abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214611861
https://nos.nl/artikel/25(...)steunt-kamala-harris

quote:
Biden geen kandidaat meer voor Amerikaanse verkiezingen, steunt Kamala Harris

De Amerikaanse president Biden is geen kandidaat meer voor de presidentsverkiezingen in november. Dat maakte hij zojuist bekend in een brief op X. Hij spreekt zijn steun uit aan vicepresident Kamala Harris als nieuwe presidentskandidaat namens de Democraten.

Biden blijft wel aan als president tot het einde van zijn termijn. "Hoewel het mijn intentie was om me opnieuw te kandideren, geloof ik dat het in het belang van mijn partij en het land is om terug te treden en mij helemaal te focussen op mijn verantwoordelijkheden als president voor de rest van mijn termijn." Biden zegt dat het "de grootste eer van mijn leven geweest is te dienen als uw president".

Later deze week komt hij naar eigen zeggen met een uitgebreidere verklaring over zijn besluit.
twitter
pi_214611879
Ik moet zeggen dat Walz wel goed overkomt. Duidelijk, overtuigend, geen blad voor de mond, goede spreker.

Hij zou het in z'n eentje nog wel tegen Trump redden.
pi_214611974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 02:04 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Tim Walz

Stolen valor

steunt abortus tot aan de bevalling van een volgroeide baby

heeft een vrouw die graag de branden rook tijdens de rellen

liet burgers van Minneapolis levend verbranden

Fact check het maar. Zit geen leugen bij
Dit leest als de heropstanding van aTypisch, wat wel typisch is.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 16:39:05 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214613320
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 02:04 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Tim Walz

Stolen valor
Nope, stolen valor is dat je net doet alsof je in het leger hebt gezeten wat niet waar is, en dat is niet het geval. Hij is er in 2005 mee gestopt net voordat ze naar Irak werden gestuurd. Kan je inderdaad wel wat van vinden. Maar het heeft ws meer te maken met zijn politieke aspiraties als ik het een beetje goed lees.

quote:
steunt abortus tot aan de bevalling van een volgroeide baby
https://states.guttmacher(...)ta/abortion-policies , OK. Ja. En dit is de praktijk: https://www.health.state.(...)ummaryabortionmn.pdf (abortus gaat jaarlijks naar beneden door goede voorlichting en het overgrote deel wordt gedaan in het eerste trimester.) In de praktijk staat abortus dus los van de politiek door die totale vrijheid en de medici kunnen dus doen wat ze moeten doen zonder angst voor vervolging (medische levensreddende ingreep waar de baby het niet overleefd bijvoorbeeld)

Maar veel leesvoer dus een plaatje

( Bron)

quote:
heeft een vrouw die graag de branden rook tijdens de rellen
Onzin: (slechte link maar met filmpje) https://x.com/Cernovich/status/1820926856805122173 Ze deed het wel maar vond het geen pretje

quote:
liet burgers van Minneapolis levend verbranden
Context: https://www.dailymail.co.(...)urn-covid-fraud.html Hij wilde het leger niet inzetten tegen de rellen om nog erger te voorkomen maar helaas ging het van kwaad tot erger.

quote:
Fact check het maar. Zit geen leugen bij
Op zijn mooist halve waarheden en eigenlijk suggestieve onzin.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214613757
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Doe niet zo naïef.
He bent zelf naïef

quote:
De VS bepaalt en Europa springt direct in de houding
Klopt, daarom is Oekraïne sinds 2008 lid van de Navo.

Ooh, wacht ...
quote:
. Zelfs als ze een aanslag plegen op een gasleiding die deels in Duitse handen is en voor Duitsland economisch een potentieel zeer belangrijke waarde heeft (jaja, niet bewezen, maar iedereen weet dat het zo is) wordt dat gewoon geslikt.
Oh sorry, ik dacht dat ik op nws zat, ipv BNW.

Mijn excuses.

quote:
Europa is gewoon de vazal van de VS. Wat een schande is, maar de Europese politici zijn vooral met zichzelf bezig en dat onder hun leiding Europa richting de afgrond wordt gedreven interesseert ze hoegenaamd niets.
Bovenstaande is nergens op gebaseerd.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:15:15 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214614500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat er daadwerkelijk gebeurt is slecht dus hem gaan goedpraten om wat er niet gebeurt dat gaat natuurlijk nergens over.

Sowieso ben ik niet aansprakelijk voor wie dan ook welk nog erger doemscenario zou hebben geschetst. Dus ook dat is drogargumentatie.
[..]
6 januari, en wat daaraan vooraf ging, definieert wel degelijk zijn karakter en dat van zijn aanhangers en is al meer dan genoeg om de man zo ver mogelijk van de macht verwijderd te houden. De man heeft schijt aan democratie en die kun je dat zeker niet toevertrouwen.
Ik probeer gewoon een discussie aan te gaan, waarbij het mijns inziens geen kwaad kan om zijn volledige presidentschap van vier jaar te bekijken. Niet uitsluitend de, pak hem beet, laatste drie maanden. En op basis daarvan de vraag te stellen: waarom heeft hij niet direct de democratie om zeep geholpen en de wereld in de fik gezet, zoals werd voorspeld na zijn verkiezing in 2016? Genoeg tijd gehad daarvoor, maar dat is niet gebeurd.

Maar goed, als je alleen aan "Trump is een gevaar en een klootzak, want 6 januari!" wilt vasthouden, dsn heeft dat geen zin inderdaad. Ook prima.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 18:26:10 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214614599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik probeer gewoon een discussie aan te gaan, waarbij het mijns inziens geen kwaad kan om zijn volledige presidentschap van vier jaar te bekijken. Niet uitsluitend de, pak hem beet, laatste drie maanden. En op basis daarvan de vraag te stellen: waarom heeft hij niet direct de democratie om zeep geholpen en de wereld in de fik gezet, zoals werd voorspeld na zijn verkiezing in 2016? Genoeg tijd gehad daarvoor, maar dat is niet gebeurd.
Een democratie om zeep helpen gaat gelukkig zo eenvoudig niet. Dat kostte bijvoorbeeld Erdogan of Orban ook meerdere regeerperiodes. Betekent niet dat je dat soort mensen moet gaan vertrouwen.

En hem goedpraten om wat hij allemaal niet gedaan heeft wat ik persoonlijk ook niet voorspeld hem is gewoon eersteklas drogargumentatie.

quote:
Maar goed, als je alleen aan "Trump is een gevaar en een klootzak, want 6 januari!" wilt vasthouden, dsn heeft dat geen zin inderdaad. Ook prima.
Zijn gedrag van de verkiezingen tot aan 6 januari heeft zijn ware aard meer dan eens laten zien. Dus zelfs al zou hij tijdens zijn regeerperiode het geweldig, wat niet zo is, hebben gedaan, dan was het een reden geweest om Trump nooit meer te vertrouwen.

6 januari is op geen enkele manier van tafel te lullen. Wie zoiets doet is gewoon per definitie een gevaarlijke, antidemocratische crimineel. En het enige juiste dat moet gebeuren is dat hij voor de rest van zijn leven de bak in wordt getrapt.
pi_214614610
quote:

[..]
Is dat zo? Genoeg tijd? Volgens wie dan? Lijkt me dat 4 jaar best wel een korte periode is, aangezien je nieuw binnenkomt en nog heel wat dingen moet leren over leiderschap op dat niveau. En natuurlijk de juiste mensen op de juiste plekken zetten. 4 jaar (en dan tijd om een campaign te runnen om er 8 van te maken) klinkt wat dat betreft niet als heel veel tijd.

Op basis van zijn eigen reactie over zijn verlies had hij 8 jaar ingepland. 8 ongebroken jaren als president. Dat lijkt me dan wel een veel betere time window om echt drastische wijzigingen door te voeren betreffende democratie etc.

De Democraten hielden hem natuurlijk ook goed in de gaten om te voorkomen dat hij zomaar de boel makkelijk kon verzieken. Niet voor niets 2 impeachments.
pi_214614665
quote:

[..]

Okay, het argument is dus dat Trump niet snel genoeg was.

Anyway, ik heb 4 jaar gevolgd en van de ene na de andere verbazing gevallen.

Een ding is zeker, als Trump nog 4 jaar krijgt gaat dat zeker niet saai worden.
pi_214614817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:27 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Is dat zo? Genoeg tijd? Volgens wie dan? Lijkt me dat 4 jaar best wel een korte periode is, aangezien je nieuw binnenkomt en nog heel wat dingen moet leren over leiderschap op dat niveau. En natuurlijk de juiste mensen op de juiste plekken zetten. 4 jaar (en dan tijd om een campaign te runnen om er 8 van te maken) klinkt wat dat betreft niet als heel veel tijd.

Op basis van zijn eigen reactie over zijn verlies had hij 8 jaar ingepland. 8 ongebroken jaren als president. Dat lijkt me dan wel een veel betere time window om echt drastische wijzigingen door te voeren betreffende democratie etc.

De Democraten hielden hem natuurlijk ook goed in de gaten om te voorkomen dat hij zomaar de boel makkelijk kon verzieken. Niet voor niets 2 impeachments.
En afgezien van de Democraten zijn er ook ettelijke Republikeinse officials in zijn buurt geweest die hem behoed hebben voor misstappen die later ook tegen hem getuigd hebben. Niet voor niets was er een enorm verloop in officials die óf zelf opstapten omdat ze het zat waren óf door Trump eruit gewerkt zijn omdat ze weigerden zijn plannetjes uit te voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 07-08-2024 18:46:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 7 augustus 2024 @ 19:12:34 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214615342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 18:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een democratie om zeep helpen gaat gelukkig zo eenvoudig niet. Dat kostte bijvoorbeeld Erdogan of Orban ook meerdere regeerperiodes. Betekent niet dat je dat soort mensen moet gaan vertrouwen.

En hem goedpraten om wat hij allemaal niet gedaan heeft wat ik persoonlijk ook niet voorspeld hem is gewoon eersteklas drogargumentatie.
[..]
Zijn gedrag van de verkiezingen tot aan 6 januari heeft zijn ware aard meer dan eens laten zien. Dus zelfs al zou hij tijdens zijn regeerperiode het geweldig, wat niet zo is, hebben gedaan, dan was het een reden geweest om Trump nooit meer te vertrouwen.

6 januari is op geen enkele manier van tafel te lullen. Wie zoiets doet is gewoon per definitie een gevaarlijke, antidemocratische crimineel. En het enige juiste dat moet gebeuren is dat hij voor de rest van zijn leven de bak in wordt getrapt.
Ik heb er ook wel begrip voor dat je dit standpunt hebt, het valt ook niet volledig van tafel te vegen zoals je aangeeft. Dat is mijn bedoeling ook niet, ik ben niet bezig met goedpraten of er een "gelijk vs. ongelijk" van te maken.

Die discussies kom je toch nooit uit, want niemand wijkt van zijn standpunt af in deze. Ik ben er alleen simpelweg niet van overtuigd dat een Democraat in globaal opzicht zonder meer altijd de betere keuze is dan Trump. Zelfs met 6 januari en alle andere negatieve trekken die ik eerder heb genoemd meegerekend.

Ik vond de wereld tijdens zijn eerste drie jaar presidentschap gewoon prettiger dan onder vrijwel Bidens gehele termijn. Puur persoonlijk uiteraard. Dat kan uiteraard ook net zo goed ondanks Trump zijn i.p.v. dankzij, maar ik ga er gewoon niet in mee dat de man geen enkele invloed heeft gehad op de zaken die wel goed gingen tijdens zijn presidentschap.
pi_214615410
twitter

Flinke rij voor de rally vandaag van Harris/Walz in Eau Claire, Wisconsin.

Over een kwartiertjetijdje live voor wie het interesseert:

[ Bericht 16% gewijzigd door SnertMetChoco op 07-08-2024 20:33:46 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214616032
quote:

Voor 6 januari was het natuurlijk ook al een triest zooitje. Je zou echter verwachten dat die gebeurtenis zelfs de laatste fans de schellen van de ogen zou doen vallen…
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:02:45 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214616164
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor 6 januari was het natuurlijk ook al een triest zooitje. Je zou echter verwachten dat die gebeurtenis zelfs de laatste fans de schellen van de ogen zou doen vallen…
Ja, "triest zooitje", "fans", het is allemaal wel bekend inmiddels. Waren de drie jaar voor corona dat ook? Als je gewoon sec mondiaal kijkt, hoe het toen ging.
pi_214616342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, "triest zooitje", "fans", het is allemaal wel bekend inmiddels. Waren de drie jaar voor corona dat ook? Als je gewoon sec mondiaal kijkt, hoe het toen ging.
Ja, daar maakte hij ook echt een zooitje van.
Niet voor niets komt hij er in alle meetbare vergelijkingen er gewoon heel beroerd uit. In die zin was 6 januari een zeer passend slotstuk.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:15:01 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214616360
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, daar maakte hij ook echt een zooitje van.
Niet voor niets komt hij er in alle meetbare vergelijkingen er gewoon heel beroerd uit. In die zin was 6 januari een zeer passend slotstuk.
Maar hoe vond je zelf dat het in de wereld ging tussen 2017 en 2019? Beter of slechter dan nu?
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:16:16 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214616379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 19:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]

Flinke rij voor de rally vandaag van Harris/Walz in Eau Claire, Wisconsin.

Over een kwartiertjetijdje live voor wie het interesseert:

Dit valt toch wel mee, als je in tweetallen in een rechte lijn een rij vormt?
pi_214616778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit valt toch wel mee, als je in tweetallen in een rechte lijn een rij vormt?
Oh, ok, dan is het geen lange rij.

Is dit een grote groep mensen, gezien waar het is enzo?

twitter
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:51:29 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214617118
Oeh... ze weten het woord van het jaar van 2023 te gebruiken voor de campagne!
twitter

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 augustus 2024 @ 20:53:27 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214617172
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ x ]
Dat ziet er zeker uit als een hele grote groep mensen. Dat "kijk eens wat een lange rij!"-filmpje vond ik echter niet zo sterk. Dit wel. :)
pi_214617269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maar hoe vond je zelf dat het in de wereld ging tussen 2017 en 2019? Beter of slechter dan nu?
We hobbelen al langer van crisis naar crisis. In die zin niet wezenlijk anders. Maar je kan wel concluderen dat Trump bepaald geen positieve invloed heeft gehad op de stabiliteit…
pi_214617399
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
We hobbelen al langer van crisis naar crisis. In die zin niet wezenlijk anders. Maar je kan wel concluderen dat Trump bepaald geen positieve invloed heeft gehad op de stabiliteit…
Trump heeft juist een uitstekende invloed gehad op de internationale stabiliteit. Biden zat nog niet in het Witte Huis of IS nam Afghanistan over, Rusland viel Oekraïne binnen en vorig jaar escaleerde ook de boel in het Midden-Oosten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214617713
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ x ]
Dat zijn overigens geen 70.000 mensen, eerder 10.000.
pi_214617841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zijn overigens geen 70.000 mensen, eerder 10.000.
Hij zegt ook niet dat het er 70.000 zijn, maar dat dit plaatsvindt in een stad met een bevolking van 70.000.
pi_214617889
31% van de Republikeinen denken dat vaccinaties gevaarlijker zijn dan de ziektes die je er mee kunt voorkomen. Dus met argumenten komen heeft dan geen nut.

Het zijn gewoon weetjes. En hun weetjes voelen beter dan jouw argumenten weetjes. Dat is alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')