Ik heb niks anders gedaan dan een grafiek erbij gepakt nav de waarschuwingen van het KNMI. Blij dat het vocht wegblijft.quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Hitte-index komt met pijn en moeite lokaal boven de 30°C.
Je hebt ons glashard voorgelogen
Wij danken u zeer. Alle beetjes helpenquote:Op maandag 12 augustus 2024 17:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Uur verder. Binnentemperatuur gestegen naar 26,8°C. RV is min of meer gelijk gebleven. Buiten is het afgekoeld naar 36,8°C dus ik denk dat de kamer als airco voor de buitenwereld heeft gefunctioneerd
Gelukkig maar dat het wat meevalt. 60+ zou echt zéér onprettig zijn geweest nu.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:04 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid zit hier nog onder de 50. Met de huidige temperatuur op zich nog wel te doen. Heet, dat wel
Een meetfoutquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:23 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat de neuq zorgt daar voor zo'n hoog dauwpunt?
Morgen wel beroerder. Langzaam sijpelt het binnen. Morgen met werken niet zo prettigquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het wat meevalt. 60+ zou echt zéér onprettig zijn geweest nu.
Succesquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Morgen wel beroerder. Langzaam sijpelt het binnen. Morgen met werken niet zo prettig
quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:38 schreef Evangelion het volgende:
Niet kunnen slapen door de hitte: 'Koelte-ongelijkheid steeds groter probleem'
https://nos.nl/artikel/25(...)eeds-groter-probleem
Hou op met me
Denk het niet... condensvorming op de fles zorgt dan voor een natte bende.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:40 schreef Managarm het volgende:
Frisdrankfles vullen met water en in de vriezer leggen. Als je naar bed gaat, de fles meenemen.
Ik las hier onlangs nog een vergelijkbaar Spaans artikel over, de energie-ongelijkheid. Echter daar hebben de mensen in huizen/flats zonder airco wel iets meer te verduren met drie maanden onafgebroken 30+ temps.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:38 schreef Evangelion het volgende:
Hou op met me
G'dumme wat een huilstruiken. Koop lekker een airco als je het te heet vindt. Man man man 😂. Het is hier in Nederland echt max 2-3 weken heet. Waar hebben we het overquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:38 schreef Evangelion het volgende:
Hou op met me
Hier 24,5°C en 65% RV. in de huiskamerquote:Op maandag 12 augustus 2024 18:51 schreef DemonRage het volgende:
Ik kan het binnenshuis goed hebben nu bij 28°C en 55% RV.
#geacclimatiseerd
[..]
Lekker kort door de bocht weer dit. De mensen waar het hier om gaat hebben of het geld niet om een airco te kopen of zitten in een huurhuis waar je niet zomaar zelfstandig een airco kan aanleggen. Of allebei.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
G'dumme wat een huilstruiken. Koop lekker een airco als je het te heet vindt. Man man man 😂. Het is hier in Nederland echt max 2-3 weken heet. Waar hebben we het over
Haha! Ja, de media blaast dit even op, joh. man man man wat een huilstruiken. Dagje wat heter weer, hoor. Komt al tig jaren jaarlijks voor. Het is hier in Nederland echt max 2-3 weken heet weer. De rest van het jaar absoluut niet. Natuurlijk zijn er mensen die er last van hebben, maar dan moet je er wat aan doen of vooral niet te druk maken of het erover hebben. Overdreven gedoequote:Op maandag 12 augustus 2024 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Een hele mooie dag zelfs. Maar de media doen voortaan net of de mussen letterlijk dood van het dak vallen op een dag als vandaag. En het gros van de mensen volgt dat lekker en gaat lekker mee panikeren.
Ja, maar die titel is toch sneu. Ongelijkheidquote:Op maandag 12 augustus 2024 19:47 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht weer dit. De mensen waar het hier om gaat hebben of het geld niet om een airco te kopen of zitten in een huurhuis waar je niet zomaar zelfstandig een airco kan aanleggen. Of allebei.
Zeker weer zo'n bui die dan uitdooft, maar dat het wel bewolkt blijft waardoor het nog benauwder wordtquote:
Hou op met me
quote:"We zien nu dat mensen graag een airco willen", zegt Van Esch. Daar is ze geen fan van, "want airco's verergeren het probleem. De airco stoot de hitte uit naar buiten en dan wordt het alleen maar warmer."
Ik dacht in de eerste instantie aan ongelijkheid tussen het opwarmen overdag en het afkoelen 's nachts zodat de warmte in de huizen moeilijker weg kan, maar het blijkt dus weer om een ongelijkheid in welvaart te gaan.quote:Op maandag 12 augustus 2024 18:38 schreef Evangelion het volgende:
Hou op met me
Ja voor die ene dag dat het nu warm is vind ik het echt een luxeprobleem om daarover te klagen of een artikel te schrijven met die kop.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik dacht in de eerste instantie aan ongelijkheid tussen het opwarmen overdag en het afkoelen 's nachts zodat de warmte in de huizen moeilijker weg kan, maar het blijkt dus weer om een ongelijkheid in welvaart te gaan.
Luxeprobleem idd. Dat woord zocht ik.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja voor die ene dag dat het nu warm is vind ik het echt een luxeprobleem om daarover te klagen of een artikel te schrijven met die kop.
Niet iedereen kan een airco betalen.quote:Op maandag 12 augustus 2024 19:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
G'dumme wat een huilstruiken. Koop lekker een airco als je het te heet vindt. Man man man 😂. Het is hier in Nederland echt max 2-3 weken heet. Waar hebben we het over
Als dit het leven is in Spanje, dan liever een spuitje dan deportatie naar het zuiden. Wat smerig heet is het nu buitenquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:56 schreef dick_laurent het volgende:
Nou dit bedoel ik dus. Gewoon buiten savonds lekker nog kunnen hangen zonder dat het fris wordt bij een graadje of 27/28.
Koud biertje erbij, muziekje op. Lekker man
ik niet, suikerspinweerquote:Op maandag 12 augustus 2024 20:40 schreef ACT-F het volgende:
Binnenshuis net niet de 26 gehaald, dus ik vond het prima. Ik verheug op het terreuronweer van morgen
Plasje condenswater onder het pilsje.quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:56 schreef dick_laurent het volgende:
Nou dit bedoel ik dus. Gewoon buiten savonds lekker nog kunnen hangen zonder dat het fris wordt bij een graadje of 27/28.
Koud biertje erbij, muziekje op. Lekker man
Mi mi miquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:24 schreef Paul het volgende:
Het is zo warmOHWWWWWWWWWWWWW Het is zo warm
OHWWWWWWWWWWWWWHet is zo warm
OHWWWWWWWWWWWWW
Dan is je beleving geen goede raadgever. De zomers worden vlot warmer.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:46 schreef butz0rs het volgende:
1 dag boven de 30 en meteen overal paniek.
In mijn beleving was het vroeger veel warmer. Meerdere keren per jaar 35+, en zeker een week lang 30+.
daarvoor zijn de citroenkaarsenquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:50 schreef Frutsel het volgende:
Kunt nu prima lang buiten zitten met een biertje. Alleen jammer van die schijtmuggen.
Maar hoe was de luchtvochtigheid toen, loopt hier inmiddels tegen de 80% aan met 28+quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Jaartje of 2 terug hadden de meeste NLers het wel iets warmer op dit tijdstip.
Vanavond en vannacht overleven we ook wel weer.
Heb je niet zo'n vliegenwapperaar?quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat ze veel doen. Zit d'r verschil in?
Zooi lavendel planten en citroen melisse in je tuin knallenquote:Op maandag 12 augustus 2024 21:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat ze veel doen. Zit d'r verschil in?
Nee jij zit niet op mijn bankquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n vliegenwapperaar?
Misschien moet je eens vragen wat de luchtvochtigheid daar is?quote:Op maandag 12 augustus 2024 20:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als dit het leven is in Spanje, dan liever een spuitje dan deportatie naar het zuiden. Wat smerig heet is het nu buiten
Ik ga het doorgevenquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zooi lavendel planten en citroen melisse in je tuin knallen
Dat zal er denk ik niet inzitten.quote:
Iets met vakantietijd denk ik.quote:We are sorry that ESTOFEX is currently unable to provide a daily service.
Die reactie staat er al weken, zo niet maanden, dus dat is niets nieuwsquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zal er denk ik niet inzitten.
[..]
Iets met vakantietijd denk ik.
Lui kutbedrijfquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die reactie staat er al weken, zo niet maanden, dus dat is niets nieuws
Ah oke ik kijk er amper op eigenlijkquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die reactie staat er al weken, zo niet maanden, dus dat is niets nieuws
Zo'n plaknacht als deze is vrij zeldzaam hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2024 21:49 schreef Pvt.Webster het volgende:
[ afbeelding ]
Jaartje of 2 terug hadden de meeste NLers het wel iets warmer op dit tijdstip.
Vanavond en vannacht overleven we ook wel weer.
Ik lieg nietquote:
Je hebt aircoquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik lieg niet![]()
IK ZEG: IK LIEG NIET
Eerlijk?quote:
Bij @dick_laurent vaak genoeg ook (redelijk) hoog.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:08 schreef Managarm het volgende:
[..]
Misschien moet je eens vragen wat de luchtvochtigheid daar is?
Haha.. ongelofelijkquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet hier gelukkig, maar wel in Zeeland
Oh, weldegelijk hier in de buurt zie ik nu.quote:Op maandag 12 augustus 2024 23:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Haha.. ongelofelijk
Nog goed uit te houden binnen?
Hou op met me
Basilicumquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zooi lavendel planten en citroen melisse in je tuin knallen
Beter welquote:Op maandag 12 augustus 2024 23:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, weldegelijk hier in de buurt zie ik nu.
Ach, ik zie morgen wel wat de schade is, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om nu de deur dicht te doen. Airco houdt het prima leefbaar tot nu toe, maar heeft merkbaar moeite.
quote:A level 2 was issued across France, E BENELUX, NW Germany for large hail, severe wind gusts and heavy rainfall.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |