abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214798023
Ik moet vandaag nog even 12K lopen ter voorbereiding op de 16 over 2 weken. Ik worstel met het wanneeeeeer dan (in de ochtend verplichtingen en in de middag kinderen die opgehaald en teruggebracht worden op vervelende tijden), maar ik ga het heus doen. En volhouden. En daarna voel ik me zo goed dat ik die 16 gewoon ga rocken. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214798091
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2024 08:38 schreef Serinde het volgende:
Ik heb nog twee felgekleurde shirtjes van rogelli, online jaren geleden gekocht bij hardloopwinkel. Bevallen goed! Turquoise zie ik er niet meer staan maar wel roze, oranje en geel.
Roze heb ik al, maar misschien is oranje of geel ook nog wel een keer een leuke voor de variatie
Fake it till you make it...
pi_214798785
Ik ben n een reis van 3 weken weer in Nederland. Heb drie weken niet kunnen lopen. Morgen de schoentjes weer aan. Ben heel benieuwd hoeveel ik heb ingeleverd door drie weken te genieten en lekker te eten en te drinken.

Morgen maar een rustig loopje van zo’n 45 minuten . Kijken hoe het gaat..
Alius aliud dicit
  zondag 25 augustus 2024 @ 11:21:27 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214798963
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:32 schreef mosselmossel het volgende:
Voor de mensen die eerder deze week achter het net visten bij de tickets voor Rotterdam. De organisatie heeft een verzoek gedaan uit te breiden naar 30.000 deelnemers. Dat zou betekenen dat 13.000 extra tickets los komen in november. Daar is een reservelijst voor gemaakt. Voor 5¤ mag je daarop. En dan wordt in november geloot wie mee mag doen.

https://in.njuko.com/nn-m(...)e=select-competition
Ik hoop stiekem dat ze die vergunning niet krijgen, nog eens 13.000 is niet te doen :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214799734
Ik gok dat ze ergens tussenin gaan eindigen, bv 25.000 deelnemers. Op die manier zouden ze de Amsterdam marathon (22.500 deelnemers) de loef afsteken.
pi_214800620
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 12:33 schreef Tracksmith het volgende:
Ik gok dat ze ergens tussenin gaan eindigen, bv 25.000 deelnemers. Op die manier zouden ze de Amsterdam marathon (22.500 deelnemers) de loef afsteken.
Nou daar zullen ze in Amsterdam echt onwijs verdrietig om zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_214800929
Herstelweek zit er op, laatste grote blok van mn marathontraining staat voor de deur. Het was 40km deze week, met wel wat kilometers op marathontempo in elke training. Het voelde allemaal niet heel makkelijk maar dat zal er wel bij horen in deze fase door de vele kilometers (en hielp ook niet dat ik een paar dagen voor werk weg moest en gisteravond een bruiloft had :')).

Ook ter voorbereiding op de race maar eens een running belt gekocht zodat ik daar al mn gels etc in kan stoppen. Heb een Compressport Freebelt + gekocht, erg comfortabel en prima formaat, mis alleen een vast lusje voor mn sleutels maar dat kan ik er zelf ook wel in knutselen.
pi_214801083
Welke marathon ga je lopen ?
pi_214801651
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2024 11:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem dat ze die vergunning niet krijgen, nog eens 13.000 is niet te doen :')
Ja snap ik wel. Niet alleen vanwege de grotere drukte, maar ook vanwege het feit dat er meer startgolven nodig zijn. Als ze de aanvangsttijd niet vervroegen naar 9 uur, lopen de mensen die minder snel zijn en een eerlijke tijd opgeven het langst in mogelijke zon/warmte. De marathon van Rotterdam zou misschien sowieso omgewisseld moeten worden met de CPC.
pi_214803820
1. Aanvang om 9.00 is het beste idee. Vroeger op de dag dus koeler. Berlijn start om 9.15, Amsterdam om 9.00, dus andere marathons doen het ook.

2. Minder leuke optie: meerdere startplaatsen waarbij lopers na enkele kms samenkomen. Zie ook Amsterdam (15.000 loper starten in het Olympisch stadion, 7500 daarbuiten). Londen (natuurlijk nog veel groter) heeft zelfs 4 startzones.
Maar dan verliezen sommige lopers de iconische start aan de Erasmusbrug, dat zou jammer zijn.

3. Enkel toevoegen van meer waves zonder vervroegen zou de minst goede oplossing zijn, zoals @Zwabberhark aangaf.
pi_214804336
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 14:54 schreef Tracksmith het volgende:
Welke marathon ga je lopen ?
Amsterdam
pi_214804525
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:53 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Amsterdam
Dan zijn we met twee
pi_214805642
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2024 18:18 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Dan zijn we met twee
Maak er maar drie van dan :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 augustus 2024 @ 21:35:09 #39
426493 crew  PippenScottie
pi_214806689
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dorpje in de buurt van Witney :) Stonehouse is zo'n beetje aan de andere kant van de Cotswolds, mooie regio wel, aantal keren wezen wandelen in die buurt. De Wye Valley net in Wales is ook mooi daar.
Ik reed gisteren langs Witney op weg naar Oxford. Grappig
My friends all drive horses
pi_214806971
Op de valreep. Al werd het maar 10km want mijn lampje ging kaduuk en het werd toch een stuk sneller donker dan ik had gedacht. Het ging verbazingwekkend lekker. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_214807108
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:11 schreef Tracksmith het volgende:
Maar dan verliezen sommige lopers de iconische start aan de Erasmusbrug, dat zou jammer zijn.
Minder hoogtemeters? Waar kan ik tekenen?
Ik vond die brug maar benauwd met al die mensen aan de zijkant en een nog niet verdeeld loopveld. Ik werd nog bijna het publiek in gebeukt per ongeluk. Maar dat zal je op andere startplekken ook wel hebben.
pi_214807544
Ben vanaf deze week met de voorbereiding voor Valencia begonnen en heb er een vraag over. Ik ga ‘m samen met een vriend lopen en hij wil onder de 3 uur en denkt dat dit kan (4 maanden geleden liepen we beiden Rotterdam beiden PR van 3:16).
Hij heeft nu een schema gemaakt wat opbouwt tot het hoogtepunt met 74(!!)km in een week.
Zijn theorie is: we moeten nou eenmaal veel kilometers maken willen we sneller worden. Het hele schema omhelst ongeveer 750km afstand. Voor Rotterdam heb ik ongeveer 400km getraind.
Ik zou zelf redeneren dat vooral snelheid verkrijgen relevant is, immers: we kunnen al 3, 3,5u lopen als het moet, alleen nog niet zo hard. Ik ben ergens ook bang dat dit schema vooral een overbelasting tot risico heeft.
Het schema zelf heeft wel easy runs, long runs, combinatieruns en intervallen. Het is niet alleen maar 1 monotoon tempo.

Wat is nou wijsheid? Meer intervallen komende maanden of idd veel meer kilometers?

(Ik ga zelf vanaf volgende week ook aansluiten bij een atletiekvereniging loopgroep om zo iig al 1-2x per week te lopen met mensen die - itt mijzelf - goed weten wat ze doen en waarom ze dat doen)

Overigens kwam ik afgelopen donderdag in een 10km race op 41:10 uit en liep ik gisteren voor het eerst een 5k onder de 20min (parkrun) dus ik moet sowieso nog wel wat rapper worden denk ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214807629
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Ben vanaf deze week met de voorbereiding voor Valencia begonnen en heb er een vraag over. Ik ga ‘m samen met een vriend lopen en hij wil onder de 3 uur en denkt dat dit kan (4 maanden geleden liepen we beiden Rotterdam beiden PR van 3:16).
Hij heeft nu een schema gemaakt wat opbouwt tot het hoogtepunt met 74(!!)km in een week.
Zijn theorie is: we moeten nou eenmaal veel kilometers maken willen we sneller worden. Het hele schema omhelst ongeveer 750km afstand. Voor Rotterdam heb ik ongeveer 400km getraind.
Ik zou zelf redeneren dat vooral snelheid verkrijgen relevant is, immers: we kunnen al 3, 3,5u lopen als het moet, alleen nog niet zo hard. Ik ben ergens ook bang dat dit schema vooral een overbelasting tot risico heeft.
Het schema zelf heeft wel easy runs, long runs, combinatieruns en intervallen. Het is niet alleen maar 1 monotoon tempo.

Wat is nou wijsheid? Meer intervallen komende maanden of idd veel meer kilometers?

(Ik ga zelf vanaf volgende week ook aansluiten bij een atletiekvereniging loopgroep om zo iig al 1-2x per week te lopen met mensen die - itt mijzelf - goed weten wat ze doen en waarom ze dat doen)

Overigens kwam ik afgelopen donderdag in een 10km race op 41:10 uit en liep ik gisteren voor het eerst een 5k onder de 20min (parkrun) dus ik moet sowieso nog wel wat rapper worden denk ik.
Kilometers is het belangrijkste, dus wat die vriend zegt.

Maar nu bijna verdubbelen klinkt wel als (te) veel als je niet in de zomer hebt opgebouwd.
pi_214807656
Uit Advanced Marathoning:

A WORD ABOUT HARD DAYS
Looking at these schedules, you might be wondering, Where are all the speed workouts? After all, it’s normal to think that anyone preparing for a marathon should be training as hard as possible, and what better way to be sure you’re doing so than by hitting the track at least once a week for lung-searing intervals, right?

In chapter 1, we explained at length the principles underlying these schedules. Briefly put, we designed the schedules to provide the optimal stimuli to the physiological systems that most determine marathoning success—endurance, LT, and VO2max, in that order of importance. In the long run, so to speak, it’s your long runs and tempo runs that have the most relevance to your performance on marathon day, not how often you’ve churned out a sterling set of half-mile repeats.

During your long buildup, understanding the components of marathon success can provide confidence that you’re training properly. Use the explanation of marathon physiology from chapter 1 not only to explain to your training buddies why you won’t be joining them for 400-meter repeats next week but also to remind yourself why you’re doing yet another 15-miler (24 km) in the middle of the workweek. If your running friends continue to chide you that you’re not training hard enough, invite them to follow the schedules with you for a few weeks, then report back. We suspect they’ll have gotten the message by then.

(maar deze schema's hebben dus alsnog 1 a 2 snelle workouts (intervals of tempo of marathon pace) per week, maar dan vooral 1k intervals)

[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 26-08-2024 00:05:47 ]
pi_214807675
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 23:27 schreef kalinhos het volgende:

Mijn sub3 schema gaat tot 103km in een bepaalde week, daarna begint het taperen.

Zelf een schema maken is best wel moeilijk, rekening houden met opbouwen, rustige weken tussendoor, voldoende afwisseling om geprikkeld te blijven, niet teveel in het rood (maar ook niet te weinig) etc.
Ik kreeg de tip hier om een schema van Ben Parkes te gebruiken en die is heel fijn. Kost iets van 9 euro. De meeste kilometers loop je bij dit schema 'easy' (~5min / km) , gevolgd door marathon Pace (~ 4:15/km).

Ik loop 15 december Mālaga marathon :). Schema begint 2 september, loop nu 60-75km per week om met een goede basis aan het schema te beginnen. Als ik morgen een marathon wedstrijd zou hebben dan zou mijn tijd ongeveer 3u10 zijn , dus nog 15 weken om 10 min eraf te halen :)

Als je met 400km trainen al 3.16 loopt dan is 3u zeker haalbaar, mits je dus een goed schema hebt en niet geblesseerd raakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 26-08-2024 00:17:48 ]
pi_214807690
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:07 schreef Sport_Life het volgende:
Als ik morgen een marathon wedstrijd zou hebben dan zou mijn tijd ongeveer 3u10 zijn
Volgens je horloge of?
pi_214807720
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:15 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Volgens je horloge of?
Nee mijn horloge zegt 2:45 of zo :+

Ik baseer het op eerdere marathon wedstrijden icm de snelheid waarbij ik nu 'lekker' loop (pace 4:00/km houd ik makkelijk 20km vol, dan is mijn marathon tijd rond de 3u10)
pi_214807758
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Nee mijn horloge zegt 2:45 of zo :+

Ik baseer het op eerdere marathon wedstrijden icm de snelheid waarbij ik nu 'lekker' loop (pace 4:00/km houd ik makkelijk 20km vol, dan is mijn marathon tijd rond de 3u10)
Dat vind ik best een sick tempo _O- of bedoel je 5:00?
3h10 marathon komt ongeveer overeen met 4:19 halve marathon pace.

Maar iedereen is anders
pi_214807768
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 23:51 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Kilometers is het belangrijkste, dus wat die vriend zegt.

Maar nu bijna verdubbelen klinkt wel als (te) veel als je niet in de zomer hebt opgebouwd.
Heb wel wat gelopen in de zomer maar niet enorm veel. 5-20 per week denk ik,ben meer gaan fietsen en padellen.

Maar, thanks (en ook de rest). Nu twijfel ik wel of zo’n loopgroep dan zin heeft aangezien dat juist vooral interval trainingen zijn (hetzij op tijd hetzij op afstand).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214807777
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 00:32 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat vind ik best een sick tempo _O- of bedoel je 5:00?
3h10 marathon komt ongeveer overeen met 4:19 halve marathon pace.

Maar iedereen is anders
Toen ik 3u12 op de marathon liep was mijn pace op de hm ongeveer 4:00.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')