abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2025 @ 19:12:06 #226
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218899983
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:29 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Precies, en bewezen is dat het sterk verhogen van verkeersboetes daar niet aan bijdraagt.
Sterker nog, mensen komen in de schulden door een 'fout'.

Ikzelf heb twee jaar geleden ook de fout gemaakt ergens in en uit te rijden wat niet mocht. Bedrag van 500 euro mogen neerleggen voor tweemaal dezelfde overtreding. Mijn fout, natuurlijk. Maar redelijk? absoluut niet.

Nu kan ik het gelukkig maar betalen, anders had dat 750 EUR of anders 1.500 EUR geworden.

En nu?
Er mag ook best wel wat coulance zijn bij situaties waar het niet geheel duidelijk is. Hetzelfde gaat op bij situaties waar er sprake is van kleine overschrijdingen van de snelheidslimiet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 4 november 2025 @ 07:33:30 #227
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_219189354
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 4 november 2025 @ 18:17:28 #228
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_219193073
https://radar.avrotros.nl(...)isterie-van-jv-62059

En de reactie, staan wel wat dingen in die ik nog niet wist.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:41:31 #229
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_219309726
https://nos.nl/artikel/25(...)ingen-niet-in-balans

Foort van Oosten is ook niet het scherpste mes in de lade. Zegt enerzijds de boetes niet te kunnen verlagen, omdat hij dan ergens anders geld vandaan moet halen. Anderzijds zegt hij dat als iedereen zich gewoon aan de verkeersregels houdt ze ook geen boete krijgen. HOE KOM JE DAN AAN DAT GELD? :')
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_219311123
En ook over die verhogingen "Mensen kunnen een betalingsregeling treffen" :')

Dat is niet het punt, het punt is dat die verhogingen nergens op slaan. Incassobureaus mogen maar maximaal 15% verhogen, dus waarom de overheid veel meer?
  zaterdag 22 november 2025 @ 15:23:23 #231
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219317376
quote:
Niet indexeren in 2026 zou betekenen dat de Wahv-boetes niet met het indexeringspercentage van 2,6% geïndexeerd konden worden. Dat zou een tekort op de begroting van JenV veroorzaakt hebben van circa 28 miljoen in 2026, oplopend naar circa 31 miljoen structureel (met het oog op de reeds geplande uitbreiding van het aantal geautomatiseerde handhavingsmiddelen en de daaraan gekoppelde reeds begrote opbrengsten). Ook hiervoor was geen dekking.
https://www.tweedekamer.n(...)20282&did=2025D47713

Het OM als tweede Belastingdienst 8)7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 1 december 2025 @ 18:32:47 #232
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219388526
Het systeem piept en kraakt maar de overheid wil de melkkoe niet opgeven:

https://www.nu.nl/algemee(...)iet-kan-betalen.html
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220031567
Paul is misschien een bedrieger.
pi_220032109
Laten we gewoon helemaal af gaan van financiële boetes, en overgaan op praktische en directe straffen.

Rijontzegging x dagen > beslag op voertuig x dagen > celstraf x dagen

Dan los je niet alleen de stapels onbetaalde boetes op, maar haal je ook het hardleerse tuig van de straat. Zonder auto kun je immers niet als een mongool rijden ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 8 februari 2026 @ 00:48:39 #235
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220032403
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Laten we gewoon helemaal af gaan van financiële boetes, en overgaan op praktische en directe straffen.

Rijontzegging x dagen > beslag op voertuig x dagen > celstraf x dagen

Dan los je niet alleen de stapels onbetaalde boetes op, maar haal je ook het hardleerse tuig van de straat. Zonder auto kun je immers niet als een mongool rijden ^O^
En dat betalen we dan uit verkorting van de WW, versobering van de WIA en en verleggen van de AOW leeftijd.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  zondag 8 februari 2026 @ 02:11:40 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220032523
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 00:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En dat betalen we dan uit verkorting van de WW, versobering van de WIA en en verleggen van de AOW leeftijd.
Dat boetes begroot worden is te zot om over na te denken en werk alleen maar onbegrip in de hand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 februari 2026 @ 02:26:28 #237
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220032546
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 02:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat boetes begroot worden is te zot om over na te denken en werk alleen maar onbegrip in de hand.
Het moet geld kosten zonder geld te kosten.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220042614
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 02:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat boetes begroot worden is te zot om over na te denken en werk alleen maar onbegrip in de hand.
Ook als boetes niet begroot worden, zijn het inkomsten op de balans van de staat.
pi_220911707
quote:
Meer dan 450 euro voor appen achter stuur Kabinet verhoogt verkeersboetes opnieuw, ondanks waarschuwing
Het kabinet gaat de verkeersboetes toch weer verhogen. Dat is tegen de wens van de Kamer en experts, maar minister van Justitie David van Weel heeft het geld voor andere zaken nodig. „Mijn prioriteiten liggen elders.”

De verkeersboetes voor Nederlandse automobilisten zijn hoog, waarschuwen experts al langer. Rijd je door rood? Dan ben je de overheid 320 euro schuldig. Voor foutparkeren is dat 130 euro, maar doe je dat op een parkeerplaats voor gehandicapten, dan mag je 500 euro aftikken.

Vier jaar geleden waarschuwde het OM al: deze boetes staan niet meer in verhouding tot andere straffen in ons land. Voor mishandeling legt een strafrechter vaak een boete van 400 euro op. Voor appen achter het stuur is dat inmiddels 440 euro. Als we zo doorgaan, pikken mensen het niet meer, vrezen steeds meer instanties.
https://www.ad.nl/politie(...)ng-experts~a96df748/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:02:13 #240
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220911725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik las het net ja en overwoog om er een topic voor aan te maken _O-

Dan ook eerst dit
quote:
Als het kabinet de boetes niet laat stijgen, komt het 30 miljoen euro tekort. „Mijn prioriteiten liggen elders”, zegt Van Weel. „Wat ik heb beloofd in het vorige kabinet, en dat doe ik nu weer, is dat ik de boetes niet zal verhogen om de begroting op orde te brengen. Maar ik heb ook geen geld om de boetes te verlagen of om ze niet mee te laten groeien.”
En vervolgens dit zeggen
quote:
Vind je de boetes te hoog, dan heeft Van Weel een makkelijk advies: houd je aan de regels. „Boetes hebben echt een afschrikkende werking. Flitsers by the way ook.”
Nee Harry, zo werkt dat niet. Als niemand meer boetes rijdt kom je dat geld ook tekort _O-
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:02:18 #241
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220911727
Beter zou zijn dat je meer moet betalen als je vaker boetes krijgt.
Diegenen die bijna nooit een boete krijgen betalen dan vrij weinig.
pi_220911765
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 07:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ook als boetes niet begroot worden, zijn het inkomsten op de balans van de staat.
Ach onze VVD minister Financien Eelco Heijnen begroot ook inkomsten op basis van bezuinigingen die niet eens op de planning staan. Creatieve boekhouder wel.
pi_220912645
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
pi_220912730
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Daarvoor heb je toch de snelheidscorrectie?

Al krijg ik het idee dat die tegenwoordig technisch is aangepast. Maar dat is een beetje wappie om te schrijven.
pi_220912735
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220913708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Dus? Ik zeg tot 1-10? Het is gewoon makkelijk cashen, want de fout is zo gemaakt en zodoende worden daar de meeste bekeuringen gegeven. Zelfs de politie en het CJIB vonden het onzin en buiten proportie, want het heeft niks met gedragsverandering en veiligheid te maken. Het is makkelijk de schatkist vullen op een zeer vuige manier die eerder de veiligheid in gevaar brengt vanwege het obsessief in de gaten houden van je snelheidsmeter.
pi_220913762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Niet waar. Onder de 100 is het 3km/u correctie en de afwijking is natuurlijk lager bij lagere snelheden. Moderne auto's zijn ook een stuk (maar nog niet compleet) accurater met het weergeven van de snelheid.

Waar het om gaat is dat onze overheid boetegelden verwacht binnen te krijgen, dat is de omgekeerde wereld.

Tel daar het bericht bij op dat er meer geld binnen moet komen en er dus meer flitslocaties bij komen en je kan de conclusie trekken dat verkeersveiligheid niet de eerste prioriteit is, maar het financiële plaatje dat is. En ik zeg niet dat je mensen maar niet meer moet bekeuren voor lichte overtredingen, maar de sanctie moet in verhouding tot de overtreding staan.

Hele dagen op een plek staan waar je telkens boetes uitschrijft van 1-5 te hard (dagelijkse kost) heeft niets maar dan ook niets met verkeersveiligheid te maken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:02:04 #248
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220913781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Laten we gewoon helemaal af gaan van financiële boetes, en overgaan op praktische en directe straffen.

Rijontzegging x dagen > beslag op voertuig x dagen > celstraf x dagen

Dan los je niet alleen de stapels onbetaalde boetes op, maar haal je ook het hardleerse tuig van de straat. Zonder auto kun je immers niet als een mongool rijden ^O^
Er is amper controle op rijontzeggingen waardoor dit niet kan werken. In principe lijkt me dit echter wel een veel betere aanpak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')