Dat mag zonder vergunning omdat het tuinhuis net geen 4 meter hoog is. Hij staat nog niet. Eerst tuinhuis bouwen, dan meubels er in. Dan kijken hoe we de overgebleven ruimte zo optimaal kunnen benutten.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Staat de buitenkeuken er al lucky? Of moet die nog gebouwd worden?
En mag dat zonder vergunning?
Deze is wel leuk voor jouquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:56 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Staat de buitenkeuken er al lucky? Of moet die nog gebouwd worden?
En mag dat zonder vergunning?
Ohh ik volg haar op insta! Tof hoor, erg benieuwd hoe het gaat worden. Mooie meubels uitgezocht ook!quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat mag zonder vergunning omdat het tuinhuis net geen 4 meter hoog is. Hij staat nog niet. Eerst tuinhuis bouwen, dan meubels er in. Dan kijken hoe we de overgebleven ruimte zo optimaal kunnen benutten.
Het voorlopige plan voor de keuken is hier op gebaseerd: https://gewoonwateenstude(...)ur/buitenkeuken.html
quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
"He joh, wat je zegt doet mensen pijn."
"Oh, maar het is niet zo bedoeld hoor."
"Dat kan, maar het doet toch mensen pijn."
"Ja maar het is zo grappig dat mensen dat mensen dat voelen dus ik blijf het toch maar doen."
Ik volg sinds kort een engelse die samen met haar partner een oud herenhuis in Belgravia heeft gekocht en aan het opknappen zijn. Het is een soort "upstairs downstairs" huis geweest en nu een bouwval. Zo leuk wat ze allemaal tegenkomen. Oude kranten om gaten te dichten. Nu kwamen ze erachter dat de oorspronkelijke buitenkleur helemaal niet klopt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:25 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ohh ik volg haar op insta! Tof hoor, erg benieuwd hoe het gaat worden. Mooie meubels uitgezocht ook!
Hij bedoelt 100% zeker dat het hi-la-risch is dat mensen over dat woord vallen, gezien zijn sluitpost in het vorige topic. Op exact dezelfde manier als @derLudolf het hi-la-risch vond om 'mietje' te gebruiken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar flipsen bedoelt met de titel toch juist dat we dat dus niét moeten doen? Meer een "reminder jongens, dit doen we hier dus niet"? Of mis ik iets/begrijp ik iets verkeerd?
Oh, dat had ik niet gezien, de sluitpost.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij bedoelt 100% zeker dat het hi-la-risch is dat mensen over dat woord vallen, gezien zijn sluitpost in het vorige topic. Op exact dezelfde manier als @:DerLudolf het hi-la-risch vond om 'mietje' te gebruiken.
Allebei bewuste keuzes. Gewoon even de draai steken met andermans gevoelens. Lolletje, moet kunnen.
Hier zijn de bramen normaal. Veel rijp en geen last van verschrompelde. Wel zijn ze enorm zuurquote:Op maandag 12 augustus 2024 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dit viel best mee. Schaaltje vol, en ook nog frambozen en blauwe bessen.
Ik snap bramen niet zo goed. Mijn twee struiken geven dit jaar voor het eerst vruchten. Veel willen niet rijp worden. Binnen een braam zijn ze de ene dag nog te ongelijkmatig van kleur en enorm zuur, de volgende dag zijn ze verschrompeld. Doe ik iets fout of is dit normaal? @:sigme @:gcjoel
Ja hoor. Ludolf (met een historie van open en heel pijnlijke homofobie en weigeren daar excuses voor aan te bieden) zei tegen Flipsen iets in de richting van "haha, ik zal je in deze SC maar geen mietje noemen, haha". Als in: mensen zijn zo lekker gevoelig voor homofobie in deze slowchat, hihaho.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:25 schreef Queller het volgende:
Kunnen jullie nog één keer uitleggen wie hier wie mietje heeft genoemd en wie daar verdrietig over was? Ik begrijp er namelijk geen fluit meer van
Jij bent totaal niet de zeikerd, wel degene die dit goed onder woorden kan brengen. Mijn eerste reactie (en de 10 erna) was ook "wat een sneue actie"quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja hoor. Ludolf (met een historie van open en heel pijnlijke homofobie en weigeren daar excuses voor aan te bieden) zei tegen Flipsen iets in de richting van "haha, ik zal je in deze SC maar geen mietje noemen, haha". Als in: mensen zijn zo lekker gevoelig voor homofobie in deze slowchat, hihaho.
Uiteraard kwam er toen uitleg over de betekenis van het woord mietje. Een aantal mensen was verbaasd en heeft daar iets van geleerd. Een aantal mensen zei 'nou en, ik bedoel het anders dus dan mag ik het zeggen'. En nog weer een groepje viel over het feit dat er weer discussie was. Mind you, niet over degene die de discussie doelbewust aanslingerde.
En net toen het weer rustig en normaal was, begint flipsen er weer mee. Gebbetje, hilarisch, moet gewoon kunnen. En nu ben ik vast de zeikerd die dingen niet kan laten rusten.
Ik deed ook een facepalm.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij bent totaal niet de zeikerd, wel degene die dit goed onder woorden kan brengen. Mijn eerste reactie (en de 10 erna) was ook "wat een sneue actie"
Eh, zo bedoelde ik het inderdaad... zo zie je maar weer hoe lastig sommige dingen te interpreteren zijn, zeker online met "onbekenden" en alleen als geschreven tekst.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar flipsen bedoelt met de titel toch juist dat we dat dus niét moeten doen? Meer een "reminder jongens, dit doen we hier dus niet"? Of mis ik iets/begrijp ik iets verkeerd?
Juist. Soms zou je denken dat het een kleuterklas is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hoor. Ludolf (met een historie van open en heel pijnlijke homofobie en weigeren daar excuses voor aan te bieden) zei tegen Flipsen iets in de richting van "haha, ik zal je in deze SC maar geen mietje noemen, haha". Als in: mensen zijn zo lekker gevoelig voor homofobie in deze slowchat, hihaho.
Uiteraard kwam er toen uitleg over de betekenis van het woord mietje. Een aantal mensen was verbaasd en heeft daar iets van geleerd. Een aantal mensen zei 'nou en, ik bedoel het anders dus dan mag ik het zeggen'. En nog weer een groepje viel over het feit dat er weer discussie was. Mind you, niet over degene die de discussie doelbewust aanslingerde.
En net toen het weer rustig en normaal was, begint flipsen er weer mee. Gebbetje, hilarisch, moet gewoon kunnen. En nu ben ik vast de zeikerd die dingen niet kan laten rusten.
Mietje.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:08 schreef sigme het volgende:
Ik heb geen moeite met grapjes waaraan je met veel moeite wel aanstoot aan kan nemen.
Dat wetende; 'Frikandel met majo' was een veiligere TT geweest. Had je eventueel ook voor kunnen kiezen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eh, zo bedoelde ik het inderdaad... zo zie je maar weer hoe lastig sommige dingen te interpreteren zijn, zeker online met "onbekenden" en alleen als geschreven tekst.
Maar jullie kunnen wel geil barbecueën, dus het is je vergevenquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gebbetje, hilarisch, moet gewoon kunnen. En nu ben ik vast de zeikerd die dingen niet kan laten rusten.quote:
En ik vroeg erom. Dat scheelt ook nog.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:12 schreef Vanyel het volgende:
Maar jullie kunnen wel geil barbecueën, dus het is je vergeven
Ik ben ook beter in andere dingenquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:14 schreef Queller het volgende:
[..]
En ik vroeg erom. Dat scheelt ook nog.
ik kan overigens niet BBQ'en. Vind er ook niets aan. Ik kan wel andere dingen.
Halfzachte.quote:
Gewoon gaan! Katten houden over het algemeen meer van hitte dan wij. Als ik Elin (en al mijn vorige katten) zie, die gingen op het balkon in de zon liggen, ik kon ze nauwelijks aaien, zo warm waren ze.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Drie van mijn buren gaan bbq'en vanavond. Ik snap weinig van waarom je met deze wegsmelthitte, nog meer hitte zou gaan maken![]()
Maargoed, ik lig dan ook al de hele dag met alle gordijnen dicht op de bank.
Hoe warm is 't inmiddels bij jou binnen @:Vanyel? Hier 26.6 en oplopend (zon staat voorlopig nog op de woonkamer). Bij jou vast nog warmer..
Ik heb beetje dilemma voor mn weekplanning, door combi katten en warmte. Ik heb morgen psych in stad vlakbij ouders en wil deze week nog keer langs ouders. Logisch zou dus zijn morgen. Maar het is nu dus al best warm in huis, en morgen wordt weer 30+ graden, en tussen nu en morgenochtend gaat het ook niet echt heel erg afkoelen dus dag begint dan al 2gr warmer binnen dan vanochtend (en eindigt dan waarschijnlijk zo rond 29gr binnen). Ik zou ook woensdag kunnen gaan. Maar voor di-wo nacht lopen voorspellingen nogal uiteen (min temp 17gr bij Weerplaza, 23gr bij buienradar) en als het dan wel warm blijft ook, en woensdag wordt het ook gewoon 28 graden, dan is woensdag misschien juist nog wel warmer binnen dan morgen. Of ik kan morgen wel gaan, maar dan na het eten wel nog naar huis. Maargoed, dan is het warmste deel wel al geweest natuurlijk.
Ik kan wel buren vragen af en toe even bij ze te checken en de achterdeur open te zetten 's avonds als het wat is afgekoeld, en er liggen churu liquid snacks in vriezer en koelkast die ze zouden kunnen geven. En ik kan platte koelelementen onder ligplek en vochtige koele handdoek voor ze neerleggen. Dat zou dan toch wel goed moeten gaan morgen? Wat denken jullie? Behalve waarschijnlijk dat ik teveel nadenk?
Dat heeft ook wel watquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:
BBQ verbod op het balkonDus grill ik mijn vlees en groenten op spiesjes in de airfryer en doe net alsof ik echt bbq
Dit alles, en daarbij dat er dus als klein protest hiertegen een topic titel was, waar sommige mensen een groter probleem mee hadden dan met de homofobie waar die topic titel een protest tegen was (of is, dus).quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jullie hadden ook best naar deze omgeving kunnen verhuizen, op fiets afstand van mij bij voorkeur.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wij hebben een klein rotisserie-oventje gekochtvandaag een experimentje doen met een soort kip-porchetta-rollade met tijm en jamon iberico
Foto's!quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wij hebben een klein rotisserie-oventje gekochtvandaag een experimentje doen met een soort kip-porchetta-rollade met tijm en jamon iberico
Ik pas regelmatig op de katten van de bovenburen. Daar is het, wanneer het bloedheet is, vaak 26 gr in huis. Als het kan doe ik wel eens de airco 's morgens aan en eind van de middag uit, maar daar heb ik niet altijd tijd voor. Ik merk werkelijk niets aan ze. Liggen gewoon in de zon en zijn even gezellig als wanneer het minder warm is.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ze hebben drie waterfonteinen staan ja, en krijgen sowieso natvoer vd buren rond etenstijd, dus met vocht moet het idd wel goedkomen. Ik kan ook tonijnsap in de koelkast zetten, dat de buren daar in middag ook wat van kunnen geven.
Fijn dat jullie denken dat dat geen probleem is, @:Kaatje1 @:Sarabi en @:Lucky_Strike!
quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik werd wel nijdig aangekeken vandaag omdat ik de favoriete streep zon had kwijtgemaakt. Hans ligt graag voor het raam op haar rug met de poten wijd haar anus te bleken.
Noem er eens 3?quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:14 schreef Queller het volgende:
[..]
En ik vroeg erom. Dat scheelt ook nog.
ik kan overigens niet BBQ'en. Vind er ook niets aan. Ik kan wel andere dingen.
Mijn katten konden de hele dag in de woonkamer die bij thuiskomst 25 graden was gaan liggen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Drie van mijn buren gaan bbq'en vanavond. Ik snap weinig van waarom je met deze wegsmelthitte, nog meer hitte zou gaan maken![]()
Maargoed, ik lig dan ook al de hele dag met alle gordijnen dicht op de bank.
Hoe warm is 't inmiddels bij jou binnen @:Vanyel? Hier 26.7 en oplopend (zon staat voorlopig nog op de woonkamer). Bij jou vast nog warmer..
Ik heb beetje dilemma voor mn weekplanning, door combi katten en warmte. Ik heb morgen psych in stad vlakbij ouders en wil deze week nog keer langs ouders. Logisch zou dus zijn morgen. Maar het is nu dus al best warm in huis, en morgen wordt weer 30+ graden, en tussen nu en morgenochtend gaat het ook niet echt heel erg afkoelen dus dag begint dan al 2gr warmer binnen dan vanochtend (en eindigt dan waarschijnlijk zo rond 29gr binnen). Ik zou ook woensdag kunnen gaan. Maar voor di-wo nacht lopen voorspellingen nogal uiteen (min temp 17gr bij Weerplaza, 23gr bij buienradar) en als het dan wel warm blijft ook, en woensdag wordt het ook gewoon 28 graden, dan is woensdag misschien juist nog wel warmer binnen dan morgen. Of ik kan morgen wel gaan, maar dan na het eten wel nog naar huis. Maargoed, dan is het warmste deel wel al geweest natuurlijk.
Ik kan wel buren vragen af en toe even bij ze te checken en de achterdeur open te zetten 's avonds als het wat is afgekoeld, en er liggen churu liquid snacks in vriezer en koelkast die ze zouden kunnen geven. En ik kan platte koelelementen onder ligplek en vochtige koele handdoek voor ze neerleggen. Dat zou dan toch wel goed moeten gaan morgen? Wat denken jullie? Behalve waarschijnlijk dat ik teveel nadenk?
Donderdag is geen handige dag voor mn ouders, vrijdag komt mn nichtje hier, die wordt ergens zaterdag pas opgehaald, dus anders is zondag pas de eerste optie. Wat evt ook kan, maar als het eerder kan wel fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: ze smelten minder snel dan je wellicht denkt
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Godverquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb me nog nooit een seconde druk gemaakt om die twee zonaanbidsters hier.
Ik werd wel nijdig aangekeken vandaag omdat ik de favoriete streep zon had kwijtgemaakt. Hans ligt graag voor het raam op haar rug met de poten wijd haar anus te bleken. Dat is ook gelijk het enige raam met normaal dubbelglas ipv hr++ dus dat scheelt behoorlijk in de hitte.
Gaat morgen gewoon goed, bedoel jequote:Op maandag 12 augustus 2024 19:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha. Fijn om te horen. Ik kan er zelf ook gewoon niet zo goed tegen, dus ga er dan automatisch vanuit dat dat voor hen ook wel zal gelden. Maar dat hoeft natuurlijk idd helemaal niet zo te zijn. Vandaag zijn ze ook prima, hele dag zo'n beetje slapen wel, maar niet onrustig of kwijlen of dat soort dingen. Dus zal morgen dan idd ook wel gewoon goed gaan
Je mag best hier op bezoek komen hoorquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jullie hadden ook best naar deze omgeving kunnen verhuizen, op fiets afstand van mij bij voorkeur.
Ik twijfelde over "pizza met ananas", maar vond dat wat te controversieel voor deze SC. Anyway, ik ga koken en straks even rustig alles lezenquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat wetende; 'Frikandel met majo' was een veiligere TT geweest. Had je eventueel ook voor kunnen kiezen.
Je hebt nu vast veel meer gezien dan vorige week?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik keek de finale van de heren nog een keer terug, omdat met commentaar toch anders is en ik de beelden van net erna ook wilde zien. Nu zit ik weer jankend voor de tv![]()
mietjequote:Op maandag 12 augustus 2024 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik keek de finale van de heren nog een keer terug, omdat met commentaar toch anders is en ik de beelden van net erna ook wilde zien. Nu zit ik weer jankend voor de tv![]()
Van het stuk erna wel - daar stonden de spelers voornamelijk in de (voor de kijker) rechterhoek van de goalkant, en ik zat juist helemaal aan de linkerkant van die tribune achter de goal. Dus daar heb ik weinig van gezien. Wedstrijd zelf viel erg mee.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt nu vast veel meer gezien dan vorige week?
Haha, lekker.. warm?quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kat tegen me aangedrukt, kat bovenop me… gezellig![]()
![]()
Ik hoop dat ze winnen. Varkens-Dachau moet worden afgebroken.quote:Varkens in Nood daagt de Nederlandse Staat voor de rechter. De dierenwelzijnsorganisatie eist dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) het verbod op het routinematig couperen van varkensstaarten eindelijk gaat handhaven.
Normaal gesproken is de staart van een varken tussen de 20 en 25 centimeter lang en gekruld met een pluimpje aan het eind. De exacte lengte kan variëren afhankelijk van het ras en de individuele variatie onder varkens. Maar behalve bij biologische en 3-sterrenvarkens zul je bij de 23 miljoen biggen die jaarlijks in Nederland worden geboren, geen lange staarten aantreffen. Die worden namelijk bij 99% van de Nederlandse biggen binnen een paar dagen na de geboorte voor het grootste deel gecoupeerd.
Al sinds 1991 is in Europa het routinematig couperen van varkensstaarten verboden, in de Europese Varkensrichtlijn. Alleen als blijkt dat staarten en oren verwond zijn omdat er niet gecoupeerd is, en ook andere maatregelen (zoals het aantal dieren per hok) genomen zijn, mogen de staarten preventief verwijderd worden. Volgens de NVWA zitten er te grote mazen in deze regelgeving. Dat schrijft de NRC.
De in de Nederlandse wetgeving opgenomen Richtlijn zou "onvoldoende duidelijk beschrijven" onder welke precieze voorwaarden een varkenshouder toch mag couperen. Tevens is onduidelijk "welke mate van bijtschade couperen rechtvaardigt, waar dit moet worden geregistreerd, of welke maatregelen een varkenshouder moet nemen". Met als gevolg dat "handhaving van dit verbod voor de NVWA in de praktijk op dit moment niet mogelijk is.”
Een aantal jaren geleden, in 2018 om precies te zijn, stond de NVWA voor een vergelijkbaar vraagstuk, omdat de Autoriteit moest gaan handhaven op dierenwelzijn. In samenwerking met Wageningen Livestock Research werd een pilotonderzoek opgezet om de 'open norm' voor het stalklimaat in varkensstallen te definiëren. Zo'n open norm betekent dat in de wet- of regelgeving hoofdbeginselen zijn vastgelegd, maar geen inhoudelijk omschreven voorschriften. Dat vermindert de regeldruk en geeft boeren de vrijheid om doelen op hun eigen manier te realiseren. Zo'n aanpak zou mogelijk ook kunnen werken voor het handhaven van het verbod op het couperen van staarten; de WUR heeft al een fraai dossier staartbijten opgebouwd.
Staartbijten
Even terug naar het begin. Waarom bijten varkens in elkaars staarten en oren? Dat hangt samen met stress, doordat varkens met te veel dieren in te kleine stallen zitten, op betonnen vloeren waar niets te spelen valt. Wat begint als speels happen ontaardt in bijtwonden, die kunnen gaan infecteren met zieke en zwakke dieren tot gevolg. Op zo'n 50% van de Nederlandse varkensbedrijven komt staartbijten voor, stelde de WUR vast. Naast pijn voor de dieren, kost staartbijten de Nederlandse varkenssector jaarlijks vermoedelijk zo'n ¤8 miljoen. De extra kosten zijn echter veel hoger en verhogen de prijs van varkensvlees.
Met zowel de Europese regelgeving als de dit voorjaar aangenomen Wet Dieren als stokken achter de deur, zijn het kabinet en de veehouderij richtlijnen aan het opstellen voor meer dierenwelzijn. Die houden onder meer in dat dieren niet langer 'aangepast' worden aan hun omgeving, maar dat die omgeving geschikt moet zijn om dieren hun 'natuurlijk gedrag' te laten vertonen. Inclusief vrolijke krulstaarten van gezonde en tevreden varkens dus.
Schouten: er moet gewoon een keer iets geforceerd worden zodat het ook gebeurt2030
Al in 2019 noemde toenmalig minister van Landbouw Carola Schouten het jaar 2030 als einddatum voor het couperen van varkensstaarten. Haar opvolger Femke Wiersma (BBB) noemt ook dat jaar. "Het aanpakken van staartbijten vergt in veel gevallen een fundamentele aanpassing van de bedrijfsvoering, de nodige investeringen, en een markt om de extra kosten hiervoor terug te kunnen verdienen”, licht Wiersma toe in de NRC. Die extra kosten zouden een vergoeding van ¤10-31 per varken-met-staart moeten rechtvaardigen, berekende de WUR vorig jaar. Ook in Duitsland, waar bijvoorbeeld in de deelstaat Nedersaksen een Ringelschwanzprämie bestaat, gaat het om vergelijkbare premiebedragen. De meerkosten hangen samen met extra arbeidskosten, door extra controle, ruwvoerverstrekking en reiniging van afleidingsmateriaal, hokinrichting en het afleidingsmateriaal zelf.
'Aanzet tot systeemverandering'
Varkens in Nood wil niet tot 2030 wachten. De afgelopen jaren heeft de organisatie al brieven gestuurd en petities ingediend, campagnes gevoerd en aandacht gevraagd. Al die tijd zonder effect. Varkens in Nood begint met een handhavingsverzoek gericht op 5 grote varkenshouders, die routinematig couperen. Daarmee hoopt de organisatie, als zij in het gelijk gesteld wordt, de hele Nederlandse varkenshouderij aan te pakken. Frederieke Schouten, directeur Varkens in Nood, verwacht niet dat ijzer met handen gebroken kan worden, maar stelt dat voortdurend uitstellen geen pas geeft voor de overheid. Schouten formuleert dat zo: "We zeggen niet: stop morgen direct met couperen, laat het maar een bloedbad onder varkens worden. We zeggen wel: begin als NVWA met handhaven, en als veehouderij met stallen verbeteren. Onze procedure is een aanzet tot een systeemverandering. Er moet gewoon een keer iets geforceerd worden zodat het ook gebeurt.”
Madame hier ligt half in het opgevouwen dekbedquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kat tegen me aangedrukt, kat bovenop me… gezellig![]()
![]()
Kom maar halenquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb tonijnwater uit de koelkast nodig!
Binnen de activistische kring zie je dergelijke vergelijkingen (voornamelijk in de dierenrechtenkring) wel vaker. Het is wel (en ja, ben ik weer met ongezelligheidquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze winnen. Varkens-Dachau moet worden afgebroken.
En wat wil je hier nou mee zeggen dan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Binnen de activistische kring zie je dergelijke vergelijkingen (voornamelijk in de dierenrechtenkring) wel vaker. Het is wel (en ja, ben ik weer met ongezelligheid) van belang te weten dat een dergelijke vergelijking problematisch is omdat er mee het uitwissen (zowel uitmoorden als het uit de geschiedenis willen schrappen) van een volledige ethnische groep op één lijn wordt gesteld met dierenleed, iets wat afdoet aan wat de holocaust werkelijk was (ook al is dat niet waar de intentie meestal ligt).
Een ander voorbeeld dat nogal eens voorbij komt is dat melk drinken verkrachting genoemd wordt, want de koe heeft geen consent gegeven tot inseminatie. Eentje waarbij het er denk ik wat meer bovenop ligt waarom dat af doet aan het leed van mensen
Nomnomnommmm!quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kom maar halen![]()
Wil je ook een tonijn liquid snack of een tonijn liquid snack ijsje erbij?![]()
Wel relaxt, eindelijk eentje gevonden waarbij er echt geen kip in zit (churu, erg populair in Amerika, via Amazon, was enige waar ze verkrijgbaar waren). In NL zijn ook de smaken die dan zalm of tonijn heten, ook met 'vlees en dierlijke bijproducten' en dat is eigenlijk altijd (ook) kip.
Dat de metafoor die je gebruikt een impact kan hebben anders dan dat je bedoeld hebt, en dat het misschien beter is een andere metafoor te kiezen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:25 schreef sigme het volgende:
[..]
En wat wil je hier nou mee zeggen dan?
Ja, dat gebruik ik zeker. Bij gebrek aan zin om de tuin in te lopen deed ik vanochtend wat wortelloof door mijn smoothie. Ik wil daar deze week een pesto mee maken.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:06 schreef AnneX het volgende:
De kapschuur in wording van Lucky & J. is dus net zo groot als woonkamer hier. 😂
Strikt en burgerlijk om klokslag 18 uur ga ik aan de slag voor avondeten.
Vanavond een salade met bulgur en meer ‘herrie’: oa. met radijs.
…gebruiken jullie wel eens radijsblad van het bosje in de salade?
Best lekker hoor.
Leuk hoor Vlinder: nog eens nagenieten.
Hier in huis is "die ligt te bleken" een gangbaar antwoord op de vraag waar Hans is. Ze heeft ook een heel licht buikje terwijl ze verder donker is.quote:
Dat doet me denken aan mijn OP... Nog even en dan hou ik erover op hoor, maar ik wil me toch nog even verdedigenquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat de metafoor die je gebruikt een impact kan hebben anders dan dat je bedoeld hebt, en dat het misschien beter is een andere metafoor te kiezen.
Ik kan heul goed appeltaart bakkenquote:
Bawwwwquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ze knuffelt graag met mijn hand. Ze is een self service kat. Als ik mijn hand in de buurt leg, regelt zij de kroels zelf. En valt daarna op mijn hand in slaap.
Het is echt een schatje hoor. Elke ochtend mag ze naar boven na haar ontbijt. Dan doet ze even PARKOUR! over het bed en doet dan haar ding met mijn hand. Ik slaap daar meestal grotendeels doorheen en word dan wakker terwijl we tegen elkaar aan liggen. Hartstikke gezellig.quote:
Nou, vooruit dan. Zand eroverquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan mijn OP... Nog even en dan hou ik erover op hoor, maar ik wil me toch nog even verdedigen
1) ja, het was semi-lollig bedoeld.
2) Maar juist omdat het de lading volledig dekte van deze reeks. En dát was dus inderdaad mijn bedoeling.
En bij deze beloof ik plechtig geen lapo´s meer te plaatsen hier. Kunnen we nu weer over tot de orde van de dag, klagen over de hitte in NL, klagen over de kou in Argentina. Hoewel, valt eigenlijk wel mee, het zonnetje schijnt en morgen komt de tuinmanjongen om weer meer openhaardhout* te hakken/zagen![]()
*3x woordwaarde... Ik stond op winst, gebruikt mijn vrouw in de laatste beurt alle 7 lettersWij spelen eigenlijk altijd wel een spelletje tussen de middag en willen ook allebei altijd winnen
![]()
Niet alleen Hansjequote:Op maandag 12 augustus 2024 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Ze knuffelt graag met mijn hand. Ze is een self service kat. Als ik mijn hand in de buurt leg, regelt zij de kroels zelf. En valt daarna op mijn hand in slaap.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als een kat op zijn/haar rug rolt en buikje en anus aanbiedt aan het mens wat langskomt…. Hoe heet dat?
Ik vraag dit voor een vriend.
Dr. Flash'en?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als een kat op zijn/haar rug rolt en buikje en anus aanbiedt aan het mens wat langskomt…. Hoe heet dat?
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik wilde deze quoten maar de boel versprong door die trage bannersquote:
Niet gewoon een gekregen abonnement hebben van de liefste moderator ooitquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik wilde deze quoten maar de boel versprong door die trage banners
Blijf gewoon gezellig man, je maakt de boel diverser.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, ik was al van plan om hier een tijdje weg te blijven. No need to push it.
Mietjequote:Op maandag 12 augustus 2024 21:39 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Blijf gewoon gezellig man, je maakt de boel diverser.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik kan heul goed appeltaart bakken
Ben een poezenfluisteraar
Heb een geweldig goed afstelde stront-radar.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier in huis is "die ligt te bleken" een gangbaar antwoord op de vraag waar Hans is. Ze heeft ook een heel licht buikje terwijl ze verder donker is.
Die opmerking kan echt niet. De veganisten kunnen zich hierdoor gekrenkt voelen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:48 schreef MadMaster het volgende:
Om het culinair te houden, het is soms op eieren lopen hier…
Collega was vandaag later wegens slechte nacht. Woont op de bovenste etage van een oud herenhuis, het was 38 gr op de slaapkamer. Geloof dat ik naar een hotel was gegaanquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89 toen ik het las was het 27,7 in de woonkamer.
Inmiddels 28,6. Alles staat open om de bovenverdieping wat door te laten waaien (daar was het nog veul warmer dan beneden).
Oow shit daar heb ik met die room ook niet bij stilgestaan. Ronald Goedemond had er geloofik wel iets wijs over...quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:52 schreef z80 het volgende:
[..]
Die opmerking kan echt niet. De veganisten kunnen zich hierdoor gekrenkt voelen.
1. Mezelf aan anderen irriteren.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:54 schreef Blues het volgende:
Oh ja leuk rijtje.
Noem 3 dingen waar je heel goed in bent
OK, alles en iedereen in de bonen dan…quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:52 schreef z80 het volgende:
[..]
Die opmerking kan echt niet. De veganisten kunnen zich hierdoor gekrenkt voelen.
Wat voor sport deed je?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:49 schreef fietsie het volgende:
Ondanks het warme weer gesport. Dat was... pittig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |