abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214783888
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214783902
Nu bijna 4 weken training er op zitten voor de HM van Eindhoven en daarmee reeds 70km in de benen vanaf 1 augustus. Het gaat goed, al merk ik wel dat de frequentie van 3x per week mijn hamstrings soms wat gevoelig maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214783992
Beste shoenen voor een strand race?

Als ik moet kiezen uit Vaporfly, platte tempo/interval schoen, daily trainer, of road/trail hybrid trainer.
pi_214784330
Ik zou mijn Hoka ATR7 nemen. Of dus uit jouw keuzes de road/trail hybride.
pi_214784481
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:33 schreef Evangelion het volgende:
Beste shoenen voor een strand race?

Als ik moet kiezen uit Vaporfly, platte tempo/interval schoen, daily trainer, of road/trail hybrid trainer.
Is het volledig strand of ook deels asfalt? En hoe lang?
Ik heb Egmond wel vaak op vpfly gelopen omdat dat per saldo meer verhard dan strand is. Maar als het grotendeels strand is zou ik voor een zo licht mogelijke schoen gaan, dus ik denk de platte temposchoen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_214784680
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Is het volledig strand of ook deels asfalt? En hoe lang?
Ik heb Egmond wel vaak op vpfly gelopen omdat dat per saldo meer verhard dan strand is. Maar als het grotendeels strand is zou ik voor een zo licht mogelijke schoen gaan, dus ik denk de platte temposchoen.
8k. Wel volledig op het strand, maar ik weet niet of het meer duinen of nat/hard zand is.
pi_214785321
Zelfs op hard zand heb je geen effect van de superschoenen, die zijn echt gemaakt om op harde ondergrond te lopen. Je hebt wel het voordeel van het lage gewicht tov andere schoenen.
Maar de grip is wat minder op natte ondergrond, dat heb je waarschijnlijk ook al ondervonden.
Dat zou voor mij een reden zijn om voor zo'n race op het strand geen Vaporfly's te nemen.
pi_214785561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:48 schreef Tracksmith het volgende:
Zelfs op hard zand heb je geen effect van de superschoenen, die zijn echt gemaakt om op harde ondergrond te lopen. Je hebt wel het voordeel van het lage gewicht tov andere schoenen.
Maar de grip is wat minder op natte ondergrond, dat heb je waarschijnlijk ook al ondervonden.
Dat zou voor mij een reden zijn om voor zo'n race op het strand geen Vaporfly's te nemen.
Ja dat leek mij ook. Ik twijfelde zelf over die tempo schoen en semi-trail schoen, ik ga wel voor het eerste.
Is sowieso alleen voor de fun, maar ik was gewoon benieuwd.
pi_214785674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:16 schreef Tracksmith het volgende:
Volgend jaar 180 euro, kijken hoe snel het dan uitverkocht raakt.

Goede opmerkingen over het parcours trouwens, het Havenspoorpad moet er zeker uit wegens te smal.
Ik denk dat je voor 180 euro nog steeds uitverkoopt binnen 3 uur.

Doe eens 500 euro mét startnummer opsturen...
pi_214786460
Net de meest heftige training van het Garmin Coach HM-schema gelopen. Of dat vind ik tenminste :s)

8x800m onder 5k-tempo. Mijn 5k PR is 4:23/km en nu moest ik onder de 4:15/km zien te lopen en dat bij elkaar 6,4 km. Echt hoe dan _O-

Uiteindelijk na interval nr 3 het opgegeven om in de 400m rust te joggen en van het wandelen kwam ik genoeg bij dat ik de tempo's bleef halen. Vervolgens heel slim de laatste 2 intervallen met vol wind in de rug gelopen, laatste interval zelfs heuvelaf O-)

Ik googlede op 800m intervallen en kennelijk is 10x800 op vergelijkbaar tempo een bekende marathontraining, nou petje af voor mensen die er nog 2 van deze uit weten te persen _O_
pi_214786469
@Evangelion leuk een strandrace! Als het door diep zand is lijkt me dat wel heftig :X
pi_214791170
Lopen over het strand is leuk. Zolang je tenminste een beetje hard zand hebt. Aantal keren de Kustmarathon gelopen. Is toch gauw een kilometer of tien over het strand altijd. Paar weken geleden daar ook nog getraind, maar toen was er geen hard zand. Dan is het kut :D

Nog zes weken, dan is mijn vierde keer Kustmarathon. Vanmorgen 30k gelopen weer. Wat een pleuriseind is dat toch altijd, haha.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:38:57 #13
426493 crew  PippenScottie
pi_214791430
Nieuwe parkrun gedaan. Ik zit in een random klein dorpje in de Cotswolds. Er stonden 80 mensen om 9 uur vanochtend in de regen bij een sportveld om hard te lopen. Fantastisch. En het is niet alsof dit de enige parkrun in de wijde omgeving was. Elk dorpje dat iets voorstelt in de buurt doet hetzelfde.

Als enige buitenlandse deelnemer kreeg ik een applaus en off we went. Dit keer startte ik in een goed tempo en kon ik tweede deel versnellen en mensen inhalen. Dat loopt toch fijner. Ik was ruim een minuut sneller dan vorige week.

In Nederland ga ik dit zeker blijven doen. Ik zit ook te bedenken waar in mijn stad zoiets kan worden georganiseerd, maar ik kan geen goed park bedenken waar je niet heel erg fietsers in de weg zit, of een weg moet oversteken.
My friends all drive horses
pi_214791512
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 13:38 schreef PippenScottie het volgende:
Nieuwe parkrun gedaan. Ik zit in een random klein dorpje in de Cotswolds. Er stonden 80 mensen om 9 uur vanochtend in de regen bij een sportveld om hard te lopen. Fantastisch. En het is niet alsof dit de enige parkrun in de wijde omgeving was. Elk dorpje dat iets voorstelt in de buurt doet hetzelfde.

Als enige buitenlandse deelnemer kreeg ik een applaus en off we went. Dit keer startte ik in een goed tempo en kon ik tweede deel versnellen en mensen inhalen. Dat loopt toch fijner. Ik was ruim een minuut sneller dan vorige week.

In Nederland ga ik dit zeker blijven doen. Ik zit ook te bedenken waar in mijn stad zoiets kan worden georganiseerd, maar ik kan geen goed park bedenken waar je niet heel erg fietsers in de weg zit, of een weg moet oversteken.
Wat leuk dat dat daar zo normaal is, dat dat regelmatig georganiseerd wordt!
Leuke ervaring lijkt me.
Fake it till you make it...
pi_214791995
quote:

Leuk, waar? Woon aan de rand van de Cotswolds :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Net de meest heftige training van het Garmin Coach HM-schema gelopen. Of dat vind ik tenminste :s)

8x800m onder 5k-tempo. Mijn 5k PR is 4:23/km en nu moest ik onder de 4:15/km zien te lopen en dat bij elkaar 6,4 km. Echt hoe dan _O-

Uiteindelijk na interval nr 3 het opgegeven om in de 400m rust te joggen en van het wandelen kwam ik genoeg bij dat ik de tempo's bleef halen. Vervolgens heel slim de laatste 2 intervallen met vol wind in de rug gelopen, laatste interval zelfs heuvelaf O-)

Ik googlede op 800m intervallen en kennelijk is 10x800 op vergelijkbaar tempo een bekende marathontraining, nou petje af voor mensen die er nog 2 van deze uit weten te persen _O_
Yasso's 800?

Ik ben ook overgegaan op HM Garmin Coach omdat 5k programma de intervallen me te hard moesten. 2 weken gedaan, en tempo's gaan goed, maar mijn patella-pees in een knie speelt op, dus nu ff een paar dagen rust, en ik denk dat ik daarna de kortere intervallen voorlopig overslag, maar wel de temporuns blijf doen. Het aantal kilometers kan ik zonder probleem zonder blessures lopen, eerste 5 maanden dit jaar liep ik gemiddeld 40km per week, maar met intervallen ongeveer 30km per week lopen levert dus pijntjes op.
pi_214793420
Vandaag week 4 les 1. Grote stap vind ik. Vandaag:
1:30 w
5:00 r
2:30 w
3:00 r
Vooral de anderhalve minuut wandelen voor de laatste vijf minuten voelde wel heel kort. Maar wel gered *O*

Er zijn trouwens wel parkruns in Nederland. Sowieso eentje in Den Haag.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:09:55 #17
pi_214793955
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 14:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Leuk, waar? Woon aan de rand van de Cotswolds :)
[..]
Yasso's 800?

Ik ben ook overgegaan op HM Garmin Coach omdat 5k programma de intervallen me te hard moesten. 2 weken gedaan, en tempo's gaan goed, maar mijn patella-pees in een knie speelt op, dus nu ff een paar dagen rust, en ik denk dat ik daarna de kortere intervallen voorlopig overslag, maar wel de temporuns blijf doen. Het aantal kilometers kan ik zonder probleem zonder blessures lopen, eerste 5 maanden dit jaar liep ik gemiddeld 40km per week, maar met intervallen ongeveer 30km per week lopen levert dus pijntjes op.
Waar woon je? Als je dat wil vertellen?
Wij zijn net een paar dagen vlakbij Stonehouse geweest.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:11:24 #18
pi_214793963
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 17:17 schreef Serinde het volgende:
Vandaag week 4 les 1. Grote stap vind ik. Vandaag:
2:30 w
3:00 r
Vooral de anderhalve minuut wandelen voor de laatste vijf minuten voelde wel heel kort. Maar wel gered *O*

Er zijn trouwens wel parkruns in Nederland. Sowieso eentje in Den Haag.
Hier een kaartje met alle Parkruns.

https://www.parkrun.org.uk/events/events/#geo=3.55/50.15/2.41

Ik heb er in NL ook wel één in de buurt
pi_214794100
quote:

Die hier in de buurt doet 2 rondjes door het park. Want 5 km haal je anders niet, daar is het park niet groot genoeg voor :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 augustus 2024 @ 21:13:11 #20
pi_214795667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die hier in de buurt doet 2 rondjes door het park. Want 5 km haal je anders niet, daar is het park niet groot genoeg voor :)
Ik heb vandaag 4 rondjes gelopen, vorige week 3. Je hebt een verdraaid groot park nodig wil je een rondje van 5 kilometer kunnen lopen.
pi_214795955
Voor de mensen die eerder deze week achter het net visten bij de tickets voor Rotterdam. De organisatie heeft een verzoek gedaan uit te breiden naar 30.000 deelnemers. Dat zou betekenen dat 13.000 extra tickets los komen in november. Daar is een reservelijst voor gemaakt. Voor 5¤ mag je daarop. En dan wordt in november geloot wie mee mag doen.

https://in.njuko.com/nn-m(...)e=select-competition
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214796984
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 18:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Waar woon je? Als je dat wil vertellen?
Wij zijn net een paar dagen vlakbij Stonehouse geweest.
Dorpje in de buurt van Witney :) Stonehouse is zo'n beetje aan de andere kant van de Cotswolds, mooie regio wel, aantal keren wezen wandelen in die buurt. De Wye Valley net in Wales is ook mooi daar.
pi_214797546
Ingeschreven voor een 5km (fun run) op zaterdagavond en een 10 mijl op zondagmiddag beiden begin november.

Een debuut voor de TM afstand die ik onder de 80 minuten wil voltooien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 25-08-2024 08:32:06 ]
pi_214797929
Ik liep gisteren 7km en dat heb ik vol kunnen houden voor de 4e keer *O* .

Weet iemand waar je online leuke damesshirts kan kopen in leuke kleuren waar je niet gelijk de hoofdprijs voor betaald?
Turquoise bijvoorbeeld. Ik vind vooral zwart en donkerblauw of van die fletse kleuren.
Ik vond hier in de opruiming een leuke bij intersport, maar niet meer in mijn maat en online ook niet meer te vinden.
Fake it till you make it...
pi_214798018
Ik heb nog twee felgekleurde shirtjes van rogelli, online jaren geleden gekocht bij hardloopwinkel. Bevallen goed! Turquoise zie ik er niet meer staan maar wel roze, oranje en geel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')