Ach onze VVD minister Financien Eelco Heijnen begroot ook inkomsten op basis van bezuinigingen die niet eens op de planning staan. Creatieve boekhouder wel.quote:Op maandag 9 februari 2026 07:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ook als boetes niet begroot worden, zijn het inkomsten op de balans van de staat.
Daarvoor heb je toch de snelheidscorrectie?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Cockwhale het volgende:
Laat ze eens ophouden met boetes geven voor 1-10kmph te hard rijden. Het is belachelijk dat als ik 2 seconden niet op mijn teller heb gekeken, ik 45 euro moet dokken omdat ik 2kmph te hard reed tijdens een momentopname. Niet iedereen heeft hoerecruise control.
Dus? Ik zeg tot 1-10? Het is gewoon makkelijk cashen, want de fout is zo gemaakt en zodoende worden daar de meeste bekeuringen gegeven. Zelfs de politie en het CJIB vonden het onzin en buiten proportie, want het heeft niks met gedragsverandering en veiligheid te maken. Het is makkelijk de schatkist vullen op een zeer vuige manier die eerder de veiligheid in gevaar brengt vanwege het obsessief in de gaten houden van je snelheidsmeter.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Niet waar. Onder de 100 is het 3km/u correctie en de afwijking is natuurlijk lager bij lagere snelheden. Moderne auto's zijn ook een stuk (maar nog niet compleet) accurater met het weergeven van de snelheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Er zit al een correctie van bijna 5km/h op, en de teller in je auto is steevast te laag afgesteld, dus bij een boete voor 2km/h rij je daadwerkelijk iets van 8 te hard.
Er is amper controle op rijontzeggingen waardoor dit niet kan werken. In principe lijkt me dit echter wel een veel betere aanpak.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:44 schreef TigerXtrm het volgende:
Laten we gewoon helemaal af gaan van financiële boetes, en overgaan op praktische en directe straffen.
Rijontzegging x dagen > beslag op voertuig x dagen > celstraf x dagen
Dan los je niet alleen de stapels onbetaalde boetes op, maar haal je ook het hardleerse tuig van de straat. Zonder auto kun je immers niet als een mongool rijden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |