Ahhh ja natuurlijk!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:45 schreef Dotteke het volgende:
Inbetween heten die gordijnen ik ga even voor je kijken op Google
Ga eens informeren, ga kijken en vragen. Je hebt er nu de tijd voor.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:47 schreef ToT het volgende:
Maar ik moet wel echt veel licht er doorheen krijgen, en wil niet dat men naar binnen kan kijken er doorheen.
Zeker!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:47 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ga eens informeren, ga kijken en vragen. Je hebt er nu de tijd voor.
Misschien wel een optie, ja.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
https://www.kwantum.nl/al(...)YbPWjJ2j9idIqxWkqYh4
Dat scheelt dan alweer. Je kan altijd kijken, kost nietsquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien wel een optie, ja.
SOwieso veel goedkoper dan lamellen.
Ow ik zie dat Jysk ook lichtdoorlatende lamellen heeft voor weinig geld.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat scheelt dan alweer. Je kan altijd kijken, kost niets
Done!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:ToT even in de OP zetten dat er geen DTS dingen in de SC mogen?
Zorgen dat het niet waait.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:57 schreef aeque het volgende:
Lamellen makken altijd zo'n pokke geluid.
Echt hequote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:57 schreef aeque het volgende:
Lamellen makken altijd zo'n pokke geluid.
Nou een middagje er voor uit trekken en even gaan kijkenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow ik zie dat Jysk ook lichtdoorlatende lamellen heeft voor weinig geld.
Heldquote:
Jawel want windquote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Zorgen dat het niet waait.
Ik wil ze alleen vanaf ooghoogte naar benden hebben. De raampjes er boven laat ik onbedekt, denk ik.
Ik ben er al een paar keer geweest, maar dan voor een topper voor m'n bed. Wel iets rondgesnuffeld en heb gezien dat ik er wel wat dingen kan halen die van pas kunnen komen, maar alles op z'n tijd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nou een middagje er voor uit trekken en even gaan kijken
Daarom, je hebt nu even nog tijd om lekker rustig te kijken en ideen op te doenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ben er al een paar keer geweest, maar dan voor een topper voor m'n bed. Wel iets rondgesnuffeld en heb gezien dat ik er wel wat dingen kan halen die van pas kunnen komen, maar alles op z'n tijd.
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:02 schreef aeque het volgende:
Ik vind mijzelf ook wel een topper voor op bed.
Ik laat mijzelf wel uit.
trektouwtjequote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:02 schreef aeque het volgende:
Ik laat mijzelf wel uit.
Wrijf het er nog even in dat ik single ben.quote:
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:03 schreef aeque het volgende:
[..]
Wrijf het er nog even in dat ik single ben.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:02 schreef aeque het volgende:
Ik laat mijzelf wel uit.
Snotverquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:02 schreef aeque het volgende:
Ik laat mijzelf wel uit.
Ik heb ook twee aparte matrassen in mijn bed, en ook geen topper er overquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:12 schreef ToT het volgende:
Ja het waterbed gaat naar mijn ex.
Ik heb nog een goede 90X200 matras. Heb er eentje bij gekocht en die topper is om daar dan weer 1 geheel van te maken.
Volgens mij mis je niet veel aan een waterbed, tenzij je het gewend bentquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:12 schreef ToT het volgende:
Ja het waterbed gaat naar mijn ex.
Ik heb nog een goede 90X200 matras. Heb er eentje bij gekocht en die topper is om daar dan weer 1 geheel van te maken.
Ik vind het echt, echt heerlijk slapen!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens mij mis je niet veel aan een waterbed, tenzij je het gewend bent
Ik heb kunststofkozijnen dus erin is de enige mogelijkheid of aan het plafond, maar er wordt geadviseerd om ruimte over te laten tussen raambekleding en de ramen. Dus plisse wordt het toch niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ligt er aan je kan ze ook op de kozijnen doen in een casette. En ze hebben een isolerende en verduisterende werking
O daar kan je minder op boren.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:30 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb kunststofkozijnen dus erin is de enige mogelijkheid of aan het plafond, maar er wordt geadviseerd om ruimte over te laten tussen raambekleding en de ramen. Dus plisse wordt het toch niet.
Bij mijn ramen kan dat niet, helaas. Ik neem wel luxaflexquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O daar kan je minder op boren.
Ik kan ze tussen de kozijnen doen dan is er nog ruimte tussen het raam en het gordijn
Ja als het niet anders kanquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Bij mijn ramen kan dat niet, helaas. Ik neem wel luxaflex
Een veiligere omgeving?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga groter worden, maar mijn inboedelverzekering gaat naar beneden
Zolderquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:01 schreef ToT het volgende:
Ik ga ook groter wonen, maar Mini-ToT krijgt (vooralsnog) een kleinere slaapkamer.
Als hij me 's nachts niet meer nodig heeft voor verkoudheidjes, een slapende voet of met een enge droom of whatever, kan hij de zolder krijgen en die is fakking groot!
Haremformaat.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:01 schreef ToT het volgende:
Ik ga ook groter wonen, maar Mini-ToT krijgt (vooralsnog) een kleinere slaapkamer.
Als hij me 's nachts niet meer nodig heeft voor verkoudheidjes, een slapende voet of met een enge droom of whatever, kan hij de zolder krijgen en die is fakking groot!
Mailyquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:23 schreef maily het volgende:
[..]
Haremformaat.
Ik voorzie zelfs een deur met wifi-alarm oid
Voor de meeste kunstofkozijnen heb je klik systemen die je er zo in kunt makenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 13:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Bij mijn ramen kan dat niet, helaas. Ik neem wel luxaflex
Jups, maar de isolerende werking van het raam gaat verloren dan las ik in de beschrijving van de ramen van de aannemerquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
Voor de meeste kunstofkozijnen heb je klik systemen die je er zo in kunt maken
Hangt af van de ligging.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja wel eerst ff kijken hoe gehorig het daar is en hoe warm het wordt.
Hangt natuurlijk ook van het soort dak en de isolatie af, Aangezien er nog een hoge vliering boven zit waar je rechtop kunt staan, kan het misschien nog wel meevallen. Maar het dak is van blik, en misschien dat dat weer flink heet kan worden in de zon....quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hangt af van de ligging.
Mijn grote ramen op de zuidkant.
Knoerheet tussen 16u en valavond.
Oh daar heb ik op de slaapkamer last vanquote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:24 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Hangt af van de ligging.
Mijn grote ramen op de zuidkant.
Knoerheet tussen 16u en valavond.
Ik woon in een oud gebouw (beschermd monument) en slaapkamer onder het dak. Warm.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh daar heb ik op de slaapkamer last van
En je mag zeker geen airco hebben?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Ik woon in een oud gebouw (beschermd monument) en slaapkamer onder het dak. Warm.
Ja ik ga ook naar een monumentaal pand verhuizen, maar het is op veel terreinen gemoderniseerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:28 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Ik woon in een oud gebouw (beschermd monument) en slaapkamer onder het dak. Warm.
Weet ik niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En je mag zeker geen airco hebben?
Ik weet dat de vraag niet aan mij is gericht, maar in mijn geval is de achtermuur van het monument er uit geramd en hebben ze een aanbouw geplaatst. Dat scheen weer wel te mogen!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En je mag zeker geen airco hebben?
Luchtbevochtiger gebruiken, scheelt enorm! Ook tegen prikkende ogen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:30 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Weet ik niet.
Krijg ik keelpijn van.
Bedoel je niet ontvochtiger?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Luchtbevochtiger gebruiken, scheelt enorm! Ook tegen prikkende ogen.
Heb je de lucht van een airco nooit meegemaakt?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bedoel je niet ontvochtiger?
Ik dacht verkeerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je de lucht van een airco nooit meegemaakt?
Sowieso is de isolerende werking van ramen niet geweldigquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:34 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Jups, maar de isolerende werking van het raam gaat verloren dan las ik in de beschrijving van de ramen van de aannemer
Ik zit er over te denken het dubbel glas van mijn nieuwe huis te laten vervangen voor HR++ glas.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sowieso is de isolerende werking van ramen niet geweldig
Al heb je triple glas
Vraag een goede aannemerquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken het dubbel glas van mijn nieuwe huis te laten vervangen voor HR++ glas.
Oh? Wat voor problemen dan?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vraag een goede aannemer
Die kan je zeggen wat verstandig is
Wij wilden triple glas , maar omdat we een oud huis hebben is dat helemaal niet verstandig
Je haalt je dan problemen op de hals
Vocht problemenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh? Wat voor problemen dan?
Ik ga in een monumentaal pand wonen, ingeschat energielabel een ruime E of net een F.
ToTtiequote:
Greysquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Sowieso is de isolerende werking van ramen niet geweldig
Al heb je triple glas
Ow okee!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vocht problemen![]()
Goed laten informeren
Ze zijn er de afgelopen jaren achter gekomen dat je ook teveel kunt isolerenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow okee!
Ja in dit pand is de vloer helemaal met beton volgestort wegens problemen met de hoge waterstanden van de afgelopen jaren, en een tussenmuur is geïmpregneerd wegens optrekkend vocht.
Sick building syndrome.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze zijn er de afgelopen jaren achter gekomen dat je ook teveel kunt isoleren
En dat je daarmee de problemen opsluit in je huis
Had dat niet meer te maken met het schoonhouden van de ventilatiekanalen die de lucht eerder smeriger dan schoner maakte?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Sick building syndrome.Dat is al jaaaaaren bekend. Begin jaren '90.
Nee, was meer wat ik toevallig net omschreef met die wijk in Amersfoort.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef BPS70 het volgende:
[..]
Had dat niet meer te maken met het schoonhouden van de ventilatiekanalen die de lucht eerder smeriger dan schoner maakte?
Dat zie je vooral bij volgepurde huizenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Sick building syndrome.Dat is al jaaaaaren bekend. Begin jaren '90.
Dat zijn die zero emission woningenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef ToT het volgende:
In Amersfoort was ook een nieuwbouwwijk gebouwd met vrij dure huizen.
Enorm goed geïsoleerd, interne ventilatie zonder afzuiging naar buiten en geen ventilatieroosters voor frisse lucht.
Extreem energiezuinig, maar al die rijkelui die daar woonden hadden continu hoofdpijn en vermoeidheidsklachten e.d.
Moest er weer voor kapitalen aan verbouwd worden om alles wat minder energiezuinig te maken aangezien zuurstof en het afvoer van CO2 en andere gassen best wel belangrijk is voor je gezondheid.
Je had ook van die huizen die waren zo goed 'geïsoleerd', daar kon zelfs geen raam open.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:19 schreef ToT het volgende:
In Amersfoort was ook een nieuwbouwwijk gebouwd met vrij dure huizen.
Enorm goed geïsoleerd, interne ventilatie zonder afzuiging naar buiten en geen ventilatieroosters voor frisse lucht.
Extreem energiezuinig, maar al die rijkelui die daar woonden hadden continu hoofdpijn en vermoeidheidsklachten e.d.
Moest er weer voor kapitalen aan verbouwd worden om alles wat minder energiezuinig te maken aangezien zuurstof en het afvoer van CO2 en andere gassen best wel belangrijk is voor je gezondheid.
Ja dat dus idd.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:22 schreef BPS70 het volgende:
[..]
Je had ook van die huizen die waren zo goed 'geïsoleerd', daar kon zelfs geen raam open.
Geen wonder dat je dan ziek wordt..
Daar heeft mijn nicht en tante gewoondquote:
Okee dan!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
Daar heeft mijn nicht en tante gewoond
En man gewerkt
Ach, boten bestaan ook nog niet zo lang he!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:24 schreef greysbones het volgende:
In Houten hadden ze ook zoiets leuks
Woningen op water gebouwd
Maar dat kregen ze niet waterdicht
Boten of huizenquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach, boten bestaan ook nog niet zo lang he!
Whehe ach huizen hebben ze ook al wel langer gebouwd, ook wel betonnen constructies in het water enzo.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Boten of huizen
Is nogal een verschil
Waterdicht beton wat toch niet zo waterdicht is
Ook wel rottende betonnen constructiesquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe ach huizen hebben ze ook al wel langer gebouwd, ook wel betonnen constructies in het water enzo.
En daar heeft men van geleerd, hoop ik!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ook wel rottende betonnen constructies
Ja dat bleek dit jaar weerquote:Op donderdag 8 augustus 2024 09:43 schreef ToT het volgende:
[..]
En daar heeft men van geleerd, hoop ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |