die massawerkloosheid viel ook wel weer mee hequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 08:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen tegenwind?
Wat dacht je van (in de jaren 1980 - 2000):
Massawerkeloosheid, Gierende Inflatie, Hypotheekrente van 9 - 10%, Militaire Dienstplicht (voor de onopgeleiden dan), Koude Oorlog, PvdA in de regering, Kristelijke partijen en ga zo maar door.
Maakt allemaal niet uit, ik ben er hard en sterk van geworden en heb op de juiste momenten geïnvesteerd.
quote:
Misschien kan hij vast op Kanaleneiland gaan kijken, dat is de volgende Utrechtse wijk die gaat gentrificeren.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:18 schreef blomke het volgende:
Vandaag van collega - letterlijk uit zijn mond vernomen - wil graag van huurflatje af, naar een woning in de stad Utrecht met tuintje en drie slaapkamers.
Tussenwoning uit 1988 in de wijk Overvecht (!!), waar nog een nieuwe keuken en badkamer in moet; vraagprijs ¤439.000 Collega heeft bod van ¤565.000 gedaan omdat hij het zo graag wil kopen voor/met partner en (enig) kind. Mis, net niet het hoogste bod ¤575.000
En anders op tijd inkopen in een wijk waar queer mensen kopen, dan moet de witte homostellen, maar de diversere queers. De gaytrification maakt het vanzelf onbetaalbaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien kan hij vast op Kanaleneiland gaan kijken, dat is de volgende Utrechtse wijk die gaat gentrificeren.
Gentrificeert Overvecht nu? Ik ben er ruim tien jaar geleden gillend weggerend nadat ik er de eerste jaren prima heb gewoond in Overvecht Zuid, wat een raar volk kwam er wonen en de vage drugsdealers aan het begin van de straat waren ook geen feestje. Mijn sociale huurwoning werd na mijn vertrek verkocht voor ¤150.000 en ik zag vorig jaar dat in hetzelfde buurtje een huis voor 4 ton maar niet verkocht leek te worden https://indebuurt.nl/utre(...)op-3~344038/#slide-3quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:05 schreef investeerdertje het volgende:
Goh, een koopwoning in een van de meest gewilde steden, in een snel gentrificerende buurt, is bovengemiddeld duur.
Wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ja. Utrecht is stervensduur aan het worden. En alles wordt overboden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:18 schreef blomke het volgende:
Vandaag van collega - letterlijk uit zijn mond vernomen - wil graag van huurflatje af, naar een woning in de stad Utrecht met tuintje en drie slaapkamers.
Tussenwoning uit 1988 in de wijk Overvecht (!!), waar nog een nieuwe keuken en badkamer in moet; vraagprijs ¤439.000 Collega heeft bod van ¤565.000 gedaan omdat hij het zo graag wil kopen voor/met partner en (enig) kind. Mis, net niet het hoogste bod ¤575.000
Ja, daarnaast is die woning onderhand gewoon verkocht. Was de woz waarde maar iets lager dan de vraagprijs.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gentrificeert Overvecht nu? Ik ben er ruim tien jaar geleden gillend weggerend nadat ik er de eerste jaren prima heb gewoond in Overvecht Zuid, wat een raar volk kwam er wonen en de vage drugsdealers aan het begin van de straat waren ook geen feestje. Mijn sociale huurwoning werd na mijn vertrek verkocht voor ¤150.000 en ik zag vorig jaar dat in hetzelfde buurtje een huis voor 4 ton maar niet verkocht leek te worden https://indebuurt.nl/utre(...)op-3~344038/#slide-3
Overvecht gentrficeert enigszins. De wijk heeft echt een groot oppervlakte, dus je hebt grote verschillen tussen de subbuurten. Subbuurten met vooral rijtjeshuizen gentrificeren best lekker. Grote flats natuurlijk minder.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 21:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gentrificeert Overvecht nu? Ik ben er ruim tien jaar geleden gillend weggerend nadat ik er de eerste jaren prima heb gewoond in Overvecht Zuid, wat een raar volk kwam er wonen en de vage drugsdealers aan het begin van de straat waren ook geen feestje. Mijn sociale huurwoning werd na mijn vertrek verkocht voor ¤150.000 en ik zag vorig jaar dat in hetzelfde buurtje een huis voor 4 ton maar niet verkocht leek te worden https://indebuurt.nl/utre(...)op-3~344038/#slide-3
Ik kom "veel" in dat winkelcentrum "Zamenhofdreef"; vraag me dan altijd af in welk land ik ben....quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:20 schreef Coppi het volgende:
[..]
Overvecht gentrficeert enigszins. De wijk heeft echt een groot oppervlakte, dus je hebt grote verschillen tussen de subbuurten. Subbuurten met vooral rijtjeshuizen gentrificeren best lekker. Grote flats natuurlijk minder.
136k overboden.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:18 schreef blomke het volgende:
Ik blijf me ook weer iedere keer verbazen. Vorig jaar stond hier nog een 2 kapper 3-4 maanden te koop, diezelfde soort woning wordt nu met hogere vraagprijs weer met >100k overboden. Daar kocht je 2-3 jaar geleden een vrijstaande woning voor met 2x zo grote tuin.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:18 schreef blomke het volgende:
Dat waren vermoed ik wel doorstromers die vorig jaar dan ook zelf weer een nieuw goedkoper huis konden kopen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik blijf me ook weer iedere keer verbazen. Vorig jaar stond hier nog een 2 kapper 3-4 maanden te koop, diezelfde soort woning wordt nu met hogere vraagprijs weer met >100k overboden. Daar kocht je 2-3 jaar geleden een vrijstaande woning voor met 2x zo grote tuin.
Wel in Utrecht, niet de stad zelf.
Tja met al die hugenoten is Nederland niet meer hetzelfde als in 1684. Ik voel je pijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 21:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kom "veel" in dat winkelcentrum "Zamenhofdreef"; vraag me dan altijd af in welk land ik ben....
Je zit er een eeuw naast: de Bartholomeusnacht was in 1572, toen kwamen ze met 104-den naar de Republiek waar geloofsvrijheid heerste.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja met al die hugenoten is Nederland niet meer hetzelfde als in 1684. Ik voel je pijn.
In het segment waar wij zoeken, zijn de (vraag)prijzen plm. 40% gestegen in 4 jaar tijd, wat overbieden betreft, kan het meer zijn.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:23 schreef Sport_Life het volgende:
Daar kocht je 2-3 jaar geleden een vrijstaande woning voor met 2x zo grote tuin.
Klopt. Veel van mijn medestudiegenoten .............. en zitten daar nu nog.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En dat zijn dan vaak al (generaliserend) wat meer de levensgenieters die zich nooit zo enorm druk hebben gemaakt om geld. Zo zie je maar weer dat al in je twintiger jaren goed nadenken over geld heel verstandig is.
Leuke poging maar je zit er een eeuw naast.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja met al die hugenoten is Nederland niet meer hetzelfde als in 1684. Ik voel je pijn.
Wanneer je dan iemand napraat, doe dan vooral even zelf onderzoek voordat je dezelfde onzin uitkraamt. Na de Bartolomeüs nacht zijn er weinig mensen gevlucht, dat was ruim een eeuw later.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 18:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Leuke poging maar je zit er een eeuw naast.
Dat valt nog mee.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 11:58 schreef blomke het volgende:
[..]
In het segment waar wij zoeken, zijn de (vraag)prijzen plm. 40% gestegen in 4 jaar tijd, wat overbieden betreft, kan het meer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |