Op basis van...quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wel wat er gebeurd is, de politie heeft dat ook vastgesteld.
Ho ho, dat is het niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet de casus die voorligt, het gaat hier om fysiek geweld. Dat is van een andere orde.
Als jij beweging/uithaal maakt richting camera en hem daarbij “hit” dan is dat gewoon fysiek geweld. Natuurlijk niet van de hoogste orde, maar wel gewoon fysiek geweld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begon met slaan en uithalen, naar fysiek geweld en nu is het fysiek contact.
[ afbeelding ]
Een geweld?quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ho ho, dat is het niet.
Het is bedreiging waarbij een voorwerp geraakt blijkt te zijn.
Dat is niet hetzelfde als een geweld
Bullshit, als een Italiaan gesticuleert met zn hand en daarbij mn telefoon raakt is het geen fysiek geweldquote:Op maandag 12 augustus 2024 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij beweging/uithaal maakt richting camera en hem daarbij “hit” dan is dat gewoon fysiek geweld. Natuurlijk niet van de hoogste orde, maar wel gewoon fysiek geweld.
De prosecutor zegt dat hij niet kan vaststellen dat er ook maar enige opzet was bij het laten schrikken. Dat lijkt me een vrij belangrijk iets waar je op het eerste gezicht (ik las hier even heel snel bij) overheen lijkt te stappen. Als ik ineens naast iemand roep (bv) GA WEG JOH en met m'n hand in het voorbijgaan een wappergebaar maak waarbij m'n nagel een camera raakt die ze van schrik laten vallen is dat toch totaal geen erg iets? Dan zeg je sorry (deed hij) en praat je het uit. Dan is dat geen fysiek geweld.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het deel “angst aanjagen”, de beweging met raken richting die camera is wel gewoon vastgesteld.
Gewoon handjes thuis houden, dan was dit ook niet gebeurd.
Geef dan gelijk toe dat je af bentquote:
Nee, we waren waarschijnlijk vierde of vijfde geweest gezien de juryuitslag.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:01 schreef wolffie het volgende:
Dus Joost is gewoon onterecht gediskwalificeerd, wel lullig want de kans was groot dat we 1e waren geworden.
Je omdraaien is al 'movement' en daarbij kun je ook prima een camera omver duwen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bullshit, als een Italiaan gesticuleert met zn hand en daarbij mn telefoon raakt is het geen fysiek geweld
Bron: RTLquote:AVROTROS praat op korte termijn met EBU over 'brute' diskwalificatie Joost Klein
AVROTROS gaat 'op korte termijn' met de European Broadcasting Union (EBU) in gesprek over het stopgezette onderzoek naar het songfestivalincident waar Joost Klein (26) in mei bij betrokken was. Dat meldt de omroep maandagmiddag, nadat eerder bekend werd dat het Zweedse OM het onderzoek heeft gestaakt door gebrek aan bewijs.
"Vanaf het begin hebben we gezegd dat deze diskwalificatie onnodig en disproportioneel was"
"Ook wij hebben zojuist vernomen dat het strafonderzoek tegen Joost Klein door het Zweedse OM is gestaakt omdat er geen bewijs is van strafbaar handelen", schrijft de AVROTROS in een statement. "Vanaf het begin hebben we gezegd dat deze diskwalificatie onnodig en disproportioneel was en dat blijkt het nu dus ook te zijn."
AVROTROS zegt 'hevig teleurgesteld' te zijn dat het Europapa-avontuur van Joost Klein en van heel Nederland 'op deze wijze bruut werd beëindigd'. De volgende stap is dus het gesprek tussen de omroep en EBU.
Nee, sterker nog, onze @Fred_B voorspelde dit weken geleden al!quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zijn dezelfde 3 users die vinden dat de DQ terecht was, terwijl de overgrote meerderheid het overtrokken vond. Toeval?
Zucht...quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij beweging/uithaal maakt richting camera en hem daarbij “hit” dan is dat gewoon fysiek geweld. Natuurlijk niet van de hoogste orde, maar wel gewoon fysiek geweld.
Head of Legal is nog op vakantiequote:
Zie ook het geval van de voetganger die oud-minister Dekker in een coma deed belanden. Zelfs in die situatie - de rechter oordeelde dat de voetganger zich niet aan de situatie kon onttrekken - werden het contact en de gevolgen ervan haar niet aangerekend. De context doet ertoe en alleen de aanraking is niet strafbaar of zelfs laakbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het begon met slaan en uithalen, naar fysiek geweld en nu is het fysiek contact.
[ afbeelding ]
Dit kan twee kanten opgaan, of ze blijven vol in de aanval, of ze willen Nederland er gewoon graag bij en geven een directe finaleplaats (denk ik).quote:
Zelfs als je 'Tokkie Joost' bent tegen dat 'jonge meisje'?quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je iemand nou een doodsklap geeft en wordt gediskwalificeerd, maar diskwalificatie voor een duw zou nog niet eens gerechtvaardigd zijn man.
Als Joost duidelijk een domme lul was geweest en haar arm had gebroken of zo dan zou (vrijwel) iedereen die diskwalificatie meteen accepterenquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je iemand nou een doodsklap geeft en wordt gediskwalificeerd, maar diskwalificatie voor een duw zou nog niet eens gerechtvaardigd zijn man.
quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:05 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Deze tweet van Tantu zegt in één woord duizend dingen.Lijkt er wel op dat zij het ook pas vandaag te horen kregen en dus met stomheid geslagen zijn. En dat Joost en/of de AvroTros druk bezig zijn met een statement.
100%quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Als Joost duidelijk een domme lul was geweest en haar arm had gebroken of zo dan zou (vrijwel) iedereen die diskwalificatie meteen accepteren
Ha, die kwam ik ook net postenquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef Cyan9 het volgende:
Wat meer details vanuit de Zweedse aanklager over de zaak (in een mooi draadje):
[ x ]
Een beweging dus die er op gericht was om het filmen te beïnvloeden. Klinkt niet echt als per ongelukquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef Cyan9 het volgende:
Wat meer details vanuit de Zweedse aanklager over de zaak (in een mooi draadje):
[ x ]
En bij lichte materiële schade zeg je normaal gesproken sorry, trekt de portemonnee en iedereen gaat weer verderquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
100%
Nou is dit natuurlijk ook wel een domme actie geweest, maar waarschijnlijk zonder nare intentie en met mogelijk lichte materiële schade.
Ja hehe, op basis van je 50 posts per topic kan dit geen nieuwe informatie voor je zijn toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een beweging dus die er op gericht was om het filmen te beïnvloeden. Klinkt niet echt als per ongeluk
Europapa kan sowieso niet, 1 september regel. De 2020 nummers konden niet mee naar 2021.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:09 schreef TLC het volgende:
Er is maar 1 mogelijkheid om dit onrecht ongedaan te maken ; Joost in Zwitserland direct in de finale toe te laten met Europapa
Diskwalificatie kon sowieso ook niet, dat ze maar ff schijt hebben aan de regelsquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Europapa kan sowieso niet, 1 september regel. De 2020 nummers konden niet mee naar 2021.
Het Twitteraccount van Cee hielp ook mee. In elk geval bij mijquote:
Nah, dan weer Europapa zou niet effectief zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Diskwalificatie kon sowieso ook niet, dat ze maar ff schijt hebben aan de regels
Is het mogelijk om het draadje hier te plaatsen? Of een samenvatting te geven? Dankzij Ome Elon kan ik het niet zienquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Voor mij niet. Ik heb mijn beeld al wel gevormd sinds dat interview met Cornald Maas.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja hehe, op basis van je 50 posts per topic kan dit geen nieuwe informatie voor je zijn toch?
Neuh, maar ook niet per se iets wat meteen voor diskwalificatie zou moeten zorgen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een beweging dus die er op gericht was om het filmen te beïnvloeden. Klinkt niet echt als per ongeluk
Volgens mij werd er vooral gesteld dat er zeer veel gradaties zijn in hoe een camera dan wel persoon geraakt kan worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor mij niet. Ik heb mijn beeld al wel gevormd sinds dat interview met Cornald Maas.
Maar goed, er werd hier het een en ander beweerd.
Ditquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef H_T het volgende:
[..]
Als Joost duidelijk een domme lul was geweest en haar arm had gebroken of zo dan zou (vrijwel) iedereen die diskwalificatie meteen accepteren
Klopt, gewoon een puber die zin heeft om te klooienquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:15 schreef d_elise het volgende:
Joost wilde toch ook dat het filmen zou stoppen? Dat was het hele ding, dus lijkt me dan logisch dat hij zich richt tot die camera en daar de beweging naartoe maakte en niet naar die vrouw of wat dan ook. Dat is toch eigenlijk geen nieuwe info of ben ik nou gek?
Dit dusquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is het mogelijk om het draadje hier te plaatsen? Of een samenvatting te geven? Dankzij Ome Elon kan ik het niet zien
quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is het mogelijk om het draadje hier te plaatsen? Of een samenvatting te geven? Dankzij Ome Elon kan ik het niet zien
Nee je bent niet gek en ja het is heel logisch en ja dat wordt hier ook vanaf dag 1 al zo gezien. Het heeft geen zin joh.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:15 schreef d_elise het volgende:
Joost wilde toch ook dat het filmen zou stoppen? Dat was het hele ding, dus lijkt me dan logisch dat hij zich richt tot die camera en daar de beweging naartoe maakte en niet naar die vrouw of wat dan ook. Dat is toch eigenlijk geen nieuwe info of ben ik nou gek?
Nuttig, dank je! Dit vind ik wel merkwaardig:quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:06 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Los van de diskwalificatie is dit ook lekker zeg.quote:In dat gesprek gaat het vooral om 'deze onterechte diskwalificatie'. "Ook zullen wij al onze overige bezwaren over de gang van zaken achter de schermen bij het songfestival bespreken die we eerder in een uitgebreide bezwaarbrief aan de EBU hebben verstuurd en die tot op heden onbeantwoord is gebleven. De insteek van AVROTROS is en blijft dat het songfestival gaat over artiesten en hun muzikale boodschap. Het woord is nu aan de EBU."
Dat was inmiddels wel duidelijk, dat jij niet meer openstond voor een andere conclusie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor mij niet. Ik heb mijn beeld al wel gevormd sinds dat interview met Cornald Maas.
Daar is nog steeds niet op gereageerd?quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:22 schreef Em31 het volgende:
Uit dat RTL bericht
[..]
Los van de diskwalificatie is dit ook lekker zeg.
Voor de OM niet per se, voor de afhandeling door de EBU wel.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nuttig, dank je! Dit vind ik wel merkwaardig:
[ x ]
Lijkt me toch best cruciaal?
Nouja volgend jaar lekker andere kandidaten filmen en stories op insta zetten met dikke trut, eng mens etc.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:22 schreef Em31 het volgende:
Uit dat RTL bericht
[..]
Nou, het lijkt me dat afspraken wel degelijk invloed kunnen hebben op de strafbaarheid? Ze kunnen in ieder geval iets zeggen over gemoedstoestand en intentie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Voor de OM niet per se, voor de afhandeling door de EBU wel.
Het OM kijkt alleen naar strafbare feiten en heeft daarbij complete lak aan wat er afgesproken is. Als mijn buurman en ik afspreken dat ik mn auto niet voor zijn huis mag zetten, en ik doe het toch, maakt dat verder niet uit voor de strafzaak als hij me een klap zou verkopen.
Hand voor de camera, een van de meest gedane acties tijdens filmen op ademen na.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Wiwiwilliam hier vanavond van vindt in Boulevard.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:22 schreef Em31 het volgende:
Uit dat RTL bericht
[..]
Lijkt me dat zo'n OM het zo droog mogelijk bekijkt in eerste instantie. En daarbij kon dus al niet worden vastgesteld dat er intentie was tot een dusdanige bedreiging.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me dat afspraken wel degelijk invloed kunnen hebben op de strafbaarheid? Ze kunnen in ieder geval iets zeggen over gemoedstoestand en intentie.
Er kwam al vrij vroeg naar buiten dat er een afspraak was met de EBU om Joost niet daar op dat moment te filmen, waar vervolgens niemand zich aan hield. Dat heb ik de EBU ook nooit ergens zien of horen ontkennen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nuttig, dank je! Dit vind ik wel merkwaardig:
[ x ]
Lijkt me toch best cruciaal?
quote:
Op de avond van de finale postte hij hetzelfde filmpje inderdaad.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:28 schreef Arizona het volgende:
Instastory van Joost![]()
Who let the dogs out
Nu met extreem blije hondjes.
Edit: daar postte hij destijds ook al een story mee, met dat nummer
Lijkt me dan ook bijzonder eenvoudig te verifiëren. Het zal er wel niet toe hebben gedaan, maar snappen doe ik het niet.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:33 schreef H_T het volgende:
[..]
Er kwam al vrij vroeg naar buiten dat er een afspraak was met de EBU om Joost niet daar op dat moment te filmen, waar vervolgens niemand zich aan hield. Dat heb ik de EBU ook nooit ergens zien of horen ontkennen.
Op die 2 dagen na het Songfestival na waarin hij dat Zweedse roddelblad even geloofde viel Aran hierbij mee toch?quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat Aran nog excuses aanbieden?
Denk dat de eerste die het eventueel mee zou nemen een rechter is. Het OM probeert vooral een zaak te maken en zorgt dat de juiste onderzoeken door de politie gedaan worden.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me dan ook bijzonder eenvoudig te verifiëren. Het zal er wel niet toe hebben gedaan, maar snappen doe ik het niet.
Het is dan ook niet de taak van het OM om verzachtende omstandigheden te vinden. Dat is de taak van de advocaat lijkt me.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lijkt me dat zo'n OM het zo droog mogelijk bekijkt in eerste instantie. En daarbij kon dus al niet worden vastgesteld dat er intentie was tot een dusdanige bedreiging.
Mèh, ik vind het maar een opportunist. Als je meeleest, Aran: door het stof, graag!quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op die 2 dagen na het Songfestival na waarin hij dat Zweedse roddelblad even geloofde viel Aran hierbij mee toch?
quote:Het bericht leidde tot opluchting in het kamp van Joost Klein, laat zijn manager Rick Bakker weten in een verklaring. ,,De laatste paar maanden waren verschrikkelijk zwaar. Hoewel we graag overal ter wereld optreden, voelde het niet helemaal goed. We zijn, als team, ontzettend blij en opgelucht dat er nu een einde is gekomen aan deze onzekere periode. Eindelijk kunnen we het hardop zeggen: er is nooit een reden voor deze zaak geweest.”
https://www.ad.nl/show/jo(...)ek-met-ebu~a64118d2/
Aran gooit 's morgens een dobbelsteen in de lucht om te bepalen aan welke kant hij staatquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op die 2 dagen na het Songfestival na waarin hij dat Zweedse roddelblad even geloofde viel Aran hierbij mee toch?
quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:38 schreef wolffie het volgende:
Wat een gezeik over iets waar we niet bij geweest zijn conclusie is, te weinig bewijs. Klaar op naar volgend jaar. Gewoon weer mee doen met Anouk of Ilse de lange😋
Laten we vooral iets doen wat de jeugd aanspreekt. Lijkt goed te werken dit jaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:40 schreef Fretwork het volgende:
Gewoon lekker Suzan en Freek met een zaaddodend nummer over zondags picknicken
Snollebollekes met Van Boven Naar Beneden, met een kleine muzikale aanpassing vergeleken met Links Rechtsquote:Op maandag 12 augustus 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we vooral iets doen wat de jeugd aanspreekt. Lijkt goed te werken dit jaar.
Broederliefde dan maar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Laten we vooral iets doen wat de jeugd aanspreekt. Lijkt goed te werken dit jaar.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als ze een jaartje over zouden slaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
De AVROTROS is geen knip voor de neus waard als ze weer een artiest naar het songfestival sturen zonder dat er eerst goede afspraken worden gemaakt.
True.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:37 schreef d_elise het volgende:
Als AT en/of Joost een zaak gaan aanspannen, zal het wel of niet afgesproken te hebben om te filmen op dat moment wel een rol gaan spelen in zo'n zaak. Het is enigszins wel tekenend dat nu zelfs zonder dat cruciale punt de zaak wordt geseponeerd wegens gebrek aan bewijs.
Jouw logica is onnavolgbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook hoor. Alleen dat heet fysiek geweld, en daar staan sancties op.
Jeugd he, broederliefde is alweer een generatie verder.quote:
Een camera is iets anders dan een wapen. Dat Klein als we jou moeten geloven zo labiel is dat hij dat onderscheid niet kan maken komt toch echt voor zijn rekening.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:47 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Jouw logica is onnavolgbaar.
Dus.... stel.... Iemand richt een wapen op je. Je vraagt drie keer; kun je dat wapen weghalen? En het gebeurt niet, sterker nog, er wordt doorgeschakeld. En jij duwt het wapen weg....
En dat word jij beschuldigd van fysiek geweld?
En voor je gaat zeggen: een wapen is iets anders dan een camera: voor Joost niet. Voor hem voelde het bedreigend en dat heeft hij ook eerder aangegeven. En er zijn ook afspraken over gemaakt: het zou niet meer gebeuren.
En dan toch volhouden dat die vrouw 'gewoon haar werk deed'.
Nee.... ze deed haar werk niet. Want als de dat wel had gedaan, had ze zich aan de gemaakte afspraken gehouden.
En nu hou ik weer op met op jouw te reageren. Ik ben blij dat ik niet in jouw trein zit. Dat lijkt me een hele vervelende reis.
In mijn perceptie ben jij een van de meest agressieve posters hier.quote:Op maandag 12 augustus 2024 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik haat agressie tegen mensen die laag in de (informele) hiërarchie staan.
Maar vindt je dat serieus een zaak waard? Dit overkomt Powned vermoedelijk dagelijks. Daar zit dan niet altijd agressie bij. Iedereen duwt zoiets weg als je al meerdere hebt aangegeven daar geen prijs op te stellen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een strafzaak ook niet nodig. Maar daar gaat het feitelijk ook niet om, het gaat om de diskwalificatie. Dat staat natuurlijk los van de strafzaak.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar vindt je dat serieus een zaak waard? Dit overkomt Powned vermoedelijk dagelijks. Daar zit dan niet altijd agressie bij. Iedereen duwt zoiets weg als je al meerdere hebt aangegeven daar geen prijs op te stellen.
Klopt, aan de andere kant heeft de EBU het lopende onderzoek aangegrepen als reden voor schorsing, en niet de actie zelf.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind een strafzaak ook niet nodig. Maar daar gaat het feitelijk ook niet om, het gaat om de diskwalificatie. Dat staat natuurlijk los van de strafzaak.
https://www.ad.nl/show/jo(...)ek-met-ebu~a64118d2/quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Benieuwd waar/hoe Joost dat dan gezegd heeft. Geen linkje oid.
Ah dank je! Handig dat Aran dat er even bij zet dan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 16:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/jo(...)ek-met-ebu~a64118d2/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |