abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214855936
Straks maar een bloedhete long run
pi_214856903
quote:
11s.gif Op zondag 1 september 2024 10:30 schreef Evangelion het volgende:
Straks maar een bloedhete long run
Je had misschien ook eerder weg kunnen gaan. Ik bedoel. Ik heb die 21km er al lang en breed op zitten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214857098
Ik ga nu echt.
pi_214857655
Lekker laat @Evangelion.
Hier terug, ging lekker kut aan het einde. 14km zone 2, 14km zone 3 en dan nog 6km beetje run/walk uitlopen. Flinke spierpijn in mn billen de hele tijd en laatste stuk ook totaal verzuurde kuiten. Volgende keer maar niet de dag er voor fitnessen en walking lunges doen, die zijn echt killing. Ook een beetje hongerklop aan het eind. Naja, kan het de volgende keren alleen maar beter gaan :')
pi_214858123
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:04 schreef valleilijn het volgende:
Jep hier ook vroeg op morgen voor een lange loop. Flink stuk van het marathonparcours lopen, niet per se heel veel zin in want op de Amstel na is het wel het minst inspirerende deel :')
Is dat hele stuk langs de Amstel vanaf Oudekerk richting Amsterdam alweer open en opnieuw geasfalteerd toevallig?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_214858306
Normaal start de zondagse duurloop om 10.00 maar vandaag wijselijk om 8.15 gestart, was nog heerlijk fris en bewolkt het eerste uur.
32km zit erop, ging niet heel lekker maar toch ook niet heel slecht.
pi_214858977
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Is dat hele stuk langs de Amstel vanaf Oudekerk richting Amsterdam alweer open en opnieuw geasfalteerd toevallig?
Jep, begin juli toen ik er voor het laatst liep was het al bijna klaar, alleen het stukje vlak voor de ring nog niet, nu was het gewoon weer open en netjes.
pi_214859647
Ik mag nu nog een uurtje buiten spelen *O* fartlek heb ik wel zin in :).

Morgen start 15 weken schema voor de marathon ! (Gisteren met een vriend het laatste bier opgedronken 8))
pi_214860748
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 13:24 schreef valleilijn het volgende:
Volgende keer maar niet de dag er voor fitnessen en walking lunges doen, die zijn echt killing.
Twee dagen na de fitness is nog erger meestal.
Ik voel mijn glutes nooit behalve na single leg squats (bulgarian split squats), dan kan ik 2-3 dagen niet normaal opstaan en lopen (de eerste paar km). Dus dat is lastig inplannen.
pi_214860954
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 23:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik loop morgen een wedstrijdje dat niet op de lijst van @:SEMTEX staat. De inschrijving zal al wel dicht zijn. We lopen een 7-persoons estafette. Gelukkig mag ik de eerste etappe doen in de ochtend: ik verwacht dan wel lekker tempo te kunnen maken. Daarna met de fiets achter de andere lopers aan dus het wordt een sportief dagje _O-
Etappe van 6 km bleek 6,3 -- ik denk dat hij echt aan de lange kant was en niet alleen meetfout van m'n horloge. Op 5k PR-tempo vertrekken bleek heel dom, de laatste km was enorm afzien. Dit soort afstanden zijn tot nu toe echt niet mijn favoriet, ik word altijd misselijk en verzuurd en ik deel ze altijd slecht in :( waarschijnlijk moet ik vaker oefenen.

En hopelijk loop ik sneller als het buiten niet meer zo achterlijk warm is :P
pi_214861466
Afhalen startnummer
quote:
Je startnummer is nu nog niet bekend. Je krijgt deze van ons in een latere mail toegestuurd. Als jij jouw startnummer komt afhalen, zorg dan dat je het nummer ook bij de hand hebt.
Hoe gaat het startnummersverdelenproces eigenlijk in z'n werk?
pi_214862627
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nober het volgende:
Afhalen startnummer
[..]
Hoe gaat het startnummersverdelenproces eigenlijk in z'n werk?
Dat is bij elke wedstrijd weer anders. Het komt eigenlijk altijd goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214863073
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 16:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Twee dagen na de fitness is nog erger meestal.
Ik voel mijn glutes nooit behalve na single leg squats (bulgarian split squats), dan kan ik 2-3 dagen niet normaal opstaan en lopen (de eerste paar km). Dus dat is lastig inplannen.
Haha ja, die en walking lunges zijn echt met afstand de ergste veroorzakers van spierpijn.
pi_214866191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 17:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet gelezen hebt dat het om het lopen in de warmte gaat. Meer mensen = meer startgolven = meer mensen die later starten en op het warmste moment van de dag lopen.
Klopt, maar als je alles een uur vervroegt heb je toch een uur extra om die golven in te plannen, en dan starten de laatsten op het moment dat momenteel ook al de laatste starten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214867952
Ik zou vanmorgen lopen, maar werd wakker met migraine :{ niet helemaal onverwacht, ik had al weken het idee dat het eraan zat te komen :{
Morgenvroeg maar nieuwe poging denk ik...
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2024 @ 13:29:02 #116
426493 crew  PippenScottie
pi_214868437
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 12:31 schreef Nijna het volgende:
Ik zou vanmorgen lopen, maar werd wakker met migraine :{ niet helemaal onverwacht, ik had al weken het idee dat het eraan zat te komen :{
Morgenvroeg maar nieuwe poging denk ik...
Naar.. beterschap
My friends all drive horses
pi_214868453
Een kleine 110km afgelopen maand, de training gaat lekker richting HM in Eindhoven :) de hamstring blijft af en toe wel wat opspelen, dus ben er voorzichtig mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214868692
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 13:29 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Naar.. beterschap
Komt goed, meestal ben ik dan een dag wat blegh en daarna gaat het wel weer. Dus vandaag maar even pas op de plaats.
Fake it till you make it...
  maandag 2 september 2024 @ 15:54:25 #119
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_214869578
:D vandaag operatie linkeroog gehad, op naar hardlopen in central park over 4 weken!
*O*

Eerst even goed herstellen en dan langzaam weer opbouwen :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_214875404
Hebben mensen ervaring met zo’n rugzak met water (of een andere vloeistof maar laten we uitgaan van water) erin?

Ik loop nu met een bidon van 0,6L ofzo. Gaat wel, maar ideaal is anders. Hoeveel gaat er in zo’n rugzak en klotst het ook?

Heb altijd gezegd dat ik niet als kerstboom ga lopen of echt hardloopkleding ga aanschaffen, inmiddels ben ik swinters zichtbaar vanuit een vliegtuig, koop en loop ik in hempies en koop ik minstens 1x per jaar nieuwe hardloopschoenen dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214875554
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:50 schreef kalinhos het volgende:
Hebben mensen ervaring met zo’n rugzak met water (of een andere vloeistof maar laten we uitgaan van water) erin?

Ik loop nu met een bidon van 0,6L ofzo. Gaat wel, maar ideaal is anders. Hoeveel gaat er in zo’n rugzak en klotst het ook?

Heb altijd gezegd dat ik niet als kerstboom ga lopen of echt hardloopkleding ga aanschaffen, inmiddels ben ik swinters zichtbaar vanuit een vliegtuig, koop en loop ik in hempies en koop ik minstens 1x per jaar nieuwe hardloopschoenen dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Waar laat je die bidon dan?

Een running vest met twee flasks (2x0.5L) aan de voorkant is wel prima. En evt. nog een extra flesje in de rugzak.

Zo'n bladder met 2L water erin op je rug heb ik ook wel gedaan maar dat merk je toch wel als hij vol is en dat is meer voor als je echt in de middle of nowhere bent. De eerste keer kreeg ik pijn m'n bek van het zuigen aan die slang (lol).

[ Bericht 1% gewijzigd door Evangelion op 02-09-2024 23:07:32 ]
pi_214875621
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Waar laat je die bidon dan?

Een running vest met twee flasks (2x0.5L) aan de voorkant is wel prima. En evt. nog een extra flesje in de rugzak.

[ afbeelding ]

Zo'n bladder met 2L water erin op je rug heb ik ook wel gedaan maar dat merk je toch wel en dat is meer voor als je echt in de middle of nowhere bent. De eerste keer kreeg ik pijn m'n bek van het zuigen aan die slang (lol).
Gewoon in mn hand.

Ja 2x 0,5L is genoeg, je komt ook altijd wel langs een plek met een kraantje
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214875935
@kalinhos ik heb ook een vest met 2x0,5 liter in flessen voorop en ik kan er nog een 1,5 liter waterzak in doen als ik dat wil -- toen we in Luxemburg urenlang gingen wandelen/trailrunnen wel gedaan maar anders ga ik nooit zo lang de bewoonde wereld uit.

Zo'n zak water wordt best snel lauw, sneller dan de flessen was mijn indruk. Het klotsen vond ik wel meevallen bij beide. Flessen zijn makkelijker om eruit te halen om bij te vullen.
Zo'n waterzak is stom schoonmaken (vooral die slang erbij!) dus als je sportdrank mee wilt zijn flessen echt handiger.

Ik heb een Salomon Adv Skin 5 vest, de unisex variant. Ik heb best wat mannen op mijn sportclub die vertelden dat ze zo'n vest echt wennen vonden omdat het relatief strak om je borst zit. Maar ik ben al sportbeha's gewend dus niks nieuws voor mij _O-
Ze komen in maten dus je moet even goed passen of meten welke je moet hebben.
Ik heb mijne bij Trailrunstore online in de aanbieding besteld nadat ik het vest van een clubgenootje had gepast om de maat te checken. Maattabel van de site klopte ook.

Voordeel; duizend goed bereikbare zakjes voor snackjes. In Luxemburg had ik in elk vakje wel iets lekkers zitten, leuke verrassingen voor onderweg O+

Grootste nadeel vind ik eigenlijk dat het vest relatief moeilijk uit en aan te trekken is als je een hele dag hebt gelopen en je schouders en bovenrug helemaal stijf zijn. In Luxemburg dag 2 heeft m'n broer me in en uit het vest geholpen :')
pi_214875937
Tot zover mijn epos over trailvesten en waterflessen :') :')
pi_214875945
Waterfles in de hand heb ik in het begin ook veel gedaan. Volgens mij heb ik daarom nog steeds moeite met mijn armen goed te bewegen tijdens het lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')