Dus dan liep je halve in 1:24 en de hele in 3u12 ? Dan liep je marathon toch sterk achter bij de halve ?quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Toen ik 3u12 op de marathon liep was mijn pace op de hm ongeveer 4:00.
Klopt, mijn pr op de halve is 1:24 en op de hele 3:12 (met een split op 1u29 dacht ik). Er zit wel een paar maanden tussen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:44 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Dus dan liep je halve in 1:24 en de hele in 3u12 ? Dan liep je marathon toch sterk achter bij de halve ?
Ik liep een tijdje marathons rond de 3:13, toen liep ik een halve in de buurt van het anderhalf uur.
En vorig jaar HM 1:26:4x en de hele in 3:03.
Zou je denken, hé, dat de stap van 3:16 naar sub 3 niet zo groot is. Maar dat bleek bij mij toch tegen te vallen. Van een stabiele 3:13 loper (ook al een heel mooi niveau !) ben ik naar 3:10 , 3:07 en uiteindelijk 2X 3:03 gegaan. Sub3 blijkt toch lastiger dan gedacht.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Ben vanaf deze week met de voorbereiding voor Valencia begonnen en heb er een vraag over. Ik ga ‘m samen met een vriend lopen en hij wil onder de 3 uur en denkt dat dit kan (4 maanden geleden liepen we beiden Rotterdam beiden PR van 3:16).
Hij heeft nu een schema gemaakt wat opbouwt tot het hoogtepunt met 74(!!)km in een week.
Zijn theorie is: we moeten nou eenmaal veel kilometers maken willen we sneller worden. Het hele schema omhelst ongeveer 750km afstand. Voor Rotterdam heb ik ongeveer 400km getraind...
Het schema zelf heeft wel easy runs, long runs, combinatieruns en intervallen. Het is niet alleen maar 1 monotoon tempo.
Overigens kwam ik afgelopen donderdag in een 10km race op 41:10 uit en liep ik gisteren voor het eerst een 5k onder de 20min (parkrun) dus ik moet sowieso nog wel wat rapper worden denk ik.
Er zijn anders genoeg loop voordelen om wel een keer per week kortere intervallen sneller dan je marathon tempo te lopen. Dat hoeven niet eens yasso's te zijn. 200 meters, 400 meters, 1000 meters allemaal prima. Ik zou het dus juist wel aanraden om te doen omwille van de snelheid, loop efficiëntie en uithoudingsvermogen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:54 schreef Tracksmith het volgende:
Edit: Yasso's zijn niet zo'n goede training voor halve of hele marathons, net omwille van het feit dat zulke korte intervallen geen goede marathontraining zijn (zie ook de link uit Advanced marathoning van @:Evangelion).
Nooit gezien dus denk het niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:15 schreef Piperidine het volgende:
Weet iemand of er bij de Dam tot Damloop pacers aanwezig zijn?
Ik kan niks op de website vinden.
Nee zijn er niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:15 schreef Piperidine het volgende:
Weet iemand of er bij de Dam tot Damloop pacers aanwezig zijn?
Ik kan niks op de website vinden.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Nooit gezien dus denk het niet.
Helaas!quote:
Ik ben altijd wel benieuwd wat ze daarna met al die testschoenen doen.. 10km in warm weer erin lopen, dat ga je wel zien/ruiken lijkt mijquote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanavond met het RUNFest Utrecht meegedaan. Ik weet niet meer wie em getipt had destijds, maar het was erg leuk. Met 100 man dwars door Utrecht rennen: ontvangst was in de Rum Club aan de Oude Gracht, daar kon je Puma Deviate Nitro 3/Deviate Nitro Elite 3 passen en er op lopen. Je moest zelf de weg naar twee checkpoints vinden, geen aangegeven route dus. Eerst naar Runnersworld Galgenwaard, vanaf daar naar het Landhuis in de stad en dan weer terug naar de Oude Gracht. Onze route was 10.7km in totaal, deed er 56 minuten over en dat was snel genoeg met de warmte. Daarna nog wat naborrelen bij de Rum Club.
Puma Deviate Nitro zijn ook leuke schoenen, prettige zool met een composiet plaat er in. Ik had alleen de verkeerde sokken gepakt vanochtendveel te warm en zweterig met dit weer, zorgde helaas voor wat irritatie
Dat klinkt als een toffe run. Maar wel veel stoplichten, denk ikquote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:29 schreef valleilijn het volgende:
Vanavond met het RUNFest Utrecht meegedaan. Ik weet niet meer wie em getipt had destijds, maar het was erg leuk. Met 100 man dwars door Utrecht rennen: ontvangst was in de Rum Club aan de Oude Gracht, daar kon je Puma Deviate Nitro 3/Deviate Nitro Elite 3 passen en er op lopen. Je moest zelf de weg naar twee checkpoints vinden, geen aangegeven route dus. Eerst naar Runnersworld Galgenwaard, vanaf daar naar het Landhuis in de stad en dan weer terug naar de Oude Gracht. Onze route was 10.7km in totaal, deed er 56 minuten over en dat was snel genoeg met de warmte. Daarna nog wat naborrelen bij de Rum Club.
Puma Deviate Nitro zijn ook leuke schoenen, prettige zool met een composiet plaat er in. Ik had alleen de verkeerde sokken gepakt vanochtendveel te warm en zweterig met dit weer, zorgde helaas voor wat irritatie
Ja daar hadden we het ook over. Wellicht naar de Puma outlet?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd wat ze daarna met al die testschoenen doen.. 10km in warm weer erin lopen, dat ga je wel zien/ruiken lijkt mij
Ik denk dat je niet gelezen hebt dat het om het lopen in de warmte gaat. Meer mensen = meer startgolven = meer mensen die later starten en op het warmste moment van de dag lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een beetje een non-argument, als ze een uur vervroegen dan loopt iedereen uiteindelijk vroeger toch. Nu starten sommige mensen ook al om half 11. En voor de snelste startvakken heb je al wel bewijs nodig, zou wellicht niet slecht zijn als ze dat ook invoeren voor <3,5 uur en <4uur, waarbij bewijs dan ook wel van een vergelijkbare HM-tijd mag komen.
Dat kan ik je wel vertellen, die worden met een gigantische korting verkocht. Ik heb eerder dit jaar een paar carbonschoenen waar nauwelijks op gelopen was voor een habbekrats kunnen kopen. Niet of nauwelijks gebruikersporen in de breedste zin van het woord.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd wat ze daarna met al die testschoenen doen.. 10km in warm weer erin lopen, dat ga je wel zien/ruiken lijkt mij
De Singelloop Utrecht wil ik ook ooit eens doen, al hoorde ik vorig jaar wel horrorverhalen over de te grote drukte voor het nog al smalle (nieuwe) parkoersquote:Op donderdag 29 augustus 2024 18:03 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb iets minder ambitieuze doelen dan een aantal van jullie, maar ik wil in oktober de Singelloop in Utrecht doen. Om mezelf wat uit te dagen streef ik naar een tijd van 52 minuten.
Net mijn langste loopje van het jaar gehad. 8 kilometer in 44 minuten strak. Het had wel sneller of langer gekund, maar ik moet mezelf niet gaan forceren.
Zaterdagochtend ga ik nieuwe vrienden maken bij de parkrun in Alkmaar. Ben benieuwd.
Zo kocht ik laatst online een paar nieuwe Adizero Boston voor 90 euro (is helft van de prijs). Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die al een paar keer zijn gebruikt. Maar ik zag er niks aan. Zo gaat dat, denk ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:08 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel vertellen, die worden met een gigantische korting verkocht. Ik heb eerder dit jaar een paar carbonschoenen waar nauwelijks op gelopen was voor een habbekrats kunnen kopen. Niet of nauwelijks gebruikersporen in de breedste zin van het woord.
Fair point. Ik heb het parcours ook bekeken. Je start volgens mij wel op basis van je beoogde eindtijd, dus dan valt het hopelijk mee. Maar we zullen zienquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De Singelloop Utrecht wil ik ook ooit eens doen, al hoorde ik vorig jaar wel horrorverhalen over de te grote drukte voor het nog al smalle (nieuwe) parkoers
8 september is er de Big10 bij Nedereindse Berg in Utrecht met tempo heats waar Olympiër Anne Luijten in heat 2 als haas fungeert en Pim Bijl (De Pacer podcast) als speaker.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De Singelloop Utrecht wil ik ook ooit eens doen, al hoorde ik vorig jaar wel horrorverhalen over de te grote drukte voor het nog al smalle (nieuwe) parkoers
Gaan ze nu nieuwe vergunningen aanvragen en verplaatsen naar de winter?quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:04 schreef mosselmossel het volgende:
Meh, Halve Marathon van Nieuwkoop is afgelast. 29 graden, veel zon, weinig wind. Organisatie vindt dat een te groot risico voor deelenmers![]()
Jammer dit.
Weet iemand anders nog een ander loopje?
Had deze op mijn lijstje staan maar komt mij niet uit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:04 schreef mosselmossel het volgende:
Meh, Halve Marathon van Nieuwkoop is afgelast. 29 graden, veel zon, weinig wind. Organisatie vindt dat een te groot risico voor deelenmers![]()
Jammer dit.
Toch niet zo slim om de start van de HM om 13.15 te doen op 1 september. Het warmste moment van de dag.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:04 schreef mosselmossel het volgende:
Jammer dit.
Datum Evenementquote:Op zaterdag 31 augustus 2024 13:04 schreef mosselmossel het volgende:
Jammer dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |