abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214773747
https://nos.nl/artikel/25(...)te-equity-in-de-zorg

quote:
Agema: geen verbod op private equity in de zorg

Net als haar voorganger Helder is minister Agema van Volksgezondheid niet voor een verbod op privékapitaal in de zorg. Op vragen daarover uit de Tweede Kamer antwoordt ze dat zo'n verbod tot gevolg zou hebben dat de financiering van onderdelen van het zorgaanbod moeilijker wordt en dat het daarmee de toegankelijkheid van zorg kan beperken.

Volgens haar kan een algemeen verbod ook prikkels wegnemen om te innoveren en doelmatig te werken. Ook noemt ze een verbod "juridisch kwetsbaar".

In de Kamer hebben verschillende partijen hun bezorgdheid uitgesproken over de macht van veel private investeerders in de zorg. Ook de PVV, Agema's eigen partij, toonde zich kritisch.

Tegen excessieve winstuitkeringen
De minister meldt aan de Kamer dat ook in Duitsland is gepraat over een mogelijk verbod op private equity in de zorg. "Maar vanwege te beperkte onderbouwing bleek een verbod juridisch niet haalbaar."

Agema schrijft verder dat ze tegen "excessieve winstuitkeringen" is en dat ze wil waarborgen dat de focus van zorgaanbieders primair gericht is op kwalitatief goede en toegankelijke zorg.

"Diegenen die winstbejag voor laten gaan op het leveren van kwalitatief goede en toegankelijke zorg passen mijns inziens niet in onze zorg." Ze wil een al aangekondigd wetsvoorstel over het aanpakken van niet-integere aanbieders aanscherpen.
quote:
Aanvulling: Agema verwijst naar de Wet integere bedrijfsvoering zorg- en jeugdhulpaanbieder, die al langer in voorbereiding is als voorstel. Belangrijkste punt van de wet is om extra voorwaarden te stellen aan het uitkeren van winst door zorginstellingen. Zo moet de kwaliteit van zorg op orde zijn en moet er ook continuïteit van zorg zijn.

Agema zet de lijn van haar voorganger Conny Helder grotendeels voort. Na onderzoek concludeerde VWS dat het verbieden van private equity in de zorg niet mogelijk is, niet in de eerste plaats omdat de het moeilijk is te definiëren wat dit eigenlijk is. In het algemeen geldt dat het verbieden van private investeerders in strijd is met Europese rechtgeving.

De nieuwe minister benadrukt ook dat voor elke zorgaanbieder regels gelden voor kwaliteit, toegankelijkheid en betaalbaarheid. Toezichthouders zoals de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en de Autoriteit Consument en Markt (ACM) zien hierop toe. “Privaat ondernemerschap betekent dus niet dat er sprake is van volledig vrije markten.” De minister voert gesprekken met toezichthouders om te kijken welk mogelijkheden zij hebben binnen hun toezicht en welke hiaten zij zien.

--------------------

Bron

:')
En mensen denken dat de PVV er is voor de gewone Nederlander... winst halen uit menselijk leed. Kan me geen kwaadaardiger concept bedenken.

Laten we vooral keuzes in de zorg laten afhangen van winst i.p.v. zorg.

Dit heeft niks met de gewone arbeider te maken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Jippie op 22-08-2024 18:01:18 ]
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214773786
TS denkt dat reguliere zorgverleners geen winst maken? Moeten ze vrijwillig werken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_214773788
GroenLinks heeft verloren, deal With it
Hallo
pi_214773799
Goh, zorg zou ook eens een taak van de overheid zijn.
pi_214773804
quote:
99s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:37 schreef bijdehand het volgende:
TS denkt dat reguliere zorgverleners geen winst maken? Moeten ze vrijwillig werken?
Dat is het punt hier natuurlijk niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214773811
Wat stond hier eigenlijk over in het PVV-programma?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 augustus 2024 @ 09:43:44 #7
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214773829
Kamerlid Agama staat al boos bij de interuptiemicrofoon om deze minister kritisch te bevragen over graaien in de zorg.
I am a black hole shitting into the void
pi_214773844
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
In het zorgprogramma van de PVV stond nog de belofte op een volledig verbod op winstuitkeringen in de zorg, dus weet niet hoe dat werkt in combinatie met private equity _O-
pi_214773846
quote:
Ik denk niet veel, was immers maar een a4-tje.

Maar anderzijds is het ook vermakelijk om mensen die geen PVV hebben gestemd te zien schuimen over kiezersbedrog :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214773880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik denk niet veel, was immers maar een a4-tje.
Dat is iets van lang geleden.
quote:
Maar anderzijds is het ook vermakelijk om mensen die geen PVV hebben gestemd te zien schuimen over kiezersbedrog :P
Het is vooral leuk omdat Wilders en zijn marionetten daar andere partijen nogal de maat over nam in het verleden. (het 'draaien' van de PvdA bijvoorbeeld). Dan moet je het als PVV natuurlijk zelf ook niet gaan doen natuurlijk.
pi_214773899
Maar ik verwacht dat Agema de schuld van haar gefaal van wel weer bij d66/links zal proberen te leggen.
pi_214773910
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is een beetje als Ajacieden die vorig jaar lachten als Feyenoord eens een wedstrijd verloor
Ja je lacht eigenlijk gewoon jezelf uit natuurlijk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214773912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat is dan ook belangrijker he. Gnuiven over 'zuurlinks' dan dat je partij recht doet aan het landsbelang
Wees blij met het kiezersbedrog van de PVV zou ik zeggen. Volg je die redenering dan gaan er dus wat ExTrEemRaDicaal rechtse standpunten niet door. Is toch juist wat je wilt?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_214773924
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is iets van lang geleden.
[..]
Het is vooral leuk omdat Wilders en zijn marionetten daar andere partijen nogal de maat over nam in het verleden. (het 'draaien' van de PvdA bijvoorbeeld). Dan moet je het als PVV natuurlijk zelf ook niet gaan doen natuurlijk.
Het is duidelijk dat er het eea is uitgeruild gedurende de coalitievormingen. Zo werkt dat spel toch ook gewoon?

Als het asielbeleid van de grond komt is er geen hond die daar wakker van ligt denk ik. Dat is toch een beetje de speerpunt.
pi_214773937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wees blij met het kiezersbedrog van de PVV zou ik zeggen. Volg je die redenering dan gaan er dus wat ExTrEemRaDicaal rechtse standpunten niet door. Is toch juist wat je wilt?
Nee. Ik wil dat het land niet gekaapt blijft door pvvaids. En dat blijft het wel. Gezien onrealistisch beleid voorgeschoteld wordt, hier ellenlang over geredetwist wordt, het uiteindelijk weer implodeert, Wilders links de schuld geeft, nieuwe verkiezingen met meer stemmen voor Geert en we starten weer met onrealistische doelstellingen. En tijdens dit alles staat het landsbelang stil.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_214773964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee. Ik wil dat het land niet gekaapt blijft door pvvaids. En dat blijft het wel. Gezien onrealistisch beleid voorgeschoteld wordt, hier ellenlang over geredetwist wordt, het uiteindelijk weer implodeert, Wilders links de schuld geeft, nieuwe verkiezingen met meer stemmen voor Geert en we starten weer met onrealistische doelstellingen. En tijdens dit alles staat het landsbelang stil.
Je snapt hoe een democratische rechtsstaat werkt?

Voor de rest doet (jouw woorden) zuurlinks nu precies hetzelfde. De schuld bij de PVV leggen want kiezersbedrog. Zijn die ook al formateur tegenwoordig?
pi_214773974
Even kijken wat de PVV voor verkiezingsbelofte had

quote:
De PVV wil voor u:
• Afschaffen eigen risico
Helaas, wordt gehalveerd... in 2027 wanneer het volgende kabinet er bijna zit.
quote:
• Meevallers op zorg naar lagere zorgpremie
Helaas, die wordt flink verhoogd volgens het akkoord
quote:
• Acute zorg uit marktwerking
_O- haha, geprankt
quote:
• Tandarts in basispakket
Helaas, "kan toch niet"
quote:
• Geen wachttijd medicijnen na positief advies Europees Medicijn Agentschap
Niks over in het akkoord
quote:
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw
personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers
om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en
overhead
Helaas, tekort loopt verder op
quote:
• Een zorgcrisisreserve aan zorgmedewerkers
Helaas, te weinig mensen
quote:
• Extra verpleeghuisplekken en ouderenwoningen
• Verzorgingshuizen terug
Hahaatjes, toch niet
quote:
• Terugdringen wachtlijsten in de jeugdzorg
Haha, 500 miljoen minder naar jeugdzorg
quote:
• Verbod op winstuitkering
_O- :')
quote:
• Stop de doorgeslagen betutteldrift. De overheid kan voorlichten,
maar bepaalt niet of je rookt, drinkt en wat je eet. Geen suikertaks
en geen vleestaks
Sorry, we gaan toch een suikerbelasting invoeren op termijn _O-
pi_214774000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je snapt hoe een democratische rechtsstaat werkt?

Voor de rest doet (jouw woorden) zuurlinks nu precies hetzelfde. De schuld bij de PVV leggen want kiezersbedrog. Zijn die ook al formateur tegenwoordig?
Ik snap zeker hoe een democratische rechtsstaat werkt. Ik zeg volgens mij ook niet dat we het maar moeten verbieden om op de pvv te stemmen. Ik spreek vooral mijn verbazing uit over hoe moeilijk het kennelijk te vatten is voor veel stemmers dat dit niet een lang leven is beschoren
pi_214774014
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat er het eea is uitgeruild gedurende de coalitievormingen. Zo werkt dat spel toch ook gewoon?

Als het asielbeleid van de grond komt is er geen hond die daar wakker van ligt denk ik. Dat is toch een beetje de speerpunt.
Klopt. Maar misschien had Wilders andere partijen daarover in het verleden maar niet op aan moeten vallen, bijvoorbeeld de VVD die D66 beleid zou uitvoeren en dat soort grappen. Dan moet je ook niet gek staan te kijken dat zoiets een keer als een boemerang terugkomt.
pi_214774017
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik snap zeker hoe een democratische rechtsstaat werkt. Ik zeg volgens mij ook niet dat we het maar moeten verbieden om op de pvv te stemmen. Ik spreek vooral mijn verbazing uit over hoe moeilijk het kennelijk te vatten is voor veel stemmers dat dit niet een lang leven is beschoren
Het is meer dat je jouw beklag doet over het polderen en de duur van de gesprekken/beleidvorming. Dat is zo'n beetje de essentie.

Rutte 4 deed 299 dagen over de formatie. Dan is dit nog best snel gegaan toch?
pi_214774033
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is meer dat je jouw beklag doet over het polderen en de duur van de gesprekken/beleidvorming. Dat is zo'n beetje de essentie.

Rutte 4 deed 299 dagen over de formatie. Dan is dit nog best snel gegaan toch?
Als je vervolgens met een realistisch coalitieakkoord komt waar mensen niet eerst moeten onderhandelen en uitzoeken of het überhaupt wel juridisch mogelijk is dan is de duur minder van belang. In dit geval kan je dat dus veel makkelijker als argument gebruiken dan bij Rutte
pi_214774042
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klopt. Maar misschien had Wilders andere partijen daarover in het verleden maar niet op aan moeten vallen, bijvoorbeeld de VVD die D66 beleid zou uitvoeren en dat soort grappen. Dan moet je ook niet gek staan te kijken dat zoiets een keer als een boemerang terugkomt.
Eens, zo werkt het dan ook gewoon weer. Het regeren zal hem zeker niet gaan meevallen.
pi_214774057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Eens, zo werkt het dan ook gewoon weer. Het regeren zal hem zeker niet gaan meevallen.
Vraag me af of hij dat wel kan of wil eigenlijk. De man zit niet voor niets nog steeds in de kamer oppositietje te spelen in plaats van dat hij in vak K zit.
pi_214774073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je vervolgens met een realistisch coalitieakkoord komt waar mensen niet eerst moeten onderhandelen en uitzoeken of het überhaupt wel juridisch mogelijk is dan is de duur minder van belang. In dit geval kan je dat dus veel makkelijker als argument gebruiken dan bij Rutte
Dat komt niet door de PVV maar door het stemgedrag van NL.
pi_214774085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat komt niet door de PVV maar door het stemgedrag van NL.
Die moet je even uitleggen. Ik heb het over een juridisch en democratisch controversieel plan, maar dat is de schuld van de kiezer?
pi_214774088
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vraag me af of hij dat wel kan of wil eigenlijk. De man zit niet voor niets nog steeds in de kamer oppositietje te spelen in plaats van dat hij in vak K zit.
Sure, maar dat zijn natuurlijk gewoon stromannen die er zitten bij de gratie van de coalitie.

Als ze straks wel tegen elkaars beleid gaan aanschoppen kan het wel snel zuur raken.
pi_214774103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Die moet je even uitleggen. Ik heb het over een juridisch en democratisch controversieel plan, maar dat is de schuld van de kiezer?
Ja, asielbeleid zoals de PVV heeft gepropageerd valt binnen die kaders van controverse.

Toch hebben veel mensen daarop gestemd. Als dan zo'n poortwachtersfiguur als Omtzigt erbij moet krijg je lastige gesprekken. Lijkt me evident.
pi_214774141
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, asielbeleid zoals de PVV heeft gepropageerd valt binnen die kaders van controverse.

Toch hebben veel mensen daarop gestemd. Als dan zo'n poortwachtersfiguur als Omtzigt erbij moet krijg je lastige gesprekken. Lijkt me evident.
Haha lol.

Dus nu ze regeringsverantwoordelijkheid dragen, snap je opeens wél dat het PVV asielprogramma niet zomaar kan, en dat men keihard tegen bestaande (NL/EU) wet- en regelgeving aanloopt?

Waar was dat inzicht tijdens alle Rutte jaren? Toen bleef het toch echt bij een 'gewoon doen, wetten kunnen we veranderen of negeren'. Zelfs zodanig dat het jan en alleman kwalijk genomen werd dat het niet stante pede gebeurde.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214774149
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Toch hebben veel mensen daarop gestemd.
Ja, maar in eerste instantie maakt de partij het programma.

Al zeg ik toch ook, als dit valt en de stemmer kiest alsnog weer voor Wilders dan ben je geen knip voor de neus waard.

Maar ja, dat mag je niet zeggen want dan neem je zoveel mensen niet serieus. Nou ja, dat doe ik ook niet nee
pi_214774155
quote:
17s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[..]
[..]
_O- haha, geprankt
[..]
Helaas, "kan toch niet"
[..]
Niks over in het akkoord
[..]
[..]
Helaas, te weinig mensen
[..]
Hahaatjes, toch niet
[..]
[..]
[..]
Aaahaha lekker voor zuurlinks.
pi_214774183
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:23 schreef Frikandelmetmosterd het volgende:

[..]
Aaahaha lekker voor zuurlinks.
Nou, fijn om te zien dat de PVV stemmers het iig niets boeien dat ze genaaid worden door de PVV.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214774247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Haha lol.

Dus nu ze regeringsverantwoordelijkheid dragen, snap je opeens wél dat het PVV asielprogramma niet zomaar kan, en dat men keihard tegen bestaande (NL/EU) wet- en regelgeving aanloopt?

Waar was dat inzicht tijdens alle Rutte jaren? Toen bleef het toch echt bij een 'gewoon doen, wetten kunnen we veranderen of negeren'. Zelfs zodanig dat het jan en alleman kwalijk genomen werd dat het niet stante pede gebeurde.
Asiel zetten ze hoog op in. Wat niet kan is nog nooit gebeurd. De ambitie is er, als je later dan wordt teruggefloten doe je er weinig aan.

De onverschillige houding van Rutte en wijzen naar EU wetgeving en rechtspraak als excuus (lees: op voorhand), daar werd men moedeloos van. Als wetgever ben je altijd in de lead.
pi_214774464
quote:
quote:
Steeds meer spoedeisendehulpposten en intensive cares worden gesloten.
Door concurrentie verdwijnt er steeds meer zorg uit streekziekenhuizen en
vallen er steeds meer om. We stellen voor de acute zorg uit de markwerking te
halen en deze te financieren op basis van een beschikbaarheidsbijdrage zoals
de ambulancezorg en de brandweer.
..
Verbod op winstuitkering
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf pag 16-17
are we infinite or am I alone
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:05:00 #34
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214774491
Frans heeft een behoorlijke puinhoop op te ruimen binnenkort
pi_214774506
pi_214774602
quote:
Dat heeft niets te maken met privékapitaal of niet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_214774733
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, fijn om te zien dat de PVV stemmers het iig niets boeien dat ze genaaid worden door de PVV.
Het was cynisch bedoeld, zelf heb ik GL-PvdA gestemd.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:38:02 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214774766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En mensen denken dat de PVV er is voor de gewone Nederlander... winst halen uit menselijk leed. Kan me geen kwaadaardiger concept bedenken.

Hahaha!!!! En in het verkiezingsprogramma van de PVV staat de ze de marktwerking uit de zorg willen halen _O- _O- _O- _O- Voelen de PVV stemmers zich nog steeds niet genaaid? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214774885
Populistisch lullen, maar als puntje bij plaatje komt gewoon neoliberaal zakken vullen. Zo komt langzaamaan de aap uit de mouw.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 11:53:01 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214774901
quote:
84s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hahaha!!!! En in het verkiezingsprogramma van de PVV staat de ze de marktwerking uit de zorg willen halen _O- _O- _O- _O- Voelen de PVV stemmers zich nog steeds niet genaaid? :D
Natuurlijk niet. Er wordt tenminste een 12 jarige intelligente, geintegreerde hier geboren en geschoolde jongen uitgezet naar een land waar hij niks van weet en niks mee heeft. Daar gaat het de PVV stemmer om. Die verderfelijke buut’nlaonders moeten eruit. Dat lost alle andere problemen automatisch op, tenslotte. Ze gaan zich pas genaaid voelen als die Syrische familie in hun straat er na drie jaar nog steeds is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214774924
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:50 schreef cynicus het volgende:
Populistisch lullen, maar als puntje bij plaatje komt gewoon neoliberaal zakken vullen. Zo komt langzaamaan de aap uit de mouw.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:05:27 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214774990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Er wordt tenminste een 12 jarige intelligente, geintegreerde hier geboren en geschoolde jongen uitgezet naar een land waar hij niks van weet en niks mee heeft. Daar gaat het de PVV stemmer om. Die verderfelijke buut’nlaonders moeten eruit. Dat lost alle andere problemen automatisch op, tenslotte. Ze gaan zich pas genaaid voelen als die Syrische familie in hun straat er na drie jaar nog steeds is.
Dat had z'n moeder zich maar even moeten bedenken voor ze moedwillig de boel zat te flessen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_214775028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:05 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat had z'n moeder zich maar even moeten bedenken voor ze moedwillig de boel zat te flessen.
Nieuw Partij Voor de Vrijheid wetsvoorstel: vluchtelingen mogen na aankomst geen seks meer hebben.

Definitie van 'vrijheid': geldt alleen voor één deel van de bevolking.
pi_214775085
Alle economisch linkse standpunten zijn uitgeruild met de VVD zodat we maar een zo sober mogelijk asielbeleid kunnen krijgen.

Dat is het werkelijke probleem. Dit zagen we toch allemaal van mijlenver aankomen?
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:26:00 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214775118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alle economisch linkse standpunten zijn uitgeruild met de VVD zodat we maar een zo sober mogelijk asielbeleid kunnen krijgen.

Dat is het werkelijke probleem. Dit zagen we toch allemaal van mijlenver aankomen?
De PVV is slechts een nuttige idioot voor de VVD. Het vangt de stem van de onderbuik ten bate van gefortuneerd Nederland.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214775137
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
De PVV is slechts een nuttige idioot voor de VVD. Het vangt de stem van de onderbuik ten bate van gefortuneerd Nederland.
Precies, het populistische plebs stemt nu op de PVV ipv de SP, waardoor de uitruil met rechts ipv met links moet en we economisch weer 4 jaar kutbeleid krijgen. En dat asielbeleid, wat best iets strenger mag van mij, dat zal niet tot veel leiden door alle Europese regeltjes
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:32:59 #47
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_214775167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Precies, het populistische plebs stemt nu op de PVV ipv de SP, waardoor de uitruil met rechts ipv met links moet en we economisch weer 4 jaar kutbeleid krijgen. En dat asielbeleid, wat best iets strenger mag van mij, dat zal niet tot veel leiden door alle Europese regeltjes
Maar waarom kan het beleid in Denemarken dan wel een stuk strenger zijn? Gelden de eu-regels daar soms niet?
Life is what you make it.
pi_214775178
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Maar waarom kan het beleid in Denemarken dan wel een stuk strenger zijn? Gelden de eu-regels daar soms niet?
Die hebben dat vooraf afgesproken.
pi_214775217
Waarom zou een commercieel bedrijf uberhaupt iets doen als het niet voor winstbejag is? Als ze niet flink winst kunnen maken, dan verhogen ze toch gewoon hun eigen salarissen/onkostenvergoedingen etc? Geld verdienen is de drijfveer van een commercieel bedrijf.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 12:39:38 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214775232
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:32 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Omdat die een opt-out hebben genomen bij het lid worden.

Dus betreffende EU-regels zijn voor hen inderdaad niet van toepassing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:16:01 #51
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214775524
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 10:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zegt idd alles over het volk wat daar op heeft gestemd .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214775545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zit wat in. VVD heeft inmiddels al wel 2x met de PVV geregeerd en 0x met de SP.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 13:21:07 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_214775563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:19 schreef cynicus het volgende:

[..]
Zit wat in. VVD heeft inmiddels al wel 2x met de PVV geregeerd en 0x met de SP.
Pure angst.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:07:41 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214775889
Ze kunnen beter de naam veranderen in AVB.
Asociale Volkspartij voor de Buhne.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:11:02 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214775915
Als je vermogend bent en rijk, en je hebt een hekel aan buitenlanders zal het een prima partij zijn. Bewijzen ze ook hier weer.

Gewoon neoliberalisme met vreemdelingenhaat.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:33:07 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214776066
quote:
in 2027 wanneer het volgende kabinet er bijna zit.
Dat is erg optimistisch gedacht, je zou denken dat deze flop het einde van het jaar niet haalt. Maar ik sta nergens meer van te kijken.
pi_214776084
Weer een topic van kloon en act.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Trouwste user 2022 donderdag 22 augustus 2024 @ 14:45:49 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_214776145
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 13:16 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dat zegt idd alles over het volk wat daar op heeft gestemd .
Maar ja, 130 en over 5 jaar een toelage van 150 euro. _O_

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:50:02 #59
66444 Lord_Vetinari
pi_214776169
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:45 schreef tong80 het volgende:

[..]
Maar ja, 130 en over 5 jaar een toelage van 150 euro. _O_

Ik zie nog nergens voorbereidingen om terug te gaan naar 130. Dus daar zou ik ook maar niet teveel op rekenen.
  Trouwste user 2022 donderdag 22 augustus 2024 @ 14:50:35 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_214776172
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik zie nog nergens voorbereidingen om terug te gaan naar 130. Dus daar zou ik ook maar niet teveel op rekenen.
Wat blijft er dan wel over :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 22 augustus 2024 @ 15:03:37 #61
66444 Lord_Vetinari
pi_214776241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:50 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat blijft er dan wel over :?

Uitzetten van kinderen, vooral, vermoedelijk.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 15:11:13 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214776294
quote:
[..]
[..]
[..]
_O- haha, geprankt
[..]
Helaas, "kan toch niet"
[..]
Niks over in het akkoord
[..]
[..]
Helaas, te weinig mensen
[..]
Hahaatjes, toch niet
[..]
[..]
[..]
Dat meevallers worden ingezet voor een lagere zorgpremie betekent niet dat de premie niet omhoog kan gaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214776333
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 15:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat meevallers worden ingezet voor een lagere zorgpremie betekent niet dat de premie niet omhoog kan gaan.
Dat is een heel positieve uitleg van die lijst :P

Feit is: ook een partij als de PVV kon 18 jaar lang een hoop roepen vanuit de oppositie maar zodra er geregeerd moet worden wordt roepen minder makkelijk omdat het haaks kan staan op wat je letterlijk aan het uitvoeren bent.
pi_214776349
quote:
17s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
In het zorgprogramma van de PVV stond nog de belofte op een volledig verbod op winstuitkeringen in de zorg, dus weet niet hoe dat werkt in combinatie met private equity _O-
men zoekt naar een tapijt en een bezem nu.
pi_214776358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:35 schreef Red_85 het volgende:
Weer een topic van kloon en act.
Lekker laten uitrazen joh. Het leest lekker weg, ik vermaak me er prima mee. :P
pi_214776587
Inderdaad, maar het is wel fascinerend om te aanschouwen dat het men bepaalde kringen nog altijd ontzettend dwarszit dat de PVV de verkiezingen heeft gewonnen. Deze mensen hadden natuurlijk liever een regering met GroenLinks/PvdA en D66 gezien. Wat rest is afgeven op de PVV en elkaars posts liken. Want wat verder het doel van dit topic is, blijft onduidelijk.

De realiteit is dat geen enkele partij in Nederland bij verkiezingswinst rechtstreeks het eigen programma kan implementeren, daar zal altijd over onderhandeld moeten worden met andere partijen en uiteindelijk wordt het een verwaterde versie, waarbij ook een boel geschrapt is. Dat werkt voor elke partij zo, al denken sommigen hier dat dit alleen voor de PVV zo werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214776595
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:05 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ooooh zo mag je ze niet noemen :'(
Ik doe het toch, alleen Faber is daar al reden genoeg voor
pi_214776609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet naar een bekende weg vragen
Je kunt het dus niet onderbouwen, dat viel te verwachten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214776619
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt het dus niet onderbouwen, dat viel te verwachten.
Oh jawel kijk maar naar Faber dan is het al duidelijk genoeg, met z’n iemand in het kabinet hoef je de schijn niet op te houden
pi_214776627
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh jawel kijk maar naar Faber dan is het al duidelijk genoeg, met z’n iemand in het kabinet hoef je de schijn niet op te houden
Dit is geen onderbouwing, dit is wijzen naar iemand.
pi_214776632
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is geen onderbouwing, dit is wijzen naar iemand.
Voor mij is het onderbouwing genoeg, voor jou niet, dan verschillen we daarover van mening
pi_214776660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet naar een bekende weg vragen
Waarom zeg je dit dan?
Waarom?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:17:37 #73
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214776668
Och, wat een treurig topic weer dit. Zoeken, zoeken, zoeken ........
"Hoka Hey!"
pi_214776679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:12 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Voor mij is het onderbouwing genoeg, voor jou niet, dan verschillen we daarover van mening
Nee, je onderbouwt niets. Je maakt halfslachtige aantijgingen over nazisme jegens een partij en een politicus en weigert deze vervolgens te onderbouwen. De realiteit is natuurlijk ook dat de aantijgingen ongegrond zijn en slechts voortkomen uit frustratie over de verkiezingswinst van de PVV en een afkeer jegens de partij.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:19:32 #75
403820 Aberkullie
pi_214776680
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:17 schreef matspontius het volgende:
Och, wat een treurig topic weer dit. Zoeken, zoeken, zoeken ........
Niet nodig om te zoeken, het komt vanzelf weer aangewaaid
pi_214776688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom zeg je dit dan?
Waarom?
Omdat de PVV wederom zijn sociale programma de vuilnisbak in gooit en alleen staat voor het asiel/buitenlanderbeleid wat ze ook niet gaan oplossen
pi_214776689
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:06 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad, maar het is wel fascinerend om te aanschouwen dat het men bepaalde kringen nog altijd ontzettend dwarszit dat de PVV de verkiezingen heeft gewonnen.
Dat zit mij ook dwars. Die overwinning zou zogenaamd een duidelijk signaal zijn dat het volk het beleid van de afgelopen kabinetten zat zou zijn, maar er is gewoon opnieuw voor VVD beleid gekozen.
Цой жив
pi_214776705
quote:
Inderdaad, maar het is wel fascinerend om te aanschouwen dat het men bepaalde kringen nog altijd ontzettend dwarszit dat de PVV de verkiezingen heeft gewonnen. Deze mensen hadden natuurlijk liever een regering met GroenLinks/PvdA en D66 gezien. Wat rest is afgeven op de PVV en elkaars posts liken. Want wat verder het doel van dit topic is, blijft onduidelijk.

De realiteit is dat geen enkele partij in Nederland bij verkiezingswinst rechtstreeks het eigen programma kan implementeren, daar zal altijd over onderhandeld moeten worden met andere partijen en uiteindelijk wordt het een verwaterde versie, waarbij ook een boel geschrapt is. Dat werkt voor elke partij zo, al denken sommigen hier dat dit alleen voor de PVV zo werkt.
Klopt, maar we hebben het hier over PVV ministers die wel degelijk hun PVV beleid zouden moeten kunnen doorvoeren op hun dept. Of in ieder geval voor een groot deel. En dat lukt ze op geen enkel departement.
Ik zie Agema nog kronkelen daar in Sittart voor dat streekziekenhuis. Heb zelfs Rutte nog nooit zo hard zien draaien.
pi_214776710
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat zit mij ook dwars. Die overwinning zou zogenaamd een duidelijk signaal zijn dat het volk het beleid van de afgelopen kabinetten zat zou zijn, maar er is gewoon opnieuw voor VVD beleid gekozen.
Inderdaad, Rutte 5 wat een strenger asiel/instroom beleid wat ook niet waargemaakt gaat worden, kortom wat de heer Wilders Mark Rutte zo vaak terecht verweet, zelf is hij net zo dus
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:25:43 #80
403820 Aberkullie
pi_214776731
Wat dachten jullie van Femke Halsema
pi_214776732
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je onderbouwt niets. Je maakt halfslachtige aantijgingen over nazisme jegens een partij en een politicus en weigert deze vervolgens te onderbouwen. De realiteit is natuurlijk ook dat de aantijgingen ongegrond zijn en slechts voortkomen uit frustratie over de verkiezingswinst van de PVV en een afkeer jegens de partij.
Oh ik had zelfs kleine hoop dat het beter zou worden op het sociale vlak maar dat is allemaal de vuilnisbak ingegooid waardoor je dus een enge rechtse partij over houdt
pi_214776750
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Omdat de PVV wederom zijn sociale programma de vuilnisbak in gooit en alleen staat voor het asiel/buitenlanderbeleid wat ze ook niet gaan oplossen
De nadruk van de PVV ligt natuurlijk bij migratie, dat is het voornaamste punt van de partij. Met de VVD erbij ga je er niet veel sociale dingen doorheen krijgen en de PVV heeft die steun nodig. Dit is hoe het Nederlandse polderen werkt.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De verkiezingsuitslag laat vooral zien dat Nederland nog rechtser en conservatiever is gaan stemmen, waarbij waarschijnlijk vooral migratie een belangrijk punt is voor veel mensen. De VVD is nog altijd de derde grootste partij van het land.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:29:35 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214776765
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De nadruk van de PVV ligt natuurlijk bij migratie, dat is het voornaamste punt van de partij. Met de VVD erbij ga je er niet veel sociale dingen doorheen krijgen en de PVV heeft die steun nodig. Dit is hoe het Nederlandse polderen werkt.
[..]
De verkiezingsuitslag laat vooral zien dat Nederland nog rechtser en conservatiever is gaan stemmen, waarbij waarschijnlijk vooral migratie een belangrijk punt is voor veel mensen. De VVD is nog altijd de derde grootste partij van het land.
Als ze kunnen verdienen aan migratie, dan blijven de deuren wagenwijd open hoor. Boeit ze geen donder. Maak je geen illusies, het zijn ook allemaal roofkapitalisten bij de PVV.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:30:14 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214776770
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Niet nodig om te zoeken, het komt vanzelf weer aangewaaid
Wat komt aangewaaid? Zeiksnorren?
"Hoka Hey!"
pi_214776772
quote:
elkaars posts liken.
Haha, dit zit jou toch altijd wel dwars he. Gelukkig doen de radicaaltjes in NWS dat nooit bij elkaar
pi_214776775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Oh ik had zelfs kleine hoop dat het beter zou worden op het sociale vlak maar dat is allemaal de vuilnisbak ingegooid waardoor je dus een enge rechtse partij over houdt
Wat is er 'eng' aan de PVV?
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:25 schreef Aberkullie het volgende:
Wat dachten jullie van Femke Halsema
Halsema mag ik eigenlijk wel, haar partij wat minder.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Haha, dit zit jou toch altijd wel dwars he. Gelukkig doen de radicaaltjes in NWS dat nooit bij elkaar
Nou, Ik merk het slechts op en benoem het. En dat users in dit topic het doen is natuurlijk een bevestiging van het feit dat 'radicaaltjes' (om jouw term even te gebruiken) dat dus wél doen. Het stikt hier van de radicaal progressief en linkse users.
pi_214776788
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is er 'eng' aan de PVV?
[..]
Halsema mag ik eigenlijk wel, haar partij wat minder.
Te rechts, nog rechtser dan de vvd wat ik al een verschrikking vond

En veel problemen zo draaien dat het aan de instroom van buitenlanders ligt
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:35:05 #88
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214776796
quote:

De meeste mensen begrijpen echt wel dat elke partij consessies moet doen. De reden waarom we zo reageren op de PVV is omdat zij de afgelopen jaren daar nooit begrip voor hebben getoond. Zij werden niet gehinderd door coalitiepolitiek of feiten. Dat is fijn oppositie voeren. Nu zit de PVV in een situatie waar ze daar niet om heen kunnen en blijkt regeren weerbarstiger. Ze krijgen vervolgens hun eigen populistische uitspraken retour.
I am a black hole shitting into the void
pi_214776798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Te rechts, nog rechtser dan de vvd wat ik al een verschrikking vond
Dat komt dus vooral neer op een persoonlijke afkeer van de PVV, vanwege jouw eigen linkse wereldbeeld.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:33 schreef Cupfighter het volgende:
En veel problemen zo draaien dat het aan de instroom van buitenlanders ligt
Dat doet het ook. De instroom van buitenlanders moet naar beneden, deze mensen voegen niets toe, breken de cultuur af en zijn op verschillende negatieve manieren oververtegenwoordigd in de Westerse samenlevingen waaronder de Nederlandse.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:35 schreef Gimmick het volgende:

[..]
De meeste mensen begrijpen echt wel dat elke partij consessies moet doen. De reden waarom we zo reageren op de PVV is omdat zij de afgelopen jaren daar nooit begrip voor hebben getoond. Zij werden niet gehinderd door coalitiepolitiek of feiten. Dat is fijn oppositie voeren. Nu zit de PVV in een situatie waar ze daar niet om heen kunnen en blijkt regeren weerbarstiger. Ze krijgen vervolgens hun eigen populistische uitspraken retour.
Ik denk dat men zelfs bij de PVV goed weet hoe het systeem hier werkt. Het zou natuurijk nog leuker zijn geweest als zowel de PVV en de BBB groter waren geworden, maar dat is niet het geval, dus moet men (veel) water bij de wijn doen.
pi_214776816
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt dus vooral neer op een persoonlijke afkeer van de PVV, vanwege jouw eigen linkse wereldbeeld.
[..]
Dat doet het ook. De instroom van buitenlanders moet naar beneden, deze mensen voegen niets toe, breken de cultuur af en zijn op verschillende negatieve manieren oververtegenwoordigd in de Westerse samenlevingen waaronder de Nederlandse.
[..]
Ik denk dat men zelfs bij de PVV goed weet hoe het systeem hier werkt. Het zou natuurijk nog leuker zijn geweest als zowel de PVV en de BBB groter waren geworden, maar dat is niet het geval, dus moet men (veel) water bij de wijn doen.
Leuker voor wie precies? De gemiddelde burger niet hoor
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:44:34 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214776852
quote:
Wat rest is afgeven op de PVV en elkaars posts liken.
Ik kreeg net een melding dat @xpompompomx een post van mij heeft geliket. Heb je het al gezien?
pi_214776861
quote:
84s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik kreeg net een melding dat @:xpompompomx een post van mij heeft geliket. Heb je het al gezien?
Wie?
pi_214776869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Leuker voor wie precies? De gemiddelde burger niet hoor
Bijvoorbeeld voor de mensen die de Westerse cultuur en een nationale trots wél omarmen en niet zoals een aanzienlijk deel van progressief links, zitten te watertanden voor nog meer kosmopolitisme, 'culturele diversiteit' en Islam.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:46:41 #94
403820 Aberkullie
pi_214776875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat komt aangewaaid? Zeiksnorren?
Bootjes vol migranten.
pi_214776890
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Bootjes vol migranten.
Ok Karen.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 16:48:54 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214776894
quote:
11s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie?
pi_214777338
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 16:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld voor de mensen die de Westerse cultuur en een nationale trots wél omarmen en niet zoals een aanzienlijk deel van progressief links, zitten te watertanden voor nog meer kosmopolitisme, 'culturele diversiteit' en Islam.
Die cultuur van vrijheid van religie?
pi_214777355
quote:

Leuk, maar de PVV wordt gepakt op inhoud. En ja bij de onderhandelingen sneuvelen wel eens zaken. Echter in het geval van de PVV is het complete programma de prullenbak ingeflikkerd. Het is niet eens een verwaterde versie, het is compleet het tegenovergestelde. Bovendien is de zorg nu juist een van de belangrijkste speerpunten voor deze partij, naast asiel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214777373
quote:
winst halen uit menselijk leed. Kan me geen kwaadaardiger concept bedenken.
Alle ziekenhuizen sluiten. Geen uitvaarten meer.
Dierenartsen verbieden etc
Man, zelfs een bloemist haalt winst uit menselijk leed. Dramalama
Go hard or go home
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 22 augustus 2024 @ 17:56:44 #100
485843 crew  Jippie
pi_214777376
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 09:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]

Volgens mij kan ze het niet verbieden omdat het in strijd is met EU-wetgeving
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')