Thanks! Twijfel twijfel.... op zich vind ik die grijs-beige kasten van nu wel mooi (met witte deuren), maar ik hou toch ook wel van kwaliteit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 23:15 schreef Elleska het volgende:
Ik heb +10jaar oude kasten en het nieuwe model staan. Beide zijn prima. Het grote grootste pluspunt van de nieuwe is dat je deze in je eentje in elkaar kan zetten. Ik vraag me wel af of het nieuwe model ook 3 verhuizingen zouden overleven maar gewoon in gebruik merk ik geen problemen.
Wij gaan sowieso voor de beige kasten (mogelijk met beige deuren). Ikea heeft wel veel mooie inspiratie foto's op hun website staan.quote:Op maandag 15 september 2025 20:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Thanks! Twijfel twijfel.... op zich vind ik die grijs-beige kasten van nu wel mooi (met witte deuren), maar ik hou toch ook wel van kwaliteit.
Mijn huidige kasten zijn inmiddels zo'n vijf a zes verhuizingen meegegaan...
Ik ben zojuist even bij de Ikea geweest om die kleur te inspecteren, maar ik vind 'm toch te donker. Ik wil m'n kleren wel goed zien in een kast...quote:Op maandag 15 september 2025 23:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gaan sowieso voor de beige kasten (mogelijk met beige deuren). Ikea heeft wel veel mooie inspiratie foto's op hun website staan.
Ik ga gewoon voor flink wat verlichtingquote:Op dinsdag 16 september 2025 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ben zojuist even bij de Ikea geweest om die kleur te inspecteren, maar ik vind 'm toch te donker. Ik wil m'n kleren wel goed zien in een kast...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 september 2025 15:59 schreef AnneX het volgende:
Dus…de Ultrusta.
Inderhaast voor de verhuizing voor keukenvoorraad twee verkeerde kasten gekocht, nl.pax.
Omdat @:Seven positief was, 😉 is één pax 50 br naar de slaapkamer verhuisd (achter een deur) en een Method keukenkast 60 br teruggeplaatst inclusief Ultrusta. Paste psies.
Zó veel ruimte nu voor voorraad, dat er ook weer een verhuisdoos leeg kon.![]()
Plaatjes bij het praatje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ben je tevreden over de kwaliteit? Erg benieuwd, als het goed is kunnen wij die van ons over een week of 4,5 ook in elkaar zetten .Resistance is futile.
Zeker. De klushulp zei het ook. 👍🏼 In elkaar zetten was even puzzelen.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
En ben je tevreden over de kwaliteit? Erg benieuwd, als het goed is kunnen wij die van ons over een week of 4,5 ook in elkaar zetten .
De handleidingen zijn prima te doen. Behalve een schroevendraaier en een hamer heb je niks nodig (tenzij je je kasten aan de muur vast wilt zetten, dan heb je een boormachine nodig).quote:Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Sanvi het volgende:
Nog wat vragen:
- Die boekenkasten en dergelijke die door IKEA geleverd worden, worden neem ik aan met uitgebreide handleiding geleverd?
- Als ik dat externe bedrijfje inschakel dat namens IKEA de boel gaat monteren, dragen zij zelf dan zorg voor (de aanwezigheid van) het juiste gereedschap of dien ik dat te doen? Nemen zij zelf gereedschap mee?
- Ik hoorde gisteren toevallig over een boormachine of schroefmachine van IKEA voor 13 euro ofzo. Die zou wel heel handig zijn. Dien je die zelf te kopen of zorgt dat externe bedrijf als ik dat inschakel voor de aanwezigheid van goede boren etcetera?
Geen idee allemaal. Iemand ervaring mee?
Die dames die het over dat machinetje hadden, sprake ook over een schoefmachine én over een boormachine, dus ik denk dat ze die boormachine dan apart hebben gekocht ofzo.quote:Op maandag 22 september 2025 10:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De handleidingen zijn prima te doen. Behalve een schroevendraaier en een hamer heb je niks nodig (tenzij je je kasten aan de muur vast wilt zetten, dan heb je een boormachine nodig).
Dat externe bedrijf heeft zelf gereedschap mee.
Dat ding van 13 euro is een schroefmachinetje. Daar kun je echt niet mee boren. Voor simpele klusjes is het prima, maar meer moet je niet willen doen.
Die van 13 euro moet je zien als vervanging voor een schroevendraaier. Ideaal als je veel in elkaar moet zetten.quote:Op maandag 22 september 2025 10:58 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Die dames die het over dat machinetje hadden, sprake ook over een schoefmachine én over een boormachine, dus ik denk dat ze die boormachine dan apart hebben gekocht ofzo.
Ik zal deze week eens gaan shoppen voor een kleine boormachine en/of schroefmachine, wellicht toch wel handig.
Met die schroefmachine van 13 euro van IKEA kun je wel gewoon kleine schroefjes in die IKEA-kasten schroeven denk ik dan?
Boren in muren is wat te veel voor die dingen denk ik.![]()
Bedankt voor je info!
Dan moet ik die misschien deze week toch maar even kopen, al moet ik dan weer terug naar die megagrote IKEA waar je makkelijk verdwaalt. Ik ga eens kijken waar die ligt, of zou het in het zelfservice gebied liggen?quote:Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Die van 13 euro moet je zien als vervanging voor een schroevendraaier. Ideaal als je veel in elkaar moet zetten.
In Duiven ligt het gereedschap precies tussen de spiegels overgang naar het magazijn. Of anders tussen de kinderafdeling en het restaurant.quote:Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Dan moet ik die misschien deze week toch maar even kopen, al moet ik dan weer terug naar die megagrote IKEA waar je makkelijk verdwaalt. Ik ga eens kijken waar die ligt, of zou het in het zelfservice gebied liggen?
Ook gewoon te koop bij een bouwmarkt (en regelmatig bij de lidl), mocht het een flink eind zijn naar de Ikea... Is vast ietsje duurder wel.quote:Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Dan moet ik die misschien deze week toch maar even kopen, al moet ik dan weer terug naar die megagrote IKEA waar je makkelijk verdwaalt. Ik ga eens kijken waar die ligt, of zou het in het zelfservice gebied liggen?
Action verkocht laatst ook van die accu schroefmachines.en inderdaad de plaatselijke bouwmarkt ook.quote:Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Sanvi het volgende:
Nog wat vragen:
- Die boekenkasten en dergelijke die door IKEA geleverd worden, worden neem ik aan met uitgebreide handleiding geleverd?
- Als ik dat externe bedrijfje inschakel dat namens IKEA de boel gaat monteren, dragen zij zelf dan zorg voor (de aanwezigheid van) het juiste gereedschap of dien ik dat te doen? Nemen zij zelf gereedschap mee?
- Ik hoorde gisteren toevallig over een boormachine of schroefmachine van IKEA voor 13 euro ofzo. Die zou wel heel handig zijn. Dien je die zelf te kopen of zorgt dat externe bedrijf als ik dat inschakel voor de aanwezigheid van goede boren etcetera?
Geen idee allemaal. Iemand ervaring mee?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |