abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218789842
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 23:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wij gaan sowieso voor de beige kasten (mogelijk met beige deuren). Ikea heeft wel veel mooie inspiratie foto's op hun website staan.
Ik ben zojuist even bij de Ikea geweest om die kleur te inspecteren, maar ik vind 'm toch te donker. Ik wil m'n kleren wel goed zien in een kast...
Somebody that I used to know
  dinsdag 16 september 2025 @ 21:45:11 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218790166
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik ben zojuist even bij de Ikea geweest om die kleur te inspecteren, maar ik vind 'm toch te donker. Ik wil m'n kleren wel goed zien in een kast...
Ik ga gewoon voor flink wat verlichting :+ .
Resistance is futile.
pi_218804224
Dus…de Ultrusta.
Inderhaast voor de verhuizing voor keukenvoorraad twee verkeerde kasten gekocht, nl.pax.
Omdat @Seven positief was, 😉 is één pax 50 br naar de slaapkamer verhuisd (achter een deur) en een Method keukenkast 60 br teruggeplaatst inclusief Ultrusta. Paste psies.
Zó veel ruimte nu voor voorraad, dat er ook weer een verhuisdoos leeg kon. w/
Plaatjes bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218804710
Oh wat heerlijk overzichtelijk zo O+
pi_218805531
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:59 schreef AnneX het volgende:
Dus…de Ultrusta.
Inderhaast voor de verhuizing voor keukenvoorraad twee verkeerde kasten gekocht, nl.pax.
Omdat @:Seven positief was, 😉 is één pax 50 br naar de slaapkamer verhuisd (achter een deur) en een Method keukenkast 60 br teruggeplaatst inclusief Ultrusta. Paste psies.
Zó veel ruimte nu voor voorraad, dat er ook weer een verhuisdoos leeg kon. w/
Plaatjes bij het praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

En ben je tevreden over de kwaliteit? Erg benieuwd, als het goed is kunnen wij die van ons over een week of 4,5 ook in elkaar zetten .
Resistance is futile.
pi_218806220
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
_O_

En ben je tevreden over de kwaliteit? Erg benieuwd, als het goed is kunnen wij die van ons over een week of 4,5 ook in elkaar zetten .
Zeker. De klushulp zei het ook. 👍🏼 In elkaar zetten was even puzzelen.
En hij heeft 7 pax kasten gefikst.

@Seven het wordt geleverd. Dus bijtijds bestellen! Dat duurde twee weken in regio Utrecht.
Bij IKEA zelf de bestellijst laten opmaken. Paar weken later door een andere medewerker en de lijsten vergeleken. Die laatste adviseerde een mooier afgewerkte deur erbij en de stollen.
Omdat de Method niet voor de mooi en als backup in het ‘magazijn’ staat, laat ik de aanbevolen zijpanelen( stollen) weer ophalen. Het scheelt ook 1 cm. links en rechts.
En de deur is ook praktisch. Niet per se de “mooiere” afwerking.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 18-09-2025 20:15:05 ]
pi_218808870
Vraagje voor de IKEA-fans/gebruikers:

Ik ga straks weer naar de IKEA om wat spullen uit te zoeken voor mijn nieuwe betrekking.
Ben geen IKEA-kenner zelf, voor paar weken terug nooit binnen geweest om iets zelf te kopen. Wel een bank en bed laten bestellen die worden thuis geleverd in de nieuwe flat waar ik over 1,5 week ga wonen.

Mijn vragen:

- als ik straks naar de winkel ga en zeg dat dit en dat wil hebben maar dat ik dit en dat ook geleverd wil hebben in mijn nieuwe flat over 1,5 week, kan of doen ze dat ook?
Vorige keer zeiden ze dat je het beste een week van tevoren iets kan bestellen vanuit de winkel zelf, omdat ze maar een kort 'window' hebben waarin ze kunnen leveren zeg maar (niet dat je iets kunt laten bezorgen over 4 weken als je NU in de winkel iets uitzoekt). Schijnbaar kan dat allemaal wél als je niet vanuit een winkel maar vanuit een magazijn iets besteld, ofzo. Ervaringen mee?

- monteren kan door een extern servicebedrijfje meen ik. Ervaringen mee, goede service?

- samenhangend met 2: zijn de meubels en bv boekenkasten makkelijk in elkaar te zetten voor iemand met twee linkerhanden? En zijn de bijsluiters/gebruikershandleidingen simpel en kort van stof of is het abracadabra voor een persoon met weinig technisch vernuft en inzicht, zoals ondergetekende?

Dank alvast.

Tack!
pi_218841173
Nog wat vragen:

- Die boekenkasten en dergelijke die door IKEA geleverd worden, worden neem ik aan met uitgebreide handleiding geleverd?

- Als ik dat externe bedrijfje inschakel dat namens IKEA de boel gaat monteren, dragen zij zelf dan zorg voor (de aanwezigheid van) het juiste gereedschap of dien ik dat te doen? Nemen zij zelf gereedschap mee?

- Ik hoorde gisteren toevallig over een boormachine of schroefmachine van IKEA voor 13 euro ofzo. Die zou wel heel handig zijn. Dien je die zelf te kopen of zorgt dat externe bedrijf als ik dat inschakel voor de aanwezigheid van goede boren etcetera?

Geen idee allemaal. Iemand ervaring mee?
  maandag 22 september 2025 @ 10:24:51 #219
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218841276
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Sanvi het volgende:
Nog wat vragen:

- Die boekenkasten en dergelijke die door IKEA geleverd worden, worden neem ik aan met uitgebreide handleiding geleverd?

- Als ik dat externe bedrijfje inschakel dat namens IKEA de boel gaat monteren, dragen zij zelf dan zorg voor (de aanwezigheid van) het juiste gereedschap of dien ik dat te doen? Nemen zij zelf gereedschap mee?

- Ik hoorde gisteren toevallig over een boormachine of schroefmachine van IKEA voor 13 euro ofzo. Die zou wel heel handig zijn. Dien je die zelf te kopen of zorgt dat externe bedrijf als ik dat inschakel voor de aanwezigheid van goede boren etcetera?

De handleidingen zijn prima te doen. Behalve een schroevendraaier en een hamer heb je niks nodig (tenzij je je kasten aan de muur vast wilt zetten, dan heb je een boormachine nodig).

Dat externe bedrijf heeft zelf gereedschap mee.

Dat ding van 13 euro is een schroefmachinetje. Daar kun je echt niet mee boren. Voor simpele klusjes is het prima, maar meer moet je niet willen doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218841589
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]
De handleidingen zijn prima te doen. Behalve een schroevendraaier en een hamer heb je niks nodig (tenzij je je kasten aan de muur vast wilt zetten, dan heb je een boormachine nodig).

Dat externe bedrijf heeft zelf gereedschap mee.

Dat ding van 13 euro is een schroefmachinetje. Daar kun je echt niet mee boren. Voor simpele klusjes is het prima, maar meer moet je niet willen doen.
Die dames die het over dat machinetje hadden, sprake ook over een schoefmachine én over een boormachine, dus ik denk dat ze die boormachine dan apart hebben gekocht ofzo.

Ik zal deze week eens gaan shoppen voor een kleine boormachine en/of schroefmachine, wellicht toch wel handig.

Met die schroefmachine van 13 euro van IKEA kun je wel gewoon kleine schroefjes in die IKEA-kasten schroeven denk ik dan?

Boren in muren is wat te veel voor die dingen denk ik. :D

Bedankt voor je info!
  maandag 22 september 2025 @ 11:20:28 #221
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218841825
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:58 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Die dames die het over dat machinetje hadden, sprake ook over een schoefmachine én over een boormachine, dus ik denk dat ze die boormachine dan apart hebben gekocht ofzo.

Ik zal deze week eens gaan shoppen voor een kleine boormachine en/of schroefmachine, wellicht toch wel handig.

Met die schroefmachine van 13 euro van IKEA kun je wel gewoon kleine schroefjes in die IKEA-kasten schroeven denk ik dan?

Boren in muren is wat te veel voor die dingen denk ik. :D

Bedankt voor je info!
Die van 13 euro moet je zien als vervanging voor een schroevendraaier. Ideaal als je veel in elkaar moet zetten.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218842038
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:20 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Die van 13 euro moet je zien als vervanging voor een schroevendraaier. Ideaal als je veel in elkaar moet zetten.
Dan moet ik die misschien deze week toch maar even kopen, al moet ik dan weer terug naar die megagrote IKEA waar je makkelijk verdwaalt. Ik ga eens kijken waar die ligt, of zou het in het zelfservice gebied liggen?
  maandag 22 september 2025 @ 11:50:28 #223
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218842044
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Dan moet ik die misschien deze week toch maar even kopen, al moet ik dan weer terug naar die megagrote IKEA waar je makkelijk verdwaalt. Ik ga eens kijken waar die ligt, of zou het in het zelfservice gebied liggen?
In Duiven ligt het gereedschap precies tussen de spiegels overgang naar het magazijn. Of anders tussen de kinderafdeling en het restaurant.
Trotste mama van Ambar
  maandag 22 september 2025 @ 13:10:38 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218842886
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:49 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Ook gewoon te koop bij een bouwmarkt (en regelmatig bij de lidl), mocht het een flink eind zijn naar de Ikea... Is vast ietsje duurder wel.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218843081
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 10:10 schreef Sanvi het volgende:
Nog wat vragen:

Action verkocht laatst ook van die accu schroefmachines.en inderdaad de plaatselijke bouwmarkt ook.

De handleidingen zijn juist voor mensen die niet vaak kasten in elkaar zetten. Gewoon goed kijken. handleiding volgen en niet denken O, dat kan weet ik zo ook wel.

Het is wel handig om kasten in elkaar te zetten met zijn 2. Ik je eentje kan ook wel, maar is niet altijd even praktisch.

Succes!
pi_218843289
Ben toch eigenwijs geweest en heb een 'oud model' via Marktplaats gekocht. Ik durfde het niet aan met het nieuwe model, zelfs niet na jullie reacties. Had alleen donderdag tijd om 'm op te halen, en verrek, woensdagavond staat er één op Marktplaats van 1,50 meter breed, voor 200 euro vaste prijs, direct op te halen :9 ^O^
Heb eigenlijk nog een halve meter extra nodig, maar dat komt wel. Heeft geen haast.
  maandag 22 september 2025 @ 19:23:58 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218845283
@Sanvi de Ikea handleidingen zijn allemaal te bekijken via de Ikea app. Dan krijg je er alvast feeling mee.
Resistance is futile.
pi_218846268
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2025 19:23 schreef Seven. het volgende:
@:Sanvi de Ikea handleidingen zijn allemaal te bekijken via de Ikea app. Dan krijg je er alvast feeling mee.
Dan ga ik eens kijken, ik heb die app nu gedownload sinds paar weken terug.

Heb een hele nieuwe inventaris gekocht afgelopen vrijdag en een paar weken terug: Vimle U-hoek bank inclusief chaisse-longue, Hemfjället boxspring 2-persoons, keukentafel plus 4 stoelen, luxe/luie stoel, 3 boekenkasten Billy's, tv-meubel Lack, 2 nachtkastjes, 4 lampjes, 2 bijzettafeltjes...en dat was het volgens mij.

Zojuist via Klusup geregeld dat ze iig bed, bank en boekenkasten komen monteren.
Mag wat kosten maar heb er ook voor gespaard, zullen we maar zeggen. En scheelt veel tijd, frustratie en stress als ik het zelf niet doe.

Genoeg stress al zo'n verhuizing. Had iemand me dat niet kunnen vertellen? :) :{
pi_218847180
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 20:45 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Dan ga ik eens kijken, ik heb die app nu gedownload sinds paar weken terug.

Heb een hele nieuwe inventaris gekocht afgelopen vrijdag en een paar weken terug: Vimle U-hoek bank inclusief chaisse-longue, Hemfjället boxspring 2-persoons, keukentafel plus 4 stoelen, luxe/luie stoel, 3 boekenkasten Billy's, tv-meubel Lack, 2 nachtkastjes, 4 lampjes, 2 bijzettafeltjes...en dat was het volgens mij.

Zojuist via Klusup geregeld dat ze iig bed, bank en boekenkasten komen monteren.
Mag wat kosten maar heb er ook voor gespaard, zullen we maar zeggen. En scheelt veel tijd, frustratie en stress als ik het zelf niet doe.

Genoeg stress al zo'n verhuizing. Had iemand me dat niet kunnen vertellen? :) :{
Top 3 van 100 stress factoren : verhuizen.
Succes. Komp goe 🍀😂

En Feli met je huis!
pi_218890064
Weet iemand of je een Hjälpa kledingroede met ophangrail ook in een diepe Billy kan monteren?
pi_218947406
40504193 GÖRSNYGG opbergtas is uit de collectie?
  maandag 6 oktober 2025 @ 09:24:08 #232
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218949970
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 09:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Hjälpa
De rail niet de kledingroede zelf, waar je de kledingroede aanvast klikt is 55 cm breed. Beantwoord dat je vraag?

Voor dit soort dingen gewoon de handleiding op de site doorbladeren, dan weet je hoe iets gemonteerd wordt en of je toepasbare montage daar op lijkt.
Als ik de handleiding bekijk dan zou elke kast met gaatjes op de juiste plekken en de juiste breedte kunnen.
Trotste mama van Ambar
pi_218959875
Weer een vraagje over de Pax :P

Ik heb dus nu 1,5 meter aan Pax-kast van 201 cm hoog ivm een plafond van 2,35m hoog. Maar ik stoor me nu al een beetje aan de spullen die ik erop heb gelegd. Die kunnen op zich ook wel in de kast, maar dan mis ik natuurlijk weer opbergruimte.

Stel dat ik 3 hoge Pax-kastdeuren neem, en die één gaatje lager monteer. Zie ik dan iets over het hoofd? Hebben mensen dit wel eens gedaan? Dan reikt de deur namelijk wel zo ongeveer tot aan het plafond. Of zit hij dan te los aan de bovenkant en houdt 'ie dat niet (hij hangt dan aan drie scharnieren).

Ik zag vannacht een Tiktokfilmpje over hoe iemand de hoge Pax-kast inkort aan de onderkant. Dat ik dacht: hmm, dat had ik ook wel kunnen doen :')
pi_218962055
Kasten en deuren inkorten van de oude pax gaat prima. Op die manier kast ook passend gemaakt bij plafondhoogte van ons vorige huis. Of je de nieuwe kast ook makkelijk inkort, geen idee, nog niet geprobeerd.
Een langere deur monteren gaat ook, moet je even kijken of je uitkomt met het scharnier. Zelf zou ik dan een langere deur inkorten zodat ie past.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:57:16 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218962060
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 19:59 schreef Isane het volgende:
40504193 GÖRSNYGG opbergtas is uit de collectie?
Blijkbaar maar daar zijn best veel alternatieven voor.
Resistance is futile.
pi_218963665
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:56 schreef d.k. het volgende:
Kasten en deuren inkorten van de oude pax gaat prima. Op die manier kast ook passend gemaakt bij plafondhoogte van ons vorige huis. Of je de nieuwe kast ook makkelijk inkort, geen idee, nog niet geprobeerd.
Een langere deur monteren gaat ook, moet je even kijken of je uitkomt met het scharnier. Zelf zou ik dan een langere deur inkorten zodat ie past.
Aaah! Slim... Maar op zich scheelt het maar één of twee centimeter. En dan blijf ik alsnog een deur houden die 'maar' op drie scharnieren hangt, en zelfs nog zo'n 20-30 cm lager dan de bovenkant van de 201-cm-kast. Houdt 'ie dat?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 09:47:39 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218966057
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Aaah! Slim... Maar op zich scheelt het maar één of twee centimeter. En dan blijf ik alsnog een deur houden die 'maar' op drie scharnieren hangt, en zelfs nog zo'n 20-30 cm lager dan de bovenkant van de 201-cm-kast. Houdt 'ie dat?
Als je er voorzichtig mee omgaat en geen loeizware deur kiest, moet dat kunnen.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:10:55 #238
233420 Offtrack
Omdat het kan...
pi_218990496
Ik ben bezig met plannen voor ons nieuwe huis, oplevering volgend jaar ergens. We willen ÄNGSJÖN wastafelmeubels ophangen, maar nu zie ik dat de donker eikenkleur slecht leverbaar is. Weet iemand of deze kleur onderweg naar buiten is? Of er wellicht iets anders vergelijkbaars aankomt?
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:24:46 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218990580
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 16:10 schreef Offtrack het volgende:
Ik ben bezig met plannen voor ons nieuwe huis, oplevering volgend jaar ergens. We willen ÄNGSJÖN wastafelmeubels ophangen, maar nu zie ik dat de donker eikenkleur slecht leverbaar is. Weet iemand of deze kleur onderweg naar buiten is? Of er wellicht iets anders vergelijkbaars aankomt?
Deze lijn zit pas een jaartje in het assortiment en walnoot is een trendkleur. Ik zou eerder denken dat 'ie momenteel minder goed te krijgen vanwege populariteit.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:49:18 #240
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218990729
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Mijn 236 deur hangt ook op 3 scharnieren, precies zoals Ikea dat aangeeft.
Trotste mama van Ambar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')