Denk dat de kleuren van de nieuwe versies compleet anders zijn. Qua maatvoering moet het gewoon kunnen.quote:Op zondag 2 februari 2025 21:35 schreef janus84 het volgende:
Een 25 cm deur zou kunnen maar dan wordt het dus een wit paneel met beige Reinsvoll 50 cm deuren ernaast.
Jammer dat de schuifdeuren een beetje saai zijn in 75 cm, de mooie matte kleuren zijn een meter.
Is het oude Pax systeem te koppelen met het nieuwe? Dan zou ik er voor kunnen kiezen om de 2 x 75 te vervangen door 3 x 50.
Aha…dank @Molo dat is al een geruststelling. Mooi dat dat kan. Aan webshop heb ik niet gedacht. Niet aan gewend.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:41 schreef Molo het volgende:
Je kunt als je weet wat je wilt het in de webshop bij elkaar klikken en dus op je gemakkie bestellen voor thuisbezorging.
Ben je overal vanaf, heb je rust en overzicht en zie je meteen wanneer het geleverd kan worden (ligt o.a. aan de postcode)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben zelf online besteld met thuisbezorgd. Wij hadden zoveel kasten dat het niet te doen was om er zelf vervoer voor te regelen en te gaan sjouwen (of ja alles kan, maar was ons het gedoe niet waard).quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:27 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg…op korte termijn, zeg 2 weken, gaan wij op zoek naar pax kasten voor hang- en leggoed. Omdat wij gaan verhuizen naar een huurhuis zónder kasten.
En nu hebben we maar één vrijstaande linnenkast. ( andere 3 kasten zijn ingebouwd).
Er is veel te regelen op korte termijn. Als voorbereiding op een ikea winkelvronde:
Vraag:
Op zaterdag / zondag maar niet naar ikea, begrijp ik. Dat wordt dan dinsdag.
1) Als je wilt dat bezorgd wordt, zoeken zij dan de dozen bij elkaar als ik de codes doorgeef. ? Of moet ik dan ook een afspraak hebben met de kastenadviseur?
Eerste etage, géen lift.
2) de kasten met schuifdeuren lijkt mij wel wat. Er zijn wat opties.
https://www.ikea.com/nl/nl/search/?q=Schuifdeuren
Alleen lees ik in de reviews hier en daar op hun site over de slechte kwaliteit!?
3) wat kan de levertijd zijn? Het is wel handig vóór 1 maart. Redden wij dat?
Je kunt thuis online bestellen, maar dat kan ook ter plekke en zelfs met hulp van een medewerker waar je geen afspraak mee hoeft te maken, gewoon iemand aanschieten.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 07:49 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha…dank @:Molo dat is al een geruststelling. Mooi dat dat kan. Aan webshop heb ik niet gedacht. Niet aan gewend.
Dus goed de codes noteren!
Antwoord op 1 en 3 is er dan.
2) de kwaliteit van het materiaal is dan in de winkel te ervaren…?
Heeft iemand ervaring? Wij hadden ooit een prachtige stevige zware pax met vouw/ louvre deuren. Die staat nu bij familie. Iedere keer als ik er ben, ‘moet’ ik even de deuren open/dicht doen 😎
Wij hebben de apparaten op metod lades staan met daarop een werkblad of houten plaat voor de gewichtsverdeling.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 07:07 schreef Seven. het volgende:
Wij bereiden onze bijkeuken voor (matchende met onze keuken).
In de bijkeuken komt ook een vaste wandkast/stookhok van ongeveer 2m breed. Uiteraard willen we daar ook matchende deurtjes dus mijn vraag is nu eigenlijk of hier al een bekende hack voor is? Werken we dan het best met Metod kasten zonder achterkant om de deurtjes op te monteren? De breedte van de vaste kast kan nog aangepast worden hierop. En is er ook zoiets als een frame waar je je apparatuur verhoogd op kunt zetten?
Ik meen dat iemand hier de hack al uitgeprobeerd heeft?
Het gaat om Upplov deuren (zie trouwens net dat Besta matchende deurtjes heeft).
[ afbeelding ]
Wat bedoel je met 'op Metod lades', ik kan me hier zo geen voorstelling bij makenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 07:54 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben de apparaten op metod lades staan met daarop een werkblad of houten plaat voor de gewichtsverdeling.
Voor de grote kast zou ik gewoon een frame maken van meubelplaat of hout en daar zelf de deuren op bevestigen.
Dit is hoe het eruit ziet.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'op Metod lades', ik kan me hier zo geen voorstelling bij maken.
Mooi hoor. Hoe hadden jullie het frame aan de onderkant gemaakt? Wat bedoel je precies met dat balkje van de juiste hoogte?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 23:22 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dit is hoe het eruit ziet.
[ afbeelding ]
Dit zijn twee extra bovenkasten, van 60x60x40 https://www.ikea.com/nl/n(...)t-oven-wit-40205537/
Met daarin twee maximera lades, ik heb er inmiddels ook twee uittrekbare werkbladen bij gekocht om aan de bovenkant van de ladekast te monteren om de wasmanden op te zetten.
Wat wij hebben gedaan is in plaats van de kasten op pootjes te zetten er een balkje van de juiste hoogte onder te maken voor de stevigheid.
Ikea heeft dat niet, maar ik zou zeggen dat er vast wel iets te koop is wat op ikea past. Even googlen geeft al behoorlijk wat resultaten; oa deze https://kastmodule.nl/product/garderobelift/quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:58 schreef AnneX het volgende:
In het verhuiskriebeltopic begonnen en eigenlijk ‘hoort’ het hier:
Dus…kan het hier vast ook vragen…
Wij gaan dus verhuizen volgende week weten wij sinds 5 februari.
Veel, heel veel te regelen in korte tijd.
Twee pax kasten gescoord en die zijn 235 hoog. Daar wil ik twee hangstangen met een garderobe lift in kwijt bovenin.
1e Weet iemand of ikea dat heeft of kan er een universeel lift(?) passen?
Nee kasten moet je altijd vast zetten aan de muur ivm kiepgevaar. Is de maat vast? Of zou 35 diep ook mogen? Want dan past een paxquote:Die geven dan aan voor 8 of 10 kg. Indien té licht, werkt de lift niet goed?
Tja, zomergoed is lichter dan winterjassen bij een seizoenswisseling.
En kan die van ikea - indien bestaand - over een meter breed een beetje gewicht dragen? Op de site zie ik het niet.
2e in de berging in de woning, wil ik 2 ondiepe (keuken/voorraad ) kasten.
H 200 x br 50 x d 30 . Blijkbaar bij bestellen met poten 208 hoog. En 2 x handgreep.
Kunnen die op zichzelf staan? want ik wil geen gaten in de muren in het huurhuis.
Met die maat kom je denk ik idd wel bij Metod uitquote:Is de keuze dan Metod? Zoals 2 van deze kasten?
https://www.ikea.com/nl/n(...)stena-wit-s89507312/
Geen tijd om ikea te bezoeken, drom vraag ik het hier aan de kenners om online te bestellen en laten leveren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 26-02-2025 21:56:32 ]
Het frame bestaat uit 4 balkjes van de hoogte van de pootjes van je andere kasten die aan elkaar vastgeschroefd zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi hoor. Hoe hadden jullie het frame aan de onderkant gemaakt? Wat bedoel je precies met dat balkje van de juiste hoogte?
Helder, thanks!quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:48 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het frame bestaat uit 4 balkjes van de hoogte van de pootjes van je andere kasten die aan elkaar vastgeschroefd zijn.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:59 schreef Pino112 het volgende:
We willen een nieuw Besta-tv meubel kopen die al met al wel prijzig is. Was dus even naar aanbiedingen aan het kijken, ik zie in 2019 en 2023 dat er in januari een maand 10% korting was. Dit jaar niet gezien, iemand toevallig een idee of dat binnenkort weer komt?U vroeg, IKEA levert. 15% family korting op bestaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
quote:Op donderdag 27 februari 2025 10:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
U vroeg, IKEA levert. 15% family korting op besta
Als je allebei de app hebt en op hetzelfde wifi dan pakt hij het toch gewoon over? Mijn telefoon is android 13? en mijn tablet is 15 (de laatste?) en ik heb bij beide geen probleem met besturen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:45 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb op mijn iphone de Ikea home smart app waarmee ik mijn lampen in de woonkamer en eetkamer bestuur en mijn scenes bedien. Maar nu heeft mijn vrouw een nieuwe google pixal 8a android telefoon waarbij ik ook dit wil instellen. Dus heb ik de Ikea home smart app uit de play store gedownload. Maar dan krijg ik dat ik de melding dat ik de hub moet toevoegen. Maar als ik dat wil doen gaat daar geen licht branden zoals je hebt bij de eerste keer instellen van de hub.
Is er geen mogelijkheid dat ze in 1x dezelfde instellingen heeft als die ik in mijn app heb?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |