abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214636956
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 04:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Vandaag ontvang ik de 4e verzamelbetaling van deze week bij GvE.
Ze hebben iig deze week een update geplaatst over de problemen. Terwijl de issue zich al langer voordoet (maar volgens mij iets minder extreem dan nu).
pi_214637967
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 06:49 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Ze hebben iig deze week een update geplaatst over de problemen. Terwijl de issue zich al langer voordoet (maar volgens mij iets minder extreem dan nu).
Er gaat daar momenteel wel steeds meer serieus mis als ik het zo van de zijlijn zie, zowel technisch als organisatorisch. Na bijna zes weken en verschillende reminders nog steeds geen inhoudelijke reactie op de vraag over een achterstandsproject. Na het weekend gaat er een formele klacht die kant op, ik begrijp dat het druk is, ik begrijp dat er vakanties zijn, ik begrijp dat er info opgevraagd moet worden, maar ik heb geen begrip voor het feit dat er na zes wekens nog geen enkele inhoudelijk reactie komt anders dan "het is doorgezet naar de verantwoordlijk afdeling", het lijkt wel of ze vervolgens die afdeling opgedoekt hebben.

Ook mbt betalingen, de ene na de andere extra verzamelbetaling en ik lees nu ook een melding van een paar dagen geleden van een betaling uit het depot, op dezelfde dag een melding van aanzuivering, maar die betaling zou normaal pas op 15/8 uitgevoerd zou worden, dan zit er denk ik ergens helaas iets goed fout.

En het zal uiteindelijk allemaal wel weer goedkomen (hoop ik), maar het kost steeds zoveel energie om het allemaal administratief weer recht te trekken en het vertrouwen in het platform holt wat mij betreft in zo'n geval hard achteruit, helaas. Stel je voor dat je bank zo omgaat met je, zou je daar dan klant blijven? (ik niet in elk geval)
pi_214638371
Ik meen dat deze hier nog niet voorbij is gekomen:

Privilege Beauty
¤ 50.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/privilege-beauty/

Een project met een 2e hypotheek. Deze 2e hypotheek zou ruimschoots dekkend moeten zijn voor het gevraagde bedrag. De kans dat je deze hypotheek moet worden aangesproken is m.i. erg groot. Het is maar de vraag of de ondernemer de hand op de knip kan houden en verder is de kortlopende schuldenlast natuurlijk erg hoog. Daarnaast ook nog een negatief e.v. Het is ook maar de vraag wat de effectieve waarde van de vlottende activa is. Onder aan de streep zal de inleg wel terug komen maar de kans op regelmatige berichtjes van Collin beheer is ook vrij groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 09-08-2024 10:08:31 ]
pi_214638573

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 09-08-2024 10:07:34 (Dubbel) ]
pi_214638726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 12:17 schreef zeeland6 het volgende:
Frietkot op HCN.

https://horecacrowdfundin(...)cf-adf3-ebe67395db00

De reviews op google zijn heel wisselend. Opvallende negatieve beoordeling sinds de overname van de huidige eigenaars.
Het geborgde deel is nu voor de liefhebbers ook beschikbaar:

Z W A G E R S A M S T E R D A M
G E B O R G D E L E N I N G

Deze lening van ¤50.000 wordt 100% geborgd door een toeleverancier. Op dit project wordt een rente van 5,75% geboden met een annuītaire looptijd van 48 maanden.

Deze leningaanvraag wordt aan een select aantal investeerders aangeboden op basis van investerings- en loyaliteitsniveau (duur investeerdersrelatie en gemiddelde omvang investering).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214639532
CCF heeft in de pitch van de camping het woonhuis aangepast naar kavels. Weel is de hypotheek met 100k verhoogd
quote:
7 augustus jl. is de crowdfunding van Seven Ocean and Partners B.V. live gegaan. Per abuis is in de pitch vermeld dat er een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 400.000,- op het woonhuis aan de Dagpauwooglaan 51 en 53, 2496 XG ’s-Gravenhage, kadastraal bekend als sectie BF nummers 4820 en 4827 te ’s-Gravenhage wordt gevestigd. Het betreft hier geen woonhuis, maar een tweetal bouwkavels die voor ¤ 400.000,- zijn aangekocht in het jaar 2023 met middelen uit de onderneming. De zekerheidswaardering blijft ongewijzigd, maar wijzigt qua bedrag ten positieve. Als gevolg van deze informatie kondigen wij onderstaande wijzigingen aan in de pitch:

De hypothecaire inschrijving op de bouwkavels met als adres Dagpauwooglaan 51 en 53, 2496 XG ’s-Gravenhage, kadastraal bekend als sectie BF nummers 4820 en 4827 te ’s-Gravenhage wordt verhoogd van ¤ 400.000,- naar ¤ 500.000,-;
De borgstelling van de ondernemer welke gesecureerd wordt door bovenstaande hypothecaire inschrijving wordt verhoogd van ¤ 400.000,- naar ¤ 500.000,-;
Bij verkoop van de bouwkavels dient er per kavel ¤ 250.000,- afgelost te worden met een vergoedingsrente van 3 maanden voor de investeerders. Deze aflossing zal in mindering worden gebracht op de slottermijn.
pi_214640335
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 11:06 schreef KrekelJapie het volgende:
CCF heeft in de pitch van de camping het woonhuis aangepast naar kavels. Weel is de hypotheek met 100k verhoogd
[..]

Nou, ik weet niet of ik daar wel zou willen wonen. Heel dicht op de beide snelwegen. Daarbij is volgens mij nog steeds niet duidelijk wat er met de grond op het naastgelegen gebied gaat gebeuren (GAVI-terrein - Valutapad). Ooit zaten daar autoslopers (of moesten de auto’s loop bedrijven uit de Binckhorst hier niet heen?), er zijn plannen (geweest) voor een nieuwe tram remise daar. Kweet niet of dit wel zo’n fijne plek is.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_214640405
Zie bovenstaande / > dus reactie op het forum > geeft actie door CCF > aanpassing vd pitch *O*

OPM zonet opnieuw deelaflossing GVE 26284 Bakkerij Basak A'dam (vorig jaar 10% dit jaar 20%) Prima in control Emre & familie.
pi_214640610
Zo goed vind ik het ook weer niet van CCF, ik heb namelijk een mailtje waarin CCF bevestigd dat er toch echt een woning is gebouwd het afgelopen jaar.

Had dan even gewacht met antwoorden van dit mailtje ipv meteen op reply te drukken.
pi_214640700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:22 schreef Tjalala het volgende:
Zo goed vind ik het ook weer niet van CCF, ik heb namelijk een mailtje waarin CCF bevestigd dat er toch echt een woning is gebouwd het afgelopen jaar.

Kortom niet zo goed van CCF ; geen streetview en hierop niet doorvragen en niet ff wezen kieken door henzelf of een kennis / relatie / cfcoach die daar in de buurt woont / werkt. Leerpuntje. Wel compliment voor de wakkere forumleden.
pi_214640924
quote:
Ik zie nu ook in het lijstje van SIG:

WWS-puntentelling 220 punten

Betekent dat dit appartement in de toekomst ook in vrije sector valt. Ben benieuwd of SIG naar de toekomst toe deze waarde blijft vermelden in de pitch. Ik had deze punten waarde nog niet eerder in een pitch van SIG zien staan..

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-08-2024 12:54:40 ]
  vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:16:12 #164
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214641341
quote:
Ik neem deze sowieso niet mee. Crowdfunden heeft voor mij toch ook een beetje idealistisch karakter. De een heeft geld nodig omdat hij denkt dat hij een lucratieve patatbakker kan zijn, de ander zoekt financiën voor zijn Tiny Houses en weer iemand anders denkt dat ze haar brood kan verdienen door op kleine kinderen te passen. Ik vind het allemaal prima. Het lijken me allemaal eerlijke mensen, al weet ik niet of hun ideeën allemaal even vruchtbaar zullen blijken.
Ik was al weer een beetje vergeten waarom ik eigenlijk al jaren niks meer bij SIG doe. Dus even gegoogeld en nu weet ik het weer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort mensen wil ik niet faciliteren. Het maakt mij daarbij niet uit of ze nu wel net, of juist net niet binnen de juridische lijntjes kleuren. Het is in ieder geval buiten mijn morele lijntjes. Ik vind deze zelfde geur een beetje aan het hele SIG platform hangen. Puur op resultaten beoordeeld doen ze het gewoon goed.

Een ieder van ons maakt hier zijn eigen afwegingen en dat moet ook maar zo blijven, vind ik.
pi_214641597
Debo-Plant
¤ 420.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/debo-plant/

Kweker 2e hypotheek (achter ABN) kassencomplex.
pi_214641685
quote:
Ik durf deze volle bak mee te pakken. denk basis in 1A en extra deel schijf 3
pi_214641967
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 13:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Debo-Plant
¤ 420.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/debo-plant/

Kweker 2e hypotheek (achter ABN) kassencomplex.
Ik dacht werkelijk dat er in de glaswereld/kassen meer verdiend werd. Is dit een uitzondering?
pi_214642273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 12:03 schreef Essebes het volgende:

[..]
Nou, ik weet niet of ik daar wel zou willen wonen. Heel dicht op de beide snelwegen. Daarbij is volgens mij nog steeds niet duidelijk wat er met de grond op het naastgelegen gebied gaat gebeuren (GAVI-terrein - Valutapad). Ooit zaten daar autoslopers (of moesten de auto’s loop bedrijven uit de Binckhorst hier niet heen?), er zijn plannen (geweest) voor een nieuwe tram remise daar. Kweet niet of dit wel zo’n fijne plek is.
Het goede nieuws is, je hoeft er ook niet te gaan wonen ;) Het is "maar" een deel van een onderpand in een eventuele investering :7
pi_214642453
Linkje 40k, zal heeel rap vol lopen...
SPOILER
Met investeringslink:
SPOILER
pi_214642661
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:45 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Met investeringslink:
SPOILER
Een bijzondere lening dit en wel om verschillende redenen.

quote:
Vanwege de verkoop van de eigen woning, welke als zekerheid dient voor de vorige aanvraag, dient de bestaande lening te worden afgelost en wordt er een herfinanciering gevraagd.
Bijvoorbeeld waarom niet gewoon aflossen met gelden welke vrijvallen uit de verkoop van het onderpand?

Ik laat hem voor die 14 maanden graag aan andere.
pi_214642686
Linkje succesvolle vastgoedondernemer en vastgoedcoach:

non-publieke funding

SPOILER
pi_214642772
Nieuwe Collin lening met een nauwelijks dekkende 1e & 2e hypotheek op een recreatiewoning & woonhuis:

R.P. Notenbomer
¤ 177.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/r-p-notenbomer/
pi_214642961
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Bijvoorbeeld waarom niet gewoon aflossen met gelden welke vrijvallen uit de verkoop van het onderpand?

Zeker met een fiscale overwaarde van 350k waarbij je maar 41k hoeft f te lossen bij Collin. Ook niets voor mij.
pi_214642973
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]

Was een tweede hypotheek. Dus de huidige hypotheek van bijna 3ton moest ook nog afgelost worden.En nieuw huisje in Spanje + vliegticket. Dus waarschijnlijk net 40.000 tekort 😀

Doe overigens ook niet mee.
pi_214643665
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:45 schreef Jaco078 het volgende:
SPOILER
Met investeringslink:
SPOILER
Let op, ondernemer gaat lening aan en emigreerd vervolgens naar Spanje, voelt niet als een sterke case als het misgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')