Joh als je alleen een lul wil zijn en als een soort autist alleen wil lezen wat jij denkt dat er staat prima, ik deed nog een poging om oprecht te laten zien waarom we van mening verschillen en hoe mijn gedachten er over lopen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 11:46 schreef Zefi het volgende:
[..]
Ik dacht je geen zin had in de discussie. Heb je hernieuwde energie gevonden, is het ook weer van "blablabla ik vind":
[..]
Ignore and repeat-programma wordt weer afgespeeld. ‘Jij denkt’ van niet, de bronnen en onderzoekers zeggen van wel, en daar ga ik op af. Niet op wat ‘jij vindt’, iemand die op FOK! zit en een leesprobleem heeft, waardoor ik zaken talloze keren moet herhalen, wat ook nu weer (!) direct aan het aan het begin van je post het geval is.
Klopt, een emotie of gedachte ook.quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:00 schreef dop het volgende:
[..]
Als je enkel wiskundig bewijs wil dan ga je dat niet vinden.
Wiskunde is een gereedschap.
Geen gereedschap wat voor elk onderwerp de oplossing is.
De bronnen zijn heel duidelijk, inhoud, titels, bestaande gevallen, scans, hypotheses, enz. ik heb het niet steeds over wat “ik denk” en wat “ik vind”, in tegenstelling tot jou. Je kletst gewoon wat in het rond en negeert alles wat ik aan argumenten en bronnen posts, omdat je gehecht bent aan het idee dat alles uit de hersenen komt, bijna op een dogmatische manier. Wij verschillen niet van mening, jij verschilt van mening met de bronnen. Als je daar een probleem mee hebt dan neem je contact op met die bronnen, auteurs, onderzoekers, bestaande gevallen en dan mag je bij hen huilen over wat jij ervan 'vindt' en 'denkt'. Ik heb daar niks aan. Je kan me verwijten dat ik me er gemakkelijk van afmaak, maar jij bent degene die nu bijna twee deeltjes constant alles negeert wat ik post en steeds in herhaling valt, als het ware een trol.quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:10 schreef dop het volgende:
[..]
Joh als je alleen een lul wil zijn en als een soort autist alleen wil lezen wat jij denkt dat er staat prima, ik deed nog een poging om oprecht te laten zien waarom we van mening verschillen en hoe mijn gedachten er over lopen.
Succes verder.
Je maakt je er wel heel heel gemakkelijk af door te denken dat alleen jij in staat bent zaken te interpreteren.
Dit alles is een (gedeelde) subjectieve ervaring in bewustzijn, en jij blijft het materie noemen.quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:28 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt, een emotie of gedachte ook.
Wat zo fascinerend is, is dat mijn atomen/moleculen/hersencellen (materie) een gedachte die in mijn brein is ontsproten kunnen omzetten in digitale informatie (bits en bytes) via mijn handen en toetsenbord (materie) en dit overbrengen op mijn en jouw beeldscherm (pixels/materie) en aldus weer een reactie veroorzaken in jouw hersens (atomen/moleculen/hersencellen). Kortom, mijn materie is in staat jouw materie te beïnvloeden en andersom.
Spooky
[ afbeelding ]
Bewustzijn = atomen etc. = materiequote:Op zondag 25 augustus 2024 15:03 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dit alles is een (gedeelde) subjectieve ervaring in bewustzijn, en jij blijft het materie noemen.
Materie is het objectieve correlaat, het is onderdeel van het mechanisme van de gedeelde ervaring. Het is niet de realiteit an sich.
Op de een of andere manier heeft die verwarring/onwetendheid m.b.t. de realiteit de overhand gekregen in deze cultuur.
Wat jij wil, Bassie.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:28 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Bewustzijn = atomen etc. = materie
Subjectieve ervaring = atomen etc. = materie
Realiteit = atomen etc. = materie
Objectief correlaat = atomen etc. = materie
Verwarring/onwetendheid = atomen etc. = materie
Alles = atomen etc. = materie
Wat verwacht je nu eigenlijk precies, moet ik linkjes gaan posten naar onderzoek dat het tegenovergestelde beweert?quote:Op zondag 25 augustus 2024 14:59 schreef Zefi het volgende:
[..]
De bronnen zijn heel duidelijk, inhoud, titels, bestaande gevallen, scans, hypotheses, enz. ik heb het niet steeds over wat “ik denk” en wat “ik vind”, in tegenstelling tot jou. Je kletst gewoon wat in het rond en negeert alles wat ik aan argumenten en bronnen posts, omdat je gehecht bent aan het idee dat alles uit de hersenen komt, bijna op een dogmatische manier. Wij verschillen niet van mening, jij verschilt van mening met de bronnen. Als je daar een probleem mee hebt dan neem je contact op met die bronnen, auteurs, onderzoekers, bestaande gevallen en dan mag je bij hen huilen over wat jij ervan 'vindt' en 'denkt'. Ik heb daar niks aan. Je kan me verwijten dat ik me er gemakkelijk van afmaak, maar jij bent degene die nu bijna twee deeltjes constant alles negeert wat ik post en steeds in herhaling valt, als het ware een trol.
Het is niet zo dat ik dit wil maar omdat "dit" is wat het is.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:48 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat jij wil, Bassie.
Ik geloof niet dat de hele wereld uit mijn brein komt.
Ik geloof niet dat de wereld die ik ervaar uit mijn brein komt. Een zonsondergang bijvoorbeeld, of een bergketen in Zwitserland, of een regenwoud, of de zee.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik dit wil maar omdat "dit" is wat het is.
Trouwens, de "hele wereld" is ontstaan dankzij de oerknal en niet uit mijn of jouw brein.
Ik ben erg blij met deze uitspraak. Dit is een compromis.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de wereld die ik ervaar uit mijn brein komt. Een zonsondergang bijvoorbeeld, of een bergketen in Zwitserland, of een regenwoud, of de zee.
Het één denken is eigenlijk net zo bizar als het ander denken. Dus of dat alles uit materie of bewustzijn bestaat, het is een evenredige stelling aan elkaar.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:48 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Wat jij wil, Bassie.
Ik geloof niet dat de hele wereld uit mijn brein komt.
De aarde en zon of maan niet nee, de wereld wel degelijk.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de wereld die ik ervaar uit mijn brein komt. Een zonsondergang bijvoorbeeld, of een bergketen in Zwitserland, of een regenwoud, of de zee.
Not sure if trolling.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De aarde en zon of maan niet nee, de wereld wel degelijk.
Immers, de wereld ben jij en jij bent de wereld. (Krishnamurti)
Je kent die spreuk van Krishnamurti niet?quote:
Jawel, jij bent dan ook werelds !quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je kent die spreuk van Krishnamurti niet?
Nee, ze zijn tegenovergesteld.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:23 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het één denken is eigenlijk net zo bizar als het ander denken. Dus of dat alles uit materie of bewustzijn bestaat, het is een evenredige stelling aan elkaar.
Nou, ik wil niet gelijkgesteld worden aan de wereld. Bewustzijn is immanent en transcendent. Het is meer dan de wereld.quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De aarde en zon of maan niet nee, de wereld wel degelijk.
Immers, de wereld ben jij en jij bent de wereld. (Krishnamurti)
Het is jouw wereld, maak ervan wat je wil.quote:Op zondag 25 augustus 2024 18:30 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, ik wil niet gelijkgesteld worden aan de wereld. Bewustzijn is immanent en transcendent. Het is meer dan de wereld.
Insgelijksquote:Op zondag 25 augustus 2024 18:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is jouw wereld, maak ervan wat je wil.
Ignore and repeat, weer inhoudelijk leeg en herhaling van zaken waar ik al op ingegaan ben. Je had geen zin in deze discussie en in de vorige post heb je me succes gewenst en hier ben je weer met niks. Het is niet mijn idee, gedachten of conclusies, je komt met “ik denk” en “ik vind”, terwijl ik verwijs naar wetenschappelijke bronnen. Dit heb ik meerdere keren gezegd, nota bene in de vorige post. Je bevestigd keer op keer dat je een leesprobleem hebt en een trol bent. Ga leren lezen, kom dan terug om te discussiëren.quote:Op zondag 25 augustus 2024 16:13 schreef dop het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu eigenlijk precies, moet ik linkjes gaan posten naar onderzoek dat het tegenovergestelde beweert?
Wat makes you happy?
Vind je het nu werkelijk heel vreemd dat ik niet precies de zelfde conclusies trek die jij trekt.
Beetje Dick Swaab, ben je dan happy is het dan okay als ik zeg zie je wel het staat er toch? Of verwacht je dat we enkel inzoomen op jouw idee gedachten en conclusies?
Ja, dan praat je inside t dualisme, maar dan nog steeds is de stelling evenredig bizar aan elkaar.quote:Op zondag 25 augustus 2024 18:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, ze zijn tegenovergesteld.
Alles is bewustzijn = alles is licht
Alles is materie = alles is duisternis
Je hebt atomen die 99.9999999999999% uit ruimte bestaan en dan heb je datgene 0,0000000000001% wat we als materie zouden kunnen beschouwen, maar wat we niet eens als een deeltje of golf kunnen classificeren. De ene keer is het een deeltje en een andere keer, op een bijna magische manier, is het een golf, en de hele “realiteit” is op die luchtbel gebouwd.quote:Op zondag 25 augustus 2024 15:28 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Bewustzijn = atomen etc. = materie
Subjectieve ervaring = atomen etc. = materie
Realiteit = atomen etc. = materie
Objectief correlaat = atomen etc. = materie
Verwarring/onwetendheid = atomen etc. = materie
Alles = atomen etc. = materie
Vage gastquote:Op zondag 25 augustus 2024 13:36 schreef Zefi het volgende:
[..]
Je zegt simpelweg dat het er dus wel in staat, je bevestigd dus wat ik zeg. Jij hebt aangetoond dat het er wel in staat. Ik begrijp dat er nu geen blokkade is bij jou om dit toe te geven en dat dikgedrukte zinnen en linkjes hebben geholpen. Leuk geprobeerd dop.
Mooi hé als ik de rollen omdraai en je een spiegel voorhou, dan zie je opeens wel hoe vaag je eigen reactie is.
Als het dan toch in de bronnen staat, dan maar de wetenschappelijke bronnen in twijfel trekken en vergelijken met een hoge ET-gehalte en een muziektijdschriftje. En daarbovenop, alsof dat niet achterlijk genoeg is, het blijven ontkennen dat het erin staat. Aan de ene kant erken je dus dat het erin staat, maar dat de wetenschappelijke bronnen, onderzoekers, wetenschappers, een hoge ET-gehalte hebben, maar aan de andere kant ontken je dat het erin staat. Een heel tegenstrijdige opstelling. Het is dus niet alleen een ‘gekoesterde aanname’ (dat alles uit de hersenen komt), maar het veroorzaakt ook cognitieve dissonantie als men geconfronteerd wordt met andere feiten, zodanig dat men tegenstrijdige standpunten inneemt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |