abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214784224
quote:
Dude. Het is helemaal niet erg om als "expert" te zeggen:

"Ik weet niet wat het strategische doel is"
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:07:11 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214784232
Vraag me of de Oekraïners het zelf weten, die zullen net zo verrast zijn als Rob _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214784237
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is het dan volgens jou?
Bijna niemand weet dat. Dat is het hele punt. Daarom zitten we ook aandachtig te kijken naar berichten over een mogelijk 2e grootscheeps offensief.
pi_214784240
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Dude. Het is helemaal niet erg om als "expert" te zeggen:

"Ik weet niet wat het strategische doel is"
Dit!

Er zijn veel amerikaanse experts die roepen geniaal van Oekraine en natuurlijk tegen overgestelde.

Maar aangezien niemand weet wat de uitkomst wordt van deze strategie, is het niet anders dat je pas achteraf de koe in de kont kunt kijken.
pi_214784291
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:07 schreef sp3c het volgende:
Vraag me of de Oekraïners het zelf weten, die zullen net zo verrast zijn als Rob _O-
Nee, weten ze niet, behalve de happy few. Het is ze oa. door die journalisten die het kremlin nu wil vervolgen voor illegaal de grens over gaan, gevraagd.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:15:24 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214784293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit!

Er zijn veel amerikaanse experts die roepen geniaal van Oekraine en natuurlijk tegen overgestelde.

Maar aangezien niemand weet wat de uitkomst wordt van deze strategie, is het niet anders dat je pas achteraf de koe in de kont kunt kijken.
ze lokken de "geniale" Poetin uit zijn hol met zijn lompe leger

quote:
Oekraïne rukt verder op in Koersk, maar Poetin neemt gok met zijn tactiek aan het front: ’Dit kan grote gevolgen hebben’
Freek den Outer

De Oekraïense inval in Koersk kwam voor de hele wereld als een gigantische verrassing. Op veel vlakken lijkt de aanval succesvol te zijn, m

aar in één opzet lijkt ie vooralsnog niet geslaagd: massaal Russische troepen weglokken uit het Oosten.
Met name de situatie in de Donbas is nog altijd zeer nijpend.

Poetin lijkt erop te gokken dat hij daar meer winst kan behalen. Wat staat er op het spel?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214784298
quote:
Goed artikel zegt, ja kunnen we weinig mee inderdaad. Zijn mening is totaal niet juist.

Oh wacht ik kan het niet lezen, fijn zo'n link naar een paid artikel. Als je het kan lezen wellicht ff quoten?
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:26:49 #158
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214784361
quote:

Trouw _O_
Wat een krant _O_
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:28:06 #159
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214784374
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:28:22 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214784377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Goed artikel zegt, ja kunnen we weinig mee inderdaad. Zijn mening is totaal niet juist.

Oh wacht ik kan het niet lezen, fijn zo'n link naar een paid artikel. Als je het kan lezen wellicht ff quoten?
Nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214784399
Ik verneem dat er al rijen staan voor tankstations. Nog geen beelden van gezien.

This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_214784406
Verkapte poging van Starhopper om Trouw abbonementen te verkopen.
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:33:19 #163
236264 crew  capricia
pi_214784408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:16 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Kan het wel in mijn eigen woorden zeggen wat er staat:

Afgang voor Poetin.
Goed voor het moreel.
Wel heel veel krijgsgevangenen om te ruilen.
Alleen stuurt Poetin geen echte troepen van het front die kant op. Dus is het de vraag of het direct bijdraagt om de Russen uit Oekraïne te trappen.
En de opmerking van Zelensky dat het is om een bufferzone in te stellen, daar is het gebied te klein voor.

Zoiets staat er.

Mijn persoonlijke mening:
Het laat mooi zien dat Poetin niet echt tot escalatie overgaat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214784420
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan het wel in mijn eigen woorden zeggen wat er staat:

Afgang voor Poetin.
Goed voor het moreel.
Wel heel veel krijgsgevangenen om te ruilen.
Alleen stuurt Poetin geen echte troepen van het front die kant op. Dus is het de vraag of het direct bijdraagt om de Russen uit Oekraïne te trappen.
En de opmerking van Zelensky dat het is om een bufferzone in te stellen, daar is het gebied te klein voor.

Zoiets staat er.

Mijn persoonlijke mening:
Het laat mooi zien dat Poetin niet echt tot escalatie overgaat.
OK bedankt voor de steekwoorden, niks nieuws dus tov wat al bekend was. Wel een lekkere clickbait titel
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:36:42 #165
236264 crew  capricia
pi_214784427
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:36 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
OK bedankt voor de steekwoorden, niks nieuws dus tov wat al bekend was. Wel een lekkere clickbait titel
Ja. Een stunt dus. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214784432
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:33 schreef capricia het volgende:

Denk dat dat wel werkt. Denk dat je als je opzoekt hoeveel bv sumy nog gebombardeerd wordt, dat naderend tot niet meer is.

Als je dit benaderd a'la: rus arty kan X km ver, bufferzone is niet X, dus heeft geen zin, mis je het e.e.a.

rus arty die nu denkt: laten we sumy weer eens gaan terroriseren, riskeren immers nu dat ze drone op hun dak krijgen, moet immers veel dichterbij het (hete) front opereren.
pi_214784448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Bijna niemand weet dat. Dat is het hele punt. Daarom zitten we ook aandachtig te kijken naar berichten over een mogelijk 2e grootscheeps offensief.
Oekraine heeft hier zelf anders gewoon het een en ander over aangegeven.

Een van de doelen is het aantal raketaanvallen vanuit de regio Koersk terugdringen en een bufferzone installeren. Daar werd kennelijk best veel vanuit gelanceerd op Oekraine. Ten tweede "de oorlog naar Rusland brengen", een politieke boodschap.

Daarnaast kunnen we speculeren, maar zeer waarschijnlijk is dat ze zo denken een sterkere onderhandelingspositie te kunnen afdwingen tijdens vredesonderhandelingen.

En als laatste, waarschijnlijk, hopen ze het front in de Donbas te ontlasten door troepen naar Koersk te lokken.

Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk, en om te zeggen dat het een "stunt" is is gewoon dom gelul
pi_214784504
Kijk hoe zenuwachtig die kleine haatdwerg is.

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_214784529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oekraine heeft hier zelf anders gewoon het een en ander over aangegeven.

Een van de doelen is het aantal raketaanvallen vanuit de regio Koersk terugdringen en een bufferzone installeren. Daar werd kennelijk best veel vanuit gelanceerd op Oekraine. Ten tweede "de oorlog naar Rusland brengen", een politieke boodschap.

Daarnaast kunnen we speculeren, maar zeer waarschijnlijk is dat ze zo denken een sterkere onderhandelingspositie te kunnen afdwingen tijdens vredesonderhandelingen.

En als laatste, waarschijnlijk, hopen ze het front in de Donbas te ontlasten door troepen naar Koersk te lokken.

Lijkt mij allemaal niet zo moeilijk, en om te zeggen dat het een "stunt" is is gewoon dom gelul
Er zijn zonder overdrijven tientallen redenen te bedenken waarom Oekraine dit zou kunnen doen.

Maar slechts 1 ding weet ik 100% zeker: 1 van de primaire strategische doelen is het afsluiten van De Krim. sinds de aanval op Berdiansk, op 24 maart 2022.

Meer zeg ik niet lol.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:06:19 #170
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214784591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 14:52 schreef oheng het volgende:

[..]
Er zijn zonder overdrijven tientallen redenen te bedenken waarom Oekraine dit zou kunnen doen.

Maar slechts 1 ding weet ik 100% zeker: 1 van de primaire strategische doelen is het afsluiten van De Krim. sinds de aanval op Berdiansk, op 24 maart 2022.

Meer zeg ik niet lol.
klopt

en de russen hun diesel en benzine laten verbruiken

Russen die zijn net blinde kippen in een kipperen , tank coordinatie met drones kennen ze niet , ze weten nauwelijks of niet waar hun collega tanks rijden

laat staan waar de vijand zich ophoud
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214784744
Ramen dichthouden mensen, de russen zijn al in Rotterdam !!!!!

:o :o :{ :{ :r :r

https://nos.nl/artikel/25(...)-allemaal-ongevallen

'ongevallen' yeah right :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:46:06 #172
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214784789
Iets gaande?

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:50:56 #173
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214784810
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iets gaande?

[ x ]
Zeker:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214784990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

en de russen hun diesel en benzine laten verbruiken

Strategisch gezien zit Oekraïne in de binnenbocht van de frontlinie.
Van A naar B is voor Oekraïne bijv 400km, en voor rusland bijv 1000km.

Wat dat betreft past het verstoren van de logistiek tussen Rostov en De Krim goed in dit plaatje.

De logistieke druk wordt opgevoerd. Je kunt het bijv. ook zien aan de lege schappen in sommige supermarkten: dat komt niet door het gebrek aan producten of kopers, maar door de logistieke druk (mede gebrek aan chauffeurs).
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:25:56 #175
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214785127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 15:39 schreef TLC het volgende:
Ramen dichthouden mensen, de russen zijn al in Rotterdam !!!!!

:o :o :{ :{ :r :r

https://nos.nl/artikel/25(...)-allemaal-ongevallen

'ongevallen' yeah right :r
kinderen kunnen niet vliegen

Als ie bij Poetin uit het raam valt dan leef je niet meer he , da gaat niet van 3 hoog maar van 12 hoog

quote:
Tussen eind juli en midden augustus vielen er nog twee kinderen uit de buurt uit een raam: een kind van 4 uit Rotterdam en een kind van 5 uit Vlaardingen. Een meisje van 6 uit Rotterdam viel afgelopen week van een balkon.

Geen strafrechtelijk onderzoek
Bij de laatste drie incidenten ging de politie al uit van een ongeluk, maar nu is dus duidelijk dat in alle gevallen geen sprake is van een misdrijf.
"In de vijf zaken is geen bewijs gevonden van onoplettendheid of iets dergelijks", zegt een woordvoerder tegen Rijnmond. "Er is dan ook geen reden om iemand te vervolgen."

Alle kinderen raakten gewond of zwaargewond. Hoe het nu met ze gaat, kan de politie niet zeggen. "Vooralsnog is duidelijk dat geen van de slachtoffers is overleden", zegt de woordvoerder.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 23-08-2024 16:32:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')