Het gaat er mij niet om of ie nou had gewonnen of niet. Het nummer sprak sowieso genoeg mensen aan voor een hoge klassering. En de Paul Elstak inbreng maakt het een heel Nederlands nummer, wat ik ook tof vond om te zien op Eurovisie. En dat hebben we nu dus niet kunnen laten zien bij de finale, door een stomme diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:25 schreef Beathoven het volgende:
Europapapa was een leuke concepthype. Maar Nederland had toch niet gewonnen op het liedje op het niveau van kortjakje en de zangkwaliteiten van Joost daarbij, die al bijna buiten adem leek te starten.
Die Zwitser deed half aan acrobatiek en opera tegelijk. Ook productietechnisch was zijn Drum & Bass verfijnder dan de happy hardcore van Tantu en Elstak.
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:13 schreef d_elise het volgende:
Beetje slappe hap van de AvroTros... Snap aan de ene kant hun redenering wel, maar denken ze nou echt dat een gesprek alles op gaat lossen? Zeker na de stellige "wij hebben niets verkeerd gegaan"-houding van de EBU na het seponeren van de zaak heb ik weinig vertrouwen in de veranderingen die de AvroTros graag zou zien. Die komen er niet.
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de EBU-regels zodanig dichtgetimmerd zitten dat een proces een kansloze zaak zou zijn. Eigenlijk niet anders dan wat we drie maanden terug al dachten, namelijk dat de EBU iemand als ze willen al kan diskwalificeren wegens lelijke sokken ofzo.
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:25 schreef d_elise het volgende:
[..]
En die machtspositie gaat de EBU nevernooitniet opgeven natuurlijk. En dat is volgens mij iets wat de AvroTros wel wil, dat in ieder geval zulke zware beslissingen niet zomaar genomen kunnen worden zonder dat de tegenpartij in beroep kan gaan. En ik lees ook uit dit bericht dat de AT nog steeds de deur heeft openstaan voor eventuele deelname volgend jaar, maar dat moeten ze toch echt niet willen? Zou zorgen voor enorm gezichtsverlies (en dus misschien als een gelijk voor de EBU) en de EBU gunt Nederland de komende jaren nog net het licht in de ogen, maar meer ook niet.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit veel zegt over de deelname van volgend jaar. De sfeer tussen AVROTROS en de EBU en in het land richting het ESF is nu zodanig dat een uitkomst waarin de EBU wat papieren toezeggingen doet, en we daarna verder gaan alsof er niets gebeurd is (en Joost verder vergeten), ook niet bepaald lekker afstraalt op AVROTROS.
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.quote:In the statement, AVROTROS’s spokesperson reiterates that the broadcaster does want to compete at Eurovision next year. However, they say they will await the outcome of discussions with the EBU before making a final decision. If talks are unsuccessful, AVROTROS says they will “reconsider their position”.
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Vind ik eigenlijk niet zo gek. ESF schijnt relatief goedkope tv te zijn waar de AVROTROS niet zo veel voor hoeft te doen (je hoeft maar 1 act te vullen), tegenover gegarandeerd hoge kijkcijfers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
De wil om deel te nemen is er dus wel. Wat ik op zich al typisch vindt na al het gedoe.
Ja, dat denk ik ook. Hoe langer je wacht, des te lastiger het is om weer terug te keren. Bovendien zie ik het ook niet zitten als we 1 jaar niet meedoen, want dan voelt het meer als een straf na een diskwalificatie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:45 schreef Momo het volgende:
Zal ook wel mee te maken hebben dat (in de toekomst) ze wel weer mee willen doen....
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:43 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Het levert beide partijen veel geld en prestige op. Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media. Voor AVROTROS is het ESF het best bekeken en besproken programma (met WIDM dat nogal over-the-hill is) en ook nog heel goedkoop in verhouding tot het aantal uren entertainment en aantal kijkers.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat de AT begrijpt dat het de EBU niets uitmaakt of we wel of niet meedoen. En er zijn natuurlijk tal van fans in Nederland, die willen ze liever ook niet teleur stellen? En het kost geld, maar hoeveel geld levert het op?
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De terugtrekkaart is de laatste die je kan spelen, aangezien daarna de gesprekken automatisch stoppen, dus wat dat betreft is het toch wel logisch dat ze nu nog de indruk wekken open te staan voor de dialoog en eventuele toezeggingen die daaruit volgen.
Onrechtmatig behandeldquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:01 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ja, de AvroTros kan met deze tactiek straks wel zeggen dat ze - ondanks dat ze onrechtmatig behandeld zijn - op verschillende manieren en momenten altijd openstonden voor dialoog en bemiddeling. Maar uiteindelijk zie ik niet in hoe NL "gewoon" weer meedoet volgend jaar. Ik zou eigenlijk best wel teleurgesteld zijn als we er gewoon weer bij zijn in '25.
Hallo Nick Schilderquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:32 schreef NailQueen het volgende:
Mochten we volgend jaar tóch nog meedoen dan is de kans best groot dat de AVROTROS een artiest een vrije kaart gaat geven. Zeker een artiest die al eerder interesse had (Anouk, Numidia, Ilse Delange etc.)
Op zo'n korte termijn nog de inschrijving open gooien en nummers beoordelen is denk ik niet meer te doen.
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:28 schreef Cee het volgende:
Wel schattig dat AvroTros denkt dat de EBU nog openstaat voor een gesprek, ik denk dat hen een door AI in elkaar gedraaide monoloog te wachten staat.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
AVROTROS heeft al een statement klaarstaan dat het zo’n goed gesprek was joh, we weten allemaal wat hier gaat gebeuren.
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.quote:**PERSBERICHT**
Avrotros bevestigt deelname aan Eurovisie Songfestival 2025 na constructieve gesprekken met de EBU
Hilversum, 20 augustus 2024 — Avrotros kondigt met trots aan dat Nederland in 2025 opnieuw zal deelnemen aan het Eurovisie Songfestival. Dit besluit volgt op constructieve gesprekken met de European Broadcasting Union (EBU) na de spijtige diskwalificatie van onze inzending voor het Eurovisie Songfestival 2024.
Joost Klein, de Nederlandse vertegenwoordiger in 2024, werd gediskwalificeerd na een onverwachte ontwikkeling waarbij een aantal regels van de competitie overtreden werd. Deze situatie bracht ons als organisatie en als land in een moeilijke positie. In de afgelopen maanden hebben we intensieve gesprekken gevoerd met de EBU om de situatie te evalueren en stappen te zetten voor een transparant en toekomstgericht proces.
"Hoewel de teleurstelling groot was, hebben we vertrouwen in de toekomst," aldus de woordvoerder van Avrotros. "We zijn de EBU dankbaar voor de open dialoog en het begrip dat zij hebben getoond. We zijn vastbesloten om met nieuwe energie en inzet terug te keren in 2025."
De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Avrotros zal binnenkort beginnen met de voorbereidingen voor de selectie van de nieuwe artiest voor 2025. Wij blijven ons inzetten voor de creatie van unieke en kwalitatieve producties die de diversiteit en kracht van de Nederlandse muziek vertegenwoordigen.
**EINDE PERSBERICHT**
Contactinformatie:
Avrotros Communicatie
E-mail: pers@avrotros.nl
Telefoon: +31 (0)35 67 89 101
Ik trapte erinquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Hier en daar nog wat bijschaven, maar kan zo de deur uit.![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.quote:De afgelopen maanden hebben we veel steun ontvangen van fans en betrokkenen, waarvoor we erg dankbaar zijn. We zijn dan ook extra gemotiveerd om volgend jaar een sterke en gepassioneerde inzending te presenteren die Nederland opnieuw trots kan maken op het Eurovisie-podium.
Ik vond “ Avrotros kondigt met trots aan” ook dubieus, maar voor een eerste poging van ChatGPT…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:03 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Ik zou 'gepassioneerd' veranderen in 'betekenisvol'.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 18:46 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Meedoen. Met ook nog Nick Schilder. Hou op hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Alsnog meedoen en dan met Nick Schilder... ik zie het de Avrotros nog doen ook.
Ja of Numidia een vrije kaart geven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Emma Heesters aub, broekje is losquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
100 keer beter dan Volendam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja of Numidia een vrije kaart geven.
Nieuws van vandaag over die documentaire over z’n solocarrière die avrotros gaat uitzenden was er vast niet voor niets.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Dit klopt helemaal hoor, maar ik denk dat we allemaal niet moeten onderschatten hoe groot de plank is die de EBU voor hun kop heeft. Ik denk dat die he-le-maal niks gaan toegeven richting AvroTros. Dus of AT buigt volledig voor de EBU of we doen niet mee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:
Voor de EBU is Nederland de 6e grote financiële donateur, 5% van de kijkers en vermoedelijk een nog wat hoger percentage aan bereik via sociale media.
Is een keer wat anders dan 'betekenisvol'quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:30 schreef Momo het volgende:
Groot nieuws over Nick Schilder: 'Inspirerend en kwetsbaar'
Inspirerend en kwetsbaar klinkt wel echt als iets dat in een persbericht zou kunnen staan van een aankondiging
Ik vond z'n europapa typetje wel potentie hebben voor een geslaagd artistiek concept, net als dat Bowie z'n typetjes goed speelde en het mysterieuze aura eromheen bouwde. Ik heb 'm om die reden een tijdje gevolgd in de hoop dat het een goed kunstenaar zou worden. Maar er zit totaal niets van dat alles in.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 01:06 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat hebben jullie nu weer gedaan?!
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:34 schreef blackswangreen het volgende:
Ik zeg ook niet dat AvroTros dit verkeerd aanpakt, ik zeg alleen dat ik het aandoenlijk vind dat ze nog hoop hebben op een normaal gesprek met de EBU dat op elke (publieke) reactie van AvroTros met de hakken in het zand zegt dat ze liegen en de deur dicht gooit met een vage quote.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
AVROTROS speelt dit toch prima verder? Ze hebben ongetwijfeld geconcludeerd dat een rechtszaak geen goed idee is, en spelen het nu op zo’n manier dat ze alle opties open houden en de bal bij de EBU leggen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2024 08:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou zo ongekend belachelijk zijn dat ik hoop dat dat social media team Nederland blijft censureren.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:28 schreef Dave het volgende:
[..]
Next up is The Netherlands. Here’s Nick Painter!
Zag deze screenshot op twitterquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hij is er zelf niet oké mee met de move van AT.
En het klopt heb het gechecktquote:Op woensdag 21 augustus 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zag deze screenshot op twitter
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |