abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214776167
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2024 18:43:49 ]
pi_214776171
Omdat: goede TT👍🏼
pi_214776260
Vorige week hoorde ik Rachel Maddow: ..”quite serious…”’
twitter
pi_214776339
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke.

Dus je hebt geen idee wat deze regering heeft gepresteerd, wanneer je ernaar vraagt ontvang je nette, inhoudelijke reacties waarin kort uiteen wordt gezet wat er zoal is gedaan. Vervolgens maak je duidelijk dat je daar eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd bent en kom je aanschijten met zulke vragen.

Als het je daadwerkelijk iets boeit dan kun je natuurlijk ook een en ander opzoeken. Op internet zijn bergen info te vinden over de IRA en de gevolgen daarvan.
Ik heb het zelfs live/via nieuwsmediums als Yahoo gevolgd. Jij komt zelf met Wiki en ja inflatie bestrijden door meer geld uit te geven is niet logisch.

Laten we de inflatie in Nederland bestrijden door 250 miljard te lenen bij de ECB en te laten uitgeven door de overheid en DNB
pi_214776423
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik heb het zelfs live/via nieuwsmediums als Yahoo gevolgd. Jij komt zelf met Wiki en ja inflatie bestrijden door meer geld uit te geven is niet logisch.

Laten we de inflatie in Nederland bestrijden door 250 miljard te lenen bij de ECB en te laten uitgeven door de overheid en DNB
Oke.

Dus je hebt het 'live gevolgd' en vraagt vervolgens wat deze regering zoal heeft gedaan? Als je het allemaal zo goed weet, waarom dan die vraag?

Maar als je het allemaal zo goed in de smiezen hebt, dan zou je ook moeten weten dat de IRA uit een hele reeks maatregelen bestaat, vooral bedoeld om de effecten van klimaatverandering te beperken of tegen te gaan.

Ik had dit persoonlijk even gemist, maar blijkbaar vond Biden de naam ook ietwat ongelukkig gekozen.

quote:
PRESIDENT JOE BIDEN has conceded that the name was a mistake: the success of the Inflation Reduction Act (IRA), his flagship legislation, should not be measured by its effect on inflation. These days the IRA is most often associated with decarbonisation—that is, by the few Americans who know about it. Mr Biden hopes to be re-elected next year, and this week he and his administration marked the anniversary of the IRA’s passage by touring the country to tout the benefits it has brought. What impact has the law actually had?

Lees verder
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214776429
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:06 schreef AnneX het volgende:
Vorige week hoorde ik Rachel Maddow: ..”quite serious…”’
[ x ]
Ik weet dat de campagne van Trump niet al te best is, maar claimen dat hij wil verliezen is wel next level complot denken.
Overigens zegt zoiets ook wel een hoop over Harris als kandidaat. Als je campagne voert tegen iemand die niet wilt winnen en het is nog steeds een nek aan nek race, hoe slecht ben je dan als kandidaat? Gekke Rachel gooit hier een beetje haar eigen ruiten in.
pi_214776441
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oke.

Dus je hebt het 'live gevolgd' en vraagt vervolgens wat deze regering zoal heeft gedaan? Als je het allemaal zo goed weet, waarom dan die vraag?

Maar als je het allemaal zo goed in de smiezen hebt, dan zou je ook moeten weten dat de IRA uit een hele reeks maatregelen bestaat, vooral bedoeld om de effecten van klimaatverandering te beperken of tegen te gaan.

Ik had dit persoonlijk even gemist, maar blijkbaar vond Biden de naam ook ietwat ongelukkig gekozen.
[..]

Lmao, dus het was eigenlijk voor het klimaat bedoeld en niet om de inflatie terug te brengen tot een acceptabel niveau.
We zullen inderdaad maar zeggen dat het een beetje ongelukkig benoemd is die wetgeving…….. man man man
pi_214776453
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lmao, dus het was eigenlijk voor het klimaat bedoeld en niet om de inflatie terug te brengen tot een acceptabel niveau.
We zullen inderdaad maar zeggen dat het een beetje ongelukkig benoemd is die wetgeving…….. man man man
Ja, als je enigszins op de hoogte was geweest van de Amerikaanse politiek, dan zou je weten dat Biden de Build Back Better Act introduceerde, maar dat Manchin toen een beetje moest marchanderen en z'n reputatie wilde bewaken, waardoor de IRA het compromis was zodat Manchin daar mooie sier mee kon maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214776460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Laat ik je een handje helpen.

quote:
The act has three broad components: it offers tax credits and funding to incentivise green-energy projects; it expands government-subsidised health care and lowers the costs of prescription drugs; and it tinkers with tax codes to raise more money from corporations. Not all of its provisions have gone into effect. The big projects it supports take time to plan and build. “Could”, “will” and “may” still pepper progress reports from the White House and from research firms.

Bron
En wat je er verder ook van vindt, het is een overwinning voor Biden. Datzelfde geldt voor de 'infastructure bill', dat door beide partijen werd gesteund. Trump had jarenlang de mond vol over investeringen in infra, maar voegde de daad nooit bij het woord. Biden trok deze mega-investering wél over de streep.

En opvallend genoeg wordt er volop gekoketteerd met de resultaten van deze bill, zelfs door Reps die destijds tegen het plan stemden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 22-08-2024 16:07:18 ]
pi_214776708
Raar man dat Joe Biden het constant had over het reduceren van inflatie terwijl het daar blijkbaar helemaal niet voor was bedoeld. Zou hij mensen expres op het verkeerde been willen zetten of was hij toen al zo ver van het pad af dat hij geen idee meer had over wat het ging?
pi_214776741
😂
pi_214776758
quote]1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:48 schreef [
c/p vorig topic, voorlaatste post;
AnneX het volgende:

Met deze mensen kun je niet debatteren. Alleen maar hartelijk lachen.
😂
[ x ]
Oh shot.#300 dan maar in de herhaling, want goede TT
[/quote]
twitter
pi_214776763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:22 schreef Chivaz het volgende:
Raar man dat Joe Biden het constant had over het reduceren van inflatie terwijl het daar blijkbaar helemaal niet voor was bedoeld. Zou hij mensen expres op het verkeerde been willen zetten of was hij toen al zo ver van het pad af dat hij geen idee meer had over wat het ging?
Ben je je al aan het opwinden over de geëmotioneerde zoon van Walz? Jij lijkt mij wel zo'n type dat daar enorm spastisch over doet.
pi_214776779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:22 schreef Chivaz het volgende:
Toch knap.

Zelfs als Biden 'volledig van het pad is' krijgt hij meer gedaan dan Trump, terwijl die nota bene twee jaar lang de meerderheid had in het Huis en de Senaat.
pi_214776794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben je je al aan het opwinden over de geëmotioneerde zoon van Walz? Jij lijkt mij wel zo'n type dat daar enorm spastisch over doet.
Toe nou, deze zoon heeft zo’n geluk met zijn ouders, die hem laten zijn.

I.t.t. tot die arrogante boven hun macht levende ouders, die met zoon Barron niet kunnen omgaan.
Blijkbaar is moeder Melania haar zoon ook al ‘kwijt’. Zoonlief - nu 18 - is inmiddels ingelijfd bij het cyber team van de ex president.
pi_214776882
Volgens mij in Alle staten kruipt ! Harris-Waltz naar boven.
Behalve Pennsylvania nog.
https://projects.fivethir(...)sident-general/2024/
  Overall beste user 2022 donderdag 22 augustus 2024 @ 16:49:22 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214776897
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214776911
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee ik zou nooit over iemands kinderen beginnen en al helemaal niet als ze gehandicapt zijn. Wat een raar dingetje breng je trouwens omhoog. Waarom doe je dat? Wat heeft die arme jongen gedaan dat je dit moet zeggen?
pi_214776939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee ik zou nooit over iemands kinderen beginnen en al helemaal niet als ze gehandicapt zijn. Wat een raar dingetje breng je trouwens omhoog. Waarom doe je dat? Wat heeft die arme jongen gedaan dat je dit moet zeggen?
Ik breng het naar voren omdat het MAGA-leger - je weet wel, die engnekken met wie jij verwantschap voelt - die jongen online aanvallen en belachelijk maken.

Dezelfde figuren lopen trouwens ook de dochter van Harris af te zeiken.
pi_214776940
🙃

Note: wel andervrouws eitjes en klompjes cellen.
pi_214776956
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:55 schreef AnneX het volgende:
🙃

Note: wel andervrouws eitjes en klompjes cellen.
Dat eitje en klompje cellen is binnen enkele weken een mens. Ik heb meer begrip voor mensen die criminelen doden dan een onschuldig leven. Maar goed dan moet je eerst erkennen dat het überhaupt gaat om een leven. Als je dat stukje begrip niet kan opbrengen dan is een discussie over dit bij voorbaat zinloos. Kortom zullen we er gewoon over ophouden of wil je weer een aantal pagina’s gaan roepen wat voor een verschrikkelijk mens ik wel niet ben?
pi_214776965
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik breng het naar voren omdat het MAGA-leger - je weet wel, die engnekken met wie jij verwantschap voelt - die jongen online aanvallen en belachelijk maken.

Dezelfde figuren lopen trouwens ook de dochter van Harris af te zeiken.
Ja en? Dus omdat hun dat doen doe ik dat ook? Ik spreek jou toch ook niet aan op het feit dat de linkse aanhang de meest verschrikkelijke dingen over Barron Trump roepen.
pi_214776993
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je grote held Trump doet dat blijkbaar wel waarbij hij eigenlijk het beter vindt dat gehandicapten beter dood kunnen zijn waar blijft de pro life fophef daarvan. Hypocriet tot het bot.
pi_214777009
quote:
Ga je dit nu serieus als argument gebruiken terwijl je een voorstander bent van abortus? Lol
pi_214777056
🙃
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')