abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:02:18 #241
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220911727
Beter zou zijn dat je meer moet betalen als je vaker boetes krijgt.
Diegenen die bijna nooit een boete krijgen betalen dan vrij weinig.
pi_220911765
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 07:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ook als boetes niet begroot worden, zijn het inkomsten op de balans van de staat.
Ach onze VVD minister Financien Eelco Heijnen begroot ook inkomsten op basis van bezuinigingen die niet eens op de planning staan. Creatieve boekhouder wel.
pi_220912645
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
pi_220912730
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Daarvoor heb je toch de snelheidscorrectie?

Al krijg ik het idee dat die tegenwoordig technisch is aangepast. Maar dat is een beetje wappie om te schrijven.
pi_220912735
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_220913708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Dus? Ik zeg tot 1-10? Het is gewoon makkelijk cashen, want de fout is zo gemaakt en zodoende worden daar de meeste bekeuringen gegeven. Zelfs de politie en het CJIB vonden het onzin en buiten proportie, want het heeft niks met gedragsverandering en veiligheid te maken. Het is makkelijk de schatkist vullen op een zeer vuige manier die eerder de veiligheid in gevaar brengt vanwege het obsessief in de gaten houden van je snelheidsmeter.
pi_220913762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Niet waar. Onder de 100 is het 3km/u correctie en de afwijking is natuurlijk lager bij lagere snelheden. Moderne auto's zijn ook een stuk (maar nog niet compleet) accurater met het weergeven van de snelheid.

Waar het om gaat is dat onze overheid boetegelden verwacht binnen te krijgen, dat is de omgekeerde wereld.

Tel daar het bericht bij op dat er meer geld binnen moet komen en er dus meer flitslocaties bij komen en je kan de conclusie trekken dat verkeersveiligheid niet de eerste prioriteit is, maar het financiële plaatje dat is. En ik zeg niet dat je mensen maar niet meer moet bekeuren voor lichte overtredingen, maar de sanctie moet in verhouding tot de overtreding staan.

Hele dagen op een plek staan waar je telkens boetes uitschrijft van 1-5 te hard (dagelijkse kost) heeft niets maar dan ook niets met verkeersveiligheid te maken.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:02:04 #248
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220913781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 23:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Laten we gewoon helemaal af gaan van financiële boetes, en overgaan op praktische en directe straffen.

Rijontzegging x dagen > beslag op voertuig x dagen > celstraf x dagen

Dan los je niet alleen de stapels onbetaalde boetes op, maar haal je ook het hardleerse tuig van de straat. Zonder auto kun je immers niet als een mongool rijden ^O^
Er is amper controle op rijontzeggingen waardoor dit niet kan werken. In principe lijkt me dit echter wel een veel betere aanpak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')