Roze heb ik al, maar misschien is oranje of geel ook nog wel een keer een leuke voor de variatiequote:Op zondag 25 augustus 2024 08:38 schreef Serinde het volgende:
Ik heb nog twee felgekleurde shirtjes van rogelli, online jaren geleden gekocht bij hardloopwinkel. Bevallen goed! Turquoise zie ik er niet meer staan maar wel roze, oranje en geel.
Ik hoop stiekem dat ze die vergunning niet krijgen, nog eens 13.000 is niet te doenquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 21:32 schreef mosselmossel het volgende:
Voor de mensen die eerder deze week achter het net visten bij de tickets voor Rotterdam. De organisatie heeft een verzoek gedaan uit te breiden naar 30.000 deelnemers. Dat zou betekenen dat 13.000 extra tickets los komen in november. Daar is een reservelijst voor gemaakt. Voor 5¤ mag je daarop. En dan wordt in november geloot wie mee mag doen.
https://in.njuko.com/nn-m(...)e=select-competition
Nou daar zullen ze in Amsterdam echt onwijs verdrietig om zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2024 12:33 schreef Tracksmith het volgende:
Ik gok dat ze ergens tussenin gaan eindigen, bv 25.000 deelnemers. Op die manier zouden ze de Amsterdam marathon (22.500 deelnemers) de loef afsteken.
Ja snap ik wel. Niet alleen vanwege de grotere drukte, maar ook vanwege het feit dat er meer startgolven nodig zijn. Als ze de aanvangsttijd niet vervroegen naar 9 uur, lopen de mensen die minder snel zijn en een eerlijke tijd opgeven het langst in mogelijke zon/warmte. De marathon van Rotterdam zou misschien sowieso omgewisseld moeten worden met de CPC.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat ze die vergunning niet krijgen, nog eens 13.000 is niet te doen
Maak er maar drie van danquote:
Ik reed gisteren langs Witney op weg naar Oxford. Grappigquote:Op zaterdag 24 augustus 2024 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dorpje in de buurt van WitneyStonehouse is zo'n beetje aan de andere kant van de Cotswolds, mooie regio wel, aantal keren wezen wandelen in die buurt. De Wye Valley net in Wales is ook mooi daar.
Minder hoogtemeters? Waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:11 schreef Tracksmith het volgende:
Maar dan verliezen sommige lopers de iconische start aan de Erasmusbrug, dat zou jammer zijn.
Kilometers is het belangrijkste, dus wat die vriend zegt.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Ben vanaf deze week met de voorbereiding voor Valencia begonnen en heb er een vraag over. Ik ga ‘m samen met een vriend lopen en hij wil onder de 3 uur en denkt dat dit kan (4 maanden geleden liepen we beiden Rotterdam beiden PR van 3:16).
Hij heeft nu een schema gemaakt wat opbouwt tot het hoogtepunt met 74(!!)km in een week.
Zijn theorie is: we moeten nou eenmaal veel kilometers maken willen we sneller worden. Het hele schema omhelst ongeveer 750km afstand. Voor Rotterdam heb ik ongeveer 400km getraind.
Ik zou zelf redeneren dat vooral snelheid verkrijgen relevant is, immers: we kunnen al 3, 3,5u lopen als het moet, alleen nog niet zo hard. Ik ben ergens ook bang dat dit schema vooral een overbelasting tot risico heeft.
Het schema zelf heeft wel easy runs, long runs, combinatieruns en intervallen. Het is niet alleen maar 1 monotoon tempo.
Wat is nou wijsheid? Meer intervallen komende maanden of idd veel meer kilometers?
(Ik ga zelf vanaf volgende week ook aansluiten bij een atletiekvereniging loopgroep om zo iig al 1-2x per week te lopen met mensen die - itt mijzelf - goed weten wat ze doen en waarom ze dat doen)
Overigens kwam ik afgelopen donderdag in een 10km race op 41:10 uit en liep ik gisteren voor het eerst een 5k onder de 20min (parkrun) dus ik moet sowieso nog wel wat rapper worden denk ik.
Mijn sub3 schema gaat tot 103km in een bepaalde week, daarna begint het taperen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Ben vanaf deze week met de voorbereiding voor Valencia begonnen en heb er een vraag over. Ik ga ‘m samen met een vriend lopen en hij wil onder de 3 uur en denkt dat dit kan (4 maanden geleden liepen we beiden Rotterdam beiden PR van 3:16).
Hij heeft nu een schema gemaakt wat opbouwt tot het hoogtepunt met 74(!!)km in een week.
Zijn theorie is: we moeten nou eenmaal veel kilometers maken willen we sneller worden. Het hele schema omhelst ongeveer 750km afstand. Voor Rotterdam heb ik ongeveer 400km getraind.
Ik zou zelf redeneren dat vooral snelheid verkrijgen relevant is, immers: we kunnen al 3, 3,5u lopen als het moet, alleen nog niet zo hard. Ik ben ergens ook bang dat dit schema vooral een overbelasting tot risico heeft.
Het schema zelf heeft wel easy runs, long runs, combinatieruns en intervallen. Het is niet alleen maar 1 monotoon tempo.
Wat is nou wijsheid? Meer intervallen komende maanden of idd veel meer kilometers?
(Ik ga zelf vanaf volgende week ook aansluiten bij een atletiekvereniging loopgroep om zo iig al 1-2x per week te lopen met mensen die - itt mijzelf - goed weten wat ze doen en waarom ze dat doen)
Overigens kwam ik afgelopen donderdag in een 10km race op 41:10 uit en liep ik gisteren voor het eerst een 5k onder de 20min (parkrun) dus ik moet sowieso nog wel wat rapper worden denk ik.
Volgens je horloge of?quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:07 schreef Sport_Life het volgende:
Als ik morgen een marathon wedstrijd zou hebben dan zou mijn tijd ongeveer 3u10 zijn
Nee mijn horloge zegt 2:45 of zoquote:
Dat vind ik best een sick tempoquote:Op maandag 26 augustus 2024 00:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nee mijn horloge zegt 2:45 of zo![]()
Ik baseer het op eerdere marathon wedstrijden icm de snelheid waarbij ik nu 'lekker' loop (pace 4:00/km houd ik makkelijk 20km vol, dan is mijn marathon tijd rond de 3u10)
Heb wel wat gelopen in de zomer maar niet enorm veel. 5-20 per week denk ik,ben meer gaan fietsen en padellen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:51 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Kilometers is het belangrijkste, dus wat die vriend zegt.
Maar nu bijna verdubbelen klinkt wel als (te) veel als je niet in de zomer hebt opgebouwd.
Toen ik 3u12 op de marathon liep was mijn pace op de hm ongeveer 4:00.quote:Op maandag 26 augustus 2024 00:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat vind ik best een sick tempoof bedoel je 5:00?
3h10 marathon komt ongeveer overeen met 4:19 halve marathon pace.
Maar iedereen is anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |