BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:52 schreef bazbo het volgende:
Plankje zevenendertig gedraaid; op naar plankje achtendertig!
[ afbeelding ]
Ze waren het allebei!quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:28 schreef Kanaroe het volgende:
@:bazbo, een vraagje; Peter Hammill, zong hij ook mee op 1 van de Fripp albums?
Exposure......of was dat Darryl Hall![]()
Jij weet het vast!
(Ik heb dat album op een cassettebandje opgenomen....daar staat geen informatie op)
Aha, mysterie opgelost, dankjewel!quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aha, mysterie opgelost, dankjewel!
Na het beluisteren van jouw Van der Graaf Generator albums herkende ik meteen Peter Hamills' stem, terwijl ik eerder dacht dat alleen Hall meezong op Exposure......maar iets klopte er niet haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 10:20 schreef bazbo het volgende:
[..]Ah, wat lief, dankjewel BazboSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dit album is zeer speciaal voor mij![]()
quote:De Papa Kurk Band was een echt kroegenbandje en heeft slechts kort bestaan. De band nam op 16 juli 1980 een singel op, waarna het plan ontstond om een hele LP uit te brengen. Piet Schrijver, eigenaar van cafe 't Kurkje, was de drijvende kracht achter de Kurk LP , met daarop uitsluitend Helderse bandjes zoals Star Trio, Combo Arjo Boot, de Dekzwabbers, de Houthakkers, de Piccolo's, de Helderse Jantjes, Coby & the Goldstars en natuurlijk de Papa Kurk band. De opnamen werden in 1982 gemaakt in de Seagull studio van geluidsbaas Berto Mak te Den Helder.
Vond de film niet zo heel goed geloof ik, heb hem gekeken voor mijn project waar ik alle Oscars voor beste film han bekeken.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:13 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2512: Vangelis - Chariots Of Fire
[ afbeelding ]
Vanaf het begin van zijn carrière is Vangelis bezig met het componeren van muziek voor films. In 1981 realiseert hij de soundtrack die hem definitief op de filmmuziekkaart zet. Chariots Of Fire heb ik ergens eind jaren tachtig een keer gezien: een in mijn ogen best mooie film over Britse sporters die mee doen aan de Olympische Spelen in de jaren twintig of dertig of zo, weet ik ook veel. De herkenningstune zal menigeen bekend in de oren klinken. Het stuk is bekend als Chariots Of Fire, maar is getiteld Main Titles. Het opent de soundtrackplaat die in 1981 verschijnt. Ik heb hier een geremasterde uitgave uit 2006, ter gelegenheid van de vijfentwintigste verjaardag ervan en ik kocht die op 7 maart 2012. Op de eerste plaatkant staan verder nog wat korte sfeerstukken die het goed doen in de film, al vond ik destijds de elektronische muziek bevreemdend, zeker gezien het tijdsvak waarin de film zich afspeelt. Aan het eind van de plaatkant klinkt een acapella koorversie van Blake/Parry's hymne Jerusalem. De hele tweede plaatkant is ingeruimd voor het titelnummer, waarin Vangelis speelt met themaatjes en die verder uitwerkt tot een lange elektronische suite. Zeer fraai. Chariots Of Fire is de opmaat tot de indrukwekkende carrière van Vangelis' filmmuziekcomponist.
Heerlijk heb dezelfde met extra singlequote:Op donderdag 14 november 2024 11:36 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd2560: Tom Waits - Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards
[ afbeelding ]
Het tweeëntwintigste album van Tom Waits verschijnt in 2006. Het is een uitgebreide verzameling van stukken die Waits schreef voor compilaties, filmsoudtracks en tributeplaten, met daarnaast nog een boel outtakes en wat al dies meer. Drie cd's maar liefst. Op de eerste Brawlers staat voornamelijk blues- en rock-beukwerk, op de tweede Bawlers horen we voornamelijk melancholieke ballads en de derde Bastards is hoofdzakelijk gevuld met spoken word en divers experimenteel gedoe. Ik koop een limited edition op 18 november 2011 en daar kreeg ik een vinylsingel bij met daarop twee liedjes die niet op de box staan. Gek word je ervan. Tussen de enorme hoeveelheid aan materiaal zitten ware parels. Ik kick op de uitvoering van het klassieke Goodnight Irene, maar ook het gospelachtige Take Care Of All My Children of wat dachten we van Down There By The Train? Drie uur lang genieten. Propvol meesterwerk.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, heb een rijtje vinyl tot en met Got Any Gum? of hoe heette dat laatste album uit de jaren tachtig ook weer?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:16 schreef kladderadatsch het volgende:
Joe Walsh, ook een favoriet van mij! Je mist alleen nog wel een paar belangrijke albums,
You Can't Argue With a Sick Mind uit 1976 en There Goes the Neighborhood uit 1981, de albums die hij voor en na But Seriously, Folks... gemaakt heeft.
Er staan trouwens ook leuke clips op YouTube met Joe, waarin hij bijv. uitlegt hoe je een Les Paul van nieuwe snaren voorziet en hoe je hem moet stemmen. Of hoe je slide speelt op een Gibson.
[Edit] Ik zie nu dat je Sick Mind wel hebt genoemd. Als je meer live werk van Walsh wil horen, moet je eens kijken of je de CD's Waiting Around to Fall en Life's Been Good ergens kunt vinden. Zijn geen officiële releases, maar goed klinkende bootlegs. Met name Life's Been Good want dat is een concert uit 1983 wat oorspronkelijk op een radiostation is uitgezonden. Die ander is een opname van een optreden uit 1973 in Arlington, geluid is wat minder maar nergens echt slecht.
Het is ook een rare om mee te eindigen, want het is de enige die ik heb.quote:Op maandag 14 april 2025 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Jaaa ween (wel een rare om mee te beginnen)
Die man naast je is toch geen 80 jaarquote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:15 schreef bazbo het volgende:
0931: Jazz Sabbath - Vol. 2
[ afbeelding ]
Het verhaal van Jazz Sabbath zal ondertussen bekend zijn. Jazzpianist Milton Keynes maakt in 1968 met zijn band de opnamen voor een compleet album. Voordat het album verschijnt, wordt hij getroffen door een hartaanval en raakt hij in coma. Als hij begin jaren zeventig ontwaakt, zijn niet alleen de opnamen spoorloos, maar blijken zijn songs ook nog eens geplagieerd te zijn door een band uit Birmingham die er onder hun eigen naam en in metal stijl enorm mee succes heeft. Waar haalde Black Sabbath het gore lef vandaan? Pas in 2019 komen de verloren gewaande opnamen boven water en kan Milton Keynes zijn plaat Jazz Sabbath uitbrengen. In 2022 verschijnt de opvolger; er lag nog meer op de planken! Op Vol. 2 horen we meer songs zoals ze bedoeld zijn. Ik heb de cd natuurlijk al sinds 2022, maar op 22 maart 2025 verblijdt het trio mij met een optreden in Gigant hier in ons zo majestueuze Apeldoorn. Na afloop koop ik de vinylversie en laat die door de toetsenist, bassist en drummer signeren. Legendarische nummers; fijn dat ook stukken als Paranoid, N.I.B. en Black Sabbath eindelijk in de oorspronkelijke versie én op vinyl te beluisteren zijn!
En kijk, hier mag ik de dik tachtig jaar oude Milton Keynes ontmoeten, met dank aan Adam Wakeman.
[ afbeelding ]
Barst. Ik zeg het niet graag, maar: je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 15:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die man naast je is toch geen 80 jaar![]()
Milton Keynes goegelen leverde mij alleen een stadje in het VK op
Edit: Oooooops, even verder gelezen dan m'n neus lang is, Jazz Sabbath![]()
Maar Milton Keanes was de naam die ik zou hebben moeten zoeken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |