Hier moet ik ook wel van op de potquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar men doorgaans zeer kritisch is op conservatieve denkbeelden, en al helemaal christelijk conservatieve denkbeelden, komt men aldaar spontaan klaar bij deze move van Hassan: wat een lef, wat een dapperheid, wat een moed! Wat schoon, wat mooi, wat nobel, wat verheffend.
Omdat bij de Abrahamische religies de vrouw er nogal bekaaid afkomt in de schriften qua rechten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
waarom hoeven mannen hun hoofd niet te bedekken?
Precies: vrouwen zijn de lul in deze religies. Alleen willen bepaalde oh zo 'progressieve' deugneuzen graag een uitzondering maken wanneer die religie vooral beleden wordt door niet-blanke mensen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Omdat bij de Abrahamische religies de vrouw er nogal bekaaid afkomt in de schriften qua rechten.
Maar als mannen een hoofddoek zouden willen dragen, want gewoon zin in, af en toe. Wordt er toch ook geen discussie over gevoerd lijkt me?
Dat hoeft iemand mij te vertellen, want ik doe het niet. Als er zwartekousen zijn die dat wel geloven of willen, moeten ze dat vooral doen. Zolang ze mij hun ideeën nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Progressieven' en Islam... blijft fascinerend, die oneindige spagaat. Als een zwartekous je vertelt dat je als vrouw je kop moet bedekken omdat dat in een (zeer ambivalent) bijbelvers staat, wat is dan je reactie?
Houd toch op. Dat bewieroken van Hassan is haast een reflex.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat hoeft iemand mij te vertellen, want ik doe het niet. Als er zwartekousen zijn die dat wel geloven of willen, moeten ze dat vooral doen. Zolang ze mij hun ideeën niet
opdringen, lig ik er niet wakker van.
Wel grappig dat je het dan nodig vindt om mij in een groep progressieven te proppen met bepaalde ideeën over de islam. Hoezeer je ook tegen al dat hokjesdenken zegt te zijn, je bent er zelf ook best goed in.
Was dat niet te woke voor je, Etto?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op. Dat bewieroken van Hassan is haast een reflex.
Newsflash: in orthodoxe religies hebben vrouwen niet zoveel te geloven of willen, waarom ik dus ook een pesthekel heb aan zowel conservatieve katholieken, protestanten als moslims.
Maar oh wat mooi, dat Hassan daar met een hijab stond... applaus allemaal, wat schoon!
Lieverd, de reden dat ik een hekel aan woke heb is, is omdat het met graagte een oogje toeknijpt wanneer intolerantie jegens vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden komt vanuit een religieuze en voornamelijk niet-witte hoek.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was dat niet te woke voor je, Etto?
Goh, best knap. Een post met alleen maar aannames en allemaal fout ook nog.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lieverd, de reden dat ik een hekel aan woke heb is, is omdat het met graagte een oogje toeknijpt wanneer intolerantie jegens vrouwen, homoseksuelen en andersdenkenden komt vanuit een religieuze en voornamelijk niet-witte hoek.
In tegenstelling tot jou en je maatjes verafschuw ik elke vorm van religieus conservatisme, en ben ik niet dermate laf dat ik bovenstaande facetten met de mantel der liefde bedek wanneer het een religie betreft die vooral door niet-blanken wordt beoefend, doodsbang om als 'racist' te worden weggezet.
Wellicht denk je dat je echt enorm verlicht en inclusief en divers bezig bent, maar dat tenenkrommende gebuig voor de islam maakt je vooral schijnheilig.
Wellicht handig om zelf niet met aannames te beginnen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, best knap. Een post met alleen maar aannames en allemaal fout ook nog.
Weet je, ik voel niet echt de behoefte om hier verder op in te gaan. Jouw hokjesdenken en mij in en passant er even in duwen is prima, maar dan haal ik verder af.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op. Dat bewieroken van Hassan is haast een reflex.
Newsflash: in orthodoxe religies hebben vrouwen niet zoveel te geloven of willen, waarom ik dus ook een pesthekel heb aan zowel conservatieve katholieken, protestanten als moslims.
Maar oh wat mooi, dat Hassan daar met een hijab stond... applaus allemaal, wat schoon!
Uiteraard. Vergeet niet Hassan nog even te pimpen als schoolvoorbeeld van inclusiequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, ik voel niet echt de behoefte om hier verder op in te gaan. Jouw hokjesdenken en mij in en passant er even in duwen is prima, maar dan haal ik verder af.
Dit is wel een behoorlijke 'hellend vlak' drogreden die hier om de hoek komt. Elke uiting van religie gaan uiteindelijk homo's aan dood. Tjonge..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies: vrouwen zijn de lul in deze religies. Alleen willen bepaalde oh zo 'progressieve' deugneuzen graag een uitzondering maken wanneer die religie vooral beleden wordt door niet-blanke mensen.
Dan is er ineens allerlei ruimte voor nuance en tolerantie.
Hetgeen hun ontiegelijke hypocrisie illustreert; en waarom ik het donker inzie voor onze toekomstige homo's en dochters; die worden met graagte op het altaar van 'diversiteit & inclusie' geofferd zodat er wat likes op facebook verschijnen. "Ik support Hassan! Wat mooi!"
Echt![]()
Zoals 'trad wives' belachelijk gemaakt worden (terecht) maar een hoofddoekdragende sporter ineens het summum van progressie is?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit is wel een behoorlijke 'hellend vlak' drogreden die hier om de hoek komt. Elke uiting van religie gaan uiteindelijk homo's aan dood. Tjonge..
Een dame laat zien dat ze luchtig met haar religie omspringt. Niet meer, niet minder. Vanuit de moslimhoek hoor ik dat (helaas) niet zo vaak. Dus dat valt op. Dat is wmb relatief goed nieuws, want prominente burgers die laten zien hoe het ook kan, kunnen anderen inspireren, bijv. hopelijk diegene uit een hardcore conservatieve hoek.
Want in een klap verdwijnen gaat die hardcore hoek toch niet, ook al ben je nog zo tegen. Dat begrijp jij toch ook wel?
Dus een stapje de goeie richting, lijkt mij dan een beter alternatief. Ook al staat het waarschijnlijk nog steeds ver van mijn ideale wereldbeeld af, we komen dichterbij. En de getoonde luchtigheid maakt erover in gesprek gaan ook een stuk makkelijker.
Dat zwart-wit dogmatisch denken gaan we het in ieder geval niet mee redden. Dat is al vaak genoeg aangetoond in de geschoedenis.
Een trad wife is niet vergelijkbaar met een topsporter die naar eigen goeddunken een hoofddoek draagt. Je kunt dat laatste vergelijken met een stel waarbij in goed overleg de vrouw bepaald thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen. Niet omdat ze dat moet vanuit het geloof, maar omdat ze daarvoor kiest.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals 'trad wives' belachelijk gemaakt worden (terecht) maar een hoofddoekdragende sporter ineens het summum van progressie is?
Dat lijkt dan ook een stap de verkeerde richting in, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals 'trad wives' belachelijk gemaakt worden (terecht) maar een hoofddoekdragende sporter ineens het summum van progressie is?
Ja, natuurlijk. Een trad wife is niet vergelijkbaar. Die heeft geen eigen keuzemogelijkheden maar wordt gestuurd door enge Trumpiaanse witmannen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een trad wife is niet vergelijkbaar met een topsporter die naar eigen goeddunken een hoofddoek draagt. Je kunt dat laatste vergelijken met een stel waarbij in goed overleg de vrouw bepaald thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen. Niet omdat ze dat moet vanuit het geloof, maar omdat ze daarvoor kiest.
Uhm nee, voor mij niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat lijkt dan ook een stap de verkeerde richting in, zo moeilijk is dat toch niet?
Hokjes. Ik vind het echt zo raar om je aan de ene kant van leer te zien trekken tegen hokjes en aan de andere kant niets liever doen dan mensen in hokjes stoppen. Maakt een discussie echt niet prettig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, voor mij niet.
Voor de Joop-brigade is het echter he-le-maal fantastisch.
Een stap richting conservatief is hetzelfde als een stap richting vrijzinnig/luchtig?quote:
Ok, Who cares? Het Reformatorisch dagblad vind er ook iets van. Ook een kutkrantquote:Voor de Joop-brigade is het echter he-le-maal fantastisch.
Reformatorische lieden worden doorgaans wél door 'progressief' Nederland gehekeld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Een stap richting conservatief is hetzelfde als een stap richting vrijzinnig/luchtig?
[..]
Ok, Who cares? Het Reformatorisch dagblad vind er ook iets van. Ook een kutkrant
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft grappig hoe “progressieven” liefde voor islam wordt verweten.
Bijna alle “progressieven” die ik ken hebben een gruwelijke hekel aan elke georganiseerde religie, islam niet uitgezonderd. Tegelijkertijd vinden alle “progressieven” die ik ken dat soort psychotische rituelen en waandenkbeelden een persoonlijke keuze, waarbij wij “progressieven” heel goed weten dat alle religie, islam inclusief voortgekomen is en voortgezet wordt dankzij bedreiging, onderdrukking, kindermishandeling en aanverwante tradities.
Wij “progressieven” proberen te kijken naar de hele mens en niet alleen naar het getraumatiseerde stukje wat we religie noemen. Daarbij zien we onder moslims net zoveel prima mensen als onder willekeurig elke andere groep. Tegelijkertijd zien ook wij de te ver getraumatiseerde individuen die we met evenveel achterdocht bekijken als meer conservatieve mensen. Maar dergelijke getraumatiseerde idioten zijn geen reden de prima exemplaren te veroordelen.
Je hele punt lijkt te zijn dat er 'progressieven' zijn die hypocriet zijn en dus kut. Goh. Wist ik al en heel boeiend ook..quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reformatorische lieden worden doorgaans wél door 'progressief' Nederland gehekeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |