Ze zijn er de afgelopen jaren achter gekomen dat je ook teveel kunt isolerenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow okee!
Ja in dit pand is de vloer helemaal met beton volgestort wegens problemen met de hoge waterstanden van de afgelopen jaren, en een tussenmuur is geïmpregneerd wegens optrekkend vocht.
Sick building syndrome.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze zijn er de afgelopen jaren achter gekomen dat je ook teveel kunt isoleren
En dat je daarmee de problemen opsluit in je huis
Had dat niet meer te maken met het schoonhouden van de ventilatiekanalen die de lucht eerder smeriger dan schoner maakte?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Sick building syndrome.Dat is al jaaaaaren bekend. Begin jaren '90.
Nee, was meer wat ik toevallig net omschreef met die wijk in Amersfoort.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef BPS70 het volgende:
[..]
Had dat niet meer te maken met het schoonhouden van de ventilatiekanalen die de lucht eerder smeriger dan schoner maakte?
Dat zie je vooral bij volgepurde huizenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Sick building syndrome.Dat is al jaaaaaren bekend. Begin jaren '90.
Dat zijn die zero emission woningenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef ToT het volgende:
In Amersfoort was ook een nieuwbouwwijk gebouwd met vrij dure huizen.
Enorm goed geïsoleerd, interne ventilatie zonder afzuiging naar buiten en geen ventilatieroosters voor frisse lucht.
Extreem energiezuinig, maar al die rijkelui die daar woonden hadden continu hoofdpijn en vermoeidheidsklachten e.d.
Moest er weer voor kapitalen aan verbouwd worden om alles wat minder energiezuinig te maken aangezien zuurstof en het afvoer van CO2 en andere gassen best wel belangrijk is voor je gezondheid.
Je had ook van die huizen die waren zo goed 'geïsoleerd', daar kon zelfs geen raam open.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef ToT het volgende:
In Amersfoort was ook een nieuwbouwwijk gebouwd met vrij dure huizen.
Enorm goed geïsoleerd, interne ventilatie zonder afzuiging naar buiten en geen ventilatieroosters voor frisse lucht.
Extreem energiezuinig, maar al die rijkelui die daar woonden hadden continu hoofdpijn en vermoeidheidsklachten e.d.
Moest er weer voor kapitalen aan verbouwd worden om alles wat minder energiezuinig te maken aangezien zuurstof en het afvoer van CO2 en andere gassen best wel belangrijk is voor je gezondheid.
Ja dat dus idd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:22 schreef BPS70 het volgende:
[..]
Je had ook van die huizen die waren zo goed 'geïsoleerd', daar kon zelfs geen raam open.
Geen wonder dat je dan ziek wordt..
Daar heeft mijn nicht en tante gewoondquote:
Okee dan!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
Daar heeft mijn nicht en tante gewoond
En man gewerkt
Ach, boten bestaan ook nog niet zo lang he!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:24 schreef greysbones het volgende:
In Houten hadden ze ook zoiets leuks
Woningen op water gebouwd
Maar dat kregen ze niet waterdicht
Boten of huizenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach, boten bestaan ook nog niet zo lang he!
Whehe ach huizen hebben ze ook al wel langer gebouwd, ook wel betonnen constructies in het water enzo.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Boten of huizen
Is nogal een verschil
Waterdicht beton wat toch niet zo waterdicht is
Ook wel rottende betonnen constructiesquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe ach huizen hebben ze ook al wel langer gebouwd, ook wel betonnen constructies in het water enzo.
En daar heeft men van geleerd, hoop ik!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ook wel rottende betonnen constructies
Ja dat bleek dit jaar weerquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef ToT het volgende:
[..]
En daar heeft men van geleerd, hoop ik!
Het is net allemaal pas vervangen en het is echt wel heel goed. Maar de gehele thermische werking gaat verloren als ik raambekleding plaatst die te dicht op het raam zit. Vandaar dat ik niet voor plisse wil gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sowieso is de isolerende werking van ramen niet geweldig
Al heb je triple glas
Tof!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:13 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nieuwe leaseauto besteld
Ford Focus ST-Line X
Ik ben Ford liefhebber sinds ik de Fiesta heb gekozen als lease. Ik pas daar prima in, dus een Focus was een logische keuze (ook omdat deze onder de streep goedkoper was dan de Puma ST-Linequote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Tof!
Schijnt erg fijn te rijden, meer fun dan een Golf GTI.
Ik ben al dik tevreden met m'n ouwe Renault Modus die ik een paar dagen geleden gekocht heb!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik ben Ford liefhebber sinds ik de Fiesta heb gekozen als lease. Ik pas daar prima in, dus een Focus was een logische keuze (ook omdat deze onder de streep goedkoper was dan de Puma ST-Line).
Mwah, voor mij is het zaak dat het winterpakket erin zitquote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:27 schreef ToT het volgende:
https://www.youtube.com/@:abritishaudiophile7314/videos
Ik kan het ff niet zo snel terug vinden, maar deze audio-reviewer had het een keer over wat het beste in een bepaald budget is qua speakers en versterkers enzo, en hij vergeleek het met zijn favoriete auto's in prijsklasses.
Hij heeft zelf een Focus.
Haha nice!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mwah, voor mij is het zaak dat het winterpakket erin zitStoel-, stuur-, en voorruitverwarming
Sallyquote:
SCquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:49 schreef Sally het volgende:
Ow, nog helemaal geen nieuwe posts sinds vanmorgen... Rustig idd...
Vquote:
Equote:Op donderdag 8 augustus 2024 23:58 schreef Sally het volgende:
[..]
V
e
r
y
.
s
l
o
w
w
w
w
w
i
d
d
.
.
.
..
.............................................
Gquote:
ToTtiequote:
Mailyquote:
Pinnekequote:
Hoe is het dan?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
ToTtie
[..]
Maily
[..]
Pinneke
Bijna vakantiequote:
Sallyquote:
Zekerquote:
Greysquote:
Net gedoucht?quote:
Kapper geweest. Lichtinval.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 15:09 schreef Sally het volgende:
Hai Mutske - alles oke? Je ziet er wat verhit uit. Of ben je natgeregend
Leuk!quote:
Ah, zoquote:
Sallyquote:
Mutskequote:
Hij noemde me gentlemanquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:02 schreef ToT het volgende:
Ladies and gentleman!(Ja geen -men in dit geval.
)
Ze zei meneer tegen mequote:Op zaterdag 10 augustus 2024 11:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij noemde me gentleman
Whehehe.quote:
Greysquote:
Glasquote:
Lovelyquote:
Ja hoorquote:
Primaquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja hoor
Met jou ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |