abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 februari 2025 @ 19:05:37 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216844318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 23:22 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dit is hoe het eruit ziet.
[ afbeelding ]

Dit zijn twee extra bovenkasten, van 60x60x40 https://www.ikea.com/nl/n(...)t-oven-wit-40205537/
Met daarin twee maximera lades, ik heb er inmiddels ook twee uittrekbare werkbladen bij gekocht om aan de bovenkant van de ladekast te monteren om de wasmanden op te zetten.
Wat wij hebben gedaan is in plaats van de kasten op pootjes te zetten er een balkje van de juiste hoogte onder te maken voor de stevigheid.
Mooi hoor. Hoe hadden jullie het frame aan de onderkant gemaakt? Wat bedoel je precies met dat balkje van de juiste hoogte?
Resistance is futile.
pi_216845515
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:58 schreef AnneX het volgende:
In het verhuiskriebeltopic begonnen en eigenlijk ‘hoort’ het hier:
Dus…kan het hier vast ook vragen…

Wij gaan dus verhuizen volgende week weten wij sinds 5 februari.
Veel, heel veel te regelen in korte tijd.
Twee pax kasten gescoord en die zijn 235 hoog. Daar wil ik twee hangstangen met een garderobe lift in kwijt bovenin.
1e Weet iemand of ikea dat heeft of kan er een universeel lift(?) passen?
Ikea heeft dat niet, maar ik zou zeggen dat er vast wel iets te koop is wat op ikea past. Even googlen geeft al behoorlijk wat resultaten; oa deze https://kastmodule.nl/product/garderobelift/
quote:
Die geven dan aan voor 8 of 10 kg. Indien té licht, werkt de lift niet goed?
Tja, zomergoed is lichter dan winterjassen bij een seizoenswisseling.

En kan die van ikea - indien bestaand - over een meter breed een beetje gewicht dragen? Op de site zie ik het niet.

2e in de berging in de woning, wil ik 2 ondiepe (keuken/voorraad ) kasten.
H 200 x br 50 x d 30 . Blijkbaar bij bestellen met poten 208 hoog. En 2 x handgreep.
Kunnen die op zichzelf staan? want ik wil geen gaten in de muren in het huurhuis.
Nee kasten moet je altijd vast zetten aan de muur ivm kiepgevaar. Is de maat vast? Of zou 35 diep ook mogen? Want dan past een pax
quote:
Is de keuze dan Metod? Zoals 2 van deze kasten?
https://www.ikea.com/nl/n(...)stena-wit-s89507312/
Geen tijd om ikea te bezoeken, drom vraag ik het hier aan de kenners om online te bestellen en laten leveren.
Met die maat kom je denk ik idd wel bij Metod uit
pi_216847320
Dank je @Puala 💐

Het zat zowaar mee vanmorgen ( zie foto in spoiler) en toch naar ikea.
Halve nacht liggen klikken op de site en de jongeman printte in notime een bon met zoek de stelling en code gegevens.
Dus 2 nieuwe pax 201(?) x 50 br x 35 d + 2 deuren + 2 x 5 planken.
Ook 2 manden 100 br . Dat is grooooot! Geleiders waren er al.
2 planken 100 x 57.
Plus drie ijsjes. Iets van ¤ 342,-

Vorige week 350 cm pax kasten via mp voor ¤ 450,- Het is wèl sjouwen.
Die dingen staan nooit beneden. 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 26-02-2025 21:56:32 ]
pi_216848402
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 19:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mooi hoor. Hoe hadden jullie het frame aan de onderkant gemaakt? Wat bedoel je precies met dat balkje van de juiste hoogte?
Het frame bestaat uit 4 balkjes van de hoogte van de pootjes van je andere kasten die aan elkaar vastgeschroefd zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 26 februari 2025 @ 22:51:49 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216848433
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:48 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Het frame bestaat uit 4 balkjes van de hoogte van de pootjes van je andere kasten die aan elkaar vastgeschroefd zijn.
Helder, thanks!
Resistance is futile.
  donderdag 27 februari 2025 @ 10:00:12 #96
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216849963
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2025 22:59 schreef Pino112 het volgende:
We willen een nieuw Besta-tv meubel kopen die al met al wel prijzig is. Was dus even naar aanbiedingen aan het kijken, ik zie in 2019 en 2023 dat er in januari een maand 10% korting was. Dit jaar niet gezien, iemand toevallig een idee of dat binnenkort weer komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U vroeg, IKEA levert. 15% family korting op besta
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 27 februari 2025 @ 10:15:22 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216850065
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
:D :D

Ik had serieus gisteravond nog op de site gekeken, stond er nog niet op.
Thnx!
pi_216881146
Ik heb op mijn iphone de Ikea home smart app waarmee ik mijn lampen in de woonkamer en eetkamer bestuur en mijn scenes bedien. Maar nu heeft mijn vrouw een nieuwe google pixal 8a android telefoon waarbij ik ook dit wil instellen. Dus heb ik de Ikea home smart app uit de play store gedownload. Maar dan krijg ik dat ik de melding dat ik de hub moet toevoegen. Maar als ik dat wil doen gaat daar geen licht branden zoals je hebt bij de eerste keer instellen van de hub.

Is er geen mogelijkheid dat ze in 1x dezelfde instellingen heeft als die ik in mijn app heb?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 17:34:29 #99
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216882015
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 16:45 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb op mijn iphone de Ikea home smart app waarmee ik mijn lampen in de woonkamer en eetkamer bestuur en mijn scenes bedien. Maar nu heeft mijn vrouw een nieuwe google pixal 8a android telefoon waarbij ik ook dit wil instellen. Dus heb ik de Ikea home smart app uit de play store gedownload. Maar dan krijg ik dat ik de melding dat ik de hub moet toevoegen. Maar als ik dat wil doen gaat daar geen licht branden zoals je hebt bij de eerste keer instellen van de hub.

Is er geen mogelijkheid dat ze in 1x dezelfde instellingen heeft als die ik in mijn app heb?
Als je allebei de app hebt en op hetzelfde wifi dan pakt hij het toch gewoon over? Mijn telefoon is android 13? en mijn tablet is 15 (de laatste?) en ik heb bij beide geen probleem met besturen.
Trotste mama van Ambar
pi_216883439
Iemad ervaring met goede solar lampen van Ikea die t jaar rond buiten staam?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 2 maart 2025 @ 15:16:55 #101
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_216895049
Iemand ervaring met Hornvallmo plisse op glas bevestigd?

Verhuurder weigert mee te denken en ik wil vooral niet boren maar wel de draai kiepramen kunnen openen zonder dat alles naar beneden komt, en wat kunnen verduisteren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_216895158
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:16 schreef Skull-splitter het volgende:

Verhuurder weigert mee te denken en ik wil vooral niet boren maar wel de draai kiepramen kunnen openen zonder dat alles naar beneden komt, en wat kunnen verduisteren.
D'r zijn van die houders voor aan een draaikiepraam.
KLAMBY en FRIDANS klem je aan het draaikiepraam
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_216895165
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:00 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Maar... alleen op de producten die BESTA heten. Dus niet op de deuren :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_216895192
quote:

Geen ervaringen met deze, maar er zijn ook jaloezieën en rolgordijnen en andere dingen die je op je draaikiepraam kunt klemmen. Dat zit dan wel alleen aan de bovenkant vast, dus als hij op kiepstand staat dan komt er wel wat licht tussen raam en gordijn vandaan. Maar als dat niet erg is, dan kun je daar ook nog naar kijken. Lidl heeft dat bv bij verschillende van hun raamdecoraties.

Ik heb bv deze: https://www.lidl.nl/p/liv(...)-x-150-cm/p100378802 (hebben ze in verschillende maten) en die hangt prima. Ze hebben ook duo-rolgordijnen die op zo'n manier vast kunnen. En plisse: https://www.lidl.nl/p/liv(...)-x-130-cm/p100376552 die zitten zo te zien wel ook aan onderkant geklemd. Ook in allerlei maten verkrijgbaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 02-03-2025 15:51:07 ]
  zondag 2 maart 2025 @ 18:24:43 #105
12888 Skull-splitter
pi_216897584
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
D'r zijn van die houders voor aan een draaikiepraam.
KLAMBY en FRIDANS klem je aan het draaikiepraam
Dat zijn rolgordijnen en vergen nog steeds schroeven en ik denk dat de verhuurder nieuwe ramen eist als ik de nieuwe plastic kozijnen zo behandel.
pi_216898041
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 18:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Dat zijn rolgordijnen en vergen nog steeds schroeven en ik denk dat de verhuurder nieuwe ramen eist als ik de nieuwe plastic kozijnen zo behandel.
De laatste link uit mijn post zijn ook plissé gordijnen, net zoals die je linkte v ikea, en ze hebben nog een soort plissé met klembevestiging op de Lidl site. In allerlei maten.
pi_216898491
quote:

Niet op glas, wel op houten kozijnen en een ruim half jaar in gebruik. En die dubbelzijdige tape is meh. T werkt, maar als je een keer ietwat kracht zet of lomp bent heb je ze los. En dan plakken ze gelijk niet meer.

Maar als je de moeite neemt om goed te ontvetten, alles te laten drogen etc moet t denk ik wel werken
  zondag 2 maart 2025 @ 19:50:24 #108
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216898653
quote:

Je hoeft hier niets te kopen, maar voor de inspiratie https://www.raamdecoratie.com/raamdecoratie-zonder-boren/
Ik heb voor een draai/kiep deur van die klemmetjes voor mijn plisse. En voor mijn keukenraam heb ik plisse in een frame die je op je kozijn plakt met magneet.
Keuzes zijn eindeloos, kost wel wat. Dus het is niet hoeveel geld je er tegenaan wilt gooien.
Trotste mama van Ambar
  zondag 2 maart 2025 @ 20:10:34 #109
12888 Skull-splitter
pi_216899042
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 19:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De laatste link uit mijn post zijn ook plissé gordijnen, net zoals die je linkte v ikea, en ze hebben nog een soort plissé met klembevestiging op de Lidl site. In allerlei maten.
Momenteel heb ik ook de zuignapeditie, maar die houdt me niet genoeg licht tegen zodra de zon er vol op staat.
pi_216899053
quote:

[..]
Eerst kijken en dan roepen
KLAMBY is special voor monteren zonder te boren: https://www.ikea.com/nl/n(...)loezie-wit-90149761/
Zijn geschikt voor onder andere HOPPVALS en TRIPPEVALS plisségordijnen. Die laatste is verduisterend.

Edit: en het FRIDANS beslag voor alle FRIDANS rolgordijn: https://www.ikea.com/nl/n(...)loezie-wit-90499014/

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 02-03-2025 20:23:46 ]
pi_216899985
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Momenteel heb ik ook de zuignapeditie, maar die houdt me niet genoeg licht tegen zodra de zon er vol op staat.
Die ik linkte zijn niet met zuignappen, en de ander met klembevestiging ook niet. Of bedoel je dat je nu ook plissé gordijnen van de Lidl hebt die niet genoeg licht tegenhouden? Ik weet niet of al die plissé versies exact hetzelfde zijn, en deze zijn ook in zwart te krijgen. En ik weet ook niet of die van Ikea dan substantieel meer licht tegen zouden houden, behalve die trippevals.
pi_216900090
quote:

[..]
Dan kijk je dus gewoon echt niet goed.
Maar succes dan met de zoektocht!
  zondag 2 maart 2025 @ 23:57:10 #113
12888 Skull-splitter
pi_216902200
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Die ik linkte zijn niet met zuignappen, en de ander met klembevestiging ook niet. Of bedoel je dat je nu ook plissé gordijnen van de Lidl hebt die niet genoeg licht tegenhouden? Ik weet niet of al die plissé versies exact hetzelfde zijn, en deze zijn ook in zwart te krijgen. En ik weet ook niet of die van Ikea dan substantieel meer licht tegen zouden houden, behalve die trippevals.
Ik zeg dat ik soortgelijke gordijnen nu heb, maar specifiek het model wat ik noemde interessant vond en daar nieuwsgierig naar was. Zwart is overigens wegens zomerse verwachtingen geen optie (been there, done that, hier hingen verduisterende rolgordijnen tot men de ramen/kozijnen vervangen heeft, zwart maakt warm)
  zondag 2 maart 2025 @ 23:59:52 #114
12888 Skull-splitter
pi_216902215
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 20:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Eerst kijken en dan roepen
KLAMBY is special voor monteren zonder te boren: https://www.ikea.com/nl/n(...)loezie-wit-90149761/
Zijn geschikt voor onder andere HOPPVALS en TRIPPEVALS plisségordijnen. Die laatste is verduisterend.

Edit: en het FRIDANS beslag voor alle FRIDANS rolgordijn: https://www.ikea.com/nl/n(...)loezie-wit-90499014/
Top, ik zie alleen schroeven in dat ding zitten en er zit geen handleiding PDF op die pagina om dingen te checken, waardoor ik aannam dat die schroeven wellicht niet geboord hoeven worden maar wel in het kozijn gaan.

Daar kan ik dus naast zitten, ik zal morgen eens kijken of dit een optie gaat zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 21:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]
Dan kijk je dus gewoon echt niet goed.
Maar succes dan met de zoektocht!
Tot nu toe alleen verwijzingen naar andere producten gekregen die ook anders functioneren, los van de mogelijk verwarrende foto's van klemmen. Moet ik dan meteen commentaar geven op het vermogen tot begrijpend lezen? :?

Soms sluiten reacties niet goed aan, c'est la vie.
pi_216904488
Een ideale oplossing om rolgordijnen te monteren zonder te boren. Hang het beslag over de bovenkant van het raamkozijn en draai de schroeven aan. Werkt op naar binnen openende en kantelramen.

Dat staat er als tekst direct onder de foto bij Klamby https://www.ikea.com/nl/n(...)loezie-wit-90149761/

Dus misschien eens goed begrijpend lezen, zowel hier als op de site van Ikea en niet blijven miepen als mensen je echt verder helpen, dat staat zo onaardig.
  maandag 3 maart 2025 @ 10:04:11 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216904713
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Top, ik zie alleen schroeven in dat ding zitten en er zit geen handleiding PDF op die pagina om dingen te checken, waardoor ik aannam dat die schroeven wellicht niet geboord hoeven worden maar wel in het kozijn gaan.

Daar kan ik dus naast zitten, ik zal morgen eens kijken of dit een optie gaat zijn.
[..]
Tot nu toe alleen verwijzingen naar andere producten gekregen die ook anders functioneren, los van de mogelijk verwarrende foto's van klemmen. Moet ik dan meteen commentaar geven op het vermogen tot begrijpend lezen? :?

Soms sluiten reacties niet goed aan, c'est la vie.

Ik heb soort gelijke klemmen van Veneta voor mijn plissé en de schroeven zorgen ervoor dat je de klemmen kunt aandraaien. Er gaat niet in je kozijn en als je het goed plaatst dan geen beschadigingen aan je kozijn.
Trotste mama van Ambar
pi_216905034
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 17:34 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Als je allebei de app hebt en op hetzelfde wifi dan pakt hij het toch gewoon over? Mijn telefoon is android 13? en mijn tablet is 15 (de laatste?) en ik heb bij beide geen probleem met besturen.
Ga ik dat even testen met de ipad waar ik het nu nog niet op heb geinstalleerd.

Welke android app moet ik eigenlijk hebben de IKEA Home smart of de IKEA Home smart 1 app?
  maandag 3 maart 2025 @ 10:39:45 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216905060
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 10:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Ga ik dat even testen met de ipad waar ik het nu nog niet op heb geinstalleerd.

Welke android app moet ik eigenlijk hebben de IKEA Home smart of de IKEA Home smart 1 app?
Goed dat je het zegt, want ik had het nog even gecheckt. Maar idd op de tablet krijg ik ook de melding dat ik de hub moet scannen. Ik ga vanavond even uitproberen of ik het werkend kan krijgen op mijn tabblad.
Volgens mij is de app afhankelijk van welke hub je hebt.
Trotste mama van Ambar
pi_216905071
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 10:39 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Goed dat je het zegt, want ik had het nog even gecheckt. Maar idd op de tablet krijg ik ook de melding dat ik de hub moet scannen. Ik ga vanavond even uitproberen of ik het werkend kan krijgen op mijn tabblad.
Volgens mij is de app afhankelijk van welke hub je hebt.
Ik ga vanavond ook even aan de slag ermee. Zou toch moeten werken.

Ik zal beide apps wel even proberen.
  maandag 3 maart 2025 @ 10:43:23 #120
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216905097
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 10:40 schreef Stansfield het volgende:

[..]
Ik ga vanavond ook even aan de slag ermee. Zou toch moeten werken.

Ik zal beide apps wel even proberen.
Ik was te nieuwsgierig. Het is scannen van de hub en het is klaar :D
Trotste mama van Ambar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')