in december 2016.Op naar de volgende 25.
Bij Collin haalde ik eerder deze week de 25 succesvol afgeloste leningen toen "Het Viscentrum" Peter de Graaf en Zoon vervroegd werd afgelost.
Ik zou toch denken dat degene die in de eerste lening zitten wel het linkje krijgen voor de nieuwe lening.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe herfinancieringslening via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfsgebouw:
RT afbouw
¤ 45.000 | 7,0 % rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rt-afbouw-2/
Ondanks het negatieve E.V. wil ik deze wel weer meenemen. In de eerste lening zit ik ook en die is altijd netjes voldaan.
Helaas (nog?) geen linkje ontvangen dus als iemand er een beschikbaar heeft dan hou ik mij aanbevolen
Crowdaboutnow is een platform waar hier niet veel mensen in zullen investeren. Wij bespreken eigenlijk vooral de crowdfinance projecten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:05 schreef freak1 het volgende:
toch even een vraag in het crowdfundingstopic..
via via krijg ik via zijwegen wat mee van het CrowdAboutNow project van Bronckhorster..
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/bronckhorster
zelf geen investeerder maar ken er wel velen. op dit moment is er geen enkele communicate tussen CrowdAboutNow and Bronckhorster, zijn beide heren compleet stilgevalen na het binnenhalen van de centen, het hotel wat open had moeten gaan is nog altijd niet open en de eerste terugbetaling van rente in 2024 is uitgesteld door de heren, achter de rug om van CAN, tot september. CAN adviseerd om je invetering terug te vragen.
dan mijn vraag, hoe makkelijk is het om weg te lopen met geld van je investeerders bij dit soort projecten? een van de heren heeft al een nieuwe functie gevonden, is voor zichzelf begonnen, en het geld hangt in een losse BV..
Zoals Horsman al aangeeft is CAN niet een crowdfunding zoals deze hier besproken wordt. Itt de hier besproken platformen is CAN alleen een tussenpersoon tussen de ondernemer en de investeerder. Deze twee partijen moeten ook de communicatie zelf verzorgen. Wanneer een ondernemer zijn afspraken niet nakomt dan moet de investeerder zelf contact opnemen met de ondernemer, CAN speelt hier dus geen enkele rol in. Op de site van CAN staat dit ook bij de veel gestelde vragen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:05 schreef freak1 het volgende:
toch even een vraag in het crowdfundingstopic..
via via krijg ik via zijwegen wat mee van het CrowdAboutNow project van Bronckhorster..
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/bronckhorster
zelf geen investeerder maar ken er wel velen. op dit moment is er geen enkele communicate tussen CrowdAboutNow and Bronckhorster, zijn beide heren compleet stilgevalen na het binnenhalen van de centen, het hotel wat open had moeten gaan is nog altijd niet open en de eerste terugbetaling van rente in 2024 is uitgesteld door de heren, achter de rug om van CAN, tot september. CAN adviseerd om je invetering terug te vragen.
dan mijn vraag, hoe makkelijk is het om weg te lopen met geld van je investeerders bij dit soort projecten? een van de heren heeft al een nieuwe functie gevonden, is voor zichzelf begonnen, en het geld hangt in een losse BV..
quote:Project 019490 Aankoop bedrijfspand is volledig afgelost inclusief rentebetaling. Hiermee heeft u het volledige rendement op dit project behaald! De laatste termijn van het project zal op 3 september aan u worden voldaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |